Om 606 vedot hukassa lämpimänä

Katso myös W202
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

akku? kuuluuko kuuluisa (nak nak nak) vaiko (nak nak drrrr drrr)
tai (vay vay vay) minkä kokonen batteri sulla on paikallaan siellä on olekko kokeillu ottaa apu virtaa mie tsekkaisin sen batteryn ja sitte se tartti.
kuulostaa just samaltako mulla kylymä kone ei vaivaudu pyörittää, lämpimämpi nii johan paukahtaa :) mulla oli 202 pakkas raja huonolla akulla se -9 astetta ja ku vaihto akun nii sitä pakkas rajaapa ei ollukkaa.

nuista starteista tahtoo mennä se soledoidi sököksi jos o tartti pasana.
sillon ei kuulu sitä klik ääntä ja joissaki jopa tartti alkaa huutaa tyhjää.

tossa on kiva videon pätkä tartin toiminnasta ja mahdollisista viosta :)

http://www.youtube.com/watch?v=dGem9YsjCRQ
ikilika
Viestit: 147
Liittynyt: 20.10.2007 12:26
Paikkakunta: Eurajoki

Viesti Kirjoittaja ikilika »

On koitettu apuvirrallakin, tuloksetta. Ei vaan startti tee mitään kun avaimesta kääntää, mielestäni naksahtaa solenoidi kylläkin. Hetken kun antaa olla paikallaan niin sitte starttaa ihan omalla akullakin. Latausjännite oli yli 14v. Akku on 95ah. Toimihan tää starttii taas jopa 2päivää, pikkupakkasella ja suojakelillä napsahti nätisti käyntiin. Pitää vissiin imusarja irrottaa että pääsee tartille käsiksi...
-98 300diesel turbo
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

mjuu... teeppä sit ku tuo vika ilmenee et käännät virta avaimen toisinpäin mullaki joskus mykistyy tolleen sitä vaan vemppaa sitä avainta mitenpäin sattuu nii johan pomppaa.. tosin itellä ei kyllä senkään vertaa et kuuluis mitään ääntä.. sillonku nuin käy
ikilika
Viestit: 147
Liittynyt: 20.10.2007 12:26
Paikkakunta: Eurajoki

Viesti Kirjoittaja ikilika »

Jaa niin että se vika vois olla avaimessa, hmmm... No perkule, meenkin heti koittamaan toisella avaimella :D
-98 300diesel turbo
ikilika
Viestit: 147
Liittynyt: 20.10.2007 12:26
Paikkakunta: Eurajoki

Viesti Kirjoittaja ikilika »

Noup, ei tee kummallakaan avaimella kumminkaan päin mitään muuta kuin naksahtaa vaan solenoidi tai joku rele. Pitää koittaa naksahtaako startissa kun saan kaverin vääntämään avainta startti asentoon.
-98 300diesel turbo
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

oliko tämä pirssi manuaali vaiko automaatti vemputappa keppiä jokapaikassa ja sitte palauta p asentoon ja taas yritystä
ikilika
Viestit: 147
Liittynyt: 20.10.2007 12:26
Paikkakunta: Eurajoki

Viesti Kirjoittaja ikilika »

Tomaatti. Tiiän tuon keppiongelman, oon sen korjannut parista väykystä ja täälläkin oon neuvonut korjauksessa. Suostu se taas äsken starttaamaan kun aikani pelasin. Meen purkamaan imusarjan pois että pääsee käsiksi solenoidiin......
-98 300diesel turbo
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

jossain on myös ajon-esto jotenki aavemaisella tavalla laitettu jarruvalon kans yhteyteen, et käy katto palaako pelaako jarruvalo.. jossaki c mallissa tais olla tuota vikaa jos oikeen muistan palanu jarruvalo huono kosketus ynms siellä nii vittuili ajon esto... nykö muistin nii piti itekki käyä kattoo itekki tuolta väyrysen takaa ja jarruvalossahan oli kosketus häikkä... kattoa alakasko mulla katoomaan nuo ihme vaivat tuossa tarttauksessa.
ikilika
Viestit: 147
Liittynyt: 20.10.2007 12:26
Paikkakunta: Eurajoki

Viesti Kirjoittaja ikilika »

