löpö ja lämpömittari houraa.

Vastaa Viestiin
tyhtis
Viestit: 180
Liittynyt: 12.12.2010 18:07
Paikkakunta: Keminmaa

löpö ja lämpömittari houraa.

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Morjesta nyt alkaa pikkuhiljaa tympii tuo lämpömittarin houraaminen eli vika on moinen että saattaa yhtäkkiä pomppia jä näyttää mitä sattuu eli käy tapissa jne pomppii (anturi vaihdettu.......) vikaa helpottaa kun kopauttaa mittariston päälle hetken toimii niinku pitää.....

Sitten toinen omalaatuinen vika on että löpömittari ei halua laskeua pohjaan asti (nim tähän sammui johtotähti jätkä kävelemähän lähti) elikkä teki hauskan tempun mittari päätti olla laskematta alle puolen tankin ja löpö päätti loppua..... ja ennen sitä ihmettelin vain että miksiköhän yritti opiskelia valoa väläyttää mutta ei halunnu alkaa palaan........... mikähän siinä on vika??? olisiko kohoanturi jumissa??? eli mittari haluaa toimia nyt niin että vähän alle puolitankkia mittarin mukaa naftaa niin löpö on loppu. siihen asti toimii niinku pitää.

Tämmöistä tällä kertaa kiitos jo nyt vinkeistä.

Muuten kyllä ollu leppoista kyytiä ja toimii kuin junanvessa muutako kovaa ajoa 8) 8) :kuski:
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Ettei vaan kaikki mittariviat johtuisi huonosta kontaktista mittariston päässä :?:

Joko se liitin, mikä tulee sinne, tahi sitten maadoitus :idea:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3037
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Mulla ei muuten ole ikinä ollut mersua, jonka lämpömittari toimisi pieksämättä.

Joku nastolalainen ajattelija sanoi kerran, että Prisman parkkipaikka on täynnä mittaria hakkaavia Mersukuskeja. Mielipide ei ole muuttunut.
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
Hannu.H
Viestit: 795
Liittynyt: 03.7.2007 16:19
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Hannu.H »

Täältäkin löytyy kaksi Mersua jossa lämpömittari toimii hakkaamalla. :lol: Vika on paikallistettu mittariston moninapaliittimeen, kokeilin tinaillakkin niitä juotoksia uusiksi mutta eipä siitä apua ollut joten siinäpähän pomppii. Liitintä heiluttamalla mittari seilaa laidasta laitaan, ja lyömällä jää toimimaan joksikin aikaa.

Edellisessä farkussa oli tuo polttoainemittari-ongelma. Mittari näyttää oikein täydestä hieman vajaaseen puoliväliin, sitten viisari jumi valon syttymiseen asti. Valo sentään toimi oikein, niin polttoaine ei päässyt koskaan loppumaan. Jos valo vilahtelee niin kipinkapin tankkaamaan. Ja trippailemallakin pärjää, jos trippi sattuu toimimaan :D Tässäkin mittaristoa lyömällä polttoainemittari toimi hetken aikaa.

Öljynpaineitakin on kilo virrat päällä, auto sammuksissa 8) Mersun mittarit ovat vanhemmiten hieman arpamallia, ei kannata stressata :tuumaus:
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2333
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Viesti Kirjoittaja cdi »

Fenton kirjoitti:Mulla ei muuten ole ikinä ollut mersua, jonka lämpömittari toimisi pieksämättä.

Joku nastolalainen ajattelija sanoi kerran, että Prisman parkkipaikka on täynnä mittaria hakkaavia Mersukuskeja. Mielipide ei ole muuttunut.

Ei toki ne no tullu festari yleisöksi.

http://www.youtube.com/watch?v=bPpTVUhIvSw
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
tyhtis
Viestit: 180
Liittynyt: 12.12.2010 18:07
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

jaaha eli jatketaan pieksämistä niin kauon kuin kojetaulu on jostain halki..... Pitää kattoa jos joskus purkaa uudestaan mittariston ja tutkii tuota lämpömittari ongelmaa. Tankkaukset tehdään tästälähtien tripin mukaan :) kun tuo valokaan meinaa toimia. Mielenkiintoinen ominaisuus tuo kun käytin mittariston auki joku aika sitten ja en nähnyt mitään hapettumia missään mutta kait sielä jossain jotain koskettavaa häikkää on :lol:
teejay
Viestit: 55
Liittynyt: 01.9.2007 4:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teejay »

Tuossa fiksi tuohon löpömittariongelmaan.

http://www.benzworld.org/forums/w124-e- ... ender.html

Itse tinailin uuden vastaavanlaisen säätövastuksen tuohon ja säätö kohdalleen. Taisin ihan elektroniikkaliikkeestä hommata niitä perus sinisiä halpoja vastuksia, ei tuollaista vastaavaa kuin alkuperäinen mutta samat arvot omaava.
tyhtis
Viestit: 180
Liittynyt: 12.12.2010 18:07
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

En maha alkaa tinailee kun seon homma jota en oikein taida(kosanilla huono tuommoisia pikku hommia tuhrata :lol: ) Eli liityn siis kerhoon "mittaristoa hakkaavat rönttä kuskit" eipä tuo niin ressaa ku hyvin lämmöt pysyy kohillaan ja kuitenni aina väliajoin kopsauttamalla näkee tojelliset lämmöt.

Ainoa tuo löpömittari että se olisi kiva saaha iskuun (jos lainaa jollekki pirssiä niin sillähän löpö viimeistää loppuu ku tiiä milloin pitää kurvata tankille :roll: ) miten pääsen käsiksi koholaitteeseen tässä kamppeessa voisi sieltä katella liitoksia ja varmistaa että liikkuu niinku pitää...... mutta näyttää olevan että siinä pikkuista alle puolen tankkin ku alkaa kattelee huolto asemaa niin hyvä hetki kanttailla mittarin vieree.

Iso kiitos kuitenni vastauksista
Silenced
Viestit: 11
Liittynyt: 05.3.2011 17:45

Viesti Kirjoittaja Silenced »

^ Ennen kuin alat metsästämään vikaa antureista, niin kannattaa kokeilla auttaako tuon moninapaliittimen heiluttelu sen löpömittarin toimintaan. Edellisessä 250d:ssä molempien mittareiden vika oli tuossa liittimessä...

Tuo liitin on mittariston vasemmassa laidassa. Ennen liittimen irroitusta kannattaa merkata sen oikea asento vaikka viivalla mittariston pohjalevyyn ja liittimen kylkeen. Siinä liittimessä on kyllä kohdistus tappi, mutta se saattaa olla poikki, jolloin sen oikean asennon löytyminen saattaa kestää kauankin... Edellisessä 250d:ssä tuo oli poikki ja meinas jo ahistaa ennen kuin oikea asento lopulta löytyi :help: Muistanpahan seuraavalla kerralla laittaa merkit :happy:
tyhtis
Viestit: 180
Liittynyt: 12.12.2010 18:07
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Pitääpä tuo tarkistaa heti ensi lomilla repiä tuo mittaristo uutestaa poies ja tutkia tuota liitintä tarkemmin. ja muutenki syynätä loopilla läpi tuo mittaristo jos jossain on juotoksissa vikaa jne....
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Onko joku keksinyt korjausta tähän lämpömittarin heilumiseen? Joku maadoitusvika se varmasti on mutta mistä lähteä vikaa korjaamaan.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
tyhtis
Viestit: 180
Liittynyt: 12.12.2010 18:07
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Minä olen tutkiskellut asiaa mutta ei okein löydy selkoa olen mittarin takaa liikokset puhdistellu käyny läpi konehuoneen puolelta käyttäny jopa ite anturia paikoiltaa nitkutellu ja liikokset läpi vähän on nyt parantunu tuo ei niin pahasti pompi mutta välillä saattaa alkaa pomppimaan suurimman osan ajasta kuitenni pysyy kurissa tuo lämpö mittari.....
Löpö mittari on nyt alkanut minulla toimiin niin että trippimittarissa 700km aamulla (siis vain aamulla) kun kylmästä tarttaa auton niin hetkken aikaa näyttää varttitankkia ja sitten pomppaa sinne puoleen tankkiin takaisin niinku aina.... tankissa on reilu 20 litraa vielä ainetta noilla km määrillä kun kylällä pyöriny kokoajan.... hittoko toimisi edes tuo valo niin ei tarvisi aina kurvata asemalle ku tulee 600-700 trippiin....

tutkinnat jatkuu kun nämä 30 pakkaset loppuu ja tarkenee.
Nippe
Viestit: 331
Liittynyt: 26.2.2007 20:41
Paikkakunta: Rivervalley

Viesti Kirjoittaja Nippe »

Mulla sama juttu p-a mittarin kanssa.
Kylmänä näyttää oikein ja lämmitessä nousee puoleen tankkiin vaikka aine ois vähissä.
Onneks valo toimii.

Lämpömittarissa ei oo ollu mitään vikaa =)
MB s203 270cdi -04
MB s124 300td -91 tuned by PPD
MB s124 300e24v -91(ex)
MB w210 220d -96(ex)
Avatar
Hannu.H
Viestit: 795
Liittynyt: 03.7.2007 16:19
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Hannu.H »

Samuli H kirjoitti:Onko joku keksinyt korjausta tähän lämpömittarin heilumiseen? Joku maadoitusvika se varmasti on mutta mistä lähteä vikaa korjaamaan.
Tähän olisi kyllä mukava löytää ratkaisu. Viimeksi eilenaamuna TDT:n lämmöt olivat muka tapissa 50 metrin ajon jälkeen, kopautus mittaristoon ja lämmöt tippuivat nollaan. Sitten jäi toimimaan normaalisti ja mittari nousi moottorin lämmetessä.

Joskus pompottaa ajossakin nopeasti laidastalaitaan, ja rauhoittuu lyömällä.

Silencedin farkkulintassa vika korjaantui mittariston vaihdolla, joten sieltä se vian aiheuttaja luultavasti löytyisi, mutta eipä tuon päälle ymmärrä mitään :tuumaus:
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”