Paavon akun vaihto, apuvirta suuntaan jos toiseen

Vastaa Viestiin
Avatar
take
Viestit: 769
Liittynyt: 06.2.2012 22:11
Paikkakunta: Sievi
Viesti:

Paavon akun vaihto, apuvirta suuntaan jos toiseen

Viesti Kirjoittaja take »

Tulipa mieleen semmoinen seikka tuossa kun viritin paavon laturin nokkaan (oma moka, mitäs pidit sisävaloja päällä, hä? :x) että mitäs tuo tykkää sitten kun joskus tarvitsee akkua vaihtaa? Mankka pimenee, varashälyt huutaa ja ajonesto menee ikilukkoon? Vai onko tuo kuten W202, joka herää nätisti henkiin akun irtikäytön jälkeen?

Jossain välissä on paljonkin kohkattu että "uusille" (eihän tuo väy ole kuin 11 kesää nähnyt) ei saisi antaa apuvirtaa starttaukseen, mutta jos (kun) tilanne tulee vastaan niin hiki se tulee automaattia käyntiin työntäessä. Tässä tuskin on mitään järin suurta ongelmaa, jos ollaan vastaanottavalla puolella?

Mites sitten luovutettaessa, konehuoneen + -navasta ei paljon käynnistysvirtoja anneta, mutta jos virtaa ottaa akusta suoraan niin sekoaako joku keinoälli jännitteen heilumiseen?

E: Kaikki ei tosiaan ehkä vielä tiedä mistä paavosta puhutaan, E270CDI mallia 2000, eli naamannostomalli.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29218
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Apuvirtaahan ei kannattaisi väykystäkään antaa, saattaa olla vastaanottava akku oikosulussa tms. ja rikkoa jotain.

Akun vaihdon jälkeen tarvitaan ESP:lle kääntökulmatieto eli rattia laidasta laitaan ja lasinnostimien opetus eli ylös ja pidetään nappia edelleen hetki pohjassa.
Avatar
take
Viestit: 769
Liittynyt: 06.2.2012 22:11
Paikkakunta: Sievi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja take »

dealer kirjoitti:Apuvirtaahan ei kannattaisi väykystäkään antaa, saattaa olla vastaanottava akku oikosulussa tms. ja rikkoa jotain.
No tuo ei ole pelkästään väykyn ongelma, kyllä ne tykkää ladojenkin akut huonoa jos niistä repii oikosulkuvirtaa irti. Enemmän mielessä on skenaario "kaverilla jäi valot päälle", ei sitä tähänkään asti ole tullut ihan mihin tahansa pommiin kaapeleita tarjottua. Enemmän tuossa mietityttää, että tykkääkö joku aivolutikka höpöä jännitteen heilumisesta. Laturi tuossa kyllä jaksanee tarjota paukkua toisenkin auton starttaukseen.
dealer kirjoitti: Akun vaihdon jälkeen tarvitaan ESP:lle kääntökulmatieto eli rattia laidasta laitaan ja lasinnostimien opetus eli ylös ja pidetään nappia edelleen hetki pohjassa.
Eli ei mitään iheempää, noiden lisäksi tietty mankan muistipaikat, kello jne. Mites Audio10, haluaako se jonkin turvakoodin sähköttömän ajan jälkeen?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29218
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

No tuo ei ole pelkästään väykyn ongelma, kyllä ne tykkää ladojenkin akut huonoa jos niistä repii oikosulkuvirtaa irti.
Niinpä, ja kummastakin saattaa hajota jokin kyseisen auton hintainen ohjainlaite :shock: :lol:
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

audio10 haluaa koodin.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
take
Viestit: 769
Liittynyt: 06.2.2012 22:11
Paikkakunta: Sievi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja take »

dealer kirjoitti:
No tuo ei ole pelkästään väykyn ongelma, kyllä ne tykkää ladojenkin akut huonoa jos niistä repii oikosulkuvirtaa irti.
Niinpä, ja kummastakin saattaa hajota jokin kyseisen auton hintainen ohjainlaite :shock: :lol:
Ei ladassa ole niin paljon sähköälliä että se yhteen oikosulkuun pysähtyisi :twisted:

Mutta jos nyt jätetään viallisen kaluston kanssa puljaaminen pois yhtälöstä, niin ilmeisesti virran otto / anto ei ole sen kummempaa touhua kuin vähemmän sähkömaustetuissakaan yksilöissä.

