Vakkari jälkiasennuksena?

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
Arapaho
Viestit: 462
Liittynyt: 20.10.2007 7:49
Paikkakunta: Ilomantsi

Vakkari jälkiasennuksena?

Viesti Kirjoittaja Arapaho »

Nih,,,otsikon mukainen kymysys pärähti mieleeni,kun tajuttoman suurella tuurilla vältin kohtalaiset sakot...
Ajelin kauniissa auringonpaisteessa,vauhtia reipas sata(80alueella),kun jostain syystä nostin kintun kaasupolkimelta.Onneksi,sillä seuraavan kaarteen takana oli polliisi piilossa skodassa.Tötterö sojotti minua kohti :firing:
Jokohan perustelut riittäs?Ajatus siis asentaa vakkari vm-91 300 lankkuun.Onko kannattavaa?Ja kuin iso rojekti moinen juttu on?Tietty ensin pitää löytyä jostain vakkaripaketti,mieluimmin käytettynä kun uus maksaa tajuttomasti!
Jokin aika sitten joku tuntu kauppaavankin moista,en vain silloin ollut mukamas sen tarpeessa.
Kertokaapa kokeneet!
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65

>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Se on varmaan automaatti? Se ainakin vähän helpottaa asiaa.

Johan tässä oli ihan hiljan jollakin prokkis menossa siihen liittyen.
Kein siknatuur
Avatar
Arapaho
Viestit: 462
Liittynyt: 20.10.2007 7:49
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Arapaho »

voi kun oliski automaatti...
Manuaali se on.Meinaakko että menee hankalaksi?Tietty vakkari manussa on kait harvinaisempi,mutta onhan niitä kumminkin.
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65

>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Avatar
Moska
Viestit: 412
Liittynyt: 03.2.2008 23:42
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Moska »

EIhän se manuaali tarvi kuin kytkimelle katkaisian joka tulee jarruvalokatkaisijan rinnalle vakkarin johtoihin. Muutenhan kytkentä on sama.
Avatar
Arapaho
Viestit: 462
Liittynyt: 20.10.2007 7:49
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Arapaho »

Mites asennus muuten?Onnistuuko tavallinen tallaaja hommassa vai pittääkö olla koulun käynyt...
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65

>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Juu, eihän se suuresti poikkea onko kytkinpeli vai ei.

Varmasti onnistuu asennus ihan kyläsepältä. Mullakin on jälkiasenteinen vakkari. Tarvitset viiksen, ohjauspurkin ja servon. Tämän lisäksi tietenkin vaijeria, johtoja, kytkimiä sekä sen kuuluisan norttiaskin.

Koitapa katsella se topikki esiin, jossa oulun suunnalla oli sama prokkis menossa. Siinä topikissa on valmiit kytkentäkaaviot, nimimerkki oli muistaakseni shatter. Hänelle myin hanketta varten vakkarin ohjauspoksinkin.
Kein siknatuur
Avatar
Arapaho
Viestit: 462
Liittynyt: 20.10.2007 7:49
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Arapaho »

Kiitos Sampo vinkistä!
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65

>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Jees omaan tosiaan oli/on tarkoitus värkätä vakkari mutta asennus jäi tällä kertaa odottelemaan parempia päiviä kun orkkis vakkarin tilalle oli vaihdettu jokin tarvikemalli jonka takia johtoja oli tinattu, katkottu, rosvoliitetty, ylimääräisiä johdon päitä eikä originellia johtosarjaakaan ollut :roll: ei nyt mitenkään pelotellen, avoimin mielin ja ajankulun puoleltahan tämmösen näpräysrojektiin pitää ruveta :D

Sinällään ei mitenkään mahdoton homma jälkiasentaa jos vain saa jostain täydellisen paketin johtosarjoineen, niitä johtoja kun on useampi niin tympeämpi homma lähteä tekemään itse uusia tai pähkäileen oikeita paikkoja jos on katkottu tms..

Tässä tosiaan kytkentäkaavioita (huom. kaaviot ei ole EU versiosta joten johtojen värit ei pidä paikkaansa)
Kuva

Kuva

huomioitavaa myös jälkiasennuksessa on että tarvitset hall-anturin ja sen moni-napaisen liittimen (X53/5)

eli jos nyt tiivistellään ja lähdetään siitä liikkeelle että hall-anturiakaan ei ole niin sille joutuu vetämään virran sulakerasian 5. sulakkeelta (vakkari/hall-anturi) ja maa mittariston taakse, vakkarille ei tarvi vetää erillistä virtaa sillä sen saa ryövättyä jarruvalokatkaisimelta. sitten ohjeiden mukaan muutamat johdot maihin mittariston taakse ja eikun kokeilemaan :!:

jonkin verran tuli tongittua tietoa tuosta vempeleestä internetin syövereistä niin kysyä saa toki jos jotain on mielessä, vastausta en voi varmuudella luvata kun täysin en ole perillä vielä itsekään :)

E: manuaalin ja automaatin välillähän ei muuta eroa ole kuin kytkinpoljinkatkaisija mutta sekään ei pakollinen ole kun vakkarin saa jarrulla pois päältä.

hintoihin jos vielä palataan niin KL-varaosilla taisi olla VDO compact tempomat paketti ~400e hall-anturin kanssa kun käytetystä joutuu maksamaan 100-200e ja toimivuudesta ei koskaan ole tietoa.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1596
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Ja jos autosta löytyy alkuperäinen ulkolämpömittari, on hall-anturi valmiina. :)
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Arapaho
Viestit: 462
Liittynyt: 20.10.2007 7:49
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Arapaho »

