Starttaa, ei käynnisty, 603 diesel. Vika löydetty!

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
teejay
Viestit: 55
Liittynyt: 01.9.2007 4:07
Paikkakunta: Helsinki

Starttaa, ei käynnisty, 603 diesel. Vika löydetty!

Viesti Kirjoittaja teejay »

Eli vikana:

Auto käynnistynyt tähän asti moitteettomasti. Uudet hehkut. ym. Nyt sitten tapahtui aamulla ettei lähtenytkään käyntiin. Starttaa mutta ei käynnisty eikä edes lupaile.

Stop-vipu pysyy ylhäällä, dieseliä on suodattimella ja tuntuu että ainakin hiukan puskee suutinputkesta, määrää en voi sanoa koska yksin koitin katella.

Itse en muuta vikaa enää keksi kuin että olisi ilmaa putkissa, eli konehuoneen läpinäkyvät putket nyt ainakin joutuisi uusia.

Olisko muilla heittää vinkkiä mahdollisesta viasta, huomenna pitäis käydä varaosaliikkeessää hakee tota putkee niin samalla muuta voisi ostella.
Viimeksi muokannut teejay, 01.3.2012 12:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
jaakkoha
Viestit: 187
Liittynyt: 14.4.2007 0:01
Paikkakunta: Uimahallipaikkakunta

Viesti Kirjoittaja jaakkoha »

Siis loppuuko akusta virta käynnistellessä, eikä edes lupaa? Jos se jonkin käynnistksen jälkeen lähtee tulille, niin eiköhän kysessä ole suutinputkien o-renkaat... Siis suutinputkien tiivisterenkaat ovat hapristuneet tms. ja ilmaa pääsee polttonesteputkiin. Ovat syöttöpumpun päällä. Jos pumppu on märkä päältäpäin, niin melko varma juttu.

Jos ei ollenkaan lähde käyntiin, niin varmaan joku viisaampi voi valaista asiaa.

mulla on kahessa 250 D:ssä ollu tuo vika ja korjaantunut vaihtamalla o-renkaat.
W124 - omistamisen iloa.
Avatar
happa66
Viestit: 33
Liittynyt: 27.12.2011 5:43
Paikkakunta: nakkila

Viesti Kirjoittaja happa66 »

Koita toista avainta tai ota virtalukko pois ja ruuvimeisselillä koita käyntiin.

a-p
124-200d
124-200TE
124-230E
124-230E aut.
124-250TD
124-300D
310 pa
508 as.auto
913 as. auto
teejay
Viestit: 55
Liittynyt: 01.9.2007 4:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teejay »

Eli ei lähde käyntiin ollenkaan vaikka yhteesä n. minuutin käynnistelee, eikä lupaa ollenkaan., pyörittää vain. Ei ole märkä suutinputkien juuresta pumpun päältä.

Mitä tässä olen miettinyt niin joko hehkut ei pelaa eli releessä vika (pitää huomenna mitata) tai siirtopumpussa vikaa.
Viimeksi muokannut teejay, 19.2.2012 22:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
teejay
Viestit: 55
Liittynyt: 01.9.2007 4:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teejay »

happa66 kirjoitti:Koita toista avainta tai ota virtalukko pois ja ruuvimeisselillä koita käyntiin.

a-p
Pitääpä huomenna testata myös tämä.
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

teejay kirjoitti:
happa66 kirjoitti:Koita toista avainta tai ota virtalukko pois ja ruuvimeisselillä koita käyntiin.

a-p
Pitääpä huomenna testata myös tämä.
mikäs pointti on ruuvata virtalukko irti?? tai uusi avain?? varsinkin jos/kun auto starttaa ja stoppivipukin pysyy ylhäällä.tässä virtalukossa ei ole sähköä.

suuttimenjuuresta suutinputkea löyhälle,starttausta =tuleeko nafta suuttimelle.

epäilen että kaasu pohjassa kun hinkkaat pari akullista tyhjäksi niin alkaa käymään pikkuhiljaa= pumppuun uudet o-renkaat

saat sen tuolla konstia käymään niin peräpää korokkeelle ja jos se siitä vielä lähtee tulille niin o-rengas asia on varma :wink: pikkusen viittimistä ja 10e osat
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Ei hehkuta..
teejay
Viestit: 55
Liittynyt: 01.9.2007 4:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teejay »

Eli tulee suutinputkesta dieseliä.

