Millaisia Kokemuksia Audin A6:sta ??

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
miikhail
Viestit: 23
Liittynyt: 22.10.2010 19:13
Paikkakunta: Seinäjoki

Millaisia Kokemuksia Audin A6:sta ??

Viesti Kirjoittaja miikhail »

Mahtaakohan löytyä foorumilaisilta kokemuksia moisesta kulkineesta. :roll:

(kohtuullisen tuoreista / uudehkoista autoista siis...
... Mieluusti joka nurkasta raapivasta ....
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Eikös Sivosella ollut tuollainen?
Mutta katosi kohta, kun oli Audin hankkinut.... :huh:

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
jps
Viestit: 520
Liittynyt: 15.1.2006 16:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jps »

Rouvalla on tuollainen ollut kuutisen vuotta ja ihan hyvin se on pelannut ja minäkin sitä saan joskus ohjastaa, eli ei valittamista.
Kun sinua provosoidaan, älä provosoidu.
Avatar
Kone
Viestit: 845
Liittynyt: 14.11.2010 12:17

Viesti Kirjoittaja Kone »

Jos E-mersuun vertaa niin erityylinen auto, on sporttisempi, automaattilaatikko myös. 2.5TDI tehokkain versio, melkein 200 heposta, lähtee kuin hauki rannasta, talvellakin, kun ne kaikki pyörät raapii :)

Jotkut sanoo että touhutonni pitää olla aina varattuna jos Audilla ajaa ja niin se varmaan on.. jakohihnan vaihdot aika vaikeita, pitää puoli autoa purkaa että pääsee käsiksi. Laatikoita menee, samoin moottoreita, kuulopuhetta kylläkin.
Avatar
Late S
antero
Viestit: 1067
Liittynyt: 11.4.2008 19:25
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Late S »

Huonoja kokemuksia,muutamalla kaverilla ollu 2,5tdi automaatti loovalla ja ei voi kehua.
KÖYHÄN ON HEHKUTETTAVA
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Juu jos on 2,5 v6 tdi nii paree varautua ongelmiin. Noissa tippilootissa ollu ongelmia mutt nykyään niihinkin löytyy kuulemma korjaajia jotka saapi laatikon kuntoon suht edullisesti.
MJF
VW-1,6D-superturbottaja
Viestit: 611
Liittynyt: 03.10.2005 22:42
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja MJF »

-01 2,5TDI automaatti quattro on ollut nyt ajossa reilun pari vuotta. Nokat on tyyppivika ja ne joutuu aika varmasti laittaan joka moottoriin jossain vaiheessa. Tähän ne on laitettu ~270tkm kohdalla. Laatikkoon ei tehtaan mukaan tarvi vaihtaa öljyjä => hajoaa jossain vaiheessa. Laatikko laitettu 320tkm kohdalla. Syöttöpumppuja menee kuulemma kans, tässä ei ole ainakaan merkintää että olis vaihdettu, mittarissa nyt 404tkm. Tukivarsijumppahan on tavallista tämän ikäisissä audeissa, ne on jo ominaisuus.
Oon kyllä tykännyt, eteen oon vaihtanut itte yhden tukivarren ja etu-ulommat vetonivelet kun kumit oli murtunut poikki joskus. Muuten ei ole mitään mainittavaa ollut reilun 50tkm matkalla.
jps
Viestit: 520
Liittynyt: 15.1.2006 16:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jps »

meillä on 2.4 bensa ja multitronic. Alussa se loota oli hivenen omituisen oloinen mutta kun siihen tottu niin tykkään siitä.
Kun sinua provosoidaan, älä provosoidu.
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

3.2 FSI Q.

Hyvä ja kestävä auto. Ehdoton suosikkini audeistani.
Ei raketti mutta tarpeeksi ripeä jokapäiväiseen liikkumiseen.
Yksi parhaista audin moottoreista.


.
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Entinen työkaveri sai tommosesta 2,5 tdi:stä porsiin lähes kaiken mutt se oli lastutettu itsfunin lastulla ja ajo oli tyylillä lämätiskissä koko ajan, alusta pääs aika happee kun rytyytti sitä jääradalla ja pikkuteillä ihan täpöllä.

Sit tossa yhellä tutulla emännyyksellä tollanen on ja tippiloota oli ainut mitä on 100tkm omistus aijalla siitä sillä alkanut reistaan ja kokonais kilsat on siinä 500tkm luokassa
tuikku
Mersutohtori
Viestit: 317
Liittynyt: 04.11.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Kolmelitrainen V6 diesel tosi hyvä moottori.
Hiljainen, kolmisensataa lähtee tehoja.
Automaattina kannattaa ottaa, manuaalit ei kestä lastutusta. :lol:
No peruste mikä peruste, ymmärrän hyvin ettei se kaikille ole ihan niiiin merkittävä asia .......
Automaatti on ZF,n tekemä, melkeimpä parempi kun mersulla, tottelee hyvin ohjelmaa.
Kaikki kolmelitraiset dieselit nelivetoja.

Ei niin kovin tilava, mutta riittää, hyvä ajaa ja melko hiljainenkin.

2,7 litraiset pääasiassa etuvetoja, runsaasti man vaihteisia seassa.
Voimansiirto sama, kun isossa veljessä, mutta pienemmillä tehoilla man kytkinkin kestää.
Kovin pieni vakio turbo.

Paljon noissa vähän uudemmissa tuontiautoja, mahtaa olla suurin osa.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Kaverilla meni tuosta 2,5 riiselistä nokka palasiksi eli aika isoo tuhoa tuli. Muuten oli tykätty auto mutta ylläpitokulut oli about 4x enemmän kuin edellisessä mersussa. Täähän ei liity tähän varmaankaan mitenkään mutta toinen kaveri luopui A4 riiselistä kun meni alle vuodessa enemmän remontteihin ku aiemmissa 740 ja 960 edellisen 7 vuoden aikana.

Quatrot on kivoja ajaa kun on sellainen, missä on takapainoinen veto :pappa:
jkvi
Viestit: 460
Liittynyt: 05.11.2005 19:43
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja jkvi »

Jos aloittaja kyselee kohtuu uusista rinkeleistä, niin kohta uusimmatkin jo lähes kymmenen vuoden iässä olevat 2.5 TDI:t (C5 mallit) ja niiden kauhutarinat saa unohtaa. Tuikun tekstin kun lukee ja katselee C6 mallin vehkeitä...
Avatar
veskola
V-klasse-spesialisti
Viestit: 1589
Liittynyt: 30.9.2005 10:45
Paikkakunta: Turun tienoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Vanhan mallin C4 (-97) 2,5 tdi avanti 5 sylinterisellä rivimoottorilla ja manuaalilla on nyt ajettu yli 500 000+ km ja ei mitään vakavaa vikaa. 90tkm välein vaihdetaan jakohihna ja siihen kuluu kai noin <50€ ja tunti pari työtä kotitallissa. Muuten vain tankataan, vaihdetaan suodatinta, iskaria, alustanosia yms perussettiä. Kulutus naurettava 6l/100km. Näin autourheiluihmisenä vähän se etuveto haittaa kun ei voi leikkiä talvella kankkusta, mutta toisaalta se on hyvä niin uskaltaa istua akankin kyydissä.

Ennenvanhaan autotkin oli hyviä. Justiin kuulin työkaverilta tarinan tälläisestä V6 dieselmoottorista (tarkemmin en tiedä oliko C5, mutta öljypumpusta hajoaa joku 6€:n osa), joka hajosi jonnekin ja sitten sitä korjattiin isolla rahalla omistajan piikkiiin, ja tulikos sen dsg lootaankin sitten vielä jokin vika, ja taas piti ottaa lainaa korjaukseen.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Mites paljon noista 3.0 TDi koneista on vaihdeltu jakoketjuja? Yhden tiedän mistä alkoi rapisemaan 300 tkm kohdilla ja vaihto oli kaikkea muuta kun edullinen :lol: Sama ongelma taitaa tosin vaivata kaikkia nykymoottoreita jossa on ketju siellä väärässä päässä :?

