Minkälainen tilanne tuolla liikenteessä vaatii enemmän mitä sulla onEldorado kirjoitti:Ei mulla ole lähellekään kolmeasataa hepoa...XUX63 kirjoitti:Eldorado kirjoitti:Mukava kiesi muuten mutta tehoa voisi olla reilusti enemmän...Sattupa peräkkäiset topikitEldorado kirjoitti:Jaa-a, minkälainenhan tilanne tuolla liikenteessä sitten vaatii enenmmän kuin 306 hv? Tietysti lisäteho on aina hauskaa, mutta eihän tuota enempää oikeasti tarvitse paitsi ehkä egon pönkittämiseen...
skerpeleen S203
Paikaltaanhan tuo ei lähe ihan mihinkään, tojota jaarikset sun muut riisikipot menee ohi heittämällä. Sitten jos on vauhtia valmiiksi niin jotenkuten pärjää muttei hyvin silloinkaan, siis ohituksissa meinaan.
Edelleen vaan kaipailen sen 300-24:n kulkupuolta, ei voi mittään...
Edelleen vaan kaipailen sen 300-24:n kulkupuolta, ei voi mittään...
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Tarkemmin ajateltuna kyseessä ei ehkä olekaan suoraisesti tehon puute, vaan hidas reagointi kaasupolkimella annettaviin komentoihin. Arvelisin siihen olevan parikin syytä. Ensinnäkin turboviive, mutta sitäkin suurempi syyllinen on umpisurkeasti toimiva automaattilaatikko joka odotuttaa vaihtojaan aivan liian pitkään. Tapsan kanssa tästä joskus puhuttiinkin että MB ei ole onnistunut saamaan tätä 5-vaihteista tomaattia toimimaan optimaalisesti CDI-koneiden kanssa. 7-vaihteisesta ei ole niin paljoa kokemuksia että osaisin verrata toimiiko sen vaihdot sujuvammin.
Kaasupoljin ei saa olla poljin, vaan ennemminkin liipasin, jonka käskyihin takarenkaiden pyörimisnopeuden on reagoitava viiveettä. Sellaisen automallin kun joskus saisi...
Kaasupoljin ei saa olla poljin, vaan ennemminkin liipasin, jonka käskyihin takarenkaiden pyörimisnopeuden on reagoitava viiveettä. Sellaisen automallin kun joskus saisi...
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Kuinkahan pieniin rakoihin sitä oikein sitten lähetään yrittämään ohitusta, jos tuon auton suoritusarvot ei muka riitä. Mulla on Väykyssä, tai on ainakin joskus ollu, saman verran tehoa ja puolet vähemmän vääntöä ja sillä ehtii ohi aivan hyvin. Toki se noppakone siinä vaihteiston paikalla syö sulla jonkun verran sitä parasta terää, mutta silti.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Juu, nimenomaan, sitä tuossa edellä jo selitinkin. Tapsalla on sama auto manuaalina ja sen on ihan eri planeetalta, tosin oli se nopeampi jo silloin kun siinä oli vielä automaatti.Väsynyt Mies kirjoitti:...se noppakone siinä vaihteiston paikalla syö sulla jonkun verran sitä parasta terää...
Kai tuossa kaihertaa juuri se että koneesta pitäisi lähteä irti hieman enemmän mutta tuosta yksilöstä ei lähde.
Kai sitä pitää säästää muutama vuosi vielä ja hommata joku tehokas auto taas vaihteeksi...
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4283
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Pikkuinen ohjelman muutos auttaa noihin vaivoihin ihmaan paljon...Eldorado kirjoitti:Tarkemmin ajateltuna kyseessä ei ehkä olekaan suoraisesti tehon puute, vaan hidas reagointi kaasupolkimella annettaviin komentoihin. Arvelisin siihen olevan parikin syytä. Ensinnäkin turboviive, mutta sitäkin suurempi syyllinen on umpisurkeasti toimiva automaattilaatikko joka odotuttaa vaihtojaan aivan liian pitkään. Tapsan kanssa tästä joskus puhuttiinkin että MB ei ole onnistunut saamaan tätä 5-vaihteista tomaattia toimimaan optimaalisesti CDI-koneiden kanssa. 7-vaihteisesta ei ole niin paljoa kokemuksia että osaisin verrata toimiiko sen vaihdot sujuvammin.
Kaasupoljin ei saa olla poljin, vaan ennemminkin liipasin, jonka käskyihin takarenkaiden pyörimisnopeuden on reagoitava viiveettä. Sellaisen automallin kun joskus saisi...
Kunnosa olevan 7V laatikon vaihtoja ei oikeestaan edes huomaa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Tuo lootahan toimii kuin ajatus juuri CDI-koneiden kanssa Miten sen pitäisi oikein toimia että toimisi paremmin? Turbo-viive pitää tietenkin pitää mielessä jos meinaa ajaa urheilullisemmin. Tosin w203:n ei ole mikään urheiluauto, joten jos sellaista kaipaa kannattaa ostaa sellainen.MB ei ole onnistunut saamaan tätä 5-vaihteista tomaattia toimimaan optimaalisesti CDI-koneiden kanssa
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Kyllä mun vastaavassa autossa laatikko toimii hyvin, kaasun kun painaa pohjaan niin pienempää löytyy kyllä rivakasti. Toyota yariksilla tai muilla on turha yrittää ohi, ainoastaan paikaltaan lähtiessä on vähän turboviivettä mutta liikennevaloissa kun oranssi vaihtuu ja kaasun painaa pohjaan niin aina jää toiset kattomaan perävaloja. Joskus jopa 225 rengas vähän kuopaiseekin ja auto on vakio. Sulla on jo jonki verran kilometrjä, tyjää katit suosiolla.
Onhan se NIIN pas*a, eikä 7-vaihteinen parantaisi ongelmaa kuin korkeintaan hetkeksiEldorado kirjoitti:Ensinnäkin turboviive, mutta sitäkin suurempi syyllinen on umpisurkeasti toimiva automaattilaatikko joka odotuttaa vaihtojaan aivan liian pitkään. Tapsan kanssa tästä joskus puhuttiinkin että MB ei ole onnistunut saamaan tätä 5-vaihteista tomaattia toimimaan optimaalisesti CDI-koneiden kanssa. 7-vaihteisesta ei ole niin paljoa kokemuksia että osaisin verrata toimiiko sen vaihdot sujuvammin.
No sitten mulla on tuossa laatikossa jotain häikkää, mutta vaihtoja se kyllä odotuttaa ihan selkeästi. Varsinkin eka vaihto kun lähtee liikkeelle (onkos se tässä nyt 1.-2. vai 2.-3. ?) odotuttaa raivostuttavan pitkään, kierrokset vaan nousee ja vaihtotapahtuma ikäänkuin venyy tai luistaa kunnes sitten vaihde nytkähtää aika inhottavasti sisään. Seuraavat vaihdot menee yleensä sujuvammin mutta ei missään mielessä nopeasti. Voihan se tieten olla että minun yksilössä kilsat jo näkyy laatikonkin toiminnassa.
Mutta summa summarum vaste kaasunpainallukseen on heikkoa, se on vaan tosiasia. Ja suksikin on käynyt tuota ajamassa ja yhteisesti tuumattiin ettei auto mihinkään kulje, suksi ei vaan muka enää muista sitä...
Mutta summa summarum vaste kaasunpainallukseen on heikkoa, se on vaan tosiasia. Ja suksikin on käynyt tuota ajamassa ja yhteisesti tuumattiin ettei auto mihinkään kulje, suksi ei vaan muka enää muista sitä...
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Eikös tämä loota ole sama sukua ku mitä tuossa w210 200CDI:ssä?
Mulla ei tuosta väykyn lootasta tule ainakaan mitää pahaa sanottavaa mieleen vaan aina tuntuu olevan oikea vaihde ja jalalla määrätään vaan vauhti ja tällähän on siis kohta rällätty 550tkm ja emmä kaverin samanlaisessa +750tkm ajetussakaan mitään kummallisuuksia huomannu (molemmat on tosin näitä Suami-romuja nii kai näissä on paremmat lootatkin ).
