290TDT voimattomuus, vikakoodeja ja suutinjuttua
290TDT voimattomuus, vikakoodeja ja suutinjuttua
Auto on -97 290TDT ja vikana on ruosteen lisäksi tullut voiman puute. Auto toimii liikkeelle lähdettäessä normaalisti, mutta viimeistään 2km ajon jälkeen voima katoaa ja kiertää enää n.3000rpm. Mitään EPC-ilmoitusta ei mittaristoon tule.
Seuraavanlaisia vikakoodeja löyty Carsoftilla
DFI error
P1352 needle moving sensor
Verify the tension at the Needle moving sensor
P0180 Fuel temperature sensor
Verify fuel temperature sensor and wiring.
While IGNITION-OFF
30C-2490 Ohm; 50C - 1310 Ohm; 60C - 1000 Ohm
Verify also the sensor switch over, While IGNITION-ON
Tension : 4,2-5,2V and While IGNITION-OFF: Resistance : 1200
Actual Error's:
P1352 Needle moving sensor
verify the tension at the needle moving sensor
EIS error
B1053 Communication error
D2B error
B1241
BAS error
C1025 CAN - Communication
-> Verify the CAN - communication:
-Complete CAN - Communication
-The traction control unit
-CAN - Signal : Break light switch
- CAN - Signal : Wheel RPM
Mistäköhän kannattais alkaa selvittäminen?
Seuraavanlaisia vikakoodeja löyty Carsoftilla
DFI error
P1352 needle moving sensor
Verify the tension at the Needle moving sensor
P0180 Fuel temperature sensor
Verify fuel temperature sensor and wiring.
While IGNITION-OFF
30C-2490 Ohm; 50C - 1310 Ohm; 60C - 1000 Ohm
Verify also the sensor switch over, While IGNITION-ON
Tension : 4,2-5,2V and While IGNITION-OFF: Resistance : 1200
Actual Error's:
P1352 Needle moving sensor
verify the tension at the needle moving sensor
EIS error
B1053 Communication error
D2B error
B1241
BAS error
C1025 CAN - Communication
-> Verify the CAN - communication:
-Complete CAN - Communication
-The traction control unit
-CAN - Signal : Break light switch
- CAN - Signal : Wheel RPM
Mistäköhän kannattais alkaa selvittäminen?
Viimeksi muokannut Riesa, 12.8.2012 19:58. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2611
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
Tuo 290 kone on suoraruisku, eli suuttimet aukee ihan syöttöpumpun paineella. Yhdessä suuttimessa (usein just kakkos sylinterin) on anturi jonka mukaan pumppu säätelee ruiskutusennakkoa.Kone kirjoitti:Voisko joku vielä valaista mitä tarkoittaa 2. suutin sähköinen? Eivätkö kaikki suuttimet ole sähköisiä?
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Sellaisen käsityksen saanut, että kampiakselin laakereita menee. Sopisi hyvin siihen että suutin jos vuotaa ja mäntä ampuu vastapalloon niin laakerit joutuu koville. Eihän se paljon välttämättä tarvi vuotaa. Mutta tämähän on näitä mun entä jos sitten vaikka kuin kunnes juttuja. Oma auto kolkattaa ja suutinta epäilen. Välillä ei kuulu oikein mitään ja käy nätisti ja välillä taas kuuluu. Joku roska jossain? Jotenkin laakeri ei nyt tässä kohti sovi kuvaan.
Rinttereillä ajetaan miljoona ilman ongelmia. Pari kertaa ollu ittekin diesel korjaamon pihas kun ollu karmeat käyntiäänet, mutta aina ollu vain alipainevuotoja tai 2massa kalkatuksia.
Jos öljyt pysyy sisällä ja vedet on nätin näköisiä niin eikös pitäisi sulkea kaikki yksinkertaiset asiat pois? Mene jonnekin Starin nokkaan niin saat henkistä tukea.
Tuskin Nokia nousee koskaan niin korkealle että kannattais tuo 2.9 unohtaa?
Jos öljyt pysyy sisällä ja vedet on nätin näköisiä niin eikös pitäisi sulkea kaikki yksinkertaiset asiat pois? Mene jonnekin Starin nokkaan niin saat henkistä tukea.
Tuskin Nokia nousee koskaan niin korkealle että kannattais tuo 2.9 unohtaa?
Mistä alipaine vuotoja? Onkos näissä 2massa vauhtipyörä?et kirjoitti:Rinttereillä ajetaan miljoona ilman ongelmia. Pari kertaa ollu ittekin diesel korjaamon pihas kun ollu karmeat käyntiäänet, mutta aina ollu vain alipainevuotoja tai 2massa kalkatuksia.
Juu vedet ja öljyt pysyy omissa lokeroissaan. Näkeekö star suuttimien korjauskertoimia tms.? Kampiakselissa ei ainakaan ole antureita.Jos öljyt pysyy sisällä ja vedet on nätin näköisiä niin eikös pitäisi sulkea kaikki yksinkertaiset asiat pois? Mene jonnekin Starin nokkaan niin saat henkistä tukea.
Kuka tietää.. en minä ainakaan..[/quote]Tuskin Nokia nousee koskaan niin korkealle että kannattais tuo 2.9 unohtaa?
Ei nää starilla mitään suuttimen korjauskertoimia näistä koneista
Anturidataa näkee ja ruiskutusennakon koska se on sähköisesti muuttuva mutta mikään noista ei minusta tee mitään sivuääniä.
Näillä 290 koneilla ajetaan tosiaan aika uskomattomia kilometrimääriä, juurikin esim. sprinttereissä, eikä ihan pienellä kuormalla
Mäntiä näistä joskus halkeilee
Anturidataa näkee ja ruiskutusennakon koska se on sähköisesti muuttuva mutta mikään noista ei minusta tee mitään sivuääniä.
Näillä 290 koneilla ajetaan tosiaan aika uskomattomia kilometrimääriä, juurikin esim. sprinttereissä, eikä ihan pienellä kuormalla
Mäntiä näistä joskus halkeilee
Pumpun runko näissä tuntuu kestävän sen 500tkm.
Kannentiiviste näissä "ylikokoon" poratuissa moottorimalleissa muodostuu aina heikoksi lenkiksi, kestää noin 300-500 tkm ihan ajosta riippuen, toisilla ei mene koskaan
Aika usein alkaa hukkaamaan vettä, vettä saa toki lisättyä mutta sitten piitää vaihtaa tiiviste kun paukahtaa poikki 1 sylinterin ja öljykanavan välistä, huomaa toki savusta
Kannentiiviste näissä "ylikokoon" poratuissa moottorimalleissa muodostuu aina heikoksi lenkiksi, kestää noin 300-500 tkm ihan ajosta riippuen, toisilla ei mene koskaan
Aika usein alkaa hukkaamaan vettä, vettä saa toki lisättyä mutta sitten piitää vaihtaa tiiviste kun paukahtaa poikki 1 sylinterin ja öljykanavan välistä, huomaa toki savusta
Saksan ebaystä saa uusia pumppuja 800-900 euroon, välillä näkee että jossain pajassa on pumppua korjattu 1500 eurolla ja siltikään se ei ole tullu kuntoon
Eikös se ennakon säätö ainakin toimi pumpun sisäisellä paineella jotenkin?
Sitten esiintyy sitä ongelmaa että saa sahata käymään kunnei paine nouse tarpeeksi yms.
olen tässä yrittänyt perehtyä tuohon pumpun toimintaperiaatteeseen koska itsellä on 290 moottorilla olevan sprintteri joka saa jostain syystä aivan liikaa polttoainetta, vetää kyllä tuollaiseksi kaapiksi kovin mutta savuttaa
Eikös se ennakon säätö ainakin toimi pumpun sisäisellä paineella jotenkin?
Sitten esiintyy sitä ongelmaa että saa sahata käymään kunnei paine nouse tarpeeksi yms.
olen tässä yrittänyt perehtyä tuohon pumpun toimintaperiaatteeseen koska itsellä on 290 moottorilla olevan sprintteri joka saa jostain syystä aivan liikaa polttoainetta, vetää kyllä tuollaiseksi kaapiksi kovin mutta savuttaa
Jollelle että voisiko imusarja olla tukossa, ei saa tarpeeksi ilmaa? Tai egr vuotaa koko ajan..
Ja kysmys: miten sen kaksoismassa vauhtipyörän kunnon voi tutkia? Tänään hytkyi koko auto kylmänä. Ehkä se tosiaan on se 2massa pyörä.. moottori tuntuu muuten olevan kyllä kunnossa kun ei vie ainettakaan liikaa.
Ja kysmys: miten sen kaksoismassa vauhtipyörän kunnon voi tutkia? Tänään hytkyi koko auto kylmänä. Ehkä se tosiaan on se 2massa pyörä.. moottori tuntuu muuten olevan kyllä kunnossa kun ei vie ainettakaan liikaa.
Noviisikin täällä uskaltautuu piipittämään aiheesta. Nyt n. 1kk itsellä olleeseen -97/ 325000km 290 td kannen takaosan vesivuotoon kaadettu TÖKÖTTI, nimeltä Wynns joka pitäisi veden pintajännitystä muuttamalla lopettaa vuoto.
Ekan n. 200 km ajon aikana vuoto näyttäisi tosiaan loppuneen, vaan miten pitkälle tätä onnea kestää, on tietysti hämärän peitossa.
Sikäli olen onnellisessa asemassa, että ei tullut yllärinä tuo vuoto, vaan se myyjän toimesta kyllä kerrottiin.
Nyt vain arvoisat maatalouskosmetologit veikkauksia, kauanko ajetaan, ennenkuin on otettava lusikka kauniiseen käteen, ja avattava kansi. ???
Ja josko on tietoa, mikäli jotain peruuttamatonta kallista vahinkoa lienee luvassa, näitä vippaskonsteja käytellen.? Tosiaan ei tämänhetkisen tiedon valossa vuoda kuin ulospäin, ainakaan toistaiseksi.
Muuten tuntuu Väyriäinen olevan oiva peli, jos omaansa kehtaapi kehua
Ekan n. 200 km ajon aikana vuoto näyttäisi tosiaan loppuneen, vaan miten pitkälle tätä onnea kestää, on tietysti hämärän peitossa.
Sikäli olen onnellisessa asemassa, että ei tullut yllärinä tuo vuoto, vaan se myyjän toimesta kyllä kerrottiin.
Nyt vain arvoisat maatalouskosmetologit veikkauksia, kauanko ajetaan, ennenkuin on otettava lusikka kauniiseen käteen, ja avattava kansi. ???
Ja josko on tietoa, mikäli jotain peruuttamatonta kallista vahinkoa lienee luvassa, näitä vippaskonsteja käytellen.? Tosiaan ei tämänhetkisen tiedon valossa vuoda kuin ulospäin, ainakaan toistaiseksi.
Muuten tuntuu Väyriäinen olevan oiva peli, jos omaansa kehtaapi kehua
haato kirjoitti:Nyt vain arvoisat maatalouskosmetologit veikkauksia, kauanko ajetaan, ennenkuin on otettava lusikka kauniiseen käteen, ja avattava kansi. ???
Veikataan että 8000 km Noista paikkausliemistä ei hirveästi hyvää kerrota ainakaan pitkäaikaisena ratkaisuna.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi