Millaisia Kokemuksia Audin A6:sta ??
Millaisia Kokemuksia Audin A6:sta ??
Mahtaakohan löytyä foorumilaisilta kokemuksia moisesta kulkineesta.
(kohtuullisen tuoreista / uudehkoista autoista siis...
... Mieluusti joka nurkasta raapivasta ....
(kohtuullisen tuoreista / uudehkoista autoista siis...
... Mieluusti joka nurkasta raapivasta ....
Jos E-mersuun vertaa niin erityylinen auto, on sporttisempi, automaattilaatikko myös. 2.5TDI tehokkain versio, melkein 200 heposta, lähtee kuin hauki rannasta, talvellakin, kun ne kaikki pyörät raapii
Jotkut sanoo että touhutonni pitää olla aina varattuna jos Audilla ajaa ja niin se varmaan on.. jakohihnan vaihdot aika vaikeita, pitää puoli autoa purkaa että pääsee käsiksi. Laatikoita menee, samoin moottoreita, kuulopuhetta kylläkin.
Jotkut sanoo että touhutonni pitää olla aina varattuna jos Audilla ajaa ja niin se varmaan on.. jakohihnan vaihdot aika vaikeita, pitää puoli autoa purkaa että pääsee käsiksi. Laatikoita menee, samoin moottoreita, kuulopuhetta kylläkin.
-01 2,5TDI automaatti quattro on ollut nyt ajossa reilun pari vuotta. Nokat on tyyppivika ja ne joutuu aika varmasti laittaan joka moottoriin jossain vaiheessa. Tähän ne on laitettu ~270tkm kohdalla. Laatikkoon ei tehtaan mukaan tarvi vaihtaa öljyjä => hajoaa jossain vaiheessa. Laatikko laitettu 320tkm kohdalla. Syöttöpumppuja menee kuulemma kans, tässä ei ole ainakaan merkintää että olis vaihdettu, mittarissa nyt 404tkm. Tukivarsijumppahan on tavallista tämän ikäisissä audeissa, ne on jo ominaisuus.
Oon kyllä tykännyt, eteen oon vaihtanut itte yhden tukivarren ja etu-ulommat vetonivelet kun kumit oli murtunut poikki joskus. Muuten ei ole mitään mainittavaa ollut reilun 50tkm matkalla.
Oon kyllä tykännyt, eteen oon vaihtanut itte yhden tukivarren ja etu-ulommat vetonivelet kun kumit oli murtunut poikki joskus. Muuten ei ole mitään mainittavaa ollut reilun 50tkm matkalla.
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Entinen työkaveri sai tommosesta 2,5 tdi:stä porsiin lähes kaiken mutt se oli lastutettu itsfunin lastulla ja ajo oli tyylillä lämätiskissä koko ajan, alusta pääs aika happee kun rytyytti sitä jääradalla ja pikkuteillä ihan täpöllä.
Sit tossa yhellä tutulla emännyyksellä tollanen on ja tippiloota oli ainut mitä on 100tkm omistus aijalla siitä sillä alkanut reistaan ja kokonais kilsat on siinä 500tkm luokassa
Sit tossa yhellä tutulla emännyyksellä tollanen on ja tippiloota oli ainut mitä on 100tkm omistus aijalla siitä sillä alkanut reistaan ja kokonais kilsat on siinä 500tkm luokassa
.
Kolmelitrainen V6 diesel tosi hyvä moottori.
Hiljainen, kolmisensataa lähtee tehoja.
Automaattina kannattaa ottaa, manuaalit ei kestä lastutusta.
No peruste mikä peruste, ymmärrän hyvin ettei se kaikille ole ihan niiiin merkittävä asia .......
Automaatti on ZF,n tekemä, melkeimpä parempi kun mersulla, tottelee hyvin ohjelmaa.
Kaikki kolmelitraiset dieselit nelivetoja.
Ei niin kovin tilava, mutta riittää, hyvä ajaa ja melko hiljainenkin.
2,7 litraiset pääasiassa etuvetoja, runsaasti man vaihteisia seassa.
Voimansiirto sama, kun isossa veljessä, mutta pienemmillä tehoilla man kytkinkin kestää.
Kovin pieni vakio turbo.
Paljon noissa vähän uudemmissa tuontiautoja, mahtaa olla suurin osa.
Kolmelitrainen V6 diesel tosi hyvä moottori.
Hiljainen, kolmisensataa lähtee tehoja.
Automaattina kannattaa ottaa, manuaalit ei kestä lastutusta.
No peruste mikä peruste, ymmärrän hyvin ettei se kaikille ole ihan niiiin merkittävä asia .......
Automaatti on ZF,n tekemä, melkeimpä parempi kun mersulla, tottelee hyvin ohjelmaa.
Kaikki kolmelitraiset dieselit nelivetoja.
Ei niin kovin tilava, mutta riittää, hyvä ajaa ja melko hiljainenkin.
2,7 litraiset pääasiassa etuvetoja, runsaasti man vaihteisia seassa.
Voimansiirto sama, kun isossa veljessä, mutta pienemmillä tehoilla man kytkinkin kestää.
Kovin pieni vakio turbo.
Paljon noissa vähän uudemmissa tuontiautoja, mahtaa olla suurin osa.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
Kaverilla meni tuosta 2,5 riiselistä nokka palasiksi eli aika isoo tuhoa tuli. Muuten oli tykätty auto mutta ylläpitokulut oli about 4x enemmän kuin edellisessä mersussa. Täähän ei liity tähän varmaankaan mitenkään mutta toinen kaveri luopui A4 riiselistä kun meni alle vuodessa enemmän remontteihin ku aiemmissa 740 ja 960 edellisen 7 vuoden aikana.
Quatrot on kivoja ajaa kun on sellainen, missä on takapainoinen veto
Quatrot on kivoja ajaa kun on sellainen, missä on takapainoinen veto
- veskola
- V-klasse-spesialisti
- Viestit: 1589
- Liittynyt: 30.9.2005 10:45
- Paikkakunta: Turun tienoo
- Viesti:
Vanhan mallin C4 (-97) 2,5 tdi avanti 5 sylinterisellä rivimoottorilla ja manuaalilla on nyt ajettu yli 500 000+ km ja ei mitään vakavaa vikaa. 90tkm välein vaihdetaan jakohihna ja siihen kuluu kai noin <50€ ja tunti pari työtä kotitallissa. Muuten vain tankataan, vaihdetaan suodatinta, iskaria, alustanosia yms perussettiä. Kulutus naurettava 6l/100km. Näin autourheiluihmisenä vähän se etuveto haittaa kun ei voi leikkiä talvella kankkusta, mutta toisaalta se on hyvä niin uskaltaa istua akankin kyydissä.
Ennenvanhaan autotkin oli hyviä. Justiin kuulin työkaverilta tarinan tälläisestä V6 dieselmoottorista (tarkemmin en tiedä oliko C5, mutta öljypumpusta hajoaa joku 6€:n osa), joka hajosi jonnekin ja sitten sitä korjattiin isolla rahalla omistajan piikkiiin, ja tulikos sen dsg lootaankin sitten vielä jokin vika, ja taas piti ottaa lainaa korjaukseen.
Ennenvanhaan autotkin oli hyviä. Justiin kuulin työkaverilta tarinan tälläisestä V6 dieselmoottorista (tarkemmin en tiedä oliko C5, mutta öljypumpusta hajoaa joku 6€:n osa), joka hajosi jonnekin ja sitten sitä korjattiin isolla rahalla omistajan piikkiiin, ja tulikos sen dsg lootaankin sitten vielä jokin vika, ja taas piti ottaa lainaa korjaukseen.