Taitaa vaan Eldo koittaa tehdä autonvaihdosta (itselleen) ja muille perustelumman Vaan ei siinä, itsekkään en pystyisi dieseliä pitämään ainoana autona (vaikka sitä voimaa olisikin) vaan bensakoneen luonnetta tulisi väkisin ikävä
Mulla ei tuosta väykyn lootasta tule ainakaan mitää pahaa sanottavaa mieleen vaan aina tuntuu olevan oikea vaihde ja jalalla määrätään vaan vauhti ja tällähän on siis kohta rällätty 550tkm ja emmä kaverin samanlaisessa +750tkm ajetussakaan mitään kummallisuuksia huomannu (molemmat on tosin näitä Suami-romuja nii kai näissä on paremmat lootatkin ).
Taitaa vaan Eldo koittaa tehdä autonvaihdosta (itselleen) ja muille perustelumman Vaan ei siinä, itsekkään en pystyisi dieseliä pitämään ainoana autona (vaikka sitä voimaa olisikin) vaan bensakoneen luonnetta tulisi väkisin ikävä
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Hölmöimmillään tuo loota on kun ajaa rullailuvauhtia esim. risteyksen yli ja sitten tuleekin vähän kiireempi. Vaihtaa turhaan ykköstä ja sitten samantien takaisin kakkosta. Aikaa menee vaihtoihin ja tuntuu että jää keskelle risteystä jumiin Mutta eipä se paikaltaan lähtiessä pitäisi mitään miettiä vaihdoissa.
Ei se nyt mitenkään epätavallisen heikkoa ole. Taisin jopa ääneen ajatella Taikikselle ja 740GLE:lle tuossa taannoin kojeajolla että hyvinhän tämä liikkuu (vaikka käykin viidellä). Eihän se pakokaasuahdetun vaste ole koskaan niin välitön kuin vapaastipuuskuttavan. C250TDT:ssä mua jonkin verran rassautti se turbon ja laatikon odottelu, mutta ei tuo ole samoissa sekuntilukemissa ollenkaan.Eldorado kirjoitti: Mutta summa summarum vaste kaasunpainallukseen on heikkoa, se on vaan tosiasia.
Olen eldon autolla ajanut ja voinen sanoa että auto toimii niinkuin muutkin vastaavat. Tosin viive ahtimen heräämiseen on hieman pitempi kuin esim. omassa. Ja sen epäilisin johtuvan imusarjan läppien akseleiden läpivientien kuluneisuudesta. Ynnä muista mahdollisista ja mahdottomista ahtovuodoista.
Tähdellisen parantola
No jos tuo on nyt se taso minkä 270:stä saa irti niin sitten 270 ei ole mikään kummoinenkaan kulkija. Seuraavaksi täytyy alkaa katselemaan 320:siä nakuja tai bensakaseja.
Tietysti tuohon nykyiseen voisi vielä yrittää jotain poppakonsteja, suuttimien vaihto, pumpun vaihto, turbon vaihto, kattien suolistaminen, ym. mutta ei taida maksaa vaivaa...
Joku kyseli sitä 0-100 aikaa, en ole mitannut mutta jos jollain oulunseudulla on laite jolla saataisiin mitattua niin käydään kokeilemassa...
Tietysti tuohon nykyiseen voisi vielä yrittää jotain poppakonsteja, suuttimien vaihto, pumpun vaihto, turbon vaihto, kattien suolistaminen, ym. mutta ei taida maksaa vaivaa...
Joku kyseli sitä 0-100 aikaa, en ole mitannut mutta jos jollain oulunseudulla on laite jolla saataisiin mitattua niin käydään kokeilemassa...
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4283
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Jos noin toimii niinEldorado kirjoitti:No sitten mulla on tuossa laatikossa jotain häikkää, mutta vaihtoja se kyllä odotuttaa ihan selkeästi. Varsinkin eka vaihto kun lähtee liikkeelle (onkos se tässä nyt 1.-2. vai 2.-3. ?) odotuttaa raivostuttavan pitkään, kierrokset vaan nousee ja vaihtotapahtuma ikäänkuin venyy tai luistaa kunnes sitten vaihde nytkähtää aika inhottavasti sisään. Seuraavat vaihdot menee yleensä sujuvammin mutta ei missään mielessä nopeasti. Voihan se tieten olla että minun yksilössä kilsat jo näkyy laatikonkin toiminnassa.
Mutta summa summarum vaste kaasunpainallukseen on heikkoa, se on vaan tosiasia. Ja suksikin on käynyt tuota ajamassa ja yhteisesti tuumattiin ettei auto mihinkään kulje, suksi ei vaan muka enää muista sitä...
Selkeästi on jotain vikkaa systeemissä tarkist ahtopuolen tiiveys, putki/kat että ei ole tukossa, EGR että ei valskaa, samoin alipaine systeemi, laatikoa huolletu koska/koskaan
kuvailtu toiminta rittää syyksi jossain mainitule kohonelle kulutukselle
kaasun painaluksen vasteen pitäis olla kyllä ihan vakiossakin samanlainen koko liikeradan
(toisin kuin 200cdi mallissa missä se vaikutta oikeestaan vasta viime sentillä)
vakio pelin kulku kyllä muttu kummasti pienellä ohjelman muutoksella
kunhan auto on ensin kunnossa
(tosin sittenhän vasta mennään kun tehoa sekä vääntöä on neli numeroinn määrä mitä ei näistä lähde )
ei ne viissataset vapari kasitkaan mitän ihmeempiä lähtiöitä/kulkioita ole
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4283
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Jos alat kaseja katselemaan niin hylkää sitten heti semmoiset mitkä vapaasti henkitelee tai muuten on sama onkelma edessä että ei lähde/kuljeEldorado kirjoitti:No jos tuo on nyt se taso minkä 270:stä saa irti niin sitten 270 ei ole mikään kummoinenkaan kulkija. Seuraavaksi täytyy alkaa katselemaan 320:siä nakuja tai bensakaseja.
Tietysti tuohon nykyiseen voisi vielä yrittää jotain poppakonsteja, suuttimien vaihto, pumpun vaihto, turbon vaihto, kattien suolistaminen, ym. mutta ei taida maksaa vaivaa...
Joku kyseli sitä 0-100 aikaa, en ole mitannut mutta jos jollain oulunseudulla on laite jolla saataisiin mitattua niin käydään kokeilemassa...
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4283
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
W varsinkin pitäis olla aika nopeasti 2 päälläxin811 kirjoitti:Jotain vikaa on eldon autossa. Laita laatikko W tai C ohjelmalle niin varmasti vaihtaa kakkosen aika nopeesti. Ja miksei muutkin vaihteet. Ootko kokeillu kuinka se ottaa 0-100?
siilä kun sen pitäis lähteä jo suoraan kakkosella
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ideaali moottorivaihtoehto (mersussa) olisi varmaankin OM613/648 suora kutvonen, mutta sellaiseen ei vielä rahat riitä. Tai sitten V8-CDI mutta sellaisen hankintaa täytyy odotella vielä puolenkymmentä vuotta vähintään.
Bensa-V8 + kompura olis ihan herkkua vaan se sitten jos loton pääpotti jne...
Pitänee palata maan pinnalle ja tyytyä tähän nykyiseen vaan ja ollaan tientukkeena tuolla sitten edelleen...
Bensa-V8 + kompura olis ihan herkkua vaan se sitten jos loton pääpotti jne...
Pitänee palata maan pinnalle ja tyytyä tähän nykyiseen vaan ja ollaan tientukkeena tuolla sitten edelleen...
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Niinhän mie teenkin, vaan juttuhan olikin just siinä että tämä reagoi kaasuun niin hitaasti. Kuten Tapsa tuolla edellä jo mainitsikin niin turboviive on tässä poikkeuksellisen pitkä, ja siihen vielä nämä automaatin arpomiset ja mietiskelyt niin sekuntitolkullahan siinä menee ennenkuin mitään tapahtuu.onre kirjoitti:Paina se kaasu pohjaan...
Toki tuolla nyt liikkumaan pääsee, mutta liikennevalolähtöjä on ihan turha yrittää. Ihan sama kuin vaikka 200D:llä...
Hmmm... 200D, siinä olis kyllä myös tyyliä, jovi vaihellaanko???
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
50 m matkalla taatusti häviäisin, eihän tuo liikahda mihinkään parin ensimmäisen sekunnin aikana ja saan katsella 200D:n perävaloja...jovihava kirjoitti:Tai tehäänkö niin että otetaan korttelikiihytys rinnakkain (50m) ja jos minä voitan 200D:llä niin vaihellaan päittäin
Ihan tonni ei riitä väliksi, mutta siitä voidaan lähteä neuvottelemaan eteenpäin...
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"