Ihan hyviä vehkeitä ne on. Ei voi haukkua vaikka mieli tekisi näin periaatteesta :lol:
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Em. kommentteja lukien voisin sanoa että erittäin hyvä hankinta :pappa:. Kavereilla ollut varmaan huonot yksilöt :roll:
jkvi
Viestit: 460
Liittynyt: 05.11.2005 19:43
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja jkvi »

ja tulikos sen dsg lootaankin sitten vielä jokin vika, ja taas piti ottaa lainaa korjaukseen.
DSG-lootia ei ole yhdessäkään C6 mallissa. C7, joka on nyt ollut markkinoilla vajaan vuoden, saa joihinkin versioihin sen nimettynä joksikin Ässtroniciksi...
MJF
VW-1,6D-superturbottaja
Viestit: 611
Liittynyt: 03.10.2005 22:42
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja MJF »

tuikku kirjoitti: Automaatti on ZF,n tekemä, melkeimpä parempi kun mersulla, tottelee hyvin ohjelmaa.
Mersun laatikot ainakin vakiona on ollut paljon paremman tuntoisia mitä tuo C5 korimallin ZF tiptronic. Pystyykö tuon ikäluokan laatikon ohjelmaa muokkaamaan paremmaksi? Lähinnä turbiinin toiminta ärsyttää näin 60-luvun jenkkiautomaatteihin tottuneena.
Multitroniccia sanovat paljon vikaisemmaksi laatikoksi mitä Tiptroniccia.
Jiin
Viestit: 80
Liittynyt: 07.11.2005 14:39

Viesti Kirjoittaja Jiin »

Suosittelen kysymään audifoorumilta, täällä nähtävästi ymmärretään asiasta yhtä paljon kuin sika satelliitista.
Avatar
Ville500
Rekkamies
Viestit: 1618
Liittynyt: 21.3.2011 9:45
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Ville500 »

Minä en ainaakaan kehtais edes ajaa audilla. Varmasti hyvä auto, mut... :roll:
S500L -99
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
jkvi
Viestit: 460
Liittynyt: 05.11.2005 19:43
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja jkvi »

Suosittelen kysymään audifoorumilta, täällä nähtävästi ymmärretään asiasta yhtä paljon kuin sika satelliitista.
Tai sitten tuolta;
http://www.vagarena.fi/
TNewa
Uudisraivaaja
Viestit: 627
Liittynyt: 15.5.2007 23:20
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Millaisia Kokemuksia Audin A6:sta ??

Viesti Kirjoittaja TNewa »

miikhail kirjoitti:Mahtaakohan löytyä foorumilaisilta kokemuksia moisesta kulkineesta. :roll:

(kohtuullisen tuoreista / uudehkoista autoista siis...
... Mieluusti joka nurkasta raapivasta ....
A6:sta ei ole kokemusta, mutta uudella A5 2.0 TFSI quattrolla on tullut nyt ajeltua työajoja vähän toistakymmentätuhatta kilometriä kesästä lähtien. Toistaiseksi ei ole muuta kuin positiivista sanottavaa. Ajoltaan selkeaästi ajajan auto, tuntuu ohjastaessa jotenkin kokoaan pienemmältä. Neliveto mielestäni miellyttävämpi noin torsenilla toteutettuna vrt haldexiin, jollaisella ajelin kuutisen vuotta. Ei ole minkäänlaisia viiveitä eikä vedon pätkimistä. Moottori jaksaa ihmetyttää, kun vetää jossain 60 km/h alueella suurimmalla vaihteella 1200 kierroksella ilman mutinoita. On mennyt pensamoottoreiden kehitys huimaa vauhtia eteenpäin. Ihan uusilla mersuilla en ole ajanut, niin laatuvaikutelmaa en osaa verrata. Itse en keksi suuremmin moitittavaa.


Nimim. hajullahan oli tuollainen C6-malli. Jospa tuo jakaisi kokemuksiaan. Tuollakin on siitä jotain viewtopic.php?t=30939
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
veskola
V-klasse-spesialisti
Viestit: 1589
Liittynyt: 30.9.2005 10:45
Paikkakunta: Turun tienoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

jkvi kirjoitti:DSG-lootia ei ole yhdessäkään C6 mallissa. C7, joka on nyt ollut markkinoilla vajaan vuoden, saa joihinkin versioihin sen nimettynä joksikin Ässtroniciksi...
Joo no en ihan tarkkaan jaksanut kuunnella missä autossa se lootavika oli ja oliko dsg vai joku tavallisempi, en ole perehtynyt. saattoi olla tipetipetoptroniikki tai multipömpeli yhtä hyvin.

