Takuuaikaiset viat C- ja E sarjalaisissa (CDI)

Vastaa Viestiin
Avatar
miikhail
Viestit: 23
Liittynyt: 22.10.2010 19:13
Paikkakunta: Seinäjoki

Takuuaikaiset viat C- ja E sarjalaisissa (CDI)

Viesti Kirjoittaja miikhail »

Millainen ja kenen valmistamat Diesel -polttoainejärjestelmät on Ihan uusissa C- ja E -sarjalaisissa 220CDI, 250 CDI tai isommissa ... ??
(siis vm 2012- 2013)

Millaisia takuuaikaisia vikoja ja vaivoja ootte ko. autoissa hoidattaneet ?? :?:
Avatar
piku
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 2529
Liittynyt: 09.10.2005 11:40
Paikkakunta: KUOPIO

Viesti Kirjoittaja piku »

Sähkösen käsijarrun kanssa on ollut joitain ongelmia samoin automaatin vaihteen valitsimen kanssa
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1936
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

piku kirjoitti:Sähkösen käsijarrun kanssa on ollut joitain ongelmia samoin automaatin vaihteen valitsimen kanssa
Mikä tuo sähköinen käsijarrujuttu C- ja E-korissa oikein on?
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

Lieneekö 320 cdi miten tuomionpäivän reaktori w204:n keulalla? Olen nuita alkanut nyt myös kyttäämään, eniten itseä kiinnostaisi 3 litran v6 bensat, mutta kun haussa on n. 50-80 tkm. ajettu auto niin vähän mietityttää että dieselillä saattaisi olla paremmat markkinat jos laitteesta haluaa joskus eroonkin päästä. :roll:
BMW 318d -09
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1270
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

320cdi on delphi vapaa eli huoleton.
Avatar
miikhail
Viestit: 23
Liittynyt: 22.10.2010 19:13
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja miikhail »

Muita Delphi-vapaita CDI malleja ?
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

miikhail kirjoitti:Muita Delphi-vapaita CDI malleja ?
Eiköhän ne oo melkein kaikki muut. OM646EVO on Delphillä mutta siinä ei vikaa jos ei "viaksi" laske sitä, että softa ei oo chipissä joten sen tunettaminen on työlästä :?

Takaisinkutsu tasonsäädön tangon tarkistukseen on tullut 211 farkkuihin :wink:
arii
Viestit: 7
Liittynyt: 09.7.2007 20:59
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja arii »

markoala kirjoitti:320cdi on delphi vapaa eli huoleton.
Ei kai 2012-2013 malleihin enää 320cdi:tä ole ollut valittavissa (c- ja e-sarjoissa)? Siis jos puhutaan uusista/uudehkoista autoista.
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

arii kirjoitti:
markoala kirjoitti:320cdi on delphi vapaa eli huoleton.
Ei kai 2012-2013 malleihin enää 320cdi:tä ole ollut valittavissa (c- ja e-sarjoissa)? Siis jos puhutaan uusista/uudehkoista autoista.
Juu se on nykyään nimellä 350cdi mutta lähes sama OM642 siellä pellin alla silti on.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
740 GLE
Viestit: 2656
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

miikhail kirjoitti:Muita Delphi-vapaita CDI malleja ?
200 CDI on suuttimien osalta käsittääkseni myös Delphi-vapaa. Arvaankohan oikein, että myös sen softavariantti 180 CDI samoin?

Elleivät Delphin suuttimet kelpaa, valittavana on siis hinnat-alkaen ja hinnat-päättyen diesel.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1270
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Mun vastaus oli tuohon 320cdi kysymykseen :!: Kysymys oli poikkeava uusista malleista puhuttaessa, vastasin edelliseen siis. :twisted: Ja ainakin 2010 mallin 200cdi:ssä on delphit mutta solenoidi suuttimet. Mitkä ainakin tähän saakka ovat toimineet. Uusia en ole käynyt katsomassa onko vielä delphit tuotannosta tulevissa.
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

Mistä nuo Delphi-vapaat suuttimet nyt ostaja voi tunnistaa?
Pitääkö vain kurkata suojakannen alle?

Vielä vähän ohi aiheesta,mitä eroa on 220/250 cdi koneissa?

Auto 212 malli 09-11 vuosi malli..

Onko kuinka hyvä kulkemaan 350cdi ja ne viat joita noissa voi olla?
Avatar
miikhail
Viestit: 23
Liittynyt: 22.10.2010 19:13
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja miikhail »

Muovinen suojakansi on pakko nostaa ylös ja katsoa mitä sen alla olevissa (CDI) komponenteissa lukee -:)
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1270
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

320/350 siirtää kortin hyllylle tehokkaasti,ainakin kesällä ihan varmasti. 220/250 ero voi ollla softan lisäksi voiman siirrossa. Kaksoisahdinhan molemmissa on, en tiedä onko aivan sama.
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

markoala kirjoitti:320/350 siirtää kortin hyllylle tehokkaasti,ainakin kesällä ihan varmasti. 220/250 ero voi ollla softan lisäksi voiman siirrossa. Kaksoisahdinhan molemmissa on, en tiedä onko aivan sama.
Nykyinen kulkine on 320 cdi ja kylmälläilmalla sulalla tiellä kiihtyy kuin hyvä moottoripyörä.
Ottaa tosi herkästi 160km ja on nautinto ajella.

