löpö ja lämpömittari houraa.
löpö ja lämpömittari houraa.
Morjesta nyt alkaa pikkuhiljaa tympii tuo lämpömittarin houraaminen eli vika on moinen että saattaa yhtäkkiä pomppia jä näyttää mitä sattuu eli käy tapissa jne pomppii (anturi vaihdettu.......) vikaa helpottaa kun kopauttaa mittariston päälle hetken toimii niinku pitää.....
Sitten toinen omalaatuinen vika on että löpömittari ei halua laskeua pohjaan asti (nim tähän sammui johtotähti jätkä kävelemähän lähti) elikkä teki hauskan tempun mittari päätti olla laskematta alle puolen tankin ja löpö päätti loppua..... ja ennen sitä ihmettelin vain että miksiköhän yritti opiskelia valoa väläyttää mutta ei halunnu alkaa palaan........... mikähän siinä on vika??? olisiko kohoanturi jumissa??? eli mittari haluaa toimia nyt niin että vähän alle puolitankkia mittarin mukaa naftaa niin löpö on loppu. siihen asti toimii niinku pitää.
Tämmöistä tällä kertaa kiitos jo nyt vinkeistä.
Muuten kyllä ollu leppoista kyytiä ja toimii kuin junanvessa muutako kovaa ajoa
Sitten toinen omalaatuinen vika on että löpömittari ei halua laskeua pohjaan asti (nim tähän sammui johtotähti jätkä kävelemähän lähti) elikkä teki hauskan tempun mittari päätti olla laskematta alle puolen tankin ja löpö päätti loppua..... ja ennen sitä ihmettelin vain että miksiköhän yritti opiskelia valoa väläyttää mutta ei halunnu alkaa palaan........... mikähän siinä on vika??? olisiko kohoanturi jumissa??? eli mittari haluaa toimia nyt niin että vähän alle puolitankkia mittarin mukaa naftaa niin löpö on loppu. siihen asti toimii niinku pitää.
Tämmöistä tällä kertaa kiitos jo nyt vinkeistä.
Muuten kyllä ollu leppoista kyytiä ja toimii kuin junanvessa muutako kovaa ajoa
Ettei vaan kaikki mittariviat johtuisi huonosta kontaktista mittariston päässä
Joko se liitin, mikä tulee sinne, tahi sitten maadoitus
Joko se liitin, mikä tulee sinne, tahi sitten maadoitus
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Täältäkin löytyy kaksi Mersua jossa lämpömittari toimii hakkaamalla. Vika on paikallistettu mittariston moninapaliittimeen, kokeilin tinaillakkin niitä juotoksia uusiksi mutta eipä siitä apua ollut joten siinäpähän pomppii. Liitintä heiluttamalla mittari seilaa laidasta laitaan, ja lyömällä jää toimimaan joksikin aikaa.
Edellisessä farkussa oli tuo polttoainemittari-ongelma. Mittari näyttää oikein täydestä hieman vajaaseen puoliväliin, sitten viisari jumi valon syttymiseen asti. Valo sentään toimi oikein, niin polttoaine ei päässyt koskaan loppumaan. Jos valo vilahtelee niin kipinkapin tankkaamaan. Ja trippailemallakin pärjää, jos trippi sattuu toimimaan Tässäkin mittaristoa lyömällä polttoainemittari toimi hetken aikaa.
Öljynpaineitakin on kilo virrat päällä, auto sammuksissa Mersun mittarit ovat vanhemmiten hieman arpamallia, ei kannata stressata
Edellisessä farkussa oli tuo polttoainemittari-ongelma. Mittari näyttää oikein täydestä hieman vajaaseen puoliväliin, sitten viisari jumi valon syttymiseen asti. Valo sentään toimi oikein, niin polttoaine ei päässyt koskaan loppumaan. Jos valo vilahtelee niin kipinkapin tankkaamaan. Ja trippailemallakin pärjää, jos trippi sattuu toimimaan Tässäkin mittaristoa lyömällä polttoainemittari toimi hetken aikaa.
