Kakanollaysidee eli Kaappi, lyhyt historia.

Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

jovihava kirjoitti:Allaryömiessä olin muuten havainnut että pakoputken ensimmäinen liitos, se jota haukuin epämersumaiseksi hempulaksi, oli vuotanut, joten nyt kun oli tämä lämpöongelma järjestyksessä avasin liitoksen, löijäsin pakoputkikitin kanssa kartiolaipat ja vuorasin myös sauman ulkopuolelta, ja kirin pannan takaisin paikalleen, siihen loppui se omituinen sirinä kaasutettaessa :wink:
Hempula alkoi taas vuotaa, pahemman kerran, tällä kertaa ratkaisin asian touhottajamigillä, tarjoilin lankaa ja 150 ampeeria ympäri putkea, johan pitää eikä enää luulisi ihtestään irtoavan :idea:
Kuva

Sitta vaihtelin alle ostamani 245 renkaat 16" aluvanteilla, myyjä meinasi että hänen 310:ssä etuset otti vähän kiinni jonnekin käännöksissä, mutta ihtellä nuot mahtuu pyörimään ongelmitta. Tosin siinä 310:ssä oli ollut sisälokasuojat, joita tässä ei ole :idea:

Ohan ne isot noin pienen auton alla :P
Kuva
Aki P kirjoitti:Dynoviteota ja Morkoolivetoja näytille :amis_selittaa: :amis_selittaa:
Nooh, ei vieläkään ole kyllä dynovideoita, vaikka olisihan tuo kyllä kettu tietää että paljonko tuossa nyt on ppd:n jäljiltä löylyä, tietäisi että liimaako kylkeen numerot 210 vai 211 :tuumaus: Mutta pieni kaasuttelupätkä tässä olisi kyllä, kuvattu sen jälkeen kun vedin Pasin jäljiltä syöttöjä pari kierrosta pienemmälle :ritsa:
Kuva
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Korjattu korinkannatinpalkki kesässä pitää Kaapin liikenteessä :idea:

Elikkäs kuskin puolen taaimmainen korinkannatinpalkki tuli tälle kesää attakin kohteeksi, siellä oli palanen irronnut rustumisen seurauksena, mutta senhän tietää että kun alkaa kolistella niin trauma-alue paljastuukin moninkertaisesti suuremmaksi kuin miltä alun perin näyttää.

Samalla selvisi että helmapelti on kanssa aika ohutta tavaraa ja osittain ruosteen evästämä sekä pakkelilla korjattu, joten eikun huonot poise, siittä lähtikin kohtuupalanen
Kuva
Eipähän tuota toki olisi tarvinnut noin ylös asti leikata, mutta ajattelin tehhä sauman tuohon taittoon, josko tulisi jotennii parempi :idea:

Korinkannatinpalkista ei jäänyt paljoa jäljelle, pitääpi alakaa uutta rakennella :P
Kuva
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Sisäpuolelta otin tuota helmaa vieläkin reilummalla kädellä veke, piti sitten alakaa mallailla siihen palikkaa tilalle :idea:

LC-Machinery teki tarkkuusleikkurin ja taivutusrobotin kanssa siihen sopevan kolmiulotteisen paikkapalasen
Kuva

Kuva

Naapurin kissa kävi tutkimassa tulosta, eipähän tuo isosti protestoinut :?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Lisää viivoja pellille
Kuva

Laikkakoneella irti ja kanttikoneeseen
Kuva

Kotelorakenne puolivalmiina
Kuva
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

jovihava kirjoitti: Naapurin kissa kävi tutkimassa tulosta, eipähän tuo isosti protestoinut
Kissakuvia kans !!!!
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Sitä on niin vaikia saaha tähtäimeen, usko vaan että olen yrittänyt :whistle:

Palisanteri sulateltuna paikalleen
Kuva

Helemakotilon sisäpuoli
Kuva

Pelti on sähkösinkittyä, joten sitä en aatellu maalata koskemattomalta pinnalta, mutta hitsisaumat puhistelin teräsharjalla ja liuottimella, ja vetelin päälle POR15-maalia
Kuva

Kuva

Kuva

Jäläkihän on rumaa niinkun tekijäsä, mutta kais se kuitennii peittoaa sen pitsinäkkäriyhdistelmän joka siellä oli :nocando:

Nyt kun tunkissa on nostoa kohtuudella ja pukitkin on kategoriaan raktori niin alakaa saada tuon potilaan mukavan korkialle eikä silti jännitä mennä alle :idea:
Kuva

Mulla oli leima-aika varattuna tälle aamua kello kahdeksaksi, vaan sen verran on hommat kesken että jouttuin perumaan :(
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Täällä sitä ootellaan Kaapin katsastusta :shock:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Varsinainen vuosikatsastus meni läpi, mutta erehtyin menemään sellaiselle asemalle jossa ei tehhä muutoskatsastuksia ja niinpä homma pomppasi liian suurista renkaista :/

