220 CDI Hiukkassuodattimen poisto

Katso myös W210
Avatar
vempura
Viestit: 20
Liittynyt: 23.7.2011 0:28
Paikkakunta: Ylivieska

220 CDI Hiukkassuodattimen poisto

Viesti Kirjoittaja vempura »

Joo elikkäs jos ton suodattimen poistaa/tyhjentää tai tekee vaan sen tilalle suoran putken niin rupeaako se herjaamaan kun sitä ei ole ja toimiiko normaalisti?? Jos täällä joku fiksu tietäs ennen kuin meen töskäämään. :D
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Ei taida näissä 202 korimalleissa olla vielä hiukkassuodattimista tietoakaan :D jos katalysaattoreita meinaat niin ei tule herjaa vaikka tyhjentää
C250TDT -98
Avatar
vempura
Viestit: 20
Liittynyt: 23.7.2011 0:28
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja vempura »

Jaa se on sellanen iso mötikkä heti turbon perässä kiinni. tämä mersu on kyllä tuotu saksasta että voisiko olla lisävaruste? Ja auto on vm-98 En sitten tiiä mikä vattu se on :D
Avatar
Kris
Viestit: 102
Liittynyt: 15.7.2007 23:26
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja Kris »

Ja huom jos tyhjennät sen turbon jälkeisen pöntön niin muista puhallella kunnolla se paineilmalla ylimääräisestä pölystä yms. Koska seuraava pönttö siitä turbon jälkeisestä katista on myös katti ja se menee tukkoon siitä keraamisesta pölystä jos ei putsaa kunnolla. Ite aikanaan tyhjensin molemmat pöntöt.
Kaikki mutsit on milffejä, paitsi meidän mutsi...
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4283
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

vempura kirjoitti:Jaa se on sellanen iso mötikkä heti turbon perässä kiinni. tämä mersu on kyllä tuotu saksasta että voisiko olla lisävaruste? Ja auto on vm-98 En sitten tiiä mikä vattu se on :D
Heti turbon jälkeen pyöreä pönikkä on kat ja sitä seuraava lituskainen pönikkä on myös
molemat voi tyhjentää ilman onkelmia
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
vempura
Viestit: 20
Liittynyt: 23.7.2011 0:28
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja vempura »

No niin kiitoksia vinkeistä. Siitä ei varmaan haittaa ole jos ottaa ton ekan mötikän pois ennen moottorinohjelmointia niin ei sitten turhaan ahista. :) ja menee vissiin vielä leimasta läpi?
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Ei niitä pois kannata ottaa! Saattaa olla leimasedällä oma sanansa sanottavana sitten :D Eli ei muuta kuin tyhjentää ne pöntöt mutta jätä ainakin kuoret sinne paikoilleen :)
C250TDT -98
Avatar
vempura
Viestit: 20
Liittynyt: 23.7.2011 0:28
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja vempura »

Näin täytyy tehdä. :D
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4283
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

vempura kirjoitti:No niin kiitoksia vinkeistä. Siitä ei varmaan haittaa ole jos ottaa ton ekan mötikän pois ennen moottorinohjelmointia niin ei sitten turhaan ahista. :) ja menee vissiin vielä leimasta läpi?
Jos kaikki on kunossa niin pöntön tyhjenys ei vaikuta leimasa mittailtaviin niin että ei läp menis

E: eikä ahdista ohjelman muutoksen takia jos se pönikkä on kunnossa
(eli pelkästään sen takia sitä ei ole tarvis tyhjentää)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

Mun pönikät ei kovin tukkoisilta näyttäny mutta tyhjäämisen vaikutus oli suuri.
Avatar
vempura
Viestit: 20
Liittynyt: 23.7.2011 0:28
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja vempura »

No niin kiitoksia vastauksista eiköhän näillä pärjätä ja saada jotain aikaan. :D
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4283
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

xin811 kirjoitti:Mun pönikät ei kovin tukkoisilta näyttäny mutta tyhjäämisen vaikutus oli suuri.
Sitä ei oikeen nää (ennen kun on se elementti paloina ;) )
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Ja jollei teho lisäänny niin vihellys ja kärytys ainakin lisääntyy. Kyllä pönttöjen tyhjentämisen pitäis huomata tehossakin jos ohjelmaa on sorkittu. :D
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

Nostaako tukkoiset pöntöt kulutusta? Tuntuu tuo oma 202-farmari vievän vähän runsaasti.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Ei ne ainakaan kulutusta pienennä. Mitäs sun autos sitten vie?
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

jolle kirjoitti:Ei ne ainakaan kulutusta pienennä. Mitäs sun autos sitten vie?
Ikinä ei ole alle kuuden mennyt, vaikka on menty koko tankillinen matka-ajoa. Vajaat seitsemän on tavallisempi, vaikka ajo on suurimmalta osin 60-80km/h maantieajoa.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Mulla on 200cdi farkku, ohjelma vaihdettu,katit poistettu , egr tulpattu ohjelmasta sekä mekaanisesti. Renkaat 225/45-17. Tankilla pääsee 1100-900 kilometriä ajosta riippuen. Kulutus noin 5.5-6.5.
Kulutukseen vaikuttaa egr, ilmamäärämittarin kunto, pyöräkulmat, mahdolliset ahtovuodot jne...
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4283
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

onre kirjoitti:Nostaako tukkoiset pöntöt kulutusta? Tuntuu tuo oma 202-farmari vievän vähän runsaasti.
Nostaa
samoin ihan pienetkin välkyset nivelissä ym alaustassa