Hehkuvikaa myös epäilen, eli testaamaan.....
teejay
Viestit: 55
Liittynyt: 01.9.2007 4:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teejay »

Noniin,

Siirtopumppu pelaa.

Hehkurele antaa vain 7.7V jännitteen hehkuille, akku alkaa olemaan tyhjä niin itse releelle tuleva akkujännite on 11.8V. Eikös tuon releen pitäisi antaa 11.5 volttia tuonne hehkuille koska 11.5V hehkut paikallaan?

Pitää akkulaturi käyä ostaa, ei täällä kaupungissa jumissa oo kunnon työkaluja.
Avatar
Siekkinen
Viestit: 205
Liittynyt: 13.12.2010 16:53
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Kyllä sinne ainakin yli 10 volttia pitäis mennä. Kokeileppa akku täynnä paljonko sitten on jännite. Ja mittaa/mittauta hehkuille menevä virtamääräkin. Noin 10-15A/hehku pitäis mennä.
W124 3.0 DT ST
W202 2.5 TDT/KKK ja lastu
W201 2.6
teejay
Viestit: 55
Liittynyt: 01.9.2007 4:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teejay »

Latailin akkua ja mittasin uudestaan. Akulta 12.9 volttia. Releelle 12.4 volttia kun hehkuttaa (häviöt), releeltä hehkuille 8.0 volttia. Virtaa en mitannut.

Ei myöskään ota hehkua pois vaan 3 minuuttia ainakin hehkutteli vai mittaako lämmön jostain ja saavutettuaan vasta naksauttaa releen pois?

Vaikuttaisi siltä että rele paskana.
Avatar
Siekkinen
Viestit: 205
Liittynyt: 13.12.2010 16:53
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Taitaa olla releen käret hapettunu. Voit joko yrittää elvyttää hiekkapaperilla tai ostaa suosiolla uuden varmasti toimivan. Liittimissä ei varmaan ole hapettumaa? Mulla hehkuttaa muutaman sekuntin valo päällä ja sitten jälkihehku oli jotain 20 sekunnin luokkaa ja sitten nappaa releen pois päältä. Lämpöanturikin sillä on kannessa kiinni mutta en tiiä hehkuttaako se siltikään noin kauaa vaikka se olis rikki. Taitaa vaikuttaa enemmän muutamia sekunteja.
W124 3.0 DT ST
W202 2.5 TDT/KKK ja lastu
W201 2.6
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2942
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Täysin kylmässä koneessa on jälkipoltto päällä kuulemma kolmisen minuuttia :idea:
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Siekkinen
Viestit: 205
Liittynyt: 13.12.2010 16:53
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Multiviri kirjoitti:Täysin kylmässä koneessa on jälkipoltto päällä kuulemma kolmisen minuuttia :idea:
Voip olla niinkin.
W124 3.0 DT ST
W202 2.5 TDT/KKK ja lastu
W201 2.6
Avatar
happa66
Viestit: 33
Liittynyt: 27.12.2011 5:43
Paikkakunta: nakkila

Viesti Kirjoittaja happa66 »

Terho P kirjoitti:
teejay kirjoitti:
happa66 kirjoitti:Koita toista avainta tai ota virtalukko pois ja ruuvimeisselillä koita käyntiin.

a-p
Pitääpä huomenna testata myös tämä.
mikäs pointti on ruuvata virtalukko irti?? tai uusi avain?? varsinkin jos/kun auto starttaa ja stoppivipukin pysyy ylhäällä.tässä virtalukossa ei ole sähköä.

