Vuotaa jäähdytysnestettä!w124 230e!

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
RALLE
Viestit: 32
Liittynyt: 08.2.2008 10:16
Paikkakunta: PMK

Vuotaa jäähdytysnestettä!w124 230e!

Viesti Kirjoittaja RALLE »

Outo juttu,ei näy vuoto kohtaa vaikka yrittää katsella.Eli vuotanut jo vuoden ja kesällä piti taukoa sitten rupesi taas vuotamaan.Selvästi lämpötilalla on vaikutusta asiaan.Konehuoneessa on aina lammikko edessä molemmilla puolilla pohjamuovia.Joskus näytti että se voisi tulla lohkoakin pitkin öljypohjaan asti.Eli nyt kysyisin viisaammilta miten vuoto kohta olisi helpoin havaita.Kannattaako ostaa jotain väriainetta järjestelmään vai olisiko jotai muuta konstia?Kiitos!!!T:RALLE
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Meneekös konepellin sisäpinnassa sellanen raita sitä nestettä? :arrow: Roiskii hihnalle ja siitä sisäpinnalle :arrow: oisko pumppu?

Välillähän näistä menee pumppuja, multa saat muuten lähes uuden sellasen 40 erkillä.

Toisaalta voihan se tulla jostain liitoksestakin, luulisi näkyvän tällöin.

Entäpä syyläri, onko se ehjä varmasti?

Tuskinpa kannen välistä voi ihan maahan asti tihkuttaa? :?: :?: Silloin varmaan oireilisi jotenkin muutenkin.
Kein siknatuur
teejay
Viestit: 55
Liittynyt: 01.9.2007 4:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teejay »

Itsellä alkoi syylärin päädyistä vuotamaan kovilla pakkasilla.
haapis1
Viestit: 112
Liittynyt: 05.11.2010 9:24
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja haapis1 »

Lohkolämmitin !!!!!!
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Omasta vuotokohtia yrittäny tukkia myös, ykkösenä lohkolämppäri ja ylävesiletku heti toisena. Tuossa ei myöskään selkeesti näkyny vuotopaikkaa, lämppärin vuoto näkyy kunnolla vasta jos irrottaa imusarjan. Ylävesiletkua puristelemalla sieltä valu pikku tippa, joka ajaessa katoaa hyvin nopeasti mutta paikoillaan kyllä näkyy.

Taitaa vielä vuodella vähän kannenkin välistä, se ulkopuolinen pultti ei oikein kiristy oikeaan momenttiin..
haapis1
Viestit: 112
Liittynyt: 05.11.2010 9:24
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja haapis1 »

Vastuksen lämmittäminen voi saada aikaan sen että väsynyt tiiviste alkaa falskaamaan!
nollajakari
Viestit: 97
Liittynyt: 05.11.2007 13:07

Viesti Kirjoittaja nollajakari »

Onkos termostaattikotelon kansi muovia? Tenavassani vuoti sieltä kun oli vuosien saatossa vähän vääntynyt. Oli muuten vaikea löytää vikaa, vasta sopivalla ilmalla höyry paljasti. Nykyinen kansi alumiinia marmoritiskiltä. Oli aika tyyris mutta kestää kai sitten maailman tappiin.
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Vähä OT, mut mistäs m102 koneeseen sen alumiinikannen saa? Paikallinen KL kertoi että valmistus lopetettu. Jos alumiinisen osanumero löytyy niin tännekin kiitos :D
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

sv22 kirjoitti:Vähä OT, mut mistäs m102 koneeseen sen alumiinikannen saa? Paikallinen KL kertoi että valmistus lopetettu. Jos alumiinisen osanumero löytyy niin tännekin kiitos :D
Eikös noita purkuautoista saa, minäkin aikanaan myin omasta raadostani sen. Meni vieläpä halvalla. Ei muuta kun tsättiosaan kyselemään.
Kein siknatuur
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Sampo N. kirjoitti:
sv22 kirjoitti:Vähä OT, mut mistäs m102 koneeseen sen alumiinikannen saa? Paikallinen KL kertoi että valmistus lopetettu. Jos alumiinisen osanumero löytyy niin tännekin kiitos :D
Eikös noita purkuautoista saa, minäkin aikanaan myin omasta raadostani sen. Meni vieläpä halvalla. Ei muuta kun tsättiosaan kyselemään.
Joo niin meni, vaan ei se kutosen koppa silti käy neloseen. Letkulähtö sojottaa väärälle päin. W123 korissa, M102 koneessa on alumiinikotelo joka käy, kunhan ilmaliitännän tekkee ite uusiks.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Easy Rider kirjoitti:
Sampo N. kirjoitti: Meni vieläpä halvalla. Ei muuta kun tsättiosaan kyselemään.
Joo niin meni, vaan ei se kutosen koppa silti käy neloseen. Letkulähtö sojottaa väärälle päin. W123 korissa, M102 koneessa on alumiinikotelo joka käy, kunhan ilmaliitännän tekkee ite uusiks.
No hyvÄ, ei harmita niin paljon halpa hinta. :happy:
Kein siknatuur
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”