Hienoja autoja ne kumminkin on ja joka niistä valittaa on persaukinen :lol:
Avatar
BTriker
Viestit: 570
Liittynyt: 21.10.2010 20:45
Paikkakunta: Näläkämaa

Viesti Kirjoittaja BTriker »

A6 avant quattro ´99 kovalla lootalla ollut ja tykkäsin kyllä autosta. Tosiaan surullisen kuuluisalla 2.5 V6 TDI:llä. Nokissa eikä pumpussa ollut omistuksen aikana häikkää(onneksi). Todella hyvä ajaa tuon Torsenin johdosta ja hiljainen. Etunyhtäjänä ei niin hyvä ajaa(työkaverilla vain edestä raapivana). Laiskahan tuo 150 heppainen on mutta sen kun tiedostaa niin pärjää.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 om606 compound STC,
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Mistähä vuosimallista o kyse? sitä sentää tehty jo aika monta korimallia.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
haju
Viestit: 588
Liittynyt: 20.5.2007 12:16
Paikkakunta: Oulunsalo

Viesti Kirjoittaja haju »

No joo, tosiaan tuommonen -06 mallin audi oli hetken aikaa. Ajajan auto ja yksilöitä kait nuotkin. Jonkin verran meni huoltoon tms. rahaa mutta kyseessä olikin kuluvia osia. Mutta näitä kuluvia osia sitten saattaa mennä hetikohta uudelleen :lol:

Noissa automaateissa on ollut jonkin verran häikkää myös mutta onko sitten sen enempää, kuin muissakaan merkeissä, en osaa sanoa. Automaatin öljynvaihdoistakin on monta mielipidettä, toisaalla kerrotaan vaihtamisen jälkeisistä rikkoontumisista ja toisaalla ei ongelmia. Omassani oli jotain hämminkiä laatikon kanssa mutta mitään varsinaista vikaa siitä ei löydetty.

Jos tykkää hyvästä ajettavuudesta ja varusteista sekä varautuu normia korkeampiin ylläpitokuluihin, niin voin suositella. Tarkkana vain sen hyvän yksilön löytämisen kanssa ja ei ota sitä halvinta.

audiforum ja vagarena kannattaa lukasta läpi, sillä näitä on roplattu kyllä paljonkin ja vinkkejä on netti pullollaan.
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3648
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Kaverilla 2010 mallinen auto johon toistaiseksi vaihdettu johtoja ja antureita muutamalla tuhatlappusella ja automaattiloota. Pakkasilla tapahtuu kaikkea outoa.

8)
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
tuikku
Mersutohtori
Viestit: 317
Liittynyt: 04.11.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja tuikku »

JuMu S kirjoitti:Kaverilla 2010 mallinen auto johon toistaiseksi vaihdettu johtoja ja antureita muutamalla tuhatlappusella ja automaattiloota. Pakkasilla tapahtuu kaikkea outoa.

8)
Tämä minusta ennemminkin viittaa siihen suuntaa, että korjaajilla ei ole hajuakaan, mitä pitäisi tehdä, kuin että autossa olisi varsinaisesti kummoista vikaa...

MJF
Karala muistaakseni siihen vanhaan matolaatikkoon jotain ohjelmanmuutosta on tehnyt, itse kysyisin kyllä Artulta.
Ne iänikuisen vanhat V6,set on mielestäni niin epävarmoja laitteita kaikin puolin, myös voimansiirroltaan, etten ole suostunut yhteenkään ohjelmaa tekemään.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
Avatar
veskola
V-klasse-spesialisti
Viestit: 1589
Liittynyt: 30.9.2005 10:45
Paikkakunta: Turun tienoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Oletkos tuikku tehnyt bensakoneiden ohjelmia jo. Minua vähän kiinnostaisi saada tietää millainen ohjelma mun audissa on, eli se varmaan aluksi pitäisi lukea sieltä ulos ja siihen varmaan tarvitaan jotain kivaa tietotekniikkaa. Taisi olla -98 vuoden (1,8T) jos oikein muistan, eli mimmonen portti ja muisti tuon vuoden audeissa on. Ainakin siinä 97 dieselissä ei ole mitään kunnon porttia, vaan pitää muistipiiriä juottaa irti.
Avatar
-zamppa-
Viestit: 113
Liittynyt: 27.11.2007 11:21

Viesti Kirjoittaja -zamppa- »

Luultavasti plcc44 OTP-piiri. Joutuu juottamaan irti, sekä kanta tilalle. Samoin kuin mainitsemassasi dieselissä, mutta bensoissa vain yksi muistipiiri.

En takaa mutuani faktaksi. :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”