Öljynpaineitakin on kilo virrat päällä, auto sammuksissa Mersun mittarit ovat vanhemmiten hieman arpamallia, ei kannata stressata
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
- cdi
- Filosofian insinööri
- Viestit: 2334
- Liittynyt: 04.5.2006 23:09
- Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä
Fenton kirjoitti:Mulla ei muuten ole ikinä ollut mersua, jonka lämpömittari toimisi pieksämättä.
Joku nastolalainen ajattelija sanoi kerran, että Prisman parkkipaikka on täynnä mittaria hakkaavia Mersukuskeja. Mielipide ei ole muuttunut.
Ei toki ne no tullu festari yleisöksi.
http://www.youtube.com/watch?v=bPpTVUhIvSw
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
jaaha eli jatketaan pieksämistä niin kauon kuin kojetaulu on jostain halki..... Pitää kattoa jos joskus purkaa uudestaan mittariston ja tutkii tuota lämpömittari ongelmaa. Tankkaukset tehdään tästälähtien tripin mukaan kun tuo valokaan meinaa toimia. Mielenkiintoinen ominaisuus tuo kun käytin mittariston auki joku aika sitten ja en nähnyt mitään hapettumia missään mutta kait sielä jossain jotain koskettavaa häikkää on
Tuossa fiksi tuohon löpömittariongelmaan.
http://www.benzworld.org/forums/w124-e- ... ender.html
Itse tinailin uuden vastaavanlaisen säätövastuksen tuohon ja säätö kohdalleen. Taisin ihan elektroniikkaliikkeestä hommata niitä perus sinisiä halpoja vastuksia, ei tuollaista vastaavaa kuin alkuperäinen mutta samat arvot omaava.
http://www.benzworld.org/forums/w124-e- ... ender.html
Itse tinailin uuden vastaavanlaisen säätövastuksen tuohon ja säätö kohdalleen. Taisin ihan elektroniikkaliikkeestä hommata niitä perus sinisiä halpoja vastuksia, ei tuollaista vastaavaa kuin alkuperäinen mutta samat arvot omaava.
En maha alkaa tinailee kun seon homma jota en oikein taida(kosanilla huono tuommoisia pikku hommia tuhrata ) Eli liityn siis kerhoon "mittaristoa hakkaavat rönttä kuskit" eipä tuo niin ressaa ku hyvin lämmöt pysyy kohillaan ja kuitenni aina väliajoin kopsauttamalla näkee tojelliset lämmöt.
Ainoa tuo löpömittari että se olisi kiva saaha iskuun (jos lainaa jollekki pirssiä niin sillähän löpö viimeistää loppuu ku tiiä milloin pitää kurvata tankille ) miten pääsen käsiksi koholaitteeseen tässä kamppeessa voisi sieltä katella liitoksia ja varmistaa että liikkuu niinku pitää...... mutta näyttää olevan että siinä pikkuista alle puolen tankkin ku alkaa kattelee huolto asemaa niin hyvä hetki kanttailla mittarin vieree.
Iso kiitos kuitenni vastauksista
Ainoa tuo löpömittari että se olisi kiva saaha iskuun (jos lainaa jollekki pirssiä niin sillähän löpö viimeistää loppuu ku tiiä milloin pitää kurvata tankille ) miten pääsen käsiksi koholaitteeseen tässä kamppeessa voisi sieltä katella liitoksia ja varmistaa että liikkuu niinku pitää...... mutta näyttää olevan että siinä pikkuista alle puolen tankkin ku alkaa kattelee huolto asemaa niin hyvä hetki kanttailla mittarin vieree.
