Ja kun pesee sienelläkin auton sijasta vaikka rouvan selkää niin ei saa niin helpolla naarmuja aikaiseksi maalipintaan =)Autofiksari kirjoitti:Kunhan muistaa lakaista harjalla lattioita ja sienellä pestä autoja
Auton pesu & vahaus ym.puunaus-topic.
Kuvasta katsottuna näyttäisi että takana olisi syvempi kiilto joten veikkaus menee kanssa takapään-simolle mutta tarttisi nähdä sellaisessa valaistuksessa että on sama määrä valoa joka puolella. Luulen että ulkonäöllistä eroa esim auringonvalossa ei ole silmällä havaittavissa... Onhan nuita tullut testailtua itsekkin monenmoisia =)
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
mikäs taika tuos ny oikeen on kun nuita kovavahoja porukka tuntuu viljelelvän ite pyhkäsin pitkän keston toivossa diamond briden vahaa jolle karppanen kehui että puolvuotta kestäis tuo oli litkumallista vahaa,kuvaa tms en nyt kys tuotteesta löytänyt
itelläni on tuo maalipinta vielä virheetön suurinpiirtein jotenka kiiltoa vaan haen ja kestoa vahalta. eli onko nuo kovavahat pidempi aikasia vai mikä ihme siinä tosiaan on?? vai antaako simonssi pitkän keston,kovan liikuntatunnin ja hyper lipakan pinnan. mikähän lie collinite vissiin antaa pitkän suojan
itelläni on tuo maalipinta vielä virheetön suurinpiirtein jotenka kiiltoa vaan haen ja kestoa vahalta. eli onko nuo kovavahat pidempi aikasia vai mikä ihme siinä tosiaan on?? vai antaako simonssi pitkän keston,kovan liikuntatunnin ja hyper lipakan pinnan. mikähän lie collinite vissiin antaa pitkän suojan
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Tarkoittanet Terho kovavahalla kiinteää vahaa? Kiinteän ja nestemäisen vahan erona on se että kiinteässä on enemmän sitä itse vahaa, varsinkin luonnonvahoista puhuttaessa. Nestemäiseen vahaan on sotkettu sekaan juoksuttimia, melko usein silikonipohjaisia ja jopa liuottimia (Esim AG EGP eli kulta toimii paremmin pien ja liiman poistossa kuin niihin tarkoitetut aineet). Myös kiinteissä vahoissa on juoksettimia seassa aika usein että vaha ei ole purkissa kivikova klöntti niinkuin esim Lidlin vaha ja myöskin jotkut Dodo Juicet.
Luonnonvahoilla saadaan 3-6 kuukauden kesto, joillakin sealanteilla luvataan vuodenkin kestoa. Loppupeleissä tähän näiden kestoon vaikuttaa niin moni muukin asia kuin pelkkä valmistajan lupaus, esimerkiksi Turtle lupaa vuoden kestoa ja todellisuus on tuossa 1-3 kuukaudessa kuten ikävä kyllä siinä yliarvostetussa Autoglymin kullassakin.
Luonnonvahojen ja sealanttien eroiksi voi muunmuuassa sanoa senkin että sealanteilla tulee monesti liukkaampi pinta ja usein kiilto on sellaista "peilikiiltoa" ja luonnonvahoilla pinta jää "nihkeämmäksi" ja kiilto en syvempi wet-look pinta. Nämäkään tosin ei mene ihan yksi yhteen vaan poikkeuksiakin on.
Kiinteissä ja nestemäisissä vahoissa on myös sellainen ero että kiinteää vahaa käytettäessä ei yleensä tarvi odotella vahan kuivumista ja useimmissa tapauksissa ei edes saa päästää kuivumaan kun taas nestemäisissä vahoissa vaaditaan se kuivahtaminen jonka aikana siis vahassa olevat liuottimet haihtuvat ilmaan ja jäljelle jää vain se vaha.
Sitten kun puhutaan näistä "kovavahoista" niin ne tarkoittanee lähinnä näitä sealantteja jotka muodostavat lasimaisen pinnan kuten muunmuuassa Autoglymin EGP/Liquid Hard Wax, Menzerna Powerlock yms vastaavat polymeeri-tuotteet...
Joissain piireissä on vielä kaiken lisäksi tarkkaa että vahoiksi sanotaan vain luonnonvahoja ja synteettisiä aineita sealanteiksi, minun mielestäni sillä ei ole normaalin vahaajan kannalta mitään merkitystä kunhan pinnan saa omasta mielestään kivan näköiseksi...
Luonnonvahoilla saadaan 3-6 kuukauden kesto, joillakin sealanteilla luvataan vuodenkin kestoa. Loppupeleissä tähän näiden kestoon vaikuttaa niin moni muukin asia kuin pelkkä valmistajan lupaus, esimerkiksi Turtle lupaa vuoden kestoa ja todellisuus on tuossa 1-3 kuukaudessa kuten ikävä kyllä siinä yliarvostetussa Autoglymin kullassakin.
Luonnonvahojen ja sealanttien eroiksi voi muunmuuassa sanoa senkin että sealanteilla tulee monesti liukkaampi pinta ja usein kiilto on sellaista "peilikiiltoa" ja luonnonvahoilla pinta jää "nihkeämmäksi" ja kiilto en syvempi wet-look pinta. Nämäkään tosin ei mene ihan yksi yhteen vaan poikkeuksiakin on.
Kiinteissä ja nestemäisissä vahoissa on myös sellainen ero että kiinteää vahaa käytettäessä ei yleensä tarvi odotella vahan kuivumista ja useimmissa tapauksissa ei edes saa päästää kuivumaan kun taas nestemäisissä vahoissa vaaditaan se kuivahtaminen jonka aikana siis vahassa olevat liuottimet haihtuvat ilmaan ja jäljelle jää vain se vaha.
Sitten kun puhutaan näistä "kovavahoista" niin ne tarkoittanee lähinnä näitä sealantteja jotka muodostavat lasimaisen pinnan kuten muunmuuassa Autoglymin EGP/Liquid Hard Wax, Menzerna Powerlock yms vastaavat polymeeri-tuotteet...
Joissain piireissä on vielä kaiken lisäksi tarkkaa että vahoiksi sanotaan vain luonnonvahoja ja synteettisiä aineita sealanteiksi, minun mielestäni sillä ei ole normaalin vahaajan kannalta mitään merkitystä kunhan pinnan saa omasta mielestään kivan näköiseksi...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
joo mä tarkotin kovavahalla simoniziä ja colliniteä
ja simonizillä vissiin päästään suht likelle tuollasta kiiltoa
mrrh.. miks ihmees mää edes aloin kyseleen ku ei tälle näy ees loppua ja taas johtaa siihen että on joku yksi ainut purkki joka pitää hakea vaasasta (100km) saakka ja paikalliset myyjät haukutaan lyttyyn jne
noi ois sitte tiemmä niitä tuotteita joita haen kun tahtoo mahottoman kiillon (eli polymeerivahoja kait)JaniH kirjoitti:Sitten kun puhutaan näistä "kovavahoista" niin ne tarkoittanee lähinnä näitä sealantteja jotka muodostavat lasimaisen pinnan kuten muunmuuassa Autoglymin EGP/Liquid Hard Wax, Menzerna Powerlock yms vastaavat polymeeri-tuotteet...
ja simonizillä vissiin päästään suht likelle tuollasta kiiltoa
ja sitten,miksi ihmeessä näitä ylläolevia sanotaan kovavahoiksi?Sitten kun puhutaan näistä "kovavahoista" niin ne tarkoittanee lähinnä näitä sealantteja jotka muodostavat lasimaisen pinnan kuten muunmuuassa Autoglymin EGP/Liquid Hard Wax, Menzerna Powerlock yms vastaavat polymeeri-tuotteet...
mrrh.. miks ihmees mää edes aloin kyseleen ku ei tälle näy ees loppua ja taas johtaa siihen että on joku yksi ainut purkki joka pitää hakea vaasasta (100km) saakka ja paikalliset myyjät haukutaan lyttyyn jne
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Simppa on ihan helppoa työstettävää kunhan muistaa laittaa sitä maltillisesti. Seitinohut kerros kerrallaan, joku 30x30cm alue kerrallaan.
Käsin kiillotettavaa tavaraa, koneella ei tule mitään. Menee vain pilalle.
Rätilläkin vaikutusta, pitää olla _kuiva_ ja sopivan karkea puuvillalumppu millä tuota hankaa.
Hintakin on huokea, 10€ ja tuolla varmasti käsittelee auton sen 10x ainakin! eli pinnalle jää hintaa euron kerta.
EGP glymillä ei vain saa sellaista pintaa ainakaan tuollaiseen vanhempaan autoon mitä tuolla Simpalla.
Mutta autoglymin punainenhan tässä on ollut pohjalla. Parempaa esikäsittelyvahaa ei vielä ole löytynyt.
Käsin kiillotettavaa tavaraa, koneella ei tule mitään. Menee vain pilalle.
Rätilläkin vaikutusta, pitää olla _kuiva_ ja sopivan karkea puuvillalumppu millä tuota hankaa.
Hintakin on huokea, 10€ ja tuolla varmasti käsittelee auton sen 10x ainakin! eli pinnalle jää hintaa euron kerta.
EGP glymillä ei vain saa sellaista pintaa ainakaan tuollaiseen vanhempaan autoon mitä tuolla Simpalla.
Mutta autoglymin punainenhan tässä on ollut pohjalla. Parempaa esikäsittelyvahaa ei vielä ole löytynyt.
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
Lime Prime on vielä aavistuksen hiovaakin, koneella pintaan vedellessä saa mikronaarmuja katoamaan lopullisesti ja peittämisominaisuuksiltaan erinomainen verrattuna esim glymin punaiseen... Vaatii vaan päälleen luonnonvahan tai hybridin, sealantit ei tartu tuohon päälle...
Mutta myöskin monia muita esikäsittelyaineita on olemassa jotka ovat parempia kuin glymi...
Itse käytän tätä:
ja/tai tätä:
Tuollakin jonkinlainen kiilto saadaan aikaan:
Pinnassa siis ei ole muuta kuin tuo Wet Glaze...
Mutta myöskin monia muita esikäsittelyaineita on olemassa jotka ovat parempia kuin glymi...
Itse käytän tätä:
ja/tai tätä:
Tuollakin jonkinlainen kiilto saadaan aikaan:
Pinnassa siis ei ole muuta kuin tuo Wet Glaze...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Tarvisin hieman ohjeistusta audin kiillotukseen.
Kyseessä musta auto, jossa on kyllä kiiltoa, mutta pesu- ym.
pikkunaarmut näkyvät ilkeästi.
Tarkoitus olisi myllyttää eka kierros menzernan po203S:llä ja
päälle lime prime ja tietysti vaha.
Lähinnä mietityttää, että millä laikalla on hyvä alkaa hommaan, ettei
tule tehtyä mitään peruuttamatonta.
Aiemmin olen touhunnut vain lime primellä, mutta audin maalipinta lienee
sen verran kova, että tarvitaan aluksi kovemmat aineet.
Koneena cyclo kopio ja laikkoja kaikkia värejä. (oliko se nyt 3M vai wurth mitä trolli myi)
aiemmin käytössä on ollut lähinnä keskikova ja keskipehmeä laikka. (oranssi ja keltainen)
Muutenkin vinkit menzernan käyttöön otan vastaan, kun kyseessä uusi tuttavuus.
-Ville
Kyseessä musta auto, jossa on kyllä kiiltoa, mutta pesu- ym.
pikkunaarmut näkyvät ilkeästi.
Tarkoitus olisi myllyttää eka kierros menzernan po203S:llä ja
päälle lime prime ja tietysti vaha.
Lähinnä mietityttää, että millä laikalla on hyvä alkaa hommaan, ettei
tule tehtyä mitään peruuttamatonta.
Aiemmin olen touhunnut vain lime primellä, mutta audin maalipinta lienee
sen verran kova, että tarvitaan aluksi kovemmat aineet.
Koneena cyclo kopio ja laikkoja kaikkia värejä. (oliko se nyt 3M vai wurth mitä trolli myi)
aiemmin käytössä on ollut lähinnä keskikova ja keskipehmeä laikka. (oranssi ja keltainen)
Muutenkin vinkit menzernan käyttöön otan vastaan, kun kyseessä uusi tuttavuus.
-Ville
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Nyrkkisääntönä kannattaa pitää että aina aloittaa miedoimmalla yhdistelmällä ja siitä siirtyä sitten jykevämpään suuntaan tarvittaessa. Menzernan tahnat ja cyclo-kopio ei ole välttämättä paras mahdollinen yhdistelmä kun menzernat täytyy "rikkoa" ennenkuin se alkaa leikkaamaan niin vaatisi ehkäpä tehokkaampaa konetta tai sitten vain reilusti aikaa.
Toinen nyrkkisääntö on että aineet on yleensä silloin "ajettu loppuun" kun alkaa katoamaan pinnasta, tosin en osaa sanoa menzernoista kun käsittääkseni meikkaavat pintaa mutta ainakin meguiar´sin aineet toimivat niin. Ja vettä suihkepulloon ehdottomasti viereen kun ajat menzernalla ja kun tuntuu että alkaa kuivumaan pintaan niin suihkaus vettä ja ajat vielä kerran pari läpi.
Laikoista voisi nuo keskikova ja/tai kovinkin laikka voisi toimia ihan hyvin tuon menzernan kanssa ja keskipehmeä sekä pehmein laikka sitten Lime Primelle joka siis myös leikkaa aavistuksen verran varsinkin jos laikasta löytyy leikkaavuutta.
Toinen nyrkkisääntö on että aineet on yleensä silloin "ajettu loppuun" kun alkaa katoamaan pinnasta, tosin en osaa sanoa menzernoista kun käsittääkseni meikkaavat pintaa mutta ainakin meguiar´sin aineet toimivat niin. Ja vettä suihkepulloon ehdottomasti viereen kun ajat menzernalla ja kun tuntuu että alkaa kuivumaan pintaan niin suihkaus vettä ja ajat vielä kerran pari läpi.
Laikoista voisi nuo keskikova ja/tai kovinkin laikka voisi toimia ihan hyvin tuon menzernan kanssa ja keskipehmeä sekä pehmein laikka sitten Lime Primelle joka siis myös leikkaa aavistuksen verran varsinkin jos laikasta löytyy leikkaavuutta.
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Näinhän siinä saattaa käydä, kun kiireellä tilausta tekee eikä ehdi perehtyäJaniH kirjoitti:Menzernan tahnat ja cyclo-kopio ei ole välttämättä paras mahdollinen yhdistelmä kun menzernat täytyy "rikkoa" ennenkuin se alkaa leikkaamaan niin vaatisi ehkäpä tehokkaampaa konetta tai sitten vain reilusti aikaa.
tarpeeksi. Tarkoitus oli tilata mequn #83:sta, mutta jotenkin päädyin menzernaan.
No eipä tuo kallis kokeilu ole, kun kampetta on muutenkin tulossa melkein kahdellasadalla.
Ja toisaalta onhan mulla sitten aikaa, kun kesälomalla meinasin operaation tehdä.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Tästäkään ei ole kokemuksia luettavissa oikeastaan missään kun taas #105 ja #205 on vaikka millä mitalla... Itsekkin hommaan noita seuraavaksi kun nyt on käytössä nuista kuluttajakäyttöön tehdyt versiot käytössä eli Ultimate Compound ja Ultimate Polish.ahonen v kirjoitti:Tarkoitus oli tilata mequn #83:sta.
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Vahasin tuossa eilen auton (Collinite) ja tänään on taas siitepölyä
joka puolella...
Suurin osa lähtee vauhdissa nätisti pois mutta pintaan
jää sen verran, että harmittaa.
Mitä pirua oli se aine joka muka "estää" pölyjä tarttumasta
pintaan ja onkohan kukaan sitä koittanut
Olisi kiva jos edes vähän pidemmän aikaa näyttäisi tältä:
T. masa
joka puolella...
Suurin osa lähtee vauhdissa nätisti pois mutta pintaan
jää sen verran, että harmittaa.
Mitä pirua oli se aine joka muka "estää" pölyjä tarttumasta
pintaan ja onkohan kukaan sitä koittanut
Olisi kiva jos edes vähän pidemmän aikaa näyttäisi tältä:
T. masa
Find your own road...
Ex-W124 E280T
Ex-W124 300E 4matic
Ex-W124 E280T
Ex-W124 300E 4matic
Eilen meinasin ensin myllytellä vielä loput naarmut ceen pinnasta pois mutta tulinkin sitten lopputulokseen etten jaksa nyt että nykäistään sitten vaikka syksyllä ja pesun jälkeen AutoGlymin punaisella peittelin naarmut ja siihen vedin päälle yhden kerroksen Wet Glaze 2.0:aa, tarkoitus oli vetää vielä toinenkin kerros ja sitten joko glymin kulta tai meguiarsin #16 ja siihen vielä pari kerrosta WG:tä päälle mutta piti sitten yllättäen käydä kylillä mutka kesken kaiken ja sitten olikin sauna jo kuuma... Noh, jatketaan projektia ehkä jo tänään tai sitten viikolla joku ilta...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Hehkutampa tuota Wet Glaze 2.0:aa vielä hieman:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=z_rY0oikdJo[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=z_rY0oikdJo[/youtube]
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Kas, pyyhitäämpäs Wet Glaze pois pinnasta:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ll64SJ1ntkw[/youtube]
Helpoin pois pyyhittävä mihin koskaan olen törmännyt =)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ll64SJ1ntkw[/youtube]
Helpoin pois pyyhittävä mihin koskaan olen törmännyt =)
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Ford F250 Powerstroke.
* pesu
* vahaus puhdistavalla "teflon" vahalla Levitys Cyklo kopiolla ja käsin kiillotus
* nahkapenkkien käsittely marseille saippualla ja rasvaus
* sisustan täydellinen pesu katosta lattiaan
* muuta yleistä sipistelyä
Kaksi tekijää, aikaa meni noin 8 tuntia. Huomenna nähdään tuloksia sisustan osalta kunhan katto ja lattiaverhoilu kuivuvat. Auto ollut ennen taloudessa, jossa koiria. Se myös näkyi painehuuhtelukoneen likavesisäiliössä.
Kelpaa tuota katsella pihassa. Huomenna jos keli sallii voisi ottaa muutaman kuvan kunnon kameralla. Omistajalle ja itselle muistoksi.
* pesu
* vahaus puhdistavalla "teflon" vahalla Levitys Cyklo kopiolla ja käsin kiillotus
* nahkapenkkien käsittely marseille saippualla ja rasvaus
* sisustan täydellinen pesu katosta lattiaan
* muuta yleistä sipistelyä
Kaksi tekijää, aikaa meni noin 8 tuntia. Huomenna nähdään tuloksia sisustan osalta kunhan katto ja lattiaverhoilu kuivuvat. Auto ollut ennen taloudessa, jossa koiria. Se myös näkyi painehuuhtelukoneen likavesisäiliössä.
Kelpaa tuota katsella pihassa. Huomenna jos keli sallii voisi ottaa muutaman kuvan kunnon kameralla. Omistajalle ja itselle muistoksi.