(vertailun vuoksi C 203 220cdi tukholma malmö keski nopeus 112kmh
tankaamlla mittattu kulutus 5,9L/100km pönikät paikasaan, vetoja lisättynä)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29269
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Osoittaa hyvin Trafin asennetta taas kerran:
Trafi kirjoitti:– En todellakaan tule paljastamaan sitä, mitä se tarkoittaa. Emme kerro valmiiksi, miten huijareita valvotaan, jotta he eivät saa lisää etumatkaa.
Eikö olis parempi kertoa että autot tehtäisiin Trafin haluamaan kuosiin vai mitä tuolla oikein haetaan :roll: No mitähän :wink:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1270
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Millähän toteavat jos ei hiukkasia mitata. Ja tuskin mitataan.
OBD testi on kai tulossa. Aika amatööri on ohjelman tehnyt jos vikakoodi tulee :roll:
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Näin joskus youtubesta pätkän saksalaisesta tv-ohjelmasta missä esiteltiin DPF-pönttöjen puhdistukseen erikoistunut laitos, jossa pöntöt sai edullisesti kuntoon. Kohta niiden huoltamisesta tulee ihan arkipäiväistä touhua eikä kenenkään tarvi ruveta niitä purkamaan. Ei mee kauaa, niin tällekin jutulle naureskellaan samoin ku nykyään nauretaan 80-luvun turbo-panikoinnille.

Tuollainen pönttöjen deletointibisnes on turhaa touhua ja haitallista korkeintaan päästöjen tähden. Polttoaineen säästön takia ainakin on turha perusautoilijan maksaa jollekin firmalle, että autosta tehdään tulevaisuudessa katsastuksessa pomppaava viritelmä.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4283
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Tuo pöniköden poisto onkin "hauska" juttu jos sattuu käymään vag:it
ja auto mistä ne on poistettu joutuu takaisin kutsun piiriin
jos ei käy sitä koskevassa päivityksessä=ei leimaa tule
ja jos käy niin auto ei toimi... ompa noita jokune vag tapaus jo kantutunut korviin hetki niitä odotellessa meni missä konserni on tummanut että ei voi päivittä/päivitys ei onnistu jostain syystä ja löytynyt ecu:sta avaamisinen jälkiä minkä jälkeen on asikas joutunut maksamaan uuden ECU ja senkään jälkeen auto ei toki toimi kun putki on tyhjä... ei merkintää suoritetusta päivityksestä rekisteriin
laitetaanpa vielä uusi pönikä että saadan prosessi vietyä hyväksytysti loppuun ja taas asikas maksaa ihanan halpaa... :)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29269
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

markoala kirjoitti:Millähän toteavat jos ei hiukkasia mitata. Ja tuskin mitataan.
OBD testi on kai tulossa. Aika amatööri on ohjelman tehnyt jos vikakoodi tulee :roll:
Vikakoodista tiedä, mutta kyllähän nuo taitaa mitta-arvoista näkyä jos asiasta ymmärtää.
wiimax.fi
Avatar
Enins
Viestit: 506
Liittynyt: 27.12.2006 21:31
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Enins »

dealer kirjoitti:
markoala kirjoitti:Millähän toteavat jos ei hiukkasia mitata. Ja tuskin mitataan.
OBD testi on kai tulossa. Aika amatööri on ohjelman tehnyt jos vikakoodi tulee :roll:
Vikakoodista tiedä, mutta kyllähän nuo taitaa mitta-arvoista näkyä jos asiasta ymmärtää.
Ja tarkoitukseen sopiva (joskaan ei välttämättä ihan kaikkia EU-direktiivejä täyttävä) mittalaite on oma tai kaverin sormi. Sormella pyyhkäistessä pakoputken päätä, voi sormeen tarttuneen nokikerroksen paksuudesta vetää johtopäätöksen dpf:n olemassaolosta.
MHe
Viestit: 1159
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

No siihenhän voi sanoo että se oli rikki niin nokeentu mutta nyt pitäis olla kunnossa... pitääkö ruveta tekemään 'VW' softia jotka näyttää sitä mitä testeri haluaa...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Kait näkyy uudelle tekniikalla putkenpäästä, joten softanmuuttelu ei lienee enää auta.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29269
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

wiimax.fi
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mikä tuossa on muuttunu?
Ykskaks ei pistäny mikään erityisesti silmiin.

Hitupöntöstä ei puhuttu mitään.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 moottori”