Synttäriauto
Ei muuta ku jussi farmariin nyt ostat sen turpo setin nii alkaa olemaan sitä urheiluauton tuntuaJussi L. kirjoitti:Niijuu sulla on se turbosettikin.. Itse en taasen semmoisesta turpottelusta perusta niin kovasti.dealer kirjoitti:Jos löytyy hyvä ja siisti 240 niin heti ostan kohtuuhinnalla
Miksei 300:kin mutta kun on tuo turbosarja nelipyttyiseen...
Mercedes Benz s124 300TD -91 "käyttis"
Mercedes Benz w123 300DA -77 "Kesä auto"
Mercedes Benz w123 200D->300D -77 "Ikuisuusrojekti"
ex:
Mercedes Benz w201 250D -87
Mercedes Benz S123 240TD -79
Mercedes Benz w123 240D -84
Mercedes Benz w123 300DA -77 "Kesä auto"
Mercedes Benz w123 200D->300D -77 "Ikuisuusrojekti"
ex:
Mercedes Benz w201 250D -87
Mercedes Benz S123 240TD -79
Mercedes Benz w123 240D -84
Kyllä se on jo tarpeeksi urheilullinen meille Jahka saisi talvella sen muuten sitä laitetulta parempaan päin ens kevääksi^^Club kirjoitti:Ei muuta ku jussi farmariin nyt ostat sen turpo setin nii alkaa olemaan sitä urheiluauton tuntuaJussi L. kirjoitti:Niijuu sulla on se turbosettikin.. Itse en taasen semmoisesta turpottelusta perusta niin kovasti.dealer kirjoitti:Jos löytyy hyvä ja siisti 240 niin heti ostan kohtuuhinnalla
Miksei 300:kin mutta kun on tuo turbosarja nelipyttyiseen...
® Mesen Porkkana-klubi
Nykyinen omistaja soitteli ja kyseli olisiko turbosarja vielä myynnissä.dealer kirjoitti:..mukava myydä kun tietää ettei auto mene paaliin.
Mersu oli ollut joka päivä ajossa ja siitä korjattu jo takakelkan kumit sekä iskarin kolinat.
Tästäkin taisi tulla 123 jonka kunto edelleen paranee ajan myötä, eikä auto silti seiso tallissa
dealer kirjoitti:Nykyinen omistaja soitteli ja kyseli olisiko turbosarja vielä myynnissä.dealer kirjoitti:..mukava myydä kun tietää ettei auto mene paaliin.
Mersu oli ollut joka päivä ajossa ja siitä korjattu jo takakelkan kumit sekä iskarin kolinat.
Tästäkin taisi tulla 123 jonka kunto edelleen paranee ajan myötä, eikä auto silti seiso tallissa
Hieno juttu Hyvä että on vielä ihmisiä jotka arvostavat W123:a
® Mesen Porkkana-klubi
Tämän mersun vedot olivat vähentyneet entisestäänkin, sitten alkanut kuluttaa öljyä ja savuta kansi pois ja vika löytyi...ykkösen mäntä halki ja puhki.
Kone oli kuitenkin käynyt ja käynnistynyt hyvin vielä nykyiselläkin omistajalla, sitten vaan alkanut oikkuilla.
Nyt on kuulemma tilalla OM617 ja välitykset edelleen 200D ....
Kone oli kuitenkin käynyt ja käynnistynyt hyvin vielä nykyiselläkin omistajalla, sitten vaan alkanut oikkuilla.
Nyt on kuulemma tilalla OM617 ja välitykset edelleen 200D ....
No jopas tempun teki..dealer kirjoitti:Tämän mersun vedot olivat vähentyneet entisestäänkin, sitten alkanut kuluttaa öljyä ja savuta kansi pois ja vika löytyi...ykkösen mäntä halki ja puhki.
Kone oli kuitenkin käynyt ja käynnistynyt hyvin vielä nykyiselläkin omistajalla, sitten vaan alkanut oikkuilla.
Nyt on kuulemma tilalla OM617 ja välitykset edelleen 200D ....
® Mesen Porkkana-klubi
-
- Viestit: 45
- Liittynyt: 08.12.2012 17:16
- Paikkakunta: keitele
JEPS..
Mese on nyt täällä keitele cityssä hellässä hoivassa.(2300 asukasta)
Haapavedeltä haun jälkeen mersua on enemmän korjattu,kuin ajettu .
Pientä korjausta tehty mm.kaikki jarrut ja jarruletkut uudet,alapallot+ylätukivarret uusittu,moottori vaihdettu kolmesataseen+kaikki motin tiivisteet uusittu ja venttiilit säädetty.
Myös perän vaihdoin kun rupesi ujellus keljuttamaan,samalla tuli takakelkkaan uudet puslat.
myös ohjaussimpukan vaihdoin välyksettömään
Luulin että olisi ruosteeton,mutta eipä ollukaan.Takavakaajan kiinnitykseen joutui hitsaamaan ja kuskin jalkatilaan 20cm*30cn kokoisen paikan
Korjailujen jälkeen alkaa olla mieleinen peli...joitain pikku puutteita oli minulle tullessa,mm.keulatähti puuttui(oli paha vika omaan silmään).
Tarkoitus olisi maalauttaa alkuperäisellä värillä maalaamossa,eikä pensselillä niinkun oli aikaisemmin maalattu..
MAHTAVA PELI TUO W123!
Mese on nyt täällä keitele cityssä hellässä hoivassa.(2300 asukasta)
Haapavedeltä haun jälkeen mersua on enemmän korjattu,kuin ajettu .
Pientä korjausta tehty mm.kaikki jarrut ja jarruletkut uudet,alapallot+ylätukivarret uusittu,moottori vaihdettu kolmesataseen+kaikki motin tiivisteet uusittu ja venttiilit säädetty.
Myös perän vaihdoin kun rupesi ujellus keljuttamaan,samalla tuli takakelkkaan uudet puslat.
myös ohjaussimpukan vaihdoin välyksettömään
Luulin että olisi ruosteeton,mutta eipä ollukaan.Takavakaajan kiinnitykseen joutui hitsaamaan ja kuskin jalkatilaan 20cm*30cn kokoisen paikan
Korjailujen jälkeen alkaa olla mieleinen peli...joitain pikku puutteita oli minulle tullessa,mm.keulatähti puuttui(oli paha vika omaan silmään).
Tarkoitus olisi maalauttaa alkuperäisellä värillä maalaamossa,eikä pensselillä niinkun oli aikaisemmin maalattu..
MAHTAVA PELI TUO W123!
-
- Viestit: 45
- Liittynyt: 08.12.2012 17:16
- Paikkakunta: keitele
-
- Viestit: 45
- Liittynyt: 08.12.2012 17:16
- Paikkakunta: keitele
Niin, olisikohan männät tai osa niistä vaihdettu moottoriremontissa.
Hyvin tuo käyntiin lähti ja kävi, vetoja oli sen vähän mitä 200D:ssä voi olla.
Roope taisi mainita että meno oli alkanut pikkuhiljaa hyytymään ja hyytymään, eikä sen kovin paljon sovi näissä hyytyä ennenkuin on pakko tehdä jotain...
Hyvin tuo käyntiin lähti ja kävi, vetoja oli sen vähän mitä 200D:ssä voi olla.
Roope taisi mainita että meno oli alkanut pikkuhiljaa hyytymään ja hyytymään, eikä sen kovin paljon sovi näissä hyytyä ennenkuin on pakko tehdä jotain...
-
- Viestit: 45
- Liittynyt: 08.12.2012 17:16
- Paikkakunta: keitele
Empä tutkinut männän merkkiä,viskasin sen vanhan myllyn muitten mersun romujen sekaan.....Öljyä söi rikkinäisellä koneella 1,5l/500km ja savus sopivasti
paljon mukavampi ajaa tuolla isommalla koneella,kun jaksaa kulkeakin..paljon vaan vie polttoainetta,pitäs 300D perä laittaa.
