230 nykii
230 nykii
Terve,
Oireet ovat seuraavat: Lämpimänä tyhjäkäynnillä moottori silloin tällöin nykäisee niinkuin jäisi joku kipinä väliin.
Ajossa nykäisee kun kierroksia n. alle 2000 esim. kadunkulmassa.
Kun taas vauhdissa painaa kytkimen pohjaan ja kierrokset putoavat, niin ne putovat melkein nollaan ennenkuin taas sitten asettuvat tyhjäkäynnille.
Liikkeelle lähdettäessä moottori ei tahdo ottaa kierroksia jos vain painaa kaasua ja nostaa kytkimen, vaan pitää kaasupoljinta polkaista kerran kevyesti hiukan etukäteen.
Moottori kylmänä ei nyi. Hyvin lähtee käyntiinkin.
Seokset on nyt viranomaisten määräämissä arvoissa, mutta on ajettu rikkaalla ja laihallakin. Sytkäosat vaihdoin n. vuosi sitten, pyörijästä tulppiin. Imuvuotoja koitin tutkia aerostartilla. Oikea autoinsinöörikin sitä on tutkinut; ilman suihkutuslaitetestereitä tosin.
Ei vuotuista muutosta.
Joku kerran veikkasi polttoainepumppua syypääksi (toinen niistä on jo vaihdettu). Bensasuodattimen kai voisi vaihtaa ja tietty vien oikeaan Bosch huoltoon, mutta jos vielä täältä jotain vihjettä saisin mitä voisi kotikonstein tehdä.
KE-jetronichan siinä on. Liekö vika kuitenkin sähköissä?
Oireet ovat seuraavat: Lämpimänä tyhjäkäynnillä moottori silloin tällöin nykäisee niinkuin jäisi joku kipinä väliin.
Ajossa nykäisee kun kierroksia n. alle 2000 esim. kadunkulmassa.
Kun taas vauhdissa painaa kytkimen pohjaan ja kierrokset putoavat, niin ne putovat melkein nollaan ennenkuin taas sitten asettuvat tyhjäkäynnille.
Liikkeelle lähdettäessä moottori ei tahdo ottaa kierroksia jos vain painaa kaasua ja nostaa kytkimen, vaan pitää kaasupoljinta polkaista kerran kevyesti hiukan etukäteen.
Moottori kylmänä ei nyi. Hyvin lähtee käyntiinkin.
Seokset on nyt viranomaisten määräämissä arvoissa, mutta on ajettu rikkaalla ja laihallakin. Sytkäosat vaihdoin n. vuosi sitten, pyörijästä tulppiin. Imuvuotoja koitin tutkia aerostartilla. Oikea autoinsinöörikin sitä on tutkinut; ilman suihkutuslaitetestereitä tosin.
Ei vuotuista muutosta.
Joku kerran veikkasi polttoainepumppua syypääksi (toinen niistä on jo vaihdettu). Bensasuodattimen kai voisi vaihtaa ja tietty vien oikeaan Bosch huoltoon, mutta jos vielä täältä jotain vihjettä saisin mitä voisi kotikonstein tehdä.
KE-jetronichan siinä on. Liekö vika kuitenkin sähköissä?
Tervetuloa Meselle, vklen.
Ainut asia jutussasi johon osaan suoriltakäsin sanoa jotain on tuo kierrosten putoaminen melkein nollaan kytkintä painettaessa, se voisi johtua joutokäynninvakaimen hitaudesta / likaisuudesta.
Vakain on imusarjan 3- ja 4- sylinterille menevien putkien välissä, siihen menee 2 kumiputkea ja siinä on 1 johtoliitin.
Voit irrottaa sen ja suihkutella sen sisään vaikkapa kaasuttimenpuhdistussprayta, ravistele sitä ja suihkuta lopuksi esim. WD40 sen sisälle ja "heiluttele" enimmät pois.
Ainut asia jutussasi johon osaan suoriltakäsin sanoa jotain on tuo kierrosten putoaminen melkein nollaan kytkintä painettaessa, se voisi johtua joutokäynninvakaimen hitaudesta / likaisuudesta.
Vakain on imusarjan 3- ja 4- sylinterille menevien putkien välissä, siihen menee 2 kumiputkea ja siinä on 1 johtoliitin.