Iso kiitos kuitenni vastauksista
^ Ennen kuin alat metsästämään vikaa antureista, niin kannattaa kokeilla auttaako tuon moninapaliittimen heiluttelu sen löpömittarin toimintaan. Edellisessä 250d:ssä molempien mittareiden vika oli tuossa liittimessä...
Tuo liitin on mittariston vasemmassa laidassa. Ennen liittimen irroitusta kannattaa merkata sen oikea asento vaikka viivalla mittariston pohjalevyyn ja liittimen kylkeen. Siinä liittimessä on kyllä kohdistus tappi, mutta se saattaa olla poikki, jolloin sen oikean asennon löytyminen saattaa kestää kauankin... Edellisessä 250d:ssä tuo oli poikki ja meinas jo ahistaa ennen kuin oikea asento lopulta löytyi Muistanpahan seuraavalla kerralla laittaa merkit
Tuo liitin on mittariston vasemmassa laidassa. Ennen liittimen irroitusta kannattaa merkata sen oikea asento vaikka viivalla mittariston pohjalevyyn ja liittimen kylkeen. Siinä liittimessä on kyllä kohdistus tappi, mutta se saattaa olla poikki, jolloin sen oikean asennon löytyminen saattaa kestää kauankin... Edellisessä 250d:ssä tuo oli poikki ja meinas jo ahistaa ennen kuin oikea asento lopulta löytyi Muistanpahan seuraavalla kerralla laittaa merkit
Minä olen tutkiskellut asiaa mutta ei okein löydy selkoa olen mittarin takaa liikokset puhdistellu käyny läpi konehuoneen puolelta käyttäny jopa ite anturia paikoiltaa nitkutellu ja liikokset läpi vähän on nyt parantunu tuo ei niin pahasti pompi mutta välillä saattaa alkaa pomppimaan suurimman osan ajasta kuitenni pysyy kurissa tuo lämpö mittari.....
Löpö mittari on nyt alkanut minulla toimiin niin että trippimittarissa 700km aamulla (siis vain aamulla) kun kylmästä tarttaa auton niin hetkken aikaa näyttää varttitankkia ja sitten pomppaa sinne puoleen tankkiin takaisin niinku aina.... tankissa on reilu 20 litraa vielä ainetta noilla km määrillä kun kylällä pyöriny kokoajan.... hittoko toimisi edes tuo valo niin ei tarvisi aina kurvata asemalle ku tulee 600-700 trippiin....
tutkinnat jatkuu kun nämä 30 pakkaset loppuu ja tarkenee.
Löpö mittari on nyt alkanut minulla toimiin niin että trippimittarissa 700km aamulla (siis vain aamulla) kun kylmästä tarttaa auton niin hetkken aikaa näyttää varttitankkia ja sitten pomppaa sinne puoleen tankkiin takaisin niinku aina.... tankissa on reilu 20 litraa vielä ainetta noilla km määrillä kun kylällä pyöriny kokoajan.... hittoko toimisi edes tuo valo niin ei tarvisi aina kurvata asemalle ku tulee 600-700 trippiin....
tutkinnat jatkuu kun nämä 30 pakkaset loppuu ja tarkenee.
Tähän olisi kyllä mukava löytää ratkaisu. Viimeksi eilenaamuna TDT:n lämmöt olivat muka tapissa 50 metrin ajon jälkeen, kopautus mittaristoon ja lämmöt tippuivat nollaan. Sitten jäi toimimaan normaalisti ja mittari nousi moottorin lämmetessä.Samuli H kirjoitti:Onko joku keksinyt korjausta tähän lämpömittarin heilumiseen? Joku maadoitusvika se varmasti on mutta mistä lähteä vikaa korjaamaan.
Joskus pompottaa ajossakin nopeasti laidastalaitaan, ja rauhoittuu lyömällä.
Silencedin farkkulintassa vika korjaantui mittariston vaihdolla, joten sieltä se vian aiheuttaja luultavasti löytyisi, mutta eipä tuon päälle ymmärrä mitään
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi