Automaatin öljynvaihto
Automaatin öljynvaihto
Miten iso operaatio on 203 -mallin automaatin öljynvaihto? Sitä kun ei tuossa huolto-ohjelmassa mainita ollenkaan!
Re: Automaatin öljynvaihto
Ei mikään kummoinen. Vaikka homma kuuluukin sarjaan "teetän mieluummin kuin teen itse".goslar kirjoitti:Miten iso operaatio on 203 -mallin automaatin öljynvaihto? Sitä kun ei tuossa huolto-ohjelmassa mainita ollenkaan!
-Pohjapahvit pois.
-Laatikon pohja auki ja öljyt ulos. Paitsi ne jotka eivät laatikon suunnittelukukkasen vuoksi suostu ulos tulemaan.
-Tiiviste pois.
-Pohjan putsaus ja magneettiin kertyneen sotkun tonkiminen.
-Uusi tiiviste paikalleen.
-Pohja kiinni.
-Uudet öljyt sisään.
-Uusi sinetti paikalleen, jos sinetöinti huvittaa.
-T
Ohimennen mainittakoon, että tuossa pöydälläni olevassa pumaskassa AP00.20-P-0001K/ SERVICE SHEET for Active Service System (ASSYST), Passenger car Model 203 sanotaan:
Once at 60 000 km - Automatic transmission - oil and filter change
Transmission 722.6 as of VIN end no. A745749, F648300, R173714
Transmission 722.9 as of VIN end no. A745749, F648300, R173714
Once at 60 000 km - Automatic transmission - oil and filter change
Transmission 722.6 as of VIN end no. A745749, F648300, R173714
Transmission 722.9 as of VIN end no. A745749, F648300, R173714
-T
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Sinne jää kutakuinkin puolet vanhaa öljyä.
Me teemme vaihdon näin:
- öljypohjan ropun kautta öljyt pois 2-3 l
- täyttö uusilla öljyllä
- esim. viikon kuluttua homma uusiksi vaihtaen myös suodattimen sekä öljypohjan tiivisteen.
Näin saadaan lantrattua öljyä enemmän puhtaaksi.
Me teemme vaihdon näin:
- öljypohjan ropun kautta öljyt pois 2-3 l
- täyttö uusilla öljyllä
- esim. viikon kuluttua homma uusiksi vaihtaen myös suodattimen sekä öljypohjan tiivisteen.
Näin saadaan lantrattua öljyä enemmän puhtaaksi.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Että puolet vanhaa öljyä kiertoon. Hienolta kuullostava rakenne, etten sanoisi. Ilmeisesti automaatin kestoikä on havaittu liian pitkäksi.
Mitenkäs usein ne öljyt muuten pitää vaihdattaa sinne askiin? Oho, tuossa "Eerolan" viestissähän taisi tuo vaihtoväli jo ollakkin. Eli se on kait tuo 60000. Toivottavasti meikeläisen pirssiin on vaihdettu laatikkoon öljyt, tai no, onhan siinä täydellinen huoltokirja. Seuraavana onkin sitten meikeläisellä vuorossa auton viides Assyst b-huolto, joka näillä näkymin on arvottu noin 93:n tuhannen kohdalle.
Mitenkäs usein ne öljyt muuten pitää vaihdattaa sinne askiin? Oho, tuossa "Eerolan" viestissähän taisi tuo vaihtoväli jo ollakkin. Eli se on kait tuo 60000. Toivottavasti meikeläisen pirssiin on vaihdettu laatikkoon öljyt, tai no, onhan siinä täydellinen huoltokirja. Seuraavana onkin sitten meikeläisellä vuorossa auton viides Assyst b-huolto, joka näillä näkymin on arvottu noin 93:n tuhannen kohdalle.
Tuohan on halpaa kuin saippua, jos vertaa vastaavaa "tarjousta" väyryseen. 12 litraa "speciaali"öljyä (30 €/litra), osa kuulemma huuhtoutuu läpi. Suodatin ja tiiviste sekä työt päälle, niin loppusumma huiteli noin 500 Eskoa .
MB S210 320 cdi Avantgarde
MB R129 500SL 1991
MB 124 CE230 1991 sportline
Honda CBR 1100 XX 1998
MB R129 500SL 1991
MB 124 CE230 1991 sportline
Honda CBR 1100 XX 1998
Päivän hinta veholla tuolle operaatiolle oli 203€, tosin puhelimitse tiedusteltuna. Pitäs itsekin öölit vaihtaa / vaihdattaa..goslar kirjoitti:Öljynvaihto ei kuulu huolto ohjelmaan ollenkaan. Eli olen käsittänyt niin että jos en sitä erikseen pyydä, niitä ei vaihdeta koskaan minkään huolto-ohjelman mukaan.