Voit irrottaa sen ja suihkutella sen sisään vaikkapa kaasuttimenpuhdistussprayta, ravistele sitä ja suihkuta lopuksi esim. WD40 sen sisälle ja "heiluttele" enimmät pois.
wiimax.fi
Nyt on tyhjäkäyntisäädin putsattu. Vaihdoin myös öljyt, ilmansuod. ja polttoainesuodattimen kun kerran ropaamaan rupesin.
Luulisin, että tyhjäkaynti parani (ei vaella) ja kierrokset eivät nyt mene niin alas kuin aiemmin.
Nykimisestä sen verran vielä, että kun vaikka nelosella aloittaa kiihdyttämisen kierrosten ollessa 2000-2300, niin nykii tuonne 3000:n huitteille ainakin. En viitsinyt äsken kovempaa ajaa kun oli penskoja kyydissä.
Soittaisiko tämä mitään kelloja kellään?
Luulisin, että tyhjäkaynti parani (ei vaella) ja kierrokset eivät nyt mene niin alas kuin aiemmin.
Nykimisestä sen verran vielä, että kun vaikka nelosella aloittaa kiihdyttämisen kierrosten ollessa 2000-2300, niin nykii tuonne 3000:n huitteille ainakin. En viitsinyt äsken kovempaa ajaa kun oli penskoja kyydissä.
Soittaisiko tämä mitään kelloja kellään?
Ahas...niin samalta tuntuu oireet kuin minulla että.. Nykimistä ei tosin esiinny aina,mutta joskus ja silloin tällöin..Olen kuvitellut että voisi jotenkin liittyä tuohon lamdaan kun sehän lähtee mukaan vasta kun kone on lämmin,mutta eipä siitä ainakaan sinulla ole kyse Mystisiä osaa olla nämä KE:jetit,laitappa tietoa jos vika selviää.
Mitenkäs bensapumppu?vklen kirjoitti:Terve,
Nää sytkäosat osat oli varmaan sitte rikki jo ostettaessa kun nyki vaan vaikka ne silloin vaihdoin. Uuden hinnan ainakin maksoin
Itseasiassa nyt tuntuu siltä, että kun ajaa moottoritiellä muutamankyt km niin sen jälkeen kaupungissa oireet pahenevat?
t. nimim. Saako naapurin tontilla nykiä?
Niin, pensapumppu. Toisen pumpun, sen ensimmäisen tankilta, vaihdoin uuteen motonetin malliin, mutta se jälkimmäinen on vielä vaihtamatta.
Silloin kun se pumppu levisi niin ei kiihtynyt kuin kuljettaja vaikka kuinka polki. Ei vaan saanut ruokaa moottori. Osoittautuikin sitten että oli sähköjohtojen korvat katkenneet pumpusta kun sen irrotin. Uusi paikoilleen ja sitten taas toimi moitteetta. Tämä nyt po. nykiminen alkoi paljon tämän episodin jälkeen.
No, yksi Alfa-mies kertoi, että hänellä nykiminen kadunkulmissa loppui kun vaihtoi pensapumpun. Mutta kun minä en tahtoisi 180 euroa laittaa pumppuun ihan vaan kokeillakseni, että auttaako.
Joten jos jollakulla sattuisi olemaan kokemusperäistä tietoa, niin kiitos avusta jo etukäteen ja tähänkin saakka tietty.
Autossanihan on kaksi pensapumppua, mielestani ihan samanlaisia molemmat.
Silloin kun se pumppu levisi niin ei kiihtynyt kuin kuljettaja vaikka kuinka polki. Ei vaan saanut ruokaa moottori. Osoittautuikin sitten että oli sähköjohtojen korvat katkenneet pumpusta kun sen irrotin. Uusi paikoilleen ja sitten taas toimi moitteetta. Tämä nyt po. nykiminen alkoi paljon tämän episodin jälkeen.
No, yksi Alfa-mies kertoi, että hänellä nykiminen kadunkulmissa loppui kun vaihtoi pensapumpun. Mutta kun minä en tahtoisi 180 euroa laittaa pumppuun ihan vaan kokeillakseni, että auttaako.
Joten jos jollakulla sattuisi olemaan kokemusperäistä tietoa, niin kiitos avusta jo etukäteen ja tähänkin saakka tietty.
Autossanihan on kaksi pensapumppua, mielestani ihan samanlaisia molemmat.