Herrasmiehet ajavat BMW:llä
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Eli 140-210tkm, tosin vähän kuulostaisi että epäkurantti kiertari tai sen pultit osunu joukkoon. Kun ei nuita läjäpäin ole esiintyny.dealer kirjoitti:Kilometrejä 7 öljynvaihdon verran.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
No näitkö siellä esim. tätä M8:atodellauupunut kirjoitti:En kyllä nähnyt käydessäni bmw weltissä....Laaksonen kirjoitti:Voihan tuo ollakin aprillipila, jos onkin niin taitavasti tehty fotoshop.
-Katsotaan, ilmaantuuko tuosta jatkossa lisää kuvia.
.
http://www.bmwblog.com/2010/09/13/bmwbl ... prototype/
Löytyipä jonkinlainen kytkös kahden saksalaismerkin väliltä:
http://www.conceptcarz.com/vehicle/z17582/BMW-AM-4.aspxConcptcarz kirjoitti:In March of 1932, BMW dropped their license with Austin to focus on vehicles of their own design. The first was the Type 30/20S Typ AM. Power was from a 782 cc engine that was slightly larger than the Austin-based unit, but with overhead valves. Bodies were sourced from Daimler-Benz at Sindelfingen.
BMW 5er LCI:
http://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=842217
Näin naamahissaus hoidetaan tyylillä, pieniä maallikoille lähes huomaamattomia ehostuksia, F10/11 on jo alunperinkin niin tyylikäs ettei suuriin muutoksiin ollutkaan tarvetta.
Eikö se lottovoitto vois jo tulla että piäsis kaupoille...
http://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=842217
Näin naamahissaus hoidetaan tyylillä, pieniä maallikoille lähes huomaamattomia ehostuksia, F10/11 on jo alunperinkin niin tyylikäs ettei suuriin muutoksiin ollutkaan tarvetta.
Eikö se lottovoitto vois jo tulla että piäsis kaupoille...
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Itseä ainakin tuosta mallistosta kiinnostaa kovasti 520XdA, joka on myös kilpailijoille hieman vaikea asia. Audilla, Mersulla ja Volvolla kun ei ole tuossa kokoluokassa olevaa pienikoneista nelivetoa lainkaan tarjolla, hinnat tulevat jälleenmyyjille ensi viikolla, silloin pitäisi itsekin saada hinnasto käteen. Saas nähdä, vaihtuuko subaru moiseen...Laaksonen kirjoitti:Juttua faceliftatusta 5:sta Suomeksi:
http://auto.fi.msn.com/uutiset/bmw-5-sa ... -moottorit
rotella on vissiinkin ajokokemusta tuollaisella F10:llä, onkos se ohjaustunto oikeasti niin huono kuin monissa koeajoraporteissa moititaan? Entä uraherkkyys? Luulisi että jos jotain isompaa probleemaa tuon kanssa on ollut niin tässä LCI:ssä hommalle olisi tehty jotain...
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Oon miettiny kanssa samaa, miksi esim mersun filosofia on 4-maticcien kohdalla ollut pitkälti se, että voimaa pitää olla, iso kone jne. Menis ne pikkukoneisetkin varmasti kaupaksi, eikä ainakaan ois voimansiirrolle niin rankka.rotte kirjoitti:Itseä ainakin tuosta mallistosta kiinnostaa kovasti 520XdA, joka on myös kilpailijoille hieman vaikea asia. Audilla, Mersulla ja Volvolla kun ei ole tuossa kokoluokassa olevaa pienikoneista nelivetoa lainkaan tarjolla, hinnat tulevat jälleenmyyjille ensi viikolla, silloin pitäisi itsekin saada hinnasto käteen. Saas nähdä, vaihtuuko subaru moiseen...
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Vielä en ole ehtinyt ajamaan tuota diesel CVT outbackia, ajoon saan sen ensi viikon torstaina, silloin neljä tuntia itsellä ajossa. Lauantaina kävin istumassa ja katselemassa autoa.haju kirjoitti:Onko rotte ajanut vielä outbackin diisseli CVT mallia?
Tuo 520d nelikkona voisi olla tosiaankin aika mainio laite. Onko hajuakaan mihin hintahaarukkaan se menee?
Bemarin hintaluokasta myyjä arveli, että noin kolmesta neljään tonnia takavetoista arvokkaampi olisi tuo nelivetoinen 520. Lisäksi, mikäli nykyisen tapainen Business-varustelu ja hinnoittelu on olemassa tuolloin, niin hinta jäänee automaattivaihteisena Business-varusteltuna alle 60k€ luokkaan. Varusteinahan tuossa on mm. xenonvalot, bluetooth, parkkitutkat edessä ja takana, varashäly ja laajennettu automaatti-ilmastointi.
Hieman on ajokokemusta, noin 700km yhteensä ajellut tuolla isän F10:llä. Vertailukohtana voinen käyttää E90 LCI 316d bemaria. Tuo viitonen ei ole tuohon kolmoseen verrattuna mikään uratutka, omasta mielestäni menee kuin juna tien päällä. Ohjaustunto tuossa on oikeastaan nykypäivän sähkötehostinten aikakautena yllättävän hyvä, tuntee mitä tien ja renkaiden välissä tapahtuu, autolla ajaa kyllä ihan mielikseen pikkuisia syheröisiä asfalttipätkiä.Eldorado kirjoitti:rotella on vissiinkin ajokokemusta tuollaisella F10:llä, onkos se ohjaustunto oikeasti niin huono kuin monissa koeajoraporteissa moititaan? Entä uraherkkyys? Luulisi että jos jotain isompaa probleemaa tuon kanssa on ollut niin tässä LCI:ssä hommalle olisi tehty jotain...
En ole kiinnittänyt huomiota, onko koeajoraporttien autoissa ollut minkälaiset renkaat alla, mutta tuo kolmonen oli ainakin järkyttävä uratutka. Tasaisella mutkatiellähän se meni kuin mikroauto konsanaan. Uraherkkyyden uskon itse johtuvan pääasiassa renkaista, jotka tuossa kolmosessa olivat run-flatit. Vitosessa meillä ei niitä ole, joten siitä johtunee omat erilaiset mielipiteeni auton ajettavuudesta. Yksi tekijä ajettavuuteen on myös se, että olen tottunut ajamaan tuolla Outbackilla, jossa on korkeaprofiilinen rengastus ja iso maavara, joka tekee ajosta huomattavasti erilaisempaa kuin "tavallisella" henkilöautolla.
Kyllä alkaa varmasti kohta olla muillakin ns. "talousluokan" nelikkoja myynnissä, nykypäivänä kun on hieman haastavaa myydä isomoottorisia autoja, johtuen ihmisten aivopesusta hiukkaspäästöjen yms. suhteen. Lisäksi mahdollinen menestys bemarin viitossarjan pikkunelikolle tulee pistämään vipinää kilpailijoiden kinttuihin.Vensku_ kirjoitti:Oon miettiny kanssa samaa, miksi esim mersun filosofia on 4-maticcien kohdalla ollut pitkälti se, että voimaa pitää olla, iso kone jne. Menis ne pikkukoneisetkin varmasti kaupaksi, eikä ainakaan ois voimansiirrolle niin rankka.
4er Coupé:
http://www.germancarforum.com/community ... upe.49143/
Nyt ei enää tarttis yhtään miettiä minkä kulkupelin hommais jos ois sitä pätäkkää ja palijon, tuo se olis.
http://www.germancarforum.com/community ... upe.49143/
Nyt ei enää tarttis yhtään miettiä minkä kulkupelin hommais jos ois sitä pätäkkää ja palijon, tuo se olis.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Näyttää kyllä useassa kuvassa ylijäämä osista kasatulta tekeleeltä..... . Ei iske, ei.Eldorado kirjoitti:4er Coupé:
http://www.germancarforum.com/community ... upe.49143/
Nyt ei enää tarttis yhtään miettiä minkä kulkupelin hommais jos ois sitä pätäkkää ja palijon, tuo se olis.
.
Eihän tuo ihan täydellinen ole, mutta varsin linjakas muotoilu kuitenkin. En tykkää etuloksujen aukoista, ihan turhakkeet ja pilaavat ulkonäköä. On tämä mielestäni kuitenkin parempi kuin MB:n ja Audin vastaavat kaksioviset. Bemuista parhaana pidän edelleenkin viitosta. Mielenkiinnolla odottelen myös tulevaa seiskaa, nykyinen ei kyllä iske ulkonäöllisesti omaan makuun.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Minä tykkään 1Coupesta....ja vitosesta.Eldorado kirjoitti:Eihän tuo ihan täydellinen ole, mutta varsin linjakas muotoilu kuitenkin. En tykkää etuloksujen aukoista, ihan turhakkeet ja pilaavat ulkonäköä. On tämä mielestäni kuitenkin parempi kuin MB:n ja Audin vastaavat kaksioviset. Bemuista parhaana pidän edelleenkin viitosta. Mielenkiinnolla odottelen myös tulevaa seiskaa, nykyinen ei kyllä iske ulkonäöllisesti omaan makuun.
Jos tuohon neloseen vertaa Audin vitosta....on se vaan hieno.
Kyllä noi tietty hienoja on vaikkei kaikki omaan silmään osukaan.
Tuossa nelosessa häiritsee jotenkin keskeneräisyys?, kaikki linjat töksähtää johonkin kulmaan tai leikkaukseen....jne.
E: otan osan takaisin, kuvissa on eroja.
Kyllä se näyttää punaisena ihan sulavalta. Sisältä kieltämättä erittäin hieno mutta vaihdekepin voisivat jo jättää pois, olen tuota uutta joistikkiä karsastanut alusta lähtien.
.
F10 LCI:n hinnat tulleet julki, Sedanin hinnat alkavat 46 933,26€ (518dA Business) ja päättyvät 177 005,31€ (M5). Farkkuna lähtöhinta 50 381,31€ (518dA Business Touring) ja päättyvät 118 236,64€ (550i).
Tässä uudessa tehoversiossa 518d näyttäisi teholukemat olevan 143Hp/360Nm. Ja sitten se mielenkiintoisin malli, eli 520 farkkunelikko. Autohan on saatavilla pelkästään business-mallina, joka ei tarkoita, että olisi pelkästään yrityskäyttöön, sillä nykyäänhän noita saa ja pitääkin myydä yksityisasiakkaillekin. Auton hinta vakiovarustein on 58 889,49€, joka on noin neljä tonnia takavetoista enemmän. Vakiovarusteina koko mallistossa muunmuassa Xenonvalot nykyään. Business-mallissa on myös muutamia hyviä ja "tarpeellisiakin" varusteita:
Automaattivaihteisto (8-vaihteinen)
Peruutustutka eteen ja taakse
Mustat kattokaiteet
Bluetooth handsfree Pro, USB-liitäntä
Automaattinen ilmastointi laajennetuin toiminnoin
Automaattisesti himmentyvä taustapeili
Lämmitettävä ohjauspyörä.
Saas nähdä kuin miehen käy...
Tässä uudessa tehoversiossa 518d näyttäisi teholukemat olevan 143Hp/360Nm. Ja sitten se mielenkiintoisin malli, eli 520 farkkunelikko. Autohan on saatavilla pelkästään business-mallina, joka ei tarkoita, että olisi pelkästään yrityskäyttöön, sillä nykyäänhän noita saa ja pitääkin myydä yksityisasiakkaillekin. Auton hinta vakiovarustein on 58 889,49€, joka on noin neljä tonnia takavetoista enemmän. Vakiovarusteina koko mallistossa muunmuassa Xenonvalot nykyään. Business-mallissa on myös muutamia hyviä ja "tarpeellisiakin" varusteita:
Automaattivaihteisto (8-vaihteinen)
Peruutustutka eteen ja taakse
Mustat kattokaiteet
Bluetooth handsfree Pro, USB-liitäntä
Automaattinen ilmastointi laajennetuin toiminnoin
Automaattisesti himmentyvä taustapeili
Lämmitettävä ohjauspyörä.
Saas nähdä kuin miehen käy...
Nyt kun sä oot noihin hintoihin tutustunu, niin ei olis heittää muutaman muunkin mallin hintaa, bensa ja diesel, ja verrokkina myös se M5, ja verottomana, ja paljonko on veroa, että nähtäisiin, paljonko tämä ihana paskaverotus nykyään rokottaa parempia moottoreita.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Tässäpä muutamia sedan-malliston hintoja. M5 veroton hinta näyttäisi olevan 108 520€, joten verojahan tuohon tulee prameat 68 485,31€, jolla muuten saisikin 530dA sedanin takatuupparina business-mallina (258Hp). Jää vielä hieman vajaa nelisen tonnia käteen varustelua varten. Em. Auto kustantaa verotta 50 730€ ja siihen läiskäistään päälle autovero 14 004,40€, joten kokonaishinnaksi muodostuu ilman lisävarusteita vakiovärillä 64 734,40€.Vensku_ kirjoitti:Nyt kun sä oot noihin hintoihin tutustunu, niin ei olis heittää muutaman muunkin mallin hintaa, bensa ja diesel, ja verrokkina myös se M5, ja verottomana, ja paljonko on veroa, että nähtäisiin, paljonko tämä ihana paskaverotus nykyään rokottaa parempia moottoreita.
Bensakoneinen 528iA (245Hp) maksaa 61 628,47€, josta veroja 14 818,47€. "Ympäristöystävällinen" Activehybrid 5 maksaa vain 89 998,40€, josta verojen osuus on ekoystävällisesti 22 018,40€, jolla muuten saisi haettua Toyota-kaupasta uuden Yaris hybridin ja jäisi vielä n. 500e bensarahaa jarikseen.
Bensiinimalliston hinnat-alkaen malli on 520i (184Hp), maksaa verottomana 37 790€ + autovero, 12 201,63€ = 49 991,63€. Jokaisen mamman kauppakassi, M550dA xDrive maksaa verottomana 83 040€, verot 31 486,27€, joten kokonaishinnaksi perusvarustein muodostuu 114 526,27€. Joten, ostakaamme isokoneisia autoja ja tukekaamme sitä kautta Suomen kassakaivoa, jossa muuten vaikuttaisi olevan reikä pohjassa...
No muutaman vuoden vanhana ei hinnassa olekaan muuta kuin tuo vero jäljelläEldorado kirjoitti:Meikäläinen ei pystyisi ostamaan mitään noista vaikka tarvitsisi maksaa vain pelkkä autoveron osuus.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.