Tekisi mieli laittaa uudempi mylly nokille..
Mikä kone olisi paras kulutuksen ja tehon suhteen?hirveita tehoja en ole hakemassa(joku 100hv riittää ja vitos vaihde tekis hyvää)
pittää käydä ensin leimaamassa tuolla koneella,niin miettiipä sitten lisää...
Leimalle olis vielä vas etu jousen alalautanen, takasumuvalo ja vastaavuustodistus motista..vanhoja kuluviaosia on vain vasen ylätukivarsi,muu uutta
Olis myös automaatti loota kaikkine osineen jos joku tarvii, ajokuntoisessta mesestä irrotin
paljon mukavampi ajaa tuolla isommalla koneella,kun jaksaa kulkeakin..paljon vaan vie polttoainetta,pitäs 300D perä laittaa.
Tekisi mieli laittaa uudempi mylly nokille..
Mikä kone olisi paras kulutuksen ja tehon suhteen?hirveita tehoja en ole hakemassa(joku 100hv riittää ja vitos vaihde tekis hyvää)
pittää käydä ensin leimaamassa tuolla koneella,niin miettiipä sitten lisää...
Leimalle olis vielä vas etu jousen alalautanen, takasumuvalo ja vastaavuustodistus motista..vanhoja kuluviaosia on vain vasen ylätukivarsi,muu uutta
Olis myös automaatti loota kaikkine osineen jos joku tarvii, ajokuntoisessta mesestä irrotin
-
- Viestit: 45
- Liittynyt: 08.12.2012 17:16
- Paikkakunta: keitele
Olisikohan moottorivian alku ollut jo ostaessa, kun huohotti reippaasti haapavadeltä haun jälkeen...paikanpäällä en älynnyt kokeilla..
nykyisen motin kun laittaa kuumana tulille ja aukaisee öljyntäyttö korkin niin ei hypi yhtään.Jopa kierroksilla korkki pysyy paikallaan ilman putoamista! motilla ajettu n.600tkm kuulemma,laakerit oli laitettu ylikoot..aikanaan varmaan rempattu
nykyisen motin kun laittaa kuumana tulille ja aukaisee öljyntäyttö korkin niin ei hypi yhtään.Jopa kierroksilla korkki pysyy paikallaan ilman putoamista! motilla ajettu n.600tkm kuulemma,laakerit oli laitettu ylikoot..aikanaan varmaan rempattu
Minun mielestäni hyvä vaihtoehto olisi vanhempi (siis 10-venttiilinen) 250D josta säädättää pumpusta "kaikki irti" esim. PP-Dieselissä, ulkoinen syötönsäätöruuvi katsastusta varten.
Tehot menee alun toiselle sadalle.
Satakaksnelosen kopassa manuaalina (aina 5-v) kuluttaa matka-ajossa jopa alle kuutta ja jaksaa mennä.
Laitappa Roope yhteystiedot yyveellä niin kirjoittelen vastaavuustodistuksen, saat takuuseen
Jos ehtii ens vuoden puolella, ennemmin en pääse tekemään.
Huohotuksesta olen näemmä kirjoittanut:
Satakaksnelosia on ollut joitain sellaisia että korkin jos löysää niin lentää kuusiaidan taakse samantien, niissä olen itse tottunut siihen että huohottaa minkä huohottaa mutta toimii.
Tehot menee alun toiselle sadalle.
Satakaksnelosen kopassa manuaalina (aina 5-v) kuluttaa matka-ajossa jopa alle kuutta ja jaksaa mennä.
Laitappa Roope yhteystiedot yyveellä niin kirjoittelen vastaavuustodistuksen, saat takuuseen
Jos ehtii ens vuoden puolella, ennemmin en pääse tekemään.
Tuohon en osaa sanoa, mutta mielestäni öljyä ei tarvinnut lisätä kertaakaan enkä huomannut mitään ongelmia.roope kirjoitti:Olisikohan moottorivian alku ollut jo ostaessa, kun huohotti reippaasti haapavadeltä haun jälkeen...paikanpäällä en älynnyt kokeilla..
