Herrasmiehet ajavat BMW:llä

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Voihan tuo ollakin aprillipila, jos onkin niin taitavasti tehty fotoshop.
-Katsotaan, ilmaantuuko tuosta jatkossa lisää kuvia. :roll:
Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29220
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tänään tutkittavana erään matkalaisen E61 diesel joka oli ohitustilanteessa alkanut naputtaa moottorista.
Nelosen mäntä ei liiku ihan yhtä matkaa kampiakselin kanssa, että eiköhän lähipäivinä oteta moottori irti ja levitellä.
Kilometrejä 7 öljynvaihdon verran.
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

Laaksonen kirjoitti:Voihan tuo ollakin aprillipila, jos onkin niin taitavasti tehty fotoshop.
-Katsotaan, ilmaantuuko tuosta jatkossa lisää kuvia. :roll:
En kyllä nähnyt käydessäni bmw weltissä....

.
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

dealer kirjoitti:Kilometrejä 7 öljynvaihdon verran.
Eli 140-210tkm, tosin vähän kuulostaisi että epäkurantti kiertari tai sen pultit osunu joukkoon. Kun ei nuita läjäpäin ole esiintyny.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29220
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jotain 35000-36000 on huoltonäytön mukaan öljynvaihtoväli.
Yhtään konetta ei löytynyt purkaamoilta...
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Eikä noita nyt purkaamoilla ole, kaikki on menny kaupaