Hydraulisten venttiilinnostimien puhdistus -kiire
-
- Viestit: 94
- Liittynyt: 04.11.2010 13:57
- Paikkakunta: Mikkeli
Hydraulisten venttiilinnostimien puhdistus -kiire
Nyt on autosta nokka-akseli irti ja pitäis koettaa puhdistaa venttiilinnostimet.
Auto on 250D -88.
Joskus luin foorumilta että joku oli kopistellut nostajaa esim viilapenkin reunaan ja saanut nostajan auki mutta ei minun auton nostajat ainakaan aukene.
Nostajissa on mersun logot, mahtaakohan jotkin tarvikenostajat olla purettavissa mutta alkuperäiset eivät.
Koetin silleen putsailla niitä että laskin paineilmaa niihin öljyreiästä ja kyllä nostajasta öljyä jonkin verran tuli.
Pitääkö nostimet täyttää uudella öljyllä ettei niihin jää ilmaa ja jos jää ilmaa niin onko koneessa samanlainen kalkatus kuin ennen remonttia?
En ole vielä ostanut uusia nostimia niin jos en saa vanhoja putsattua niin on vaan laitettava vanhat takaisin ja laitettava myöhemmin uudet.
Auto on 250D -88.
Joskus luin foorumilta että joku oli kopistellut nostajaa esim viilapenkin reunaan ja saanut nostajan auki mutta ei minun auton nostajat ainakaan aukene.
Nostajissa on mersun logot, mahtaakohan jotkin tarvikenostajat olla purettavissa mutta alkuperäiset eivät.
Koetin silleen putsailla niitä että laskin paineilmaa niihin öljyreiästä ja kyllä nostajasta öljyä jonkin verran tuli.
Pitääkö nostimet täyttää uudella öljyllä ettei niihin jää ilmaa ja jos jää ilmaa niin onko koneessa samanlainen kalkatus kuin ennen remonttia?
En ole vielä ostanut uusia nostimia niin jos en saa vanhoja putsattua niin on vaan laitettava vanhat takaisin ja laitettava myöhemmin uudet.
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
-
- Viestit: 94
- Liittynyt: 04.11.2010 13:57
- Paikkakunta: Mikkeli
Lämmität ensin ja sitten puristat vaikka penkkiporakoneella ölpät pihalle. Ihan normihommaa superin kansirempan yhteydessä kymppikuuskymppiöljyillä
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
ai lämmittääkkö ne piti osa meni kasaan ja osa ei kun viilapenkissäkin niitä rutistelin kylmänä.XUX63 kirjoitti:Lämmität ensin ja sitten puristat vaikka penkkiporakoneella ölpät pihalle. Ihan normihommaa superin kansirempan yhteydessä kymppikuuskymppiöljyillä
voiskai tuohon lisätä vielä että jos naftassa niitä uittaisi ja puristelisi naftan seassa niin luulisi likojen sieltä lähtevän (joskus niitä pystyy käsin pumppaamaan). eikös ne mielummin tyhjäksi kannata litistellä ennen asennusta, ite asensin vielä sillätapaa että kannen voitelureikä ja tuo hydraulikupin reikä on kohdakkoin että öljyt osuisi nopeesti oikeeseen paikkaan,liekkö sitten miten lujaa sielä pyörivät että onko tuosta hyötyä mutta eipä siitä vaivaakaan ollut nimeksikään
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-
- Viestit: 94
- Liittynyt: 04.11.2010 13:57
- Paikkakunta: Mikkeli
Laitoin eilen nostajat likoamaan dieseliin.
Kokeilin painella niitä ja 2 nostajaa sain liikkumaan käsivoimin ruuvimeisselillä painelemalla.
Vanhaa öljyä tuli pois aika hyvin silleen kun puhalsin paineilmaa nostimen öljyreiästä nostimen sisälle.
Voishan tuota ruuvipenkkiäkin kokeilla vielä.
Kuumailmapuhaltimella antaa lämpöä kylkeen ja puristelee ruuvipenkissä.
Kokeilin painella niitä ja 2 nostajaa sain liikkumaan käsivoimin ruuvimeisselillä painelemalla.
Vanhaa öljyä tuli pois aika hyvin silleen kun puhalsin paineilmaa nostimen öljyreiästä nostimen sisälle.
Voishan tuota ruuvipenkkiäkin kokeilla vielä.
Kuumailmapuhaltimella antaa lämpöä kylkeen ja puristelee ruuvipenkissä.
Ei oo tullu vastaan vasta kuin yksi nostaja mikä ei oo lähteny auki viilapenkkiä vasten. Terävä isku ja sisäosan pitäisi pudota, alkuperäisiä nostimia olleet.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
-
- Viestit: 94
- Liittynyt: 04.11.2010 13:57
- Paikkakunta: Mikkeli
Tarkoitatko Multiviri että pajavasaralla annetaan kunnolla nostajan päälle niin sisukset putoaa pöydälle.