Harmillista kun öljyt ei vaihdu kokonaan. Kysyin tänään vaihto hintaa alan liikkeestä, niin se oli 180 €
Ei toi hinta nyt niin paha hinta ole jos se sisältää suodattimen ja tiivisteen ja täydellisen öljynvaihdon eli kaikki n 7 litraa vaihtuu. Vaihdoin juuri itse sen minkä sain ulos (n 4 litraa). Öljyt (7 l) maksaa 87,50, suodatin 21;-
ja tiiviste 9;- eli työn osuudeksi jää n 85 egee. Mutta rahaa se on sekin ja vaihtuuhan ne öljyt itsetehtynäkin, tai siis ensin n 3,5 - 4 litraa ja viikon kuluttua toiset, jolloin n 75% öljyistä on tullut vaihdettua kahdella vaihtokerralla. Vai tietäisikö joku miten ne saadaan kerralla vaihdettua ?
Vaimon Civic:ssä kuuluu ihan huolto-ohjelmaan että vaihdetaan vain ne öljyt jotka propun kautta valuvat ulos, eli vähän yli puolet.
ja tiiviste 9;- eli työn osuudeksi jää n 85 egee. Mutta rahaa se on sekin ja vaihtuuhan ne öljyt itsetehtynäkin, tai siis ensin n 3,5 - 4 litraa ja viikon kuluttua toiset, jolloin n 75% öljyistä on tullut vaihdettua kahdella vaihtokerralla. Vai tietäisikö joku miten ne saadaan kerralla vaihdettua ?
Vaimon Civic:ssä kuuluu ihan huolto-ohjelmaan että vaihdetaan vain ne öljyt jotka propun kautta valuvat ulos, eli vähän yli puolet.
Laatikon öljyt
Omassa mesessä vajaat 135 tkm taulussa. Käytin B-huollossa ja luojan kiitos, otin samalla myös vaihteistoöljyn+suodattimen vaihdon.
Ei oltu ikuna vaihdettu vaikka on "täydellinen huoltokirja".
Asentaja vaan totesi, että oli viimeiset hetket vaihtaa.
Mieleeni vaan heräsi kysymys, että onkohan aiheuttanut paljon tuhoa ja kulumista näin pitkäksi mennyt vaihtoväli ?
Ei oltu ikuna vaihdettu vaikka on "täydellinen huoltokirja".
Asentaja vaan totesi, että oli viimeiset hetket vaihtaa.
Mieleeni vaan heräsi kysymys, että onkohan aiheuttanut paljon tuhoa ja kulumista näin pitkäksi mennyt vaihtoväli ?
Omaan autoon laatikon öljyt vaihdettiin niin että se jollain tavalla "huuhdeltiin" öljyllä. Eli laatikkoon työnnettiin toisesta reiästä uutta öljyä ja toisesta reiästä laskettiin vanhaa pihalle (auton käydessä). Tuota jatkettiin niin kauan kunnes poisto reiästä tuli kirkasta öljyä. Öljyä tuohon huuhteluun meni kaikkiaan 9,3 litraa, mutta tuolla menetelmällä vanhat öljyt saa kierrosta pois kokonaan.
Tuo huolto tehtiin siis mersuihin erikoistuneessa huoltoliikkeessä, ei merkkiliikkeessä.
Tuo huolto tehtiin siis mersuihin erikoistuneessa huoltoliikkeessä, ei merkkiliikkeessä.
Re: Laatikon öljyt
Eipä se mitään tuhoa saa aikaan kun on vaan 135 tkm ajettu samoilla öljyillä, hyvään kohtaan tuli vaihdettuakickback kirjoitti:Omassa mesessä vajaat 135 tkm taulussa. Käytin B-huollossa ja luojan kiitos, otin samalla myös vaihteistoöljyn+suodattimen vaihdon.
Ei oltu ikuna vaihdettu vaikka on "täydellinen huoltokirja".
Asentaja vaan totesi, että oli viimeiset hetket vaihtaa.
Mieleeni vaan heräsi kysymys, että onkohan aiheuttanut paljon tuhoa ja kulumista näin pitkäksi mennyt vaihtoväli ?
