tarrat irti jalopuista??
tarrat irti jalopuista??
tuollasen on entinen omistaja mennyt tekemään että liimaillut sisustan jalopuut täyteen pikku tarroja.. ja vielä ihan jokaisen jalopuu osan mennyt tärvelee
milläs konstilla nuo saisi irti että puut pysyisi ehjinä tarrat on tosiaan yksitellen ja pieninä paloina liimailtu ja paperitarroja ettei ole muovia.. kynnet ei kestä tuollasta raaputtelua..
alta paljastuisi pähkinäpuu osat ja on kyllä hirveen näkönen tällä hetkellä tuo sisusta
VW golf 4motion -00
S124 300TDT 4MATIC -89
w124 230E "AMG" -87
toyota camry 2.0gli sv21
S124 300TDT 4MATIC -89
w124 230E "AMG" -87
toyota camry 2.0gli sv21
Kannattaa ennen liuottimia tai muita litkuja koittaa miten lähtee lämmön kanssa, eli näyttää vähän lämpöpuhallinta tai hiustenkuivaajaa Jos jää pieniä liimaläiskiä nii ne lähtee ksyleenillä, minkä ei pitäisi tehdä lakalle mitään. Jos oikein hyvää haluaa nii pyyhkäset tarrojen irrotuksen jälkee ne parketit ~1000 hiomapaperilla mataksi ja kiillotat nii lähtee pikku naarmut ym.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Ohoh, kaikenlaisia mieltymyksiä sitä immeisillä on. Ehkä hän ei pitänyt jalopuusta
Ennen kuin kokeilet ksyleeniä, asetoonia tai muita vahvoja aineita, - kannattaa kokeilla etanolia tai tärpättiä. Nekin toimivat useisiin liimoihin. Mutta kaikessa on riskinä että lakka vaurioituu.
Lämmitys on hyvä, kuten Sonikki ehdotti. Se lienee kevyin käsittely.
Ennen kuin kokeilet ksyleeniä, asetoonia tai muita vahvoja aineita, - kannattaa kokeilla etanolia tai tärpättiä. Nekin toimivat useisiin liimoihin. Mutta kaikessa on riskinä että lakka vaurioituu.
Lämmitys on hyvä, kuten Sonikki ehdotti. Se lienee kevyin käsittely.
täytyypäs lähtä ostamaan jonkunlaista lämmitintä ja kokeilla sillä ensin
ei ollut pitänyt jalopuusta nii oli sitten liimaillut, on varmaan mennyt aikaa liimata pikkutarroja auto täyteen
tuossapa vielä toinen kuva tuosta hirvityksestä, pahaa tekee ajella nyt mersulla ratti vaihtui jo sportlinen rattiin..
ei ollut pitänyt jalopuusta nii oli sitten liimaillut, on varmaan mennyt aikaa liimata pikkutarroja auto täyteen
tuossapa vielä toinen kuva tuosta hirvityksestä, pahaa tekee ajella nyt mersulla ratti vaihtui jo sportlinen rattiin..