Check: jalluvalot toimii. Nyt kun tuo kerkes ittensä rapsuttamaan lämpöseksi tuolla pihalla niin ei tietoakaan mistään vioista, niin starttaa kuin ei mitään ois ikinä ollutkaan.
-98 300diesel turbo
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Koneen maapiuha missä kunnossa? Itsellänikin oli mystisiä tarttiongelmia, korjaantui uudella maapiuhalla koneen ja rungon välille. Pyöritti välillä normaalisti, välillä ei ollenkaan ja välillä kuin akku olisi aivan tyhjä. Nyt pelaa ja lähtee käymään -25 asteesta helposti.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

pitääpä itekki virittää tuo piukeli laitoikko mistäkohtaa mottia ja mihin ja kuinka pitkä ?
ikilika
Viestit: 147
Liittynyt: 20.10.2007 12:26
Paikkakunta: Eurajoki

Viesti Kirjoittaja ikilika »

Alkuperänen maapiuha löytyy laatikon etupään kohdalta, menee siitä koriin. Nämä tarkistin heti ekalla kerralla montun päällä. Kokeilin myös lisämaadoituksen vaikutusta -noup, inte startta.
-98 300diesel turbo
ikilika
Viestit: 147
Liittynyt: 20.10.2007 12:26
Paikkakunta: Eurajoki

Viesti Kirjoittaja ikilika »

Olihan talkoot repiä startti pois. No nyt on keksintö purettu osiin, kasattu kera runsaan vaseliinin ja ehjän solenoidin otin jostain toisesta bosch startista, oiskohan ollu escortista. Ryjät kasalle ja taas toimii. Tuo alkuperäisen startin valmistusmaa kertoo varmaankin laadusta jotain -made in spain :evil: Saas nähä mitä tekee ekat pakkaset... Julmetun paljon hiljasempi on tuo starttausääni kun ei enää pyöri kuivana.
-98 300diesel turbo
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

toivotaan et tuosta tokenis
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Yläkauttako otit startin irti :shock: Alakautta ei isokaan homma.
ikilika
Viestit: 147
Liittynyt: 20.10.2007 12:26
Paikkakunta: Eurajoki

Viesti Kirjoittaja ikilika »

Yläkautta juu, koska lähdin hakemaan vikaa ahtoputkia myöten. Ja pitihän alakautta se alin kiinnityspultti irrottaa. Meinasin ensin että nappaan startin ollessa paikallaan siitä vaan solenoidin irti, eipä lähtenyt kun ruuvien kannat maalattu umpeen eikä mistään päässyt lyömään meisseliä piukempaan. Eli koko laitos pois ja testailemaan, joka toisella suostu lyömään startin pyörimään...
-98 300diesel turbo
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

onko pelannu ekkerin solenoidilla
ikilika
Viestit: 147
Liittynyt: 20.10.2007 12:26
Paikkakunta: Eurajoki

Viesti Kirjoittaja ikilika »

On, moitteettomasti. Tosin eipä oo ollu pakkasiakaan vielä...
-98 300diesel turbo
ikilika
Viestit: 147
Liittynyt: 20.10.2007 12:26
Paikkakunta: Eurajoki

Viesti Kirjoittaja ikilika »

Tänään -8 ja hyvin toimii. Ostin keltasen optiman takapenkin alle, jospa se toimis webaston kanssakin niin hyvin kuin myyjä väitti. :leidi:
-98 300diesel turbo
jolavi
Viestit: 85
Liittynyt: 21.12.2007 18:53
Paikkakunta: hyttikangas/sievi

Viesti Kirjoittaja jolavi »

Jos haluaa vielä webaston käyttöä hifistellä niin kannattaa muuten aukaista se "luukku" joka on siellä jalkatilassa akun edessä. saa heti menemään lämmintä ilmaa akulle kun sitä saatavilla. Tokihan aina latautuu paremmin kuin lämmintä saa akulle.
ikilika
Viestit: 147
Liittynyt: 20.10.2007 12:26
Paikkakunta: Eurajoki

Viesti Kirjoittaja ikilika »

Luukku, ai siellä on semmonenkin? Tarttee kattoa, en oo kyllä huomannukkaa... Joo, kyllä toimii optima webaston kanssa hienosti, ei startti oo hidastunut yhtään vaikka pitää lämmitintä päällä sen 45minuuttia, niinkuin kokeeksi tein :D Ja muutenkin on pysynyt poissa vikatilasta :klapi:
-98 300diesel turbo
ikilika
Viestit: 147
Liittynyt: 20.10.2007 12:26
Paikkakunta: Eurajoki

Viesti Kirjoittaja ikilika »

Nonni, nyt se kaivattu "tulikoe" tuli tehtyä. Aamulla -25.5 pakkasta, ilman lämmitystä paavo käynnistyi kuin kesäkelillä. Eli startti toimii moitteetta.
-98 300diesel turbo
Scorpio
Viestit: 174
Liittynyt: 09.1.2007 23:42
Paikkakunta: Köyliö

Viesti Kirjoittaja Scorpio »

ikilika kirjoitti:
drneo kirjoitti:pierupurkki on orkkis jos maffia meinaat
Mulla on bosch, rekisterinumeronkin perusteella. Bosch n.270e, pierburg n.80e. Ja se mikälie i2s kun aikanaan tuli pierburgin laatikossa, maksoi n.70e. Ei kait tuossa mitään ihmettelemistä enää ole, tilaan bosch:in niin on ainakin varma että ei ole siinä sitten vika. Kun kerran se on pakko ostaa... Akku myös... Huhhuh... Rahaa menee.com :roll:
Oho. Vuosi sitten Porin marmoritiskillä originaali maksoi satasen. Ihan aina se Veho ei ole kallein, kannattaa aina kysyä. Ei maksa kuin puhelun hinnan ja onpahan sitten ainakin parempi mieli ostaa vaikkapa kahdensadan starttia kun kuulee merkkiliikkeestä sen kahdeksansadan pyynnin. :D
S210 320 CDI Avari -00 7-Sitz.
Ex-S210 320 CDI Avari -02 7-Sitz.(peuran perkule)
S124 300 E -89 projekti
Ex-W124 300 TD a'la Mynädiesel (teininkiusaaja)
Ex-W124 230 E
Ex-W123 300 D
Oho, onpas niitä kertynyt... :)
ikilika
Viestit: 147
Liittynyt: 20.10.2007 12:26
Paikkakunta: Eurajoki

Viesti Kirjoittaja ikilika »

Kah kun ei sattunut vehoa raumalla tulemaan vastaan :jerkit: Kysyin kyllä paikalliselta "veholta", eli Autohuolto Markku Tuomiselta joka myy alkuperäsiä osia, ja siellä se ois maksanut 400egen nurkilla, olikohan vielä 60e päälle -en muista enää. Että semmosta. No nyt on taas mersu käytöstäpoistettuna ollut jo reilu pari kuukautta, leima loppu ja verot eräänty. Perse on niin auki ettei kiinnosta verohirmulla ajella... Joten käyttöön tuli gmc vandura, 6.2d kuorma-auto, vero 84e/vuosi :postia:
-98 300diesel turbo
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Oisko tuo vehon 100 euron ilmamäärämittari cdi-koneiseen tarkoitettu? 300td taitaa olla omansa (liekö sama joka 290td koneisessa väykyssä)?
Viimeksi muokannut jolle, 23.5.2013 17:23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Scorpio
Viestit: 174
Liittynyt: 09.1.2007 23:42
Paikkakunta: Köyliö

Viesti Kirjoittaja Scorpio »

jolle kirjoitti:Oisko tuo vehon 100 euron ilmamäärämittari cdi-koneiseen tarkoitettu? 300tt taitaa olla omansa (liekö sama joka 290td koneisessa väykyssä)?
Tämän siitä saa, kun ei sisäistä lukemaansa. Eli olihan se 320 CDI:hin. :D

Tosin vasta tänään opin, että niitä on noinkin täysin erilaisia bensa- ja dieselkoneissa.
S210 320 CDI Avari -00 7-Sitz.
Ex-S210 320 CDI Avari -02 7-Sitz.(peuran perkule)
S124 300 E -89 projekti
Ex-W124 300 TD a'la Mynädiesel (teininkiusaaja)
Ex-W124 230 E
Ex-W123 300 D
Oho, onpas niitä kertynyt... :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”