Mites paljon noista 3.0 TDi koneista on vaihdeltu jakoketjuja? Yhden tiedän mistä alkoi rapisemaan 300 tkm kohdilla ja vaihto oli kaikkea muuta kun edullinen Sama ongelma taitaa tosin vaivata kaikkia nykymoottoreita jossa on ketju siellä väärässä päässä
Ihan hyviä vehkeitä ne on. Ei voi haukkua vaikka mieli tekisi näin periaatteesta
Ihan hyviä vehkeitä ne on. Ei voi haukkua vaikka mieli tekisi näin periaatteesta
Mersun laatikot ainakin vakiona on ollut paljon paremman tuntoisia mitä tuo C5 korimallin ZF tiptronic. Pystyykö tuon ikäluokan laatikon ohjelmaa muokkaamaan paremmaksi? Lähinnä turbiinin toiminta ärsyttää näin 60-luvun jenkkiautomaatteihin tottuneena.tuikku kirjoitti: Automaatti on ZF,n tekemä, melkeimpä parempi kun mersulla, tottelee hyvin ohjelmaa.
Multitroniccia sanovat paljon vikaisemmaksi laatikoksi mitä Tiptroniccia.
Tai sitten tuolta;Suosittelen kysymään audifoorumilta, täällä nähtävästi ymmärretään asiasta yhtä paljon kuin sika satelliitista.
http://www.vagarena.fi/
Re: Millaisia Kokemuksia Audin A6:sta ??
A6:sta ei ole kokemusta, mutta uudella A5 2.0 TFSI quattrolla on tullut nyt ajeltua työajoja vähän toistakymmentätuhatta kilometriä kesästä lähtien. Toistaiseksi ei ole muuta kuin positiivista sanottavaa. Ajoltaan selkeaästi ajajan auto, tuntuu ohjastaessa jotenkin kokoaan pienemmältä. Neliveto mielestäni miellyttävämpi noin torsenilla toteutettuna vrt haldexiin, jollaisella ajelin kuutisen vuotta. Ei ole minkäänlaisia viiveitä eikä vedon pätkimistä. Moottori jaksaa ihmetyttää, kun vetää jossain 60 km/h alueella suurimmalla vaihteella 1200 kierroksella ilman mutinoita. On mennyt pensamoottoreiden kehitys huimaa vauhtia eteenpäin. Ihan uusilla mersuilla en ole ajanut, niin laatuvaikutelmaa en osaa verrata. Itse en keksi suuremmin moitittavaa.miikhail kirjoitti:Mahtaakohan löytyä foorumilaisilta kokemuksia moisesta kulkineesta.
(kohtuullisen tuoreista / uudehkoista autoista siis...
... Mieluusti joka nurkasta raapivasta ....
Nimim. hajullahan oli tuollainen C6-malli. Jospa tuo jakaisi kokemuksiaan. Tuollakin on siitä jotain viewtopic.php?t=30939
® Mesen Porkkana-klubi
- veskola
- V-klasse-spesialisti
- Viestit: 1589
- Liittynyt: 30.9.2005 10:45
- Paikkakunta: Turun tienoo
- Viesti:
Joo no en ihan tarkkaan jaksanut kuunnella missä autossa se lootavika oli ja oliko dsg vai joku tavallisempi, en ole perehtynyt. saattoi olla tipetipetoptroniikki tai multipömpeli yhtä hyvin.jkvi kirjoitti:DSG-lootia ei ole yhdessäkään C6 mallissa. C7, joka on nyt ollut markkinoilla vajaan vuoden, saa joihinkin versioihin sen nimettynä joksikin Ässtroniciksi...
