Joo, Vesqju on meidän virallinen "raulivirtanen", joka raportoi online jokaisesta kriisipesäkkeestäCastillo kirjoitti:Matkakertomusta varmaan tullee reaaliajassa
Black dream: Castillo's Defe ja Mersu
Pistäydyimme isojärven kansallispuistossa. Hieno paikka. Hyvät olosuhteet. Nuotiolla laitoimme kuhaa lisukkeineen, rauhallista oli yöpyä tyhjällä parkkipaikalla samoilun ja vaeltelun jälkeen. Mielenkiintoista oli ajella vaunua vetäen mutkaisia mäkisiä teitä joita jotkin ajelee kai aika kovaakin ajoittain, tai niin olen ainakin erehtynyt kuvittelemaan tuosta ouninpohjasta.
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Kun ei nuo marjat ala kypsymään poimittaviksi niin tehdään sitten reissua. Keskisuomeen siis jälleen kirkasvetisen järven rantaan matkaamme. Fiskarsin oksasakset parin metrin jatkovarrella on tapana kuskata mukana mökkiteiden roikkuoksia varten. Defelle on nyt helteisemmillä reissuilla ilmastoinnin viilentäessä ahkerasti matkustamoa ja kattotelinevarustuksella maistunut löpöä karvan yli 13 litraa satasella. Ilmastointi on kyllä niin mukava mukavuuslisä että ei sitä poiskaan kytketä.
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Liikumme sallittujen nopeuksien rajoissa eli todellinen nopeus 89 tuntumassa rekkojen malliin. Jos nopeuttaa pitää korkeampana niin kulutus asuu varmasti korkeampana. Käsivarresta pelloon viime kesänä ajeltiin sadan tuntumassa ja 13,7 oli tuolloin kulutus. Norjassa nopeus oli alhaisempi ja siellä kulutus oli 1000km matkalla keskimäärin 12,4/100km. Ilmeisesti alamäkeä oli enemmän Tai sitten alamäessä kulutuksen ollessa 0 moottorijarrutuksen vuoksi vaikutus on noin ilmeinen.
Defen korkeus on 205cm ja vaunu siitä puol metriä enemmän. Tai siis vaunun kokonaiskorkeus taitaa olla mitattu kattoluukkuista yms eli liekö 30cm katto korkeammalla kuin autossa.
Defen korkeus on 205cm ja vaunu siitä puol metriä enemmän. Tai siis vaunun kokonaiskorkeus taitaa olla mitattu kattoluukkuista yms eli liekö 30cm katto korkeammalla kuin autossa.
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Onkos defelle näytetty muutakin kun maantietä viewtopic.php?p=510999#510999
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Eilen käväsin pojan kanssa tutkimassa joko mustikoita pääsis poimimaan. Eli ihan samansuuntaisia maastoja ajeltiin, mutta pehmeää peltoa ei kyllä matkalle osunu. Reissu kesti aika tovin kun metsäkoneuraa ajeltiin satoja metrejä. Raakoja ovat marjat vielä. Kamera jäi kyllä kotiin joten kuvia tapahtuneesta ei ole. Vinssi täytyy kyllä saada hankituksi jotta ei tarvitsisi arkailla märemmissä ojanylityksissä. Siis kiinni ei halua jäädä, kun yksikseen tuolla metsässä könyää.
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Tulee mieleen normaali yksityistie pohjois-savosta kun kahtelee noita kuvia.eseestie kirjoitti:Onkos defelle näytetty muutakin kun maantietä viewtopic.php?p=510999#510999
Maasturit on käytännöllisiä.
http://www.youtube.com/watch?v=Ynma3HYOlhI
Nii on reissua tehty ettei juuri oo ehtiny verstaalla hämmentää. Päivällä kuitenkin ajattelin hieman kotikonstein työstää alumiinia tarkoituksena kattoterassin rakentaminen defeen. Tehdastekoiset maksaa maltaita joten hain tampereen teräsmyynnistä alumiinilattaa ja neliöputkea. Mitaten, poraten, sahaten sekä tietysti ruuvaten ja illanpäälle teline defen katolle kummasteltavaksi.
Latta taipuu paremman puutteessa näin.
Osien mittaamista ja sovittelua
Sovittelua katolle. Tuntuis sopivan paikallensa. Siis terassi on irroitettavissa varsinaisista telineistä ihan yksin. Painoa on pari kymmentä kiloa.
Täytyy aamusella hakea pari lattaa lisää ja kiinnitykseen jotain kätevää rautakaupasta. Niissä vaan tuppaa olemaan kovin rajallinen valikoima kiinnitystarpeita. Jotain 6mm hakasen mallisia osasia missä kierre molemmissa päissä (siis pakoputkiklemmarityyppinen, mutta kulmikkaalle kappaleelle sopiva) olisin vailla.
Täytyy maalata ainakin reunat mustaksi. Mutta mitäs alumiinin maalaamisessa kannattaa ymmärtää. Tarvineeko jonki erityisen pohjamaalin. Pysyykö ees maali kotikonstein alumiinissa. Ainakin aluvanteissa aikansa pysyy.
Latta taipuu paremman puutteessa näin.
Osien mittaamista ja sovittelua
Sovittelua katolle. Tuntuis sopivan paikallensa. Siis terassi on irroitettavissa varsinaisista telineistä ihan yksin. Painoa on pari kymmentä kiloa.
Täytyy aamusella hakea pari lattaa lisää ja kiinnitykseen jotain kätevää rautakaupasta. Niissä vaan tuppaa olemaan kovin rajallinen valikoima kiinnitystarpeita. Jotain 6mm hakasen mallisia osasia missä kierre molemmissa päissä (siis pakoputkiklemmarityyppinen, mutta kulmikkaalle kappaleelle sopiva) olisin vailla.
Täytyy maalata ainakin reunat mustaksi. Mutta mitäs alumiinin maalaamisessa kannattaa ymmärtää. Tarvineeko jonki erityisen pohjamaalin. Pysyykö ees maali kotikonstein alumiinissa. Ainakin aluvanteissa aikansa pysyy.
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Ihte vääntelin kierretangosta tuommosia Kaapin kattotelineviritykseen, laitoin kutistesukan päälle siihen osaan joka tuli kiristettävää pintaa vasten.Castillo kirjoitti:Jotain 6mm hakasen mallisia osasia missä kierre molemmissa päissä (siis pakoputkiklemmarityyppinen, mutta kulmikkaalle kappaleelle sopiva) olisin vailla.
Miksikös tuo pittää maalata, hienoahan tuommonen kirkas alumiini on?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Hydraulitarvikeissa voisi olla sopivat kiinnikkeet. Ostin omaan vapateline projektiin tarvittavat kiinnikkeet "kaidekiinnitykseen" tuommosesta liikkeestä. Eikä olleet kalliita. Se, että saako noita kiinnikkeitä kanttiputkelle on toinen juttu. Kiinnikkeitä oli joko kevytvalusta tai muovista tehtyjä. Molempia voi työstää kantikkaalle putkelle erittäin helposti.
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Kävin kiinnikkeitä etsimässä. Olipas työlästä ja vielä jäi lopullinen kiinnityshakanen löytymättä. Laitoin nurkista löytämäni suksiboksin mukana tulleet kierrehakaset. Niitä oli tosin vain 4 kpl mutta rittänee alkuun.
Voi olla että en maalaakaan. Rouva iltasella totes kun katselin puolivalmista aikaansaannosta auton katolla pientä kiitosta vailla että "hyppää liikaa silmään. Maalaa se. Pyysin aamulla tuomaan kaupasta paukkupullollisen mustaa maalia ja ny se valmis teline ei niin kiireellä maalia sitten kaivannutkaan. Puhistin liat ja pölyt ja vahasin sen ulkokehän. Tänään katseli rouvakin hyväksyvämmin ja kehotti lähtemään vattuja etsimään. Ei ny malta ja siis pakkasin jolaville vanteet mesetranspointtina kulkeutumaan.
