Takuuaikaiset viat C- ja E sarjalaisissa (CDI)
Takuuaikaiset viat C- ja E sarjalaisissa (CDI)
Millainen ja kenen valmistamat Diesel -polttoainejärjestelmät on Ihan uusissa C- ja E -sarjalaisissa 220CDI, 250 CDI tai isommissa ... ??
(siis vm 2012- 2013)
Millaisia takuuaikaisia vikoja ja vaivoja ootte ko. autoissa hoidattaneet ??
(siis vm 2012- 2013)
Millaisia takuuaikaisia vikoja ja vaivoja ootte ko. autoissa hoidattaneet ??
Sähkösen käsijarrun kanssa on ollut joitain ongelmia samoin automaatin vaihteen valitsimen kanssa
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1936
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Lieneekö 320 cdi miten tuomionpäivän reaktori w204:n keulalla? Olen nuita alkanut nyt myös kyttäämään, eniten itseä kiinnostaisi 3 litran v6 bensat, mutta kun haussa on n. 50-80 tkm. ajettu auto niin vähän mietityttää että dieselillä saattaisi olla paremmat markkinat jos laitteesta haluaa joskus eroonkin päästä.
BMW 318d -09
Juu se on nykyään nimellä 350cdi mutta lähes sama OM642 siellä pellin alla silti on.arii kirjoitti:Ei kai 2012-2013 malleihin enää 320cdi:tä ole ollut valittavissa (c- ja e-sarjoissa)? Siis jos puhutaan uusista/uudehkoista autoista.markoala kirjoitti:320cdi on delphi vapaa eli huoleton.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
200 CDI on suuttimien osalta käsittääkseni myös Delphi-vapaa. Arvaankohan oikein, että myös sen softavariantti 180 CDI samoin?miikhail kirjoitti:Muita Delphi-vapaita CDI malleja ?
Elleivät Delphin suuttimet kelpaa, valittavana on siis hinnat-alkaen ja hinnat-päättyen diesel.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Mun vastaus oli tuohon 320cdi kysymykseen Kysymys oli poikkeava uusista malleista puhuttaessa, vastasin edelliseen siis. Ja ainakin 2010 mallin 200cdi:ssä on delphit mutta solenoidi suuttimet. Mitkä ainakin tähän saakka ovat toimineet. Uusia en ole käynyt katsomassa onko vielä delphit tuotannosta tulevissa.
Nykyinen kulkine on 320 cdi ja kylmälläilmalla sulalla tiellä kiihtyy kuin hyvä moottoripyörä.markoala kirjoitti:320/350 siirtää kortin hyllylle tehokkaasti,ainakin kesällä ihan varmasti. 220/250 ero voi ollla softan lisäksi voiman siirrossa. Kaksoisahdinhan molemmissa on, en tiedä onko aivan sama.
Ottaa tosi herkästi 160km ja on nautinto ajella.
Tietty tuo nopeus on jo kova ja nokialaisesta meni runko paskaksi.
Täältä löytyy tietoa OM642 eri versioista. (jos tarkoitat kysymykselläsi kyseistä moottoria?)nix0n kirjoitti:Mitähän eroa on tuolla 165kW ja 170kW koneella oikein on?
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Mjooh W204 on Saksassa ilmoituksessa 350cdi osa on 165kW ja osa 170kW. Niin kävin miettimään että mitähän eroa nuilla oikein on.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Kyseessä allekirjoituksen C180 CDI, käyttöönotettu joulukuulle 2012 ja nyt ajettu kohta 125tkm.
1)Vähän jälkeen 30tkm havaittu kuskin penkin articossa pieni reikä joka kasvoi 100tkm mennessä pitkäksi viilloksi (menee takuuseen).
2)Noin kilometreillä 90tkm lasinpesurin toiminta muuttui sellaiseksi, että kun pyytää lasinpesunestettä, pyyhkimet pyyhkäisevät lasin kuivana ja vasta toiselle pyyhkäisylle saadaan mukaan lasinpesunestettä (pesurin pumppu menee takuuseen).
3)100tkm huollossa huomattiin takaiskareiden olevan kaput (menee takuuseen). Lisäksi kiusallinen toistuva vaiva on, että kerää etujousien alapäähän kiviä jotka aiheuttavat auton sisälle asti kuuluvia "niri nari proing proing" -ääniä (tänä vuonna kolmesti putsaillut jousien alapäät kivenmurikoista).
4)Kahtena aamuna viikon sisään kuulunut kylmäkäynnistyksen jälkeen n.5sek ajan outoa raklatusta pellin alta. Olisko jo ketjunkiristin antautumassa? Täytyy tutkituttaa seuraavassa 125tkm huollossa.
Lisäksi muutamia pieniä vaivoja ollut pariin otteeseen, joihin vikaa ei ole löytynyt, mutta oireet eivät ole jatkuvia tai ne ovat loppuneet itsekseen. Mainittakoon mm. kesäkelillä lämpöjen seilaus, pari kertaa ei ole ensiyrittämällä startannut avainta käännettäessä, vilkut ovat joskus hakanneet tuplavauhtia yms..
Autossa on paljon hyvääkin ja sillä on mukava taittaa matkaa, mutta vähän turhan paljon kaikenlaista pientä vikaa on matkalle sattunut.
1)Vähän jälkeen 30tkm havaittu kuskin penkin articossa pieni reikä joka kasvoi 100tkm mennessä pitkäksi viilloksi (menee takuuseen).
2)Noin kilometreillä 90tkm lasinpesurin toiminta muuttui sellaiseksi, että kun pyytää lasinpesunestettä, pyyhkimet pyyhkäisevät lasin kuivana ja vasta toiselle pyyhkäisylle saadaan mukaan lasinpesunestettä (pesurin pumppu menee takuuseen).
3)100tkm huollossa huomattiin takaiskareiden olevan kaput (menee takuuseen). Lisäksi kiusallinen toistuva vaiva on, että kerää etujousien alapäähän kiviä jotka aiheuttavat auton sisälle asti kuuluvia "niri nari proing proing" -ääniä (tänä vuonna kolmesti putsaillut jousien alapäät kivenmurikoista).
4)Kahtena aamuna viikon sisään kuulunut kylmäkäynnistyksen jälkeen n.5sek ajan outoa raklatusta pellin alta. Olisko jo ketjunkiristin antautumassa? Täytyy tutkituttaa seuraavassa 125tkm huollossa.
Lisäksi muutamia pieniä vaivoja ollut pariin otteeseen, joihin vikaa ei ole löytynyt, mutta oireet eivät ole jatkuvia tai ne ovat loppuneet itsekseen. Mainittakoon mm. kesäkelillä lämpöjen seilaus, pari kertaa ei ole ensiyrittämällä startannut avainta käännettäessä, vilkut ovat joskus hakanneet tuplavauhtia yms..
Autossa on paljon hyvääkin ja sillä on mukava taittaa matkaa, mutta vähän turhan paljon kaikenlaista pientä vikaa on matkalle sattunut.
W213 E200d A Exclusive/Avantgarde -19
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
Sepä onkin muuten metka tämä, mulla W212 meni peilin vilkku pimeeks, niin mittaristossa tuplavauhti, että kuski huomais asian, mutta ulkona vilkkui ihan normaali tahtiin, paitsi peilivilkku joka oli siis pimeämarkoala kirjoitti:Vilkkuvian syy voi olla peilin ledi paketissa mikä alkaa pätkimään.
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17