Omalla vehkeellä oli ajettu se 250 tkm samoilla öljyillä ja ei ruennu enää toimimaan kunnolla vaikka vaihtoi... aiheuttaa näköjään vähän lisätöitä kun on kerenny menemään niin huonoks noi öljyt
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4283
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: Laatikon öljyt
Niinpä se kun kuulu vain kerran huoltoohjelmaan 60tkm kohdallakickback kirjoitti:Omassa mesessä vajaat 135 tkm taulussa. Käytin B-huollossa ja luojan kiitos, otin samalla myös vaihteistoöljyn+suodattimen vaihdon.
Ei oltu ikuna vaihdettu vaikka on "täydellinen huoltokirja".
Asentaja vaan totesi, että oli viimeiset hetket vaihtaa.
Mieleeni vaan heräsi kysymys, että onkohan aiheuttanut paljon tuhoa ja kulumista näin pitkäksi mennyt vaihtoväli ?
sen jälkeen erikseen tilattava lisä työ, mutta onhan se tärkein eli hultokirja ja kuitti sitten kunnossa
(taxseissa taas kuulu ohjelmaan aina 60tkm välein)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4283
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
MB236:10 tai MB236:14 kun purkista löyttyyMicker kirjoitti:Täytyy varmaan itse vaihtaa automaattiöljyt, kun merkkihuolto tai ei niin hinta on pelkästään tuon 3-4 litran vaihtamiselle.
Jos kaikki öljyt vaihdetaan, niin hinta on tupla tai tripla (ns. huuhtelu kuten -tuoppi- kirjoitti).
Mikä on 220cdi vm2007:n automaattiöljyn vaatimusluokka?
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Öljyä löytyy, suodatin ja tiiviste, mutta vielä tuli kysymyksiä mieleen ennen töihin ryhtymistä.
Öljyt saa siis pois vaan laatikon pohjan irroittamalla, mutta mistä uudet öljyt pistetään sisään? Onko täyttöputki konehuoneessa vai meneekö letkupullolla auton alla touhuumiseksi?
Ja sitten tärkein eli oikean täytön tarkistaminen. Vaihteistoöljyt pitää siis olla 80°C ja kone käynnissä vaihteisto P:llä? Sitten 64,5 mm mistä ja miten mitaten?
Öljyt saa siis pois vaan laatikon pohjan irroittamalla, mutta mistä uudet öljyt pistetään sisään? Onko täyttöputki konehuoneessa vai meneekö letkupullolla auton alla touhuumiseksi?
Ja sitten tärkein eli oikean täytön tarkistaminen. Vaihteistoöljyt pitää siis olla 80°C ja kone käynnissä vaihteisto P:llä? Sitten 64,5 mm mistä ja miten mitaten?
Uudet öljyt samasta paikasta mistä mittatikku työnnetään laatikkoon, eli konehuoneesta, edestä katsoen koneen vasemmalta puolelta ihan takaa, löytyyMicker kirjoitti:Öljyä löytyy, suodatin ja tiiviste, mutta vielä tuli kysymyksiä mieleen ennen töihin ryhtymistä.
Öljyt saa siis pois vaan laatikon pohjan irroittamalla, mutta mistä uudet öljyt pistetään sisään? Onko täyttöputki konehuoneessa vai meneekö letkupullolla auton alla touhuumiseksi?
Ja sitten tärkein eli oikean täytön tarkistaminen. Vaihteistoöljyt pitää siis olla 80°C ja kone käynnissä vaihteisto P:llä? Sitten 64,5 mm mistä ja miten mitaten?
musta korkki, jossa punainen tai musta sinetti: repäise irti ja paina loput sinetistä vaikka rautalangan pätkällä suoraan alaspäin. Senjälkeen täyttöaukon korkki lähtee irti. Niin, mittaukseen tarvitset sitä varten tarkoitetun mittatikun, jossa asteikko, (KL varaosat, Veho) tai teet sen esim n metrin pituisesta polkupyörän jarruvaijerin suojuksesta tai ohuesta nailonputkesta. Mittatikku työnnetän kunnes kopsahtaa pohjaan. 25 asteisena min 10 mm, max 21 mm ja
80 asteisena min 54 mm, max 65 mm, siis jos loota on 722.6 sarjaa.
Minä olen silmitellyt moottorin lämmön mukaan; tuskin se paljon heittää.Micker kirjoitti:Vielä yksi asia. Miten olette tarkistanu, että öljyt on 80°C lämpöiset?
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik