Paavon akun vaihto, apuvirta suuntaan jos toiseen
Paavon akun vaihto, apuvirta suuntaan jos toiseen
Tulipa mieleen semmoinen seikka tuossa kun viritin paavon laturin nokkaan (oma moka, mitäs pidit sisävaloja päällä, hä? ) että mitäs tuo tykkää sitten kun joskus tarvitsee akkua vaihtaa? Mankka pimenee, varashälyt huutaa ja ajonesto menee ikilukkoon? Vai onko tuo kuten W202, joka herää nätisti henkiin akun irtikäytön jälkeen?
Jossain välissä on paljonkin kohkattu että "uusille" (eihän tuo väy ole kuin 11 kesää nähnyt) ei saisi antaa apuvirtaa starttaukseen, mutta jos (kun) tilanne tulee vastaan niin hiki se tulee automaattia käyntiin työntäessä. Tässä tuskin on mitään järin suurta ongelmaa, jos ollaan vastaanottavalla puolella?
Mites sitten luovutettaessa, konehuoneen + -navasta ei paljon käynnistysvirtoja anneta, mutta jos virtaa ottaa akusta suoraan niin sekoaako joku keinoälli jännitteen heilumiseen?
E: Kaikki ei tosiaan ehkä vielä tiedä mistä paavosta puhutaan, E270CDI mallia 2000, eli naamannostomalli.
Jossain välissä on paljonkin kohkattu että "uusille" (eihän tuo väy ole kuin 11 kesää nähnyt) ei saisi antaa apuvirtaa starttaukseen, mutta jos (kun) tilanne tulee vastaan niin hiki se tulee automaattia käyntiin työntäessä. Tässä tuskin on mitään järin suurta ongelmaa, jos ollaan vastaanottavalla puolella?
Mites sitten luovutettaessa, konehuoneen + -navasta ei paljon käynnistysvirtoja anneta, mutta jos virtaa ottaa akusta suoraan niin sekoaako joku keinoälli jännitteen heilumiseen?
E: Kaikki ei tosiaan ehkä vielä tiedä mistä paavosta puhutaan, E270CDI mallia 2000, eli naamannostomalli.
No tuo ei ole pelkästään väykyn ongelma, kyllä ne tykkää ladojenkin akut huonoa jos niistä repii oikosulkuvirtaa irti. Enemmän mielessä on skenaario "kaverilla jäi valot päälle", ei sitä tähänkään asti ole tullut ihan mihin tahansa pommiin kaapeleita tarjottua. Enemmän tuossa mietityttää, että tykkääkö joku aivolutikka höpöä jännitteen heilumisesta. Laturi tuossa kyllä jaksanee tarjota paukkua toisenkin auton starttaukseen.dealer kirjoitti:Apuvirtaahan ei kannattaisi väykystäkään antaa, saattaa olla vastaanottava akku oikosulussa tms. ja rikkoa jotain.
Eli ei mitään iheempää, noiden lisäksi tietty mankan muistipaikat, kello jne. Mites Audio10, haluaako se jonkin turvakoodin sähköttömän ajan jälkeen?dealer kirjoitti: Akun vaihdon jälkeen tarvitaan ESP:lle kääntökulmatieto eli rattia laidasta laitaan ja lasinnostimien opetus eli ylös ja pidetään nappia edelleen hetki pohjassa.
Ei ladassa ole niin paljon sähköälliä että se yhteen oikosulkuun pysähtyisidealer kirjoitti:Niinpä, ja kummastakin saattaa hajota jokin kyseisen auton hintainen ohjainlaiteNo tuo ei ole pelkästään väykyn ongelma, kyllä ne tykkää ladojenkin akut huonoa jos niistä repii oikosulkuvirtaa irti.
Mutta jos nyt jätetään viallisen kaluston kanssa puljaaminen pois yhtälöstä, niin ilmeisesti virran otto / anto ei ole sen kummempaa touhua kuin vähemmän sähkömaustetuissakaan yksilöissä.
Toivonmukaan tarvetta ei tule, tuo kun on melko vihonviimeistä hommaa pakkasella nysvätä kaapeleiden kanssa, mutta eipä tainnut W202n kanssa olla yhtään täysin akkuongelmista vapaata talvea. Webasto ja lyhyehkö ajo on melko myrkkyä akulle.
Mutta eipä nyt vielä lähdetä miettimään talven ongelmia näin kesäperjantaina
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
sitä kun ei aina oo/löydy (mulla on ollu molemmissa eemeleissä), niin menee V*ehon tiskilleMeissenkeri kirjoitti:Koodi löytyy hansikaslokerosta, Mercedes-Benzin logolla varustetusta kansiosta. Luottokortin kokoinen kortti.take kirjoitti:Ja koodin oletettavasti saa jotain muodollista kustannusta vastaan veholta?Sergey kirjoitti:audio10 haluaa koodin.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Tuo radion koodi on yksi ostettaessa tarkistettavista asioista ja se pitää löytyä sieltä hansikaslokerosta. Jos ei löydy, niin talutetaan myyjäkanditaatti Vehon tiskille, niin että löytyy.MHe kirjoitti:sitä kun ei aina oo/löydy (mulla on ollu molemmissa eemeleissä), niin menee V*ehon tiskilleMeissenkeri kirjoitti:Koodi löytyy hansikaslokerosta, Mercedes-Benzin logolla varustetusta kansiosta. Luottokortin kokoinen kortti.take kirjoitti: Ja koodin oletettavasti saa jotain muodollista kustannusta vastaan veholta?
Edellisestä omistamastani väykystä koodi löytyi, kun olin ostotilanteessa tarkistanut että se on tallessa.
Vuosi sitten olin ostamassa W211:stä ja tarkastelussa havaitsin että koodia ei löydy mistään. Kyselin myyjältä koodia ja se vain levitteli käsiä Sovimme että jos kauppoja aletaan tekemään, pitää koodi löytyä. Käsi kädessa menimme Vehon tiskille selvittelemään asiaa. Ilmoittivat että W211 ei tarvitse koodia, jos radiona on Audio20
No kaupat tuli ja koodiasia tuli varmistettua