Hienoja autoja ne kumminkin on ja joka niistä valittaa on persaukinen
A6 avant quattro ´99 kovalla lootalla ollut ja tykkäsin kyllä autosta. Tosiaan surullisen kuuluisalla 2.5 V6 TDI:llä. Nokissa eikä pumpussa ollut omistuksen aikana häikkää(onneksi). Todella hyvä ajaa tuon Torsenin johdosta ja hiljainen. Etunyhtäjänä ei niin hyvä ajaa(työkaverilla vain edestä raapivana). Laiskahan tuo 150 heppainen on mutta sen kun tiedostaa niin pärjää.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 om606 compound STC,
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 om606 compound STC,
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
No joo, tosiaan tuommonen -06 mallin audi oli hetken aikaa. Ajajan auto ja yksilöitä kait nuotkin. Jonkin verran meni huoltoon tms. rahaa mutta kyseessä olikin kuluvia osia. Mutta näitä kuluvia osia sitten saattaa mennä hetikohta uudelleen
Noissa automaateissa on ollut jonkin verran häikkää myös mutta onko sitten sen enempää, kuin muissakaan merkeissä, en osaa sanoa. Automaatin öljynvaihdoistakin on monta mielipidettä, toisaalla kerrotaan vaihtamisen jälkeisistä rikkoontumisista ja toisaalla ei ongelmia. Omassani oli jotain hämminkiä laatikon kanssa mutta mitään varsinaista vikaa siitä ei löydetty.
Jos tykkää hyvästä ajettavuudesta ja varusteista sekä varautuu normia korkeampiin ylläpitokuluihin, niin voin suositella. Tarkkana vain sen hyvän yksilön löytämisen kanssa ja ei ota sitä halvinta.
audiforum ja vagarena kannattaa lukasta läpi, sillä näitä on roplattu kyllä paljonkin ja vinkkejä on netti pullollaan.
Noissa automaateissa on ollut jonkin verran häikkää myös mutta onko sitten sen enempää, kuin muissakaan merkeissä, en osaa sanoa. Automaatin öljynvaihdoistakin on monta mielipidettä, toisaalla kerrotaan vaihtamisen jälkeisistä rikkoontumisista ja toisaalla ei ongelmia. Omassani oli jotain hämminkiä laatikon kanssa mutta mitään varsinaista vikaa siitä ei löydetty.
Jos tykkää hyvästä ajettavuudesta ja varusteista sekä varautuu normia korkeampiin ylläpitokuluihin, niin voin suositella. Tarkkana vain sen hyvän yksilön löytämisen kanssa ja ei ota sitä halvinta.
audiforum ja vagarena kannattaa lukasta läpi, sillä näitä on roplattu kyllä paljonkin ja vinkkejä on netti pullollaan.
Tämä minusta ennemminkin viittaa siihen suuntaa, että korjaajilla ei ole hajuakaan, mitä pitäisi tehdä, kuin että autossa olisi varsinaisesti kummoista vikaa...JuMu S kirjoitti:Kaverilla 2010 mallinen auto johon toistaiseksi vaihdettu johtoja ja antureita muutamalla tuhatlappusella ja automaattiloota. Pakkasilla tapahtuu kaikkea outoa.
MJF
Karala muistaakseni siihen vanhaan matolaatikkoon jotain ohjelmanmuutosta on tehnyt, itse kysyisin kyllä Artulta.
Ne iänikuisen vanhat V6,set on mielestäni niin epävarmoja laitteita kaikin puolin, myös voimansiirroltaan, etten ole suostunut yhteenkään ohjelmaa tekemään.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
- veskola
- V-klasse-spesialisti
- Viestit: 1589
- Liittynyt: 30.9.2005 10:45
- Paikkakunta: Turun tienoo
- Viesti:
Oletkos tuikku tehnyt bensakoneiden ohjelmia jo. Minua vähän kiinnostaisi saada tietää millainen ohjelma mun audissa on, eli se varmaan aluksi pitäisi lukea sieltä ulos ja siihen varmaan tarvitaan jotain kivaa tietotekniikkaa. Taisi olla -98 vuoden (1,8T) jos oikein muistan, eli mimmonen portti ja muisti tuon vuoden audeissa on. Ainakin siinä 97 dieselissä ei ole mitään kunnon porttia, vaan pitää muistipiiriä juottaa irti.