Hmm...tulipas siinä pureskeltavaa...
Olisko kumminkin ostaa uus...jäis nuo tinaukset etc. poikkeen.
Saattaa olla meikäläiselle uudenkin asennus parempi jättää tekemäti.Meleko vähäistä on kokemus moisiin hommiin.Kokeilu tulee kalliiksi.
Kiitos kaikille vataajille!! :beerhug:
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65

>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Ei siinä nyt loppupeleissä tinattavaa ole oikeastaan yhtään jos löydät jostain käytettynä täydellisellä johtosarjalla. ei tarvi muuta kuin vetää johdot, liittää liittimet, ruuvata maajohdot paikalleen ja rosvoliittimellä liittää jarruvalokatkasimelle virtajohto :)

kyllä täältä aina apua löytyy vakkarin suhteen ettei sen takia kannata unohtaa :wink:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
pepi
Viestit: 258
Liittynyt: 22.10.2010 22:16

Viesti Kirjoittaja pepi »

Ite laitoin vakkarin jälkiasenteisena W201:seen. Se ei ollu mesen alkuperäinen vaan VDO:n tekemä. Tämä vakkari käytti sitä mittariston anturia. Oliko se nyt sitten se hal-anturi, vai mikä nyt sitten olikaan.

Vakkarissa oli melkein kymmenen dippi-kytkintä jolla se konffattiin, esim. automaatti vai manuaali, montako sylinteriä autossa on 4,5 vai enemmän samoten saatiin säädettyä reagointiaikaa hidas/keskinopea/nopea.

Vakkarin laitoin autoon vuonna 2005 ja toissa vuonna möin auton pois. Ainakin silloin se toimi moitteetta. Sitä vakkari en voi ainakaan moittia.

Tällanen se oli http://www.nettivaraosa.com/autotarvikk ... et/1172317

Tuolla näkyy olevan yks käytetty myynnissä, kunnosta ei ja siitä, että onko kaikki "hilut" tallessa niin ei oo tietoo. http://www.ebay.de/itm/VDO-Tempostat-Te ... 1e6bee1d98
S211 E320 V6+7G vm.-06 facelift
Sähköasennusluvat S2, ok
Kylmäaineluvat alle 3kg, ok
Avatar
Arapaho
Viestit: 462
Liittynyt: 20.10.2007 7:49
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Arapaho »

KL,llä ei enää ole vakkareita täysillä hiluilla. Eli käytetty lienee näillä näkymin todennäköinen :?
Samperi kun tuo Saksan murre ei oikein ole vahvuuksiani. Kuvasta ei selviä onko kaikki hilppeet ja onkokaan samasta satsista kuva?
Hmh..taitaa tulla mielenkiintoinen rojekti.
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65

>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
pepi
Viestit: 258
Liittynyt: 22.10.2010 22:16

Viesti Kirjoittaja pepi »

Arapaho kirjoitti:KL,llä ei enää ole vakkareita täysillä hiluilla. Eli käytetty lienee näillä näkymin todennäköinen :?
Samperi kun tuo Saksan murre ei oikein ole vahvuuksiani. Kuvasta ei selviä onko kaikki hilppeet ja onkokaan samasta satsista kuva?
Hmh..taitaa tulla mielenkiintoinen rojekti.

Tuolla saat sen suomennettua niin, että siitä saam jotain selvää. Kopioit vaan tuolta ebaystä sen tekstin tonne googleen ja valihet kieli asetukset kohilleen. :D

http://www.translate.google.com
S211 E320 V6+7G vm.-06 facelift
Sähköasennusluvat S2, ok
Kylmäaineluvat alle 3kg, ok
Avatar
Arapaho
Viestit: 462
Liittynyt: 20.10.2007 7:49
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Arapaho »

katto ville pirua...niinpä onkii.en kovin paljon ulkolaisilla sivuilla käy,juur tuon kielionkhelman vuoksi.
ei aikanaan tullu koulussa opittua,Aku Ankka oli tärkeempi,kai?
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65

>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Avatar
Arapaho
Viestit: 462
Liittynyt: 20.10.2007 7:49
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Arapaho »

VDO tarjoaa käytetään vakionopeussäädin, tämä laajennus on toimittava oikein. Vakionopeussäädin kehitettiin ammattikorjaamossa ja mukana asennustarvikkeet, kaapeli, asennusohjeet ja käyttölupaa (ilmainen rekisteröinti) (ks. kuvat). Plus, siellä VDO Hall-anturi ja adapteri, asennusohjeesta ja nopeusmittari siitä VDO , ne voidaan liittää salin anturi nopeusmittari.
Jos on kysyttävää niin kerro minulle.
No huhhuh. Kuukkelikaan ei osaa saksaa sen paremmin ko mie :amis_selittaa:
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65

>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

No miehän asentelin ihan tuommosen halppistarvikevakkarin Kaappiin, eikä siinä kummosia taitoja tarvittu :idea: Aivan onnellinen olen ollut tuosta matkan päällä, etenkin tuomoseen jolla saapi ajaa vaan kaheksaakymppiä niin tuo vakkari on onnenomiaan, ei tule impulssia alkaa huudattaa kuusyksseiskaa tappirajoille :P

viewtopic.php?p=408996#408996

Tuossa kirjoitelmassa kuvasaastetta aiheesta, valitettavasti tarkempi päiväkirja huuhtoutui pittiviemäriin kun CIA kävi etänä polttamassa Mesen tietokannat serveriltä, oli heidän mielestään vissiin liikaa neonatsistista saksaihailua :amis_selittaa:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”