Fetisisti kirjoitti:No pistetäänpä tämmöinen pieni kysymys tähän väliin.
Mitä järkeä on 2000-luvulla tehdä 2v/syl koneita, ja vielä työntötangolla?
Chevrolet LS7
Tuo kuitenkin menee päästönormien sisään, ja kaiketi kyseessä on suht potentiaalinen peli.
Jaa, ensinnäkin kun olen lueskellut jenkkiläisiä Vettefoorumeita tuntuu siellä olevan jopa vastustusta dohc konstruktiolle. Sitä kannattaa tehdä jota ihmiset haluavat ostaa. Päästönormithan tuo motti toki täyttää.
Muita hyviä puolia. Vähemmän osia = vähemmän
rikkimeneviä osia.
Paljon pienempi ja keveämpi kuin esim Mersun uusi AMG 6,2 DOHC 32V V8, kuitenkin piirun tehokkaampi (euroversiot kummastakin)*.Suunnittelukustannukset olemattomat, koska perustuu vahvasti edellisiin versioihin. Tuo nimenomainen LS7 ei tosin ole kovin halpa valmistaa, koska se kasataan lähes käsityönä, sekä moottori sisältää esim. titaaniosia. Huomatkaa muuten tuplat venttiilikolot männässä sokeata tummahipiäistä duunaria
varten, mäntää ei voi asentaa väärinpäin
.
Jossain näin kuvassa vierekkäin Fordin tönärikasin ja sitten jonkun nykyaikaisen koneen. Kasi näytti huomattavan kompaktilta. Pienehköön urheiluautoon (Vette) ei leveää ja korkeaa DOHC-konetta saa istutettua helpolla.
Vielä voisi kommentoida että vuodesta 1972 pitkälle 90-luvulle olivat ameriikaninsinöörit ihan pihalla noiden kanssa. 90-luvulla saivat kummasti puhallettua uutta henkeä taas pikkulohkoon ja nyt tuo 7-litrainen hönkii jo yli 500 hummaa. Ei paha...
*) EDITTINÄ "faktaa"
AMG 63 kuivapaino 210kg
taulukko
LS1 alukasi märkäpaino ilman kytkintä/vauhtipyörää/pakosarjoja 383lbs= 174kg
kliks
I drive an Opel. What's your excuse?