KKK 14 turbon huolto

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

KKK 14 turbon huolto

Viesti Kirjoittaja jolle »

Potilashan on 312D sprinter jota vaivasi savutus. Savutuksen syyksi epäiltiin ahdinta joka todettiin käsipelillä ei niin herkästi pyöriväksi.
Tilalle vaihdettiin pykälää isompi KKK- merkkinen ( myös om606 ahtimena tunnettu) ahdistin. Savutus ei kuitenkaan kadonnut, pienillä kierroksilla päinvastoin paheni mutta kaasu pohjassa taas ei juuri savua näy.
No nyt autolla on ajettu 6 tkm ahtimen vaihdon jälkeen ja koitin sormilla ahdinta ja tämähän vasta kankea on :idea:
Onkos mulla ollut nyt huono tuuri näiden turbojen kanssa vai voiko autossa joku hajottaa ahtimen toisensa perään? :roll:
Entä mitä turbon huollattaminen nykyään maksaa?
Avatar
JuhoL
Infected Amis
Viestit: 1056
Liittynyt: 25.10.2006 18:49
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Veikkaisin että huohotus ei nyt aivan täysin ole auki. Onko nuissa semmonen suodatin siellä venttiilikopassa? Oisko se tukosa :arrow: kovahko kampikammion paine :arrow: öljy ei palaa kunnolla.
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Pitää tarkistaa miten on huohotuksen laita. Öljyä ei tarvii lisätä 10tkm matkalla yhtään. Pitää napata jompi kumpi turboista auki jos sais vähän suuntaa että mikä mättää...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”