suuttimenjuuresta suutinputkea löyhälle,starttausta =tuleeko nafta suuttimelle.

epäilen että kaasu pohjassa kun hinkkaat pari akullista tyhjäksi niin alkaa käymään pikkuhiljaa= pumppuun uudet o-renkaat

saat sen tuolla konstia käymään niin peräpää korokkeelle ja jos se siitä vielä lähtee tulille niin o-rengas asia on varma :wink: pikkusen viittimistä ja 10e osat
Sori en huomnnut et oli riisselistä kyse :oops: ,

a-p
124-200d
124-200TE
124-230E
124-230E aut.
124-250TD
124-300D
310 pa
508 as.auto
913 as. auto
Avatar
happa66
Viestit: 33
Liittynyt: 27.12.2011 5:43
Paikkakunta: nakkila

Viesti Kirjoittaja happa66 »

Ookko vaihtanu nafta suodattimen koska?

a-p
124-200d
124-200TE
124-230E
124-230E aut.
124-250TD
124-300D
310 pa
508 as.auto
913 as. auto
Avatar
happa66
Viestit: 33
Liittynyt: 27.12.2011 5:43
Paikkakunta: nakkila

Viesti Kirjoittaja happa66 »

Ennen kuin ostat uuden hehku releen, niin ota hehkut irti ja testaa yksitellen . Tuli vaan testattua mittarilla ja kaikki OK. No eihän siinä mennyt ko kansi. Oli kumminkin hehkutulppa paskana vaikka mittari näytti ok.

a-p
124-200d
124-200TE
124-230E
124-230E aut.
124-250TD
124-300D
310 pa
508 as.auto
913 as. auto
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

Hieman offtopic, mutta ainakin OM601 se lämpoantura sille hehkulle on lohkossa :shock:
® Mesen linttaklubi
teejay
Viestit: 55
Liittynyt: 01.9.2007 4:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teejay »

Vika löytyi ja taas pelaa!

Eli hehkut testailin kaikki OK. Sitten mittasin hehkureleen, antoi vain 7,5-8 volttia hehkuille. Hehkujen jännitehän on 11,5V. Releelle tuli 12.5 volttia mutta eteenpäin ei siis mennyt.

Hommasin sitten uuden/käytetyn hehkureleen. Akku täyteen ja startaamaan ja johan lähti muutaman käynnistyksen jälkeen käymään kuhan sai naftaa suuttimille asti. Uusi rele taitaa olla väykän 6 koneesta. Ainut ero että kiinnitysreiät ei ihan passaa suoraan 124 releen kiinnitykseen muuten bueno!

Eli Rele jos mennyt rikki ja lämpötila nollan paikkeilla niin ei muuten lähe käyntiin. Ei ees lupaa.
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

mulla ainaki lähti... kun oli rele rikki. otinpa jopa videon, voisin sen tietty tännekkin laittaa :wink: kun pääsen kotiin...

lähtee se kun jaksaa vaan pitää avaimesta kiinni :lol: joku 1,5 min oli pisin tarttaus :twisted:
® Mesen linttaklubi
teejay
Viestit: 55
Liittynyt: 01.9.2007 4:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teejay »

potox kirjoitti:mulla ainaki lähti... kun oli rele rikki. otinpa jopa videon, voisin sen tietty tännekkin laittaa :wink: kun pääsen kotiin...

lähtee se kun jaksaa vaan pitää avaimesta kiinni :lol: joku 1,5 min oli pisin tarttaus :twisted:
Hyvä homma, itellä ei meinannukka lähtee. Lämpötila jotain -5 pakkasella. Aika kauan myös starttailin.

Mistähän mahtais kertoo, puristukset huonontuneet? Kansi tuosta on laitettu uuteen uskoon mutta alakertaan ei oo koskettu. Männänrenkaat mahollisesti huonossa hapessa?
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

ei kai siinä mitään vikaa ole :wink:

ehkä et vain tartannut niin, että usva nousi tartin päältä :oops:
® Mesen linttaklubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”