Om 606 vedot hukassa lämpimänä
akku? kuuluuko kuuluisa (nak nak nak) vaiko (nak nak drrrr drrr)
tai (vay vay vay) minkä kokonen batteri sulla on paikallaan siellä on olekko kokeillu ottaa apu virtaa mie tsekkaisin sen batteryn ja sitte se tartti.
kuulostaa just samaltako mulla kylymä kone ei vaivaudu pyörittää, lämpimämpi nii johan paukahtaa mulla oli 202 pakkas raja huonolla akulla se -9 astetta ja ku vaihto akun nii sitä pakkas rajaapa ei ollukkaa.
nuista starteista tahtoo mennä se soledoidi sököksi jos o tartti pasana.
sillon ei kuulu sitä klik ääntä ja joissaki jopa tartti alkaa huutaa tyhjää.
tossa on kiva videon pätkä tartin toiminnasta ja mahdollisista viosta
http://www.youtube.com/watch?v=dGem9YsjCRQ
tai (vay vay vay) minkä kokonen batteri sulla on paikallaan siellä on olekko kokeillu ottaa apu virtaa mie tsekkaisin sen batteryn ja sitte se tartti.
kuulostaa just samaltako mulla kylymä kone ei vaivaudu pyörittää, lämpimämpi nii johan paukahtaa mulla oli 202 pakkas raja huonolla akulla se -9 astetta ja ku vaihto akun nii sitä pakkas rajaapa ei ollukkaa.
nuista starteista tahtoo mennä se soledoidi sököksi jos o tartti pasana.
sillon ei kuulu sitä klik ääntä ja joissaki jopa tartti alkaa huutaa tyhjää.
tossa on kiva videon pätkä tartin toiminnasta ja mahdollisista viosta
http://www.youtube.com/watch?v=dGem9YsjCRQ
On koitettu apuvirrallakin, tuloksetta. Ei vaan startti tee mitään kun avaimesta kääntää, mielestäni naksahtaa solenoidi kylläkin. Hetken kun antaa olla paikallaan niin sitte starttaa ihan omalla akullakin. Latausjännite oli yli 14v. Akku on 95ah. Toimihan tää starttii taas jopa 2päivää, pikkupakkasella ja suojakelillä napsahti nätisti käyntiin. Pitää vissiin imusarja irrottaa että pääsee tartille käsiksi...
-98 300diesel turbo
jossain on myös ajon-esto jotenki aavemaisella tavalla laitettu jarruvalon kans yhteyteen, et käy katto palaako pelaako jarruvalo.. jossaki c mallissa tais olla tuota vikaa jos oikeen muistan palanu jarruvalo huono kosketus ynms siellä nii vittuili ajon esto... nykö muistin nii piti itekki käyä kattoo itekki tuolta väyrysen takaa ja jarruvalossahan oli kosketus häikkä... kattoa alakasko mulla katoomaan nuo ihme vaivat tuossa tarttauksessa.
Koneen maapiuha missä kunnossa? Itsellänikin oli mystisiä tarttiongelmia, korjaantui uudella maapiuhalla koneen ja rungon välille. Pyöritti välillä normaalisti, välillä ei ollenkaan ja välillä kuin akku olisi aivan tyhjä. Nyt pelaa ja lähtee käymään -25 asteesta helposti.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Olihan talkoot repiä startti pois. No nyt on keksintö purettu osiin, kasattu kera runsaan vaseliinin ja ehjän solenoidin otin jostain toisesta bosch startista, oiskohan ollu escortista. Ryjät kasalle ja taas toimii. Tuo alkuperäisen startin valmistusmaa kertoo varmaankin laadusta jotain -made in spain Saas nähä mitä tekee ekat pakkaset... Julmetun paljon hiljasempi on tuo starttausääni kun ei enää pyöri kuivana.
-98 300diesel turbo
Yläkautta juu, koska lähdin hakemaan vikaa ahtoputkia myöten. Ja pitihän alakautta se alin kiinnityspultti irrottaa. Meinasin ensin että nappaan startin ollessa paikallaan siitä vaan solenoidin irti, eipä lähtenyt kun ruuvien kannat maalattu umpeen eikä mistään päässyt lyömään meisseliä piukempaan. Eli koko laitos pois ja testailemaan, joka toisella suostu lyömään startin pyörimään...
-98 300diesel turbo
Oho. Vuosi sitten Porin marmoritiskillä originaali maksoi satasen. Ihan aina se Veho ei ole kallein, kannattaa aina kysyä. Ei maksa kuin puhelun hinnan ja onpahan sitten ainakin parempi mieli ostaa vaikkapa kahdensadan starttia kun kuulee merkkiliikkeestä sen kahdeksansadan pyynnin.ikilika kirjoitti:Mulla on bosch, rekisterinumeronkin perusteella. Bosch n.270e, pierburg n.80e. Ja se mikälie i2s kun aikanaan tuli pierburgin laatikossa, maksoi n.70e. Ei kait tuossa mitään ihmettelemistä enää ole, tilaan bosch:in niin on ainakin varma että ei ole siinä sitten vika. Kun kerran se on pakko ostaa... Akku myös... Huhhuh... Rahaa menee.comdrneo kirjoitti:pierupurkki on orkkis jos maffia meinaat
S210 320 CDI Avari -00 7-Sitz.
Ex-S210 320 CDI Avari -02 7-Sitz.(peuran perkule)
S124 300 E -89 projekti
Ex-W124 300 TD a'la Mynädiesel (teininkiusaaja)
Ex-W124 230 E
Ex-W123 300 D
Oho, onpas niitä kertynyt...
Ex-S210 320 CDI Avari -02 7-Sitz.(peuran perkule)
S124 300 E -89 projekti
Ex-W124 300 TD a'la Mynädiesel (teininkiusaaja)
Ex-W124 230 E
Ex-W123 300 D
Oho, onpas niitä kertynyt...
Kah kun ei sattunut vehoa raumalla tulemaan vastaan Kysyin kyllä paikalliselta "veholta", eli Autohuolto Markku Tuomiselta joka myy alkuperäsiä osia, ja siellä se ois maksanut 400egen nurkilla, olikohan vielä 60e päälle -en muista enää. Että semmosta. No nyt on taas mersu käytöstäpoistettuna ollut jo reilu pari kuukautta, leima loppu ja verot eräänty. Perse on niin auki ettei kiinnosta verohirmulla ajella... Joten käyttöön tuli gmc vandura, 6.2d kuorma-auto, vero 84e/vuosi
-98 300diesel turbo
Tämän siitä saa, kun ei sisäistä lukemaansa. Eli olihan se 320 CDI:hin.jolle kirjoitti:Oisko tuo vehon 100 euron ilmamäärämittari cdi-koneiseen tarkoitettu? 300tt taitaa olla omansa (liekö sama joka 290td koneisessa väykyssä)?
Tosin vasta tänään opin, että niitä on noinkin täysin erilaisia bensa- ja dieselkoneissa.
S210 320 CDI Avari -00 7-Sitz.
Ex-S210 320 CDI Avari -02 7-Sitz.(peuran perkule)
S124 300 E -89 projekti
Ex-W124 300 TD a'la Mynädiesel (teininkiusaaja)
Ex-W124 230 E
Ex-W123 300 D
Oho, onpas niitä kertynyt...
Ex-S210 320 CDI Avari -02 7-Sitz.(peuran perkule)
S124 300 E -89 projekti
Ex-W124 300 TD a'la Mynädiesel (teininkiusaaja)
Ex-W124 230 E
Ex-W123 300 D
Oho, onpas niitä kertynyt...