Toivonmukaan tarvetta ei tule, tuo kun on melko vihonviimeistä hommaa pakkasella nysvätä kaapeleiden kanssa, mutta eipä tainnut W202n kanssa olla yhtään täysin akkuongelmista vapaata talvea. Webasto ja lyhyehkö ajo on melko myrkkyä akulle.

Mutta eipä nyt vielä lähdetä miettimään talven ongelmia näin kesäperjantaina :jook:
Avatar
take
Viestit: 769
Liittynyt: 06.2.2012 22:11
Paikkakunta: Sievi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja take »

Sergey kirjoitti:audio10 haluaa koodin.
Ja koodin oletettavasti saa jotain muodollista kustannusta vastaan veholta?
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Eikös jossain ameriikassa ollut sivusto, jossa hakkerit noita koodeja aukoilee. Piti vaan lähettää grammarin sarjanumero sinne.
Kein siknatuur
MHe
Viestit: 1157
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Ja jossei tuota hakkerisivustoa löydy, niin joo, V*ehoon yhteys, pinolla euroja selviää.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

take kirjoitti:
Sergey kirjoitti:audio10 haluaa koodin.
Ja koodin oletettavasti saa jotain muodollista kustannusta vastaan veholta?
Koodi löytyy hansikaslokerosta, Mercedes-Benzin logolla varustetusta kansiosta. Luottokortin kokoinen kortti.
Tifoso
Viestit: 214
Liittynyt: 02.11.2006 19:04
Paikkakunta: vihti

Viesti Kirjoittaja Tifoso »

Mites kattoluukku, ei toimi ihan oikein ja olisiko syynä akun vaihto? Kuinkas tämä opetetaan?
MHe
Viestit: 1157
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Samoin kun ikkunatkin, nappi pohjassa pitkään auki kiinni...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
MHe
Viestit: 1157
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Meissenkeri kirjoitti:
take kirjoitti:
Sergey kirjoitti:audio10 haluaa koodin.
Ja koodin oletettavasti saa jotain muodollista kustannusta vastaan veholta?
Koodi löytyy hansikaslokerosta, Mercedes-Benzin logolla varustetusta kansiosta. Luottokortin kokoinen kortti.
sitä kun ei aina oo/löydy (mulla on ollu molemmissa eemeleissä), niin menee V*ehon tiskille
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Tifoso
Viestit: 214
Liittynyt: 02.11.2006 19:04
Paikkakunta: vihti

Viesti Kirjoittaja Tifoso »

Mikähän tässäkin oli. :roll: Rämppäsin tota luukkua varmaan vartin tänään. Nyt kokeilin heti piiitkäään painaen ja heti toimi. Mese-apu toimi taas! Kiitos!
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

MHe kirjoitti:
Meissenkeri kirjoitti:
take kirjoitti: Ja koodin oletettavasti saa jotain muodollista kustannusta vastaan veholta?
Koodi löytyy hansikaslokerosta, Mercedes-Benzin logolla varustetusta kansiosta. Luottokortin kokoinen kortti.
sitä kun ei aina oo/löydy (mulla on ollu molemmissa eemeleissä), niin menee V*ehon tiskille
Tuo radion koodi on yksi ostettaessa tarkistettavista asioista ja se pitää löytyä sieltä hansikaslokerosta. Jos ei löydy, niin talutetaan myyjäkanditaatti Vehon tiskille, niin että löytyy.

Edellisestä omistamastani väykystä koodi löytyi, kun olin ostotilanteessa tarkistanut että se on tallessa.

Vuosi sitten olin ostamassa W211:stä ja tarkastelussa havaitsin että koodia ei löydy mistään. Kyselin myyjältä koodia ja se vain levitteli käsiä :nocando: Sovimme että jos kauppoja aletaan tekemään, pitää koodi löytyä. Käsi kädessa menimme Vehon tiskille selvittelemään asiaa. Ilmoittivat että W211 ei tarvitse koodia, jos radiona on Audio20 :oops:

No kaupat tuli ja koodiasia tuli varmistettua :?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 sähkö”