Starttaa, ei käynnisty, 603 diesel. Vika löydetty!
Starttaa, ei käynnisty, 603 diesel. Vika löydetty!
Eli vikana:
Auto käynnistynyt tähän asti moitteettomasti. Uudet hehkut. ym. Nyt sitten tapahtui aamulla ettei lähtenytkään käyntiin. Starttaa mutta ei käynnisty eikä edes lupaile.
Stop-vipu pysyy ylhäällä, dieseliä on suodattimella ja tuntuu että ainakin hiukan puskee suutinputkesta, määrää en voi sanoa koska yksin koitin katella.
Itse en muuta vikaa enää keksi kuin että olisi ilmaa putkissa, eli konehuoneen läpinäkyvät putket nyt ainakin joutuisi uusia.
Olisko muilla heittää vinkkiä mahdollisesta viasta, huomenna pitäis käydä varaosaliikkeessää hakee tota putkee niin samalla muuta voisi ostella.
Auto käynnistynyt tähän asti moitteettomasti. Uudet hehkut. ym. Nyt sitten tapahtui aamulla ettei lähtenytkään käyntiin. Starttaa mutta ei käynnisty eikä edes lupaile.
Stop-vipu pysyy ylhäällä, dieseliä on suodattimella ja tuntuu että ainakin hiukan puskee suutinputkesta, määrää en voi sanoa koska yksin koitin katella.
Itse en muuta vikaa enää keksi kuin että olisi ilmaa putkissa, eli konehuoneen läpinäkyvät putket nyt ainakin joutuisi uusia.
Olisko muilla heittää vinkkiä mahdollisesta viasta, huomenna pitäis käydä varaosaliikkeessää hakee tota putkee niin samalla muuta voisi ostella.
Viimeksi muokannut teejay, 01.3.2012 12:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Siis loppuuko akusta virta käynnistellessä, eikä edes lupaa? Jos se jonkin käynnistksen jälkeen lähtee tulille, niin eiköhän kysessä ole suutinputkien o-renkaat... Siis suutinputkien tiivisterenkaat ovat hapristuneet tms. ja ilmaa pääsee polttonesteputkiin. Ovat syöttöpumpun päällä. Jos pumppu on märkä päältäpäin, niin melko varma juttu.
Jos ei ollenkaan lähde käyntiin, niin varmaan joku viisaampi voi valaista asiaa.
mulla on kahessa 250 D:ssä ollu tuo vika ja korjaantunut vaihtamalla o-renkaat.
Jos ei ollenkaan lähde käyntiin, niin varmaan joku viisaampi voi valaista asiaa.
mulla on kahessa 250 D:ssä ollu tuo vika ja korjaantunut vaihtamalla o-renkaat.
W124 - omistamisen iloa.
Eli ei lähde käyntiin ollenkaan vaikka yhteesä n. minuutin käynnistelee, eikä lupaa ollenkaan., pyörittää vain. Ei ole märkä suutinputkien juuresta pumpun päältä.
Mitä tässä olen miettinyt niin joko hehkut ei pelaa eli releessä vika (pitää huomenna mitata) tai siirtopumpussa vikaa.
Mitä tässä olen miettinyt niin joko hehkut ei pelaa eli releessä vika (pitää huomenna mitata) tai siirtopumpussa vikaa.
Viimeksi muokannut teejay, 19.2.2012 22:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mikäs pointti on ruuvata virtalukko irti?? tai uusi avain?? varsinkin jos/kun auto starttaa ja stoppivipukin pysyy ylhäällä.tässä virtalukossa ei ole sähköä.teejay kirjoitti:Pitääpä huomenna testata myös tämä.happa66 kirjoitti:Koita toista avainta tai ota virtalukko pois ja ruuvimeisselillä koita käyntiin.
a-p
suuttimenjuuresta suutinputkea löyhälle,starttausta =tuleeko nafta suuttimelle.
epäilen että kaasu pohjassa kun hinkkaat pari akullista tyhjäksi niin alkaa käymään pikkuhiljaa= pumppuun uudet o-renkaat
saat sen tuolla konstia käymään niin peräpää korokkeelle ja jos se siitä vielä lähtee tulille niin o-rengas asia on varma pikkusen viittimistä ja 10e osat
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Noniin,
Siirtopumppu pelaa.
Hehkurele antaa vain 7.7V jännitteen hehkuille, akku alkaa olemaan tyhjä niin itse releelle tuleva akkujännite on 11.8V. Eikös tuon releen pitäisi antaa 11.5 volttia tuonne hehkuille koska 11.5V hehkut paikallaan?
Pitää akkulaturi käyä ostaa, ei täällä kaupungissa jumissa oo kunnon työkaluja.
Siirtopumppu pelaa.
Hehkurele antaa vain 7.7V jännitteen hehkuille, akku alkaa olemaan tyhjä niin itse releelle tuleva akkujännite on 11.8V. Eikös tuon releen pitäisi antaa 11.5 volttia tuonne hehkuille koska 11.5V hehkut paikallaan?
Pitää akkulaturi käyä ostaa, ei täällä kaupungissa jumissa oo kunnon työkaluja.
Latailin akkua ja mittasin uudestaan. Akulta 12.9 volttia. Releelle 12.4 volttia kun hehkuttaa (häviöt), releeltä hehkuille 8.0 volttia. Virtaa en mitannut.
Ei myöskään ota hehkua pois vaan 3 minuuttia ainakin hehkutteli vai mittaako lämmön jostain ja saavutettuaan vasta naksauttaa releen pois?
Vaikuttaisi siltä että rele paskana.
Ei myöskään ota hehkua pois vaan 3 minuuttia ainakin hehkutteli vai mittaako lämmön jostain ja saavutettuaan vasta naksauttaa releen pois?
Vaikuttaisi siltä että rele paskana.
Taitaa olla releen käret hapettunu. Voit joko yrittää elvyttää hiekkapaperilla tai ostaa suosiolla uuden varmasti toimivan. Liittimissä ei varmaan ole hapettumaa? Mulla hehkuttaa muutaman sekuntin valo päällä ja sitten jälkihehku oli jotain 20 sekunnin luokkaa ja sitten nappaa releen pois päältä. Lämpöanturikin sillä on kannessa kiinni mutta en tiiä hehkuttaako se siltikään noin kauaa vaikka se olis rikki. Taitaa vaikuttaa enemmän muutamia sekunteja.
W124 3.0 DT ST
W202 2.5 TDT/KKK ja lastu
W201 2.6
W202 2.5 TDT/KKK ja lastu
W201 2.6
Täysin kylmässä koneessa on jälkipoltto päällä kuulemma kolmisen minuuttia
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Sori en huomnnut et oli riisselistä kyse ,Terho P kirjoitti:mikäs pointti on ruuvata virtalukko irti?? tai uusi avain?? varsinkin jos/kun auto starttaa ja stoppivipukin pysyy ylhäällä.tässä virtalukossa ei ole sähköä.teejay kirjoitti:Pitääpä huomenna testata myös tämä.happa66 kirjoitti:Koita toista avainta tai ota virtalukko pois ja ruuvimeisselillä koita käyntiin.
a-p
suuttimenjuuresta suutinputkea löyhälle,starttausta =tuleeko nafta suuttimelle.
epäilen että kaasu pohjassa kun hinkkaat pari akullista tyhjäksi niin alkaa käymään pikkuhiljaa= pumppuun uudet o-renkaat
saat sen tuolla konstia käymään niin peräpää korokkeelle ja jos se siitä vielä lähtee tulille niin o-rengas asia on varma pikkusen viittimistä ja 10e osat
a-p
124-200d
124-200TE
124-230E
124-230E aut.
124-250TD
124-300D
310 pa
508 as.auto
913 as. auto
124-200TE
124-230E
124-230E aut.
124-250TD
124-300D
310 pa
508 as.auto
913 as. auto
Ennen kuin ostat uuden hehku releen, niin ota hehkut irti ja testaa yksitellen . Tuli vaan testattua mittarilla ja kaikki OK. No eihän siinä mennyt ko kansi. Oli kumminkin hehkutulppa paskana vaikka mittari näytti ok.
a-p
a-p
124-200d
124-200TE
124-230E
124-230E aut.
124-250TD
124-300D
310 pa
508 as.auto
913 as. auto
124-200TE
124-230E
124-230E aut.
124-250TD
124-300D
310 pa
508 as.auto
913 as. auto
Vika löytyi ja taas pelaa!
Eli hehkut testailin kaikki OK. Sitten mittasin hehkureleen, antoi vain 7,5-8 volttia hehkuille. Hehkujen jännitehän on 11,5V. Releelle tuli 12.5 volttia mutta eteenpäin ei siis mennyt.
Hommasin sitten uuden/käytetyn hehkureleen. Akku täyteen ja startaamaan ja johan lähti muutaman käynnistyksen jälkeen käymään kuhan sai naftaa suuttimille asti. Uusi rele taitaa olla väykän 6 koneesta. Ainut ero että kiinnitysreiät ei ihan passaa suoraan 124 releen kiinnitykseen muuten bueno!
Eli Rele jos mennyt rikki ja lämpötila nollan paikkeilla niin ei muuten lähe käyntiin. Ei ees lupaa.
Eli hehkut testailin kaikki OK. Sitten mittasin hehkureleen, antoi vain 7,5-8 volttia hehkuille. Hehkujen jännitehän on 11,5V. Releelle tuli 12.5 volttia mutta eteenpäin ei siis mennyt.
Hommasin sitten uuden/käytetyn hehkureleen. Akku täyteen ja startaamaan ja johan lähti muutaman käynnistyksen jälkeen käymään kuhan sai naftaa suuttimille asti. Uusi rele taitaa olla väykän 6 koneesta. Ainut ero että kiinnitysreiät ei ihan passaa suoraan 124 releen kiinnitykseen muuten bueno!
Eli Rele jos mennyt rikki ja lämpötila nollan paikkeilla niin ei muuten lähe käyntiin. Ei ees lupaa.
Hyvä homma, itellä ei meinannukka lähtee. Lämpötila jotain -5 pakkasella. Aika kauan myös starttailin.potox kirjoitti:mulla ainaki lähti... kun oli rele rikki. otinpa jopa videon, voisin sen tietty tännekkin laittaa kun pääsen kotiin...
lähtee se kun jaksaa vaan pitää avaimesta kiinni joku 1,5 min oli pisin tarttaus
Mistähän mahtais kertoo, puristukset huonontuneet? Kansi tuosta on laitettu uuteen uskoon mutta alakertaan ei oo koskettu. Männänrenkaat mahollisesti huonossa hapessa?