Onko tuossa mahdollista munata lyömällä nostin soikeaksi jolloin se ei enää mahdu paikoilleen koneeseen.
Mites vielä tuleekohan jälkiä nostajaan pajavasaran iskuista ja naarmut syö nokkaa?
Auto on oltava maanantaiaamuna ajossa joten nostajia ei ole varaa särkeä yhtään
Onko tuossa mahdollista munata lyömällä nostin soikeaksi jolloin se ei enää mahdu paikoilleen koneeseen.
Mites vielä tuleekohan jälkiä nostajaan pajavasaran iskuista ja naarmut syö nokkaa?
Auto on oltava maanantaiaamuna ajossa joten nostajia ei ole varaa särkeä yhtään
Olisin lähtenyt siitä että ajaa koneen tosi kuumaksi, öljyt (228,3) ja suodatin uutta, sit vielä pikku lenkki kylällä niin pitäs olla hiljaset,, tietty ensi on tarvinnu ajaa jollain tosi luihulla rasvalla 10tkm, vissiin oot kun ropisee
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Ota nostimesta kiinni ja kopsuta sitä viilapenkkiä vasten. Yleensä pari kolme terävää iskua on riittänyt.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: 15.11.2010 21:38
- Paikkakunta: JKLKHU
Juuri tuon nostinremontin tein siten, että käsin nostimesta kiinni, muutama terävä isku viilapenkkiä vasten siihen suuntaan mistä se nappula irtoaa. Kyllä se sieltä tulee. Nostimeen ei tule vikaa, jos ei aivan kulmalleen iske.
Siellä on lisäksi pieni jousi, jota ei kannata hukata. Takasin menee, kun painaa tai ruuvimeisselin kädensijalla vähän nappaa. Siinä on sellainen lukko rengas, joka pitää systeemin kasassa. Nappulan pitäisi liikkua sormin painaen.
Siellä on lisäksi pieni jousi, jota ei kannata hukata. Takasin menee, kun painaa tai ruuvimeisselin kädensijalla vähän nappaa. Siinä on sellainen lukko rengas, joka pitää systeemin kasassa. Nappulan pitäisi liikkua sormin painaen.
-
- Viestit: 94
- Liittynyt: 04.11.2010 13:57
- Paikkakunta: Mikkeli
En saanut kopistelemalla nostimia auki.
Öljyinä olen kokeillut useampaa merkkiä mm. Teboil diamond dieseliä 5w/40, Liqui Moly 5w/40, Castrol Magnatech 5w/40 ja nyt koneessa on Mobil Delvac Super 10w/30.
Castrolin öljyillä kone kalkatti vähiten.
Nostimet oli tosi jumissa, kahta nostinta pystyi liikuttamaan käsivoimin, loput aukesi ruuvipenkissä.
Sain nostimet puhdistettua ruuvipenkissä kuumailmapuhallinta apuna käyttäen.
Laitoin M10*40 ruuvin ja ruuvin päähän mutterin.
Mutteri kävi sopivasti nostajan tapin päähän, nostajan toiselle puolelle puukalikka suojaksi ruuvipenkin ja nostajan väliin.
Nostajan öljyreiästä sai suihkutettua irrotusöljyä nostimen sisään.
Sitten vaan kuumailmapuhaltimella lämpöä nostajaan ja ruuvipenkissä sai hyvin pyöriteltyä nostajan tappia edes takas, pikku hiljaa tappi painui syvemmälle ja liikkuu helposti.
Öljyinä olen kokeillut useampaa merkkiä mm. Teboil diamond dieseliä 5w/40, Liqui Moly 5w/40, Castrol Magnatech 5w/40 ja nyt koneessa on Mobil Delvac Super 10w/30.
Castrolin öljyillä kone kalkatti vähiten.
Nostimet oli tosi jumissa, kahta nostinta pystyi liikuttamaan käsivoimin, loput aukesi ruuvipenkissä.
Sain nostimet puhdistettua ruuvipenkissä kuumailmapuhallinta apuna käyttäen.
Laitoin M10*40 ruuvin ja ruuvin päähän mutterin.
Mutteri kävi sopivasti nostajan tapin päähän, nostajan toiselle puolelle puukalikka suojaksi ruuvipenkin ja nostajan väliin.
Nostajan öljyreiästä sai suihkutettua irrotusöljyä nostimen sisään.
Sitten vaan kuumailmapuhaltimella lämpöä nostajaan ja ruuvipenkissä sai hyvin pyöriteltyä nostajan tappia edes takas, pikku hiljaa tappi painui syvemmälle ja liikkuu helposti.