Tietty tuo nopeus on jo kova ja nokialaisesta meni runko paskaksi. :evil:
Avatar
740 GLE
Viestit: 2656
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

204 kirjoitti:Nykyinen kulkine on 320 cdi ja kylmälläilmalla sulalla tiellä kiihtyy kuin hyvä moottoripyörä.
:ei_tajuu:
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
GW
Viestit: 142
Liittynyt: 26.5.2007 13:29
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja GW »

740 GLE kirjoitti:
204 kirjoitti:Nykyinen kulkine on 320 cdi ja kylmälläilmalla sulalla tiellä kiihtyy kuin hyvä moottoripyörä.
:ei_tajuu:
Kiihtyy kuin hyvä kevytmoottoripyörä. :kuski:
200 CDI klassikko varusteilla
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

Osaako kukaan sanoa kenen valmistamat suuttimet on
220 cdi 2011-13 koneissa ja mikä on moottorin tyyppi?
Oli jossakin juttu että tuli jotakin muutoksia jossakin vaiheessa noihin moottoreihin.
Onko nämä uudemmat kestävämpiä?
Vai onko vika herkempiä kuin vanhat 220 moottorit?
juissi.2
Viestit: 160
Liittynyt: 19.10.2010 20:02
Paikkakunta: kymi

Viesti Kirjoittaja juissi.2 »

eiköhän sieltä löydy possilaiset
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Mitähän eroa on tuolla 165kW ja 170kW koneella oikein on?
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

nix0n kirjoitti:Mitähän eroa on tuolla 165kW ja 170kW koneella oikein on?
Täältä löytyy tietoa OM642 eri versioista. (jos tarkoitat kysymykselläsi kyseistä moottoria?)
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Mjooh W204 on Saksassa ilmoituksessa 350cdi osa on 165kW ja osa 170kW. Niin kävin miettimään että mitähän eroa nuilla oikein on.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
|Teemu|
Viestit: 165
Liittynyt: 03.11.2010 18:49
Paikkakunta: Suomen Pittsburgh

Viesti Kirjoittaja |Teemu| »

Kyseessä allekirjoituksen C180 CDI, käyttöönotettu joulukuulle 2012 ja nyt ajettu kohta 125tkm.

1)Vähän jälkeen 30tkm havaittu kuskin penkin articossa pieni reikä joka kasvoi 100tkm mennessä pitkäksi viilloksi (menee takuuseen).

2)Noin kilometreillä 90tkm lasinpesurin toiminta muuttui sellaiseksi, että kun pyytää lasinpesunestettä, pyyhkimet pyyhkäisevät lasin kuivana ja vasta toiselle pyyhkäisylle saadaan mukaan lasinpesunestettä (pesurin pumppu menee takuuseen).

3)100tkm huollossa huomattiin takaiskareiden olevan kaput (menee takuuseen). Lisäksi kiusallinen toistuva vaiva on, että kerää etujousien alapäähän kiviä jotka aiheuttavat auton sisälle asti kuuluvia "niri nari proing proing" -ääniä (tänä vuonna kolmesti putsaillut jousien alapäät kivenmurikoista).

4)Kahtena aamuna viikon sisään kuulunut kylmäkäynnistyksen jälkeen n.5sek ajan outoa raklatusta pellin alta. Olisko jo ketjunkiristin antautumassa? Täytyy tutkituttaa seuraavassa 125tkm huollossa.

Lisäksi muutamia pieniä vaivoja ollut pariin otteeseen, joihin vikaa ei ole löytynyt, mutta oireet eivät ole jatkuvia tai ne ovat loppuneet itsekseen. Mainittakoon mm. kesäkelillä lämpöjen seilaus, pari kertaa ei ole ensiyrittämällä startannut avainta käännettäessä, vilkut ovat joskus hakanneet tuplavauhtia yms..

Autossa on paljon hyvääkin ja sillä on mukava taittaa matkaa, mutta vähän turhan paljon kaikenlaista pientä vikaa on matkalle sattunut.
W213 E200d A Exclusive/Avantgarde -19
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1270
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Vilkkuvian syy voi olla peilin ledi paketissa mikä alkaa pätkimään.
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

markoala kirjoitti:Vilkkuvian syy voi olla peilin ledi paketissa mikä alkaa pätkimään.
Sepä onkin muuten metka tämä, mulla W212 meni peilin vilkku pimeeks, niin mittaristossa tuplavauhti, että kuski huomais asian, mutta ulkona vilkkui ihan normaali tahtiin, paitsi peilivilkku joka oli siis pimeä
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W204 / R171 moottori”