Nyt yrittämässä muutoskatsastusta :eec:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

No onneksi olkoon vaan :D Kyllähän se on jo voitto kun moottorin vaihdon, ja mitä niitä kaikkia olikaan, saa leimalle.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Kiitosta Meissenkeri :D

Nyttenpä on Kaapissa ajuaikaa vuosi ja neljä kuukautta, leimalla ei tosiaan tekniikassa tai korissa ollut sanomista, ainoastaan kaappimersun klassinen takajarrutasapaino meni vähän rimaa hipoen :P Savut oli 1.6 eli syötöt on nyt aika maltilliset 8)
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Ruoja
Listeria-spesialisti
Viestit: 2752
Liittynyt: 28.7.2006 7:56
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Ruoja »

jovihava kirjoitti: Savut oli 1.6 eli syötöt on nyt aika maltilliset
Vielä :?:
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik :D
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29222
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kuva
Katsoin ensin että Webastoa asennellaan...
Nyttenpä on Kaapissa ajuaikaa vuosi ja neljä kuukautta,
Oletko koskaan selvittänyt miksi kuitenkin joutuu kerran vuodessa katsastamaan, minulla on nimittäin usein sama tilanne :protest:
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

:lol: Niin totta :P Oma motiivi aikaisin katastamiseen on jo vuodenaika, katastusremontti elokuussa on ulkohommina toteutettuna niin paljon mukavampi kuin sama homma joulukuussa :P Tammikuu onkin sitten varattu jo muutenkin ad-hoc remonteille, joku paikka kuitennii porsii syäntalvella teki kuin paljon ennakkohuoltoa hyvänsä :shock: Pitäsköhän pistää ihan pystyyn veikkauskisa: "Arvaa mikä on tammikuun remontti Kaapissa" :tuumaus:
Ruoja kirjoitti:
jovihava kirjoitti: Savut oli 1.6 eli syötöt on nyt aika maltilliset
Vielä :?:
Oishan tuossa varaa käyä ruuvilla, talavella kuitennii ilima on happirikkaanpaa :idea:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

jovihava kirjoitti::lol: Niin totta :P Oma motiivi aikaisin katastamiseen on jo vuodenaika, katastusremontti elokuussa on ulkohommina toteutettuna niin paljon mukavampi kuin sama homma joulukuussa :P Tammikuu onkin sitten varattu jo muutenkin ad-hoc remonteille, joku paikka kuitennii porsii syäntalvella teki kuin paljon ennakkohuoltoa hyvänsä :shock: Pitäsköhän pistää ihan pystyyn veikkauskisa: "Arvaa mikä on tammikuun remontti Kaapissa" :tuumaus:
Ruoja kirjoitti:
jovihava kirjoitti: Savut oli 1.6 eli syötöt on nyt aika maltilliset
Vielä :?:
Oishan tuossa varaa käyä ruuvilla, talavella kuitennii ilima on happirikkaanpaa :idea:
Talvella toki ilman tiheys on suurempi, mutta aivan selkeästi talvidieselin energiasisältö on pienempi. Pitkäaikaisten tutkimuksieni perusteella sanon että ero kesä- ja talvilaadun energiasisällön välillä asettuu niin että talvilaadun energiasisältö on 1,5 - 2,0 % pienempi kuin kesädieselin ja se tarkoittaa nykyisen kaltaisella esim. cdi-moottorilla muutaman desilitran toteumaan normaaliajon kulutuksissa.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Cdi kones lienee älykkämpi sopeutumaan ilman lämpöön kun sehän kait haistelee kaikkea kuljettajan kalsareista lähtien, mutta ainakin tämmöisessä kivikautisessa jonopumpputiisselissä huomaa vuodenajan merkityksen palotapahtuman täydellisyyteen, etenkin jos ruokot on säädetty tukemaan intiaanien viestintäprotokollia :idea:

Aiheesta tuumattiin viime talavena tuolla: viewtopic.php?t=34784&start=0&postdays= ... highlight=
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Reikä on ummessa
Kuva
Kittaamaan en alakanu, on niin kauniit hitsisaumat :P Katotaan sitten niitä kittihommia kun ylimaalataan koko laitos :idea:

Eilissäaamun puuhastelujen tuloksena ilimesty muunmuassa tuommonen piuha takaovesta hyttään
Kuva
Mitähän lie kehitteillä :?:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

^ Takaoven imutoiminnan ilmaletku tuossa on viety ulkokautta, eli jovi on tehnyt perinteisen ohitusleikkauksen. Letkun pituutta lisäämällä on saatu järjestelmään enempi ilmatilavuutta 8)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29222
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Peruutuskamera, poistopuhallin .. eikun keskuslukkohan se.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

ei kyllä tuo on takaoven käynti valo ja yhistetty oleskelutilan valo johto minkä olis voinu laittaa sisä puolellekki :tuumaus: hei nymmää keksin sen, seonlisäjarruvalonjohto :hihihi:
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Lisäjarrevaloa toki harkihtiin, ja voisi sen vieläkin laittaa, oven tarvihti viijä vaan kaksi karvaa mutta vetäisin varuilta viisinapasen kumikaapelin, on varoja lisätä varustelua :idea:

Kontivo etuilee listalla, imuovet on vasta joskus rel582 paikkeita :ope:

Mutta Tiileriltä napsahti pingo :wink:

Tuommonen piuhasekamelska on taas hytässä ennenkun saapi selekoa jotta mikä minnehiin :nocando:
Kuva
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

jovihava kirjoitti: vetäisin varuilta viisinapasen kumikaapelin, on varoja lisätä varustelua
Jaa-a. Riittäneeköhän kuitenkaan sitten kun varusteluhuuma iskee toden teolla. Olisit laittanut kerralla 36x1,5mm^2 Roboschleppiä niin saisi siihen takalasinpyyhkimeenkin ne ledit ja lämmityksen :!:
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Tokihan harkitsin Puuilon valikoimasta seitsennapaista kärrikaapelia, mutta tuo kolmivaihekumikaapeli on niin paljon laadukkaampaa :idea: Tuommosta robottikaapelia ei näyttäny olevan kaapelihyllyssä tariolla :nocando:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Etuovien verhoilut piti käyttää kanssa auki servojen asennusta ja kaapelointia varten
Kuva

Niijja lukko irti että siihen sai ruuvattua kiinnikkeen lukkoservon tangolle
Kuva

Samat temput kuskinovelle ja sitten tuhottomasti piuhaliitoksia, ja a'vot, sehän pelittää 8)
Kuva
Tulihan hämmästyttävän surkia video :oops:

Tarvikkeet: Rimeltä keskuslukitussarja 50Egee, puuilosta kolmivaihekumikaapelia 20m, ei jäänyt kun metri ylitte. Asennuksessa haastavinta oli kaapeleiden reitittäminen etuoviin, sinne kun ei ennestään mennyt yhtään piuhaa. Takaoven ulukoreititys oli siihen nähen ihan kakunpalanen :wink: Nyt ei tartte kierrellä autoa ovija lukihtemassa :D Liekköhän muuten tihiässä kaappimersut keskuslukituksella :tuumaus

Mitähän pöliää sitä seuraavaksi :?:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

jovi kirjoitti:Mitähän pöliää sitä seuraavaksi
No, ne imuovet :tuumaus:
Avatar
Lerssinen
Puimanajo-Keijo
Viestit: 2421
Liittynyt: 12.3.2007 17:58
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

öö.. Ei tullu mieleen notta melko helppo aukoa ovet keskuslukon kautta kun nappaisee piuhan poikki ja vähä antaa sähköä :shock: Vai onko takaovessa master vai slavemoottori..
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

No eipä tullut, vaikka eipä tuota piuhan tarkotusta tiijä kun ...ööö... max puolenkymmentä jotka tätä topikkia lukee, joista niistäkin puolet yritti klikata jotain toista topiasta :P Lisäksi tuolla pitää osata arpoa viidestä piuhasta juuri oikiat kaksi. Helepompi ja nopiampi on pasauttaa ikkuna rikki jos tuon aikoo pölliä :idea: Tosin sittenkin on vielä vastassa varashälytin ja ajonesto :whistle:

Niijuu, masteri on kuskin ovessa :wink:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Moro,
jovihava kirjoitti:Niijuu, masteri on kuskin ovessa :wink:
Ei ollut kuvia, mutta oliko etuovissa yhtä komeat läpiviennit? :D

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Etuovissa meni sarananreijästä sisäpuolella, takaovessa vaan olisi tullut kauhia kaapelilenkki jos olisi laittanut sisälle, kun tuo saranan rakenne on tuommoinen :)
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Lerssinen
Puimanajo-Keijo
Viestit: 2421
Liittynyt: 12.3.2007 17:58
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

Miten lie sula kytketty keskuslukko ja hälytinkombo sitten.. Minusta tuossa on vähä vaaran paikka jos joku haluaa kaapin nu**ia :shock:

Tuommosesta nosto-ovimankkarista kaapelin suojaksi
Kuva

:?: :?:
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29222
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jos laittaa lokilämmittimestä 220 volttia keskuslukon johtoihin ?
Ainakin miettisi toisen kerran se kaapinn*ssija :shock: :shock: ennen kuin yrittää uudelleen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Linttaklubi”