Miten hyttimelua hiljasemmaksi kaappimersussa?
- oikeen kokonen turbo ilman hukkaporttia
- irrallisten osien hitsaaminen kiinni(eli kylkien ja muiden isojen alojen jäykistystä)
- kallistuksen vakaimen poisto tai vaihtoehtoisesti joku keksinto siihen meteliin joka sitäpitkin johtuu koppaan..
- isot renkaat isolla ilmatilalla..
- jotain ihme keksintöjä ja paljon
- irrallisten osien hitsaaminen kiinni(eli kylkien ja muiden isojen alojen jäykistystä)
- kallistuksen vakaimen poisto tai vaihtoehtoisesti joku keksinto siihen meteliin joka sitäpitkin johtuu koppaan..
- isot renkaat isolla ilmatilalla..
- jotain ihme keksintöjä ja paljon
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
jurinaa
Tuli hommattua tollanen 609 mese joka on rakenneltu matkailu/motorhomeksi . auto muuten hiljainen sisälle mut jollain nopeuksilla jurisee aikalailla. 90 kmh ja pikkasen päälle (jos sattuu sopiva alamaki tai suoran pätkä kohdalle ) menee sit jo aika hiljasena . kymysys : mahtaisko olla moottorin kiinityksestä johtua moinen ääni , millaiset kumit noiden korvakkeissa on .Kartaanista ei tuntuisi tulevan jurinaa . ?
Lähtökohtasesti sanosin että jos vikkaa koneen tyynyissä niin silloin pitäisi kyllä kolista tyhjäkäynnillä, silloin mjoottori tärisee eniten. Lisäksi se tarkoittaisi että jurina pitäisi tulla kierrosten mukaan, ei ajonopeuden eli periaatteessa sama resonanssi pitäisi löytyä myös pienemmillä vaihteilla
Kartaania minä kuitenkin epäilisin, vaikka sehän on selevää että netin ylite näkemättä ja kuulematta vianhaku on niinkun yrittäs ampua räkättirastasta ilmakolla silmät kiinni ja kimmokkeella
Jokos jounilla on kaappihullutopikissa kuvaa laitoksesta
Kartaania minä kuitenkin epäilisin, vaikka sehän on selevää että netin ylite näkemättä ja kuulematta vianhaku on niinkun yrittäs ampua räkättirastasta ilmakolla silmät kiinni ja kimmokkeella
Jokos jounilla on kaappihullutopikissa kuvaa laitoksesta
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Iltalukemista:
Värähtelyn ja melun vaimennuskeinot kulkuvälineissä ja liikkuvissa työkoneissa - Laskentaperiaatteita ja käyttöesimerkkejä
Markku Hentinen & Pertti Hynnä, VTT Tuotteet ja tuotanto
Tapio Lahti, Akukon Oy
Kalervo Nevala & Aki Vähänikkilä, Oulun yliopisto
Markku Järviluoma, VTT Elektroniikka
http://www.vtt.fi/inf/pdf/tied...../T2160.pdf
Värähtelyn ja melun vaimennuskeinot kulkuvälineissä ja liikkuvissa työkoneissa - Laskentaperiaatteita ja käyttöesimerkkejä
Markku Hentinen & Pertti Hynnä, VTT Tuotteet ja tuotanto
Tapio Lahti, Akukon Oy
Kalervo Nevala & Aki Vähänikkilä, Oulun yliopisto
Markku Järviluoma, VTT Elektroniikka
http://www.vtt.fi/inf/pdf/tied...../T2160.pdf
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Kas tässä:jovihava kirjoitti:Linkki meni jotenkin sönder
http://www.vtt.fi/inf/pdf/tiedotteet/2002/T2160.pdf
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Mullakin tulee semmonen ihme resonanssi / jurina, pahin kylmänä 60 tienoilla tms. kartaani ehjä kun viimeks katsoin...
Räminät hiljeni jonkin verran kun vaihdoin termarin ja öljyt (veikkaan että käy tasasemmin oikean lämpösenä tms.).
Pienet resonanssit ja räminät tuntuu kuuluvan tohon, vrt. joku nelisylinterinen traktori tms. työkone.
Mutta kannattaa silti tarkistaa se kartaani (ristikot ja tukilaakeri) ja samalla painaa rasvaa ristikoihin ja kardaanin "jatkoon", tukilaakerissa ei muistaakseni ollu nippaa?
Räminät hiljeni jonkin verran kun vaihdoin termarin ja öljyt (veikkaan että käy tasasemmin oikean lämpösenä tms.).
Pienet resonanssit ja räminät tuntuu kuuluvan tohon, vrt. joku nelisylinterinen traktori tms. työkone.
Mutta kannattaa silti tarkistaa se kartaani (ristikot ja tukilaakeri) ja samalla painaa rasvaa ristikoihin ja kardaanin "jatkoon", tukilaakerissa ei muistaakseni ollu nippaa?
MB 817 rojekti
Peugeot 505 GTD Turbo
+ erinäisiä raatoja
Peugeot 505 GTD Turbo
+ erinäisiä raatoja
-
- Viestit: 58
- Liittynyt: 23.10.2010 14:02
609:ssä on "tyyppivikana" perämurikan hajoaminen, öljymäärä on pieni ja vaihto unohtuu helposti, sitten menee laakerit. Yleissääntönä voisi pitää että jos murikka on päällepäin aivan kuiva, saattaa kuivakkuutta löytyä myös sisäpuolelta... Kannattaa peräöljyn vaihdon yhteydessä tarkastaa samalla murikan huohotusventtili ettei ole muurautunut ajanmittaan umpeen. Omassa 508:ssa oli huohotusventtiili mennyt umpeen ja ajossa kun öljy lämpeni niin paine pullautti pyörännavan stefan pihalle ja jarrukengät sai kestovoitelun
Murikan laakerivian tarkistaminen on vaan aika vaikea todeta perän ollessa paikallaan, harva sitä alkaa kuitenkaan toimivaa autoa purkamaan ennenkuin laakeri hirttää lopullisesti. Toinen juttu mikä tuli mieleen on että jousipakan vaimenninkumit on loppu ja resonanssi pääsee akselilta suoraan runkoon/koriin.
Niinkuin sanottu niin OM3xx koneiset on kyllä aika betonimyllyjä mutta kunnossa olevasta ei pitäisi kyllä mitään jyrinöitä kuulua. Diagnoosia on tietysti aika vaikea tehdä näkemättä potilasta mutta itse kyllä kävisin alustan pääkohdat ensimmäisenä läpi: murikka+öljyt, pyöränlaakerit, jousituksen kiinnityspisteet jne. Toivotaan että vika löytyy, ei ole mukavaa jos vika löytyy vasta kun jotain hajoaa tienpäällä kaukana kotoa, toisaalta saattaa olla että kestää vielä maailman tappiin saakka
Murikan laakerivian tarkistaminen on vaan aika vaikea todeta perän ollessa paikallaan, harva sitä alkaa kuitenkaan toimivaa autoa purkamaan ennenkuin laakeri hirttää lopullisesti. Toinen juttu mikä tuli mieleen on että jousipakan vaimenninkumit on loppu ja resonanssi pääsee akselilta suoraan runkoon/koriin.
Niinkuin sanottu niin OM3xx koneiset on kyllä aika betonimyllyjä mutta kunnossa olevasta ei pitäisi kyllä mitään jyrinöitä kuulua. Diagnoosia on tietysti aika vaikea tehdä näkemättä potilasta mutta itse kyllä kävisin alustan pääkohdat ensimmäisenä läpi: murikka+öljyt, pyöränlaakerit, jousituksen kiinnityspisteet jne. Toivotaan että vika löytyy, ei ole mukavaa jos vika löytyy vasta kun jotain hajoaa tienpäällä kaukana kotoa, toisaalta saattaa olla että kestää vielä maailman tappiin saakka
jurinaa ...
Jovihava : Meteliä on joka vaihteella jollain kierroksilla ja vauhdin hurjasti kiihtyessä vaimenee .Vapaalla pihassa kun ryntäyttelee ja nostaa kiekuroita niin meteli lisääntyy ja sit vaimenee kun kierrättää enemmän . Perä näyttäisi olevan kunnossa . Avattiin se ja tietty uudet öljyt laitettiin samalla kun putsattiin jarrut . Jarrut olivat niin herkät et kun aatteli painaa jarrua niin takapää tuli jo latana . putsauksen jäkeen toimii paremmin . Ongelma oli et millä vetarit tulee pois mut kysymällä saatiin nekin purettua.Viaksi vain jäi et lukko ei mene nyt päälle. ??
-jw
-jw