Huohotuksesta olen näemmä kirjoittanut:
mutta muut kertoivat että normaalia on joten en kiinnittänyt asiaan enempää huomiota.Kone huohottaa öljykorkista, en jaksa muistaa onko se näissä miten normaalia.
Satakaksnelosia on ollut joitain sellaisia että korkin jos löysää niin lentää kuusiaidan taakse samantien, niissä olen itse tottunut siihen että huohottaa minkä huohottaa mutta toimii.
-
- Viestit: 45
- Liittynyt: 08.12.2012 17:16
- Paikkakunta: keitele
tämähän on hyvin yleistä että 61x sarjan koneissa on männät halki tosin yleensä se ei menoa haitaa
meille ostettiin uusi 200d vuonna 1981 kilometrejä oli mittarissa 202tkm kun kone ei enää käynnistynyt syyksi sevisi lopulta se että sylinterit oli kuluneet aivan mahdottomasti
ja lisäksi kaikki männät oli halki
Teuvalla oli siihen aikaan paja joka kunnosti työkseen kyseisiä koneita minähän soitin sinne ja kysyin että löytyykö hyviä käytyettyjä mäntiä olihan niitä kuulemma
menen hakemaan niitä hyviä mäntiä osoittautui kuitenkin että kaikissa niissäkin oli halkeamia kovasti ihmettelin asiaa mutta sain kulla että yleensä kaikki on halki
kyseinen firma teki aika suuressa mittakaavassa mersun vaihtokoneita ja kunnosti alkuperäisiä moottoreita
ihmettelin meidän auton pyttyjen kulumaa niin sanoi että siinä 220-230tkm kestää kakssatanen ja 220 menee 250tkm kohdalla harvaksi
meillä olikin taxsi käytössä tuo varmaan oli tullu tyhjäkäyntiä kun oli ennen aikojaan mennyt
mulle on kenenkään turha väittää että kyseinen moottori malli kestää ajaa miljoonan jos 500tkm meinaa päästä niin ei saa ajaa kertaakaan yli 80km/h
myöhemmin oli samat kokomukset 617 moottorin osalta silloin ajattelin etten enää ikään halua nähdä diesel pataa
näin jälikäteen täytyy todeta että kyllä 60x koneet kestää ajaa eivätkä mene harvaksi ne jopa saa käyntiin
meille ostettiin uusi 200d vuonna 1981 kilometrejä oli mittarissa 202tkm kun kone ei enää käynnistynyt syyksi sevisi lopulta se että sylinterit oli kuluneet aivan mahdottomasti
ja lisäksi kaikki männät oli halki
Teuvalla oli siihen aikaan paja joka kunnosti työkseen kyseisiä koneita minähän soitin sinne ja kysyin että löytyykö hyviä käytyettyjä mäntiä olihan niitä kuulemma
menen hakemaan niitä hyviä mäntiä osoittautui kuitenkin että kaikissa niissäkin oli halkeamia kovasti ihmettelin asiaa mutta sain kulla että yleensä kaikki on halki
kyseinen firma teki aika suuressa mittakaavassa mersun vaihtokoneita ja kunnosti alkuperäisiä moottoreita
ihmettelin meidän auton pyttyjen kulumaa niin sanoi että siinä 220-230tkm kestää kakssatanen ja 220 menee 250tkm kohdalla harvaksi
meillä olikin taxsi käytössä tuo varmaan oli tullu tyhjäkäyntiä kun oli ennen aikojaan mennyt
mulle on kenenkään turha väittää että kyseinen moottori malli kestää ajaa miljoonan jos 500tkm meinaa päästä niin ei saa ajaa kertaakaan yli 80km/h
myöhemmin oli samat kokomukset 617 moottorin osalta silloin ajattelin etten enää ikään halua nähdä diesel pataa
näin jälikäteen täytyy todeta että kyllä 60x koneet kestää ajaa eivätkä mene harvaksi ne jopa saa käyntiin
Niinno, täällä on yksi OM616 millä on menty raakasti yli miljoona kilometriä
Ja ainakin viimesimmän omistajan ajossa on ajettu myös yli 80km/h...