VW golf 4motion -00
S124 300TDT 4MATIC -89
w124 230E "AMG" -87
toyota camry 2.0gli sv21
S124 300TDT 4MATIC -89
w124 230E "AMG" -87
toyota camry 2.0gli sv21
- klonksvaagen
- Viestit: 212
- Liittynyt: 27.12.2011 21:28
- Paikkakunta: Punaraja
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
mä vähän eppäilen että paperiset tarrat ei lähde lämmittämällä Kastelemalla vois lähteekkin mutta silloin kärsii puut toffeelaikka vois olla yks konsti mut sen jälkeen vois olla hyvä hioda ja lakata pinnat jos tuli pahasti naarmuja (ei pitäis ei, mut voi tulla) Bräkliinerillä liottaminen tai tärpätillä rms joka ei oikeen ehdi puuhun imeytyä ja tehdä vahinkoa,lakasta puhumattakaan. präkliineriki voi aavistuksen pehmittää sitä lakkaa työstön ajaksi
melko kinkkinen tapaus kun liikaa alkaa miettimään
melko kinkkinen tapaus kun liikaa alkaa miettimään
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Hetkonen jäi kokonaa huomaamatta että paperitarroista kyse
Joskus poistin itse paperitarroja ihan rehellisellä rypsiöljyllä ja hyvin lähti ku anto imeytyä hetken! Tykkäisköhän nuo karahkatkaan pahaa tuommoisesta, tuotahan käytetään suoja-aineenakin puulle? Olis nuokin vaan sitä kiinalaista muovipuuta nii olis paljo helpompaa
Joskus poistin itse paperitarroja ihan rehellisellä rypsiöljyllä ja hyvin lähti ku anto imeytyä hetken! Tykkäisköhän nuo karahkatkaan pahaa tuommoisesta, tuotahan käytetään suoja-aineenakin puulle? Olis nuokin vaan sitä kiinalaista muovipuuta nii olis paljo helpompaa
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Niin ku tuolla aiemmin sanoin, hio ja kiillota ne + vaha niskaan Tai voihan ne kiillottaa suoraakin mutta lopputulos ei ole kovin hääppöinen kun ne hiusnaarmut ym. ei lähde muuta ku hiomalla.mikkope kirjoitti: naarmujakaan ei juuri tullut, kiiltoa tarvisi lisää
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
No kaskas , tuossa kun lueskelin ,niin kävi vesi myös mielessä, kostea rätti päälle hetkeksi ja siitä. Asuntovaunujen liimattavia tarroja olaan porukoiden kanssa sinolilla otettu hyvällä tuloksella. En tiedä mitä ainetta nuo tarrat ovat mutta esim kirpputorien viivakoodihintalaput lähtee tuolla vesisysteemillä ja helpolla.mikkope kirjoitti:
tuollaista jälkeä hieman vedellä kostutettuna ja rutosti hinkkaamista pesusienen kanssa
naarmujakaan ei juuri tullut, kiiltoa tarvisi lisää
voisi vielä kokeilla rypsiöljyllä
naarmut varmaan helpoiten pois kun hioo vaikka 400 santapaperilla ja lakka päälle ruiskulla tms.. eivät varmaan maalamossakaan kauheesti velota jos pyydät nätisti valmiiks hiottuja osia lakkaamaan samalla kun maalaavat jotain muutakin hlö autoa menis samoilla lämmöillä uunissa yms eikä vie tilaa
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Eikös tämän homman vain torppaa se jos vanhassa lakkapinnassa on yksikin halkeama nii joutuu hiomaan viiluun asti, mikä voi olla... sanotaako haastavaa Vai saako tarpeeksi ohuilla harsoilla lakattua tollasen halkeaman siististi ettei se halkeama hylji uutta lakkaa?Terho P kirjoitti:naarmut varmaan helpoiten pois kun hioo vaikka 400 santapaperilla ja lakka päälle ruiskulla tms..
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
juu tuo halkeama tekee haasteita jos "uuden" meinaa tehdä
jos hioo viiluun saakka niin siitä viilusta nousee karva pystyyn ja pitää välihioda ja lakata uudelleen että tulee hyvä. olettaen että viilussa on värit yms kuviot edelleen hionnan jälkeen tallella
ite hioin viiluun saakka ja marmorointia ja lakkaa päälle
jos hioo viiluun saakka niin siitä viilusta nousee karva pystyyn ja pitää välihioda ja lakata uudelleen että tulee hyvä. olettaen että viilussa on värit yms kuviot edelleen hionnan jälkeen tallella
ite hioin viiluun saakka ja marmorointia ja lakkaa päälle
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
uutta ei tarkotus tehä, sen verran halkeilleet että joutuis kaikki hiomaan
kunhan vain saa tarrat irti ja kiillon palautettua, niin kelpaa
ei lähtenyt rypsiöljyllä irti, nyt on liukkaana koko paneeli.. vedellä kostutettuna homma siis jatkuu..
kunhan vain saa tarrat irti ja kiillon palautettua, niin kelpaa
ei lähtenyt rypsiöljyllä irti, nyt on liukkaana koko paneeli.. vedellä kostutettuna homma siis jatkuu..
VW golf 4motion -00
S124 300TDT 4MATIC -89
w124 230E "AMG" -87
toyota camry 2.0gli sv21
S124 300TDT 4MATIC -89
w124 230E "AMG" -87
toyota camry 2.0gli sv21