Kävin pojan kanssa koeajolla lähinnä testaamassa miten räkki katolla suhajaa ja vinkuu. 7v apuri ruuvas kaikki liitokset pikku räikällä ja kuusiokoloavaimella sitä mukaa kun sain ruuvin kannat upotettua passelilla viisteterällä. Oli kaikki jopa riittävän kireällä. Puristimilla kasasin jokaisen liitoksen kerralla porauksen ja ruuvauksen ajaksi.
Ilokseni totesin että ei suhise, ujella saati vingu ja rämise. Ei vaikka ajoi yli sataa. No ei siihen kyllä mitään reikiä tai rakosia tehtykään juurikin äänimaailmaa ajatellen. Rakenne on selkeä ja painoakin laskennallisesti alumiininlatan ja putken massojen perusteella laskettuna alle 20kg. Yksi fiilistelykuva koeajolta
Voi olla että en maalaakaan. Rouva iltasella totes kun katselin puolivalmista aikaansaannosta auton katolla pientä kiitosta vailla että "hyppää liikaa silmään. Maalaa se. Pyysin aamulla tuomaan kaupasta paukkupullollisen mustaa maalia ja ny se valmis teline ei niin kiireellä maalia sitten kaivannutkaan. Puhistin liat ja pölyt ja vahasin sen ulkokehän. Tänään katseli rouvakin hyväksyvämmin ja kehotti lähtemään vattuja etsimään. Ei ny malta ja siis pakkasin jolaville vanteet mesetranspointtina kulkeutumaan.
Kävin pojan kanssa koeajolla lähinnä testaamassa miten räkki katolla suhajaa ja vinkuu. 7v apuri ruuvas kaikki liitokset pikku räikällä ja kuusiokoloavaimella sitä mukaa kun sain ruuvin kannat upotettua passelilla viisteterällä. Oli kaikki jopa riittävän kireällä. Puristimilla kasasin jokaisen liitoksen kerralla porauksen ja ruuvauksen ajaksi.
Ilokseni totesin että ei suhise, ujella saati vingu ja rämise. Ei vaikka ajoi yli sataa. No ei siihen kyllä mitään reikiä tai rakosia tehtykään juurikin äänimaailmaa ajatellen. Rakenne on selkeä ja painoakin laskennallisesti alumiininlatan ja putken massojen perusteella laskettuna alle 20kg. Yksi fiilistelykuva koeajolta
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Siis tarkoitus on asennella siihen valoja. Sellaisia maastovaloja, vaikka oikeastaan kiinnostaisi täräyttää siihen rekkojen malliin kunnon valopatteristo. Livenä teline istuu mielestäni paremmin kuinnoissa kuvissa. Mutta takaosan teen myös hivenen kaarevaksi ja teline pitenee eteenpäin liki koko katon pituiseksi. Alumiini valitettavasti kustantaa jonkin verran ja täytyy ensin tienata. Tämä teline piti vaan äkkiä tehä että saan kuskattua tavaraa kotoseuvullejovihava kirjoitti:Hieno on tellinki
Voiskos tuohon etukatolle virittää kanssa jotakin, niinko vaikka valopatteriston tai aurinkolipan Se näyttää jotenkin hivenen tyhyjältä
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Jaa pitenee? Noh hyvä, alunperin nimittäin kirjoitin että tuo näyttäisi vielä paremmalta täyspitkänä, mutta kumitin sen pois kun ajattelin ettei viihti heti lunta tupaan kun on vaivalla hienon laitoksen värkännyt
Mistä ja miten sie tuonne lastaat tavaraa? Ihtellä oli Kaapin kattotelineiden kanssa suurin haaste että kuin sinne ja sieltä saapi mittään, päädyin kuljettamaan a-tikkaita matkassa yhdenkin kesälomareissun Sulla on toki helepompaa, ovet auki kynnyksillä seisten tuonne yltää ja takaovista hyvinnii, vai?
Mistä ja miten sie tuonne lastaat tavaraa? Ihtellä oli Kaapin kattotelineiden kanssa suurin haaste että kuin sinne ja sieltä saapi mittään, päädyin kuljettamaan a-tikkaita matkassa yhdenkin kesälomareissun Sulla on toki helepompaa, ovet auki kynnyksillä seisten tuonne yltää ja takaovista hyvinnii, vai?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Juu pappi. Siitä lokasuojan päältä sitten kun teline yltää katon etuosan lähistölle saakka ja konepellille tulee myös rihlapelti maleksimista varten. Eilen kovasti googletin takatikkaita. Vaihtoehtoja on kovasti. Haluaisin kuitenkin sellaiset, joita ei tarvi pultata auton takaseinään vaan mielellään vain puskurirautaan ja kattotelineeseen. Sellaiset näin viimekesänä norjassa yhessä defessä. Oishan tuon terassin voinut samalla vaivalla täyspitkänäkin kaiketi tehä mutta pitäis hommata yksi kattobaari lisää ja paino härvelillä kasvaa turhan kovaksi. Tuonnekin mahtuu komiasti se suomen määräysten mukainen 75kg (teline + kuorma). Nyt siellä on koko kapasiteetti kuormattuna ja puolet telineestä on tyhjänä.
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Niin ja jovi kyllähän mulla A-tikkaat oli lastauksessa käytössä ja sellaiset löytyy myös purkupäästä eli niillä sitten. Oon niin persjalakanen että ei meinaa yltää ku takarenkaan päältä. Meinaa ihan jalat nousta ilmaan ku silti joutuu kurkottamaan.
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Pittääkö seuraavaks rakentaa sovitteet hiabille niin ei tarvi kurotella?
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Useamman kerran kesän mittaan jämsänkin ohi on defellä vaunun kanssa valuttu. Joutavan oloisia hidasteita on keskustan läpi ajettaessa ja ne on tulleet tutuiksi siltatyömaan seurauksena.
Huomenna illalla jolavin vannetoimitus saavuttanee määränpään.
ja JuhoL, jos ei ihan hiabia niin taittuvat tikkaat takaosaan kyllä tarvitaan. Taittuvat siksi ettei ihan kaikki kylän mukulat ja omatkaan alvariinsa kulje defen katolla. Hieman on havaintoja sen suuntaisista vinkeistä.
Huomenna illalla jolavin vannetoimitus saavuttanee määränpään.
ja JuhoL, jos ei ihan hiabia niin taittuvat tikkaat takaosaan kyllä tarvitaan. Taittuvat siksi ettei ihan kaikki kylän mukulat ja omatkaan alvariinsa kulje defen katolla. Hieman on havaintoja sen suuntaisista vinkeistä.
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Liekkö ollut tämä yhdistelmä johon olit jossain huoltiksella törmännyt?
http://www.nettikaravaani.com/adria/743-pu/1363623
http://www.nettikaravaani.com/adria/743-pu/1363623
Kyllä tämän yhdistelmän vieressä taukoa pidettiin häijään nesteellä. Kiireetön mukava juttutuokio Geestä yms oli oikein mielenkiintoinen. Siinähän tuo virisi ajatus kattotelinettä rakennella kattobaarien kaveriksi defenkin ylisille. Siihen sitten joskus markiisia kylkeen, kattotelttaa, vapaputkia yms safariretkeä varten...Mika.T kirjoitti:Liekkö ollut tämä yhdistelmä johon olit jossain huoltiksella törmännyt?
http://www.nettikaravaani.com/adria/743-pu/1363623
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98