Itseasiassa varmastikkin valtaosa kilometreistä on tullut yli satasen vauhdeissa, ja niistäkin hyvin suuri osa 120+km/h
Ja syöttöä on ollut pumpulta niin paljon, että itteäkin hiukan hirvittää
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=5OtGuUgDV9k[/youtube]
Ja ainakin viimesimmän omistajan ajossa on ajettu myös yli 80km/h...
Itseasiassa varmastikkin valtaosa kilometreistä on tullut yli satasen vauhdeissa, ja niistäkin hyvin suuri osa 120+km/h
Ja syöttöä on ollut pumpulta niin paljon, että itteäkin hiukan hirvittää
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=5OtGuUgDV9k[/youtube]
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Meille ostettu alle 200tkm ajettuja W123:a ainakin kaksi kappaletta aikanaan, eli lähes uusia olivat, kumpaankin ajettiin melkein 600tkm mittariin, eikä konetta aukaistu muuta kuin venttiilien säädöt tehty, toinen oli 200D ja toinen 220D, joten kyllä on erikoista jos noissa kilometreissä menee koneet, mutta no en väittele, yksilöitä autot ovat toki.xr kirjoitti:tämähän on hyvin yleistä että 61x sarjan koneissa on männät halki tosin yleensä se ei menoa haitaa
meille ostettiin uusi 200d vuonna 1981 kilometrejä oli mittarissa 202tkm kun kone ei enää käynnistynyt syyksi sevisi lopulta se että sylinterit oli kuluneet aivan mahdottomasti
ja lisäksi kaikki männät oli halki
Teuvalla oli siihen aikaan paja joka kunnosti työkseen kyseisiä koneita minähän soitin sinne ja kysyin että löytyykö hyviä käytyettyjä mäntiä olihan niitä kuulemma
menen hakemaan niitä hyviä mäntiä osoittautui kuitenkin että kaikissa niissäkin oli halkeamia kovasti ihmettelin asiaa mutta sain kulla että yleensä kaikki on halki
kyseinen firma teki aika suuressa mittakaavassa mersun vaihtokoneita ja kunnosti alkuperäisiä moottoreita
ihmettelin meidän auton pyttyjen kulumaa niin sanoi että siinä 220-230tkm kestää kakssatanen ja 220 menee 250tkm kohdalla harvaksi
meillä olikin taxsi käytössä tuo varmaan oli tullu tyhjäkäyntiä kun oli ennen aikojaan mennyt
mulle on kenenkään turha väittää että kyseinen moottori malli kestää ajaa miljoonan jos 500tkm meinaa päästä niin ei saa ajaa kertaakaan yli 80km/h
myöhemmin oli samat kokomukset 617 moottorin osalta silloin ajattelin etten enää ikään halua nähdä diesel pataa
näin jälikäteen täytyy todeta että kyllä 60x koneet kestää ajaa eivätkä mene harvaksi ne jopa saa käyntiin
® Mesen Porkkana-klubi
-
- Viestit: 45
- Liittynyt: 08.12.2012 17:16
- Paikkakunta: keitele
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Oli jo toisaalla juttua, että öljyt oli 70- ja vielä 80-luvullakin täyttä kuraa ja pikkupakkasessa niin jankkia, että jos koneen sai pakkasella käyntiin, niin minkäänlaista voitelua ei ollut pitkaan aikaan. Mersun koneet oli horoja muutamassa sadassa tuhannessa ja muiden merkkien koneet puolet vähemmillä lukemillä. Öljynvaihtoväli oli maksimi 5000 km.Jussi L. kirjoitti:.. kyllä on erikoista jos noissa kilometreissä menee koneet, mutta no en väittele, yksilöitä autot ovat toki.
Eri asia oli jos öljyjä oli koko ajan vaihtamassa ja ammattikäytössä kone oli koko ajan käynnissä, niin saattoi kestää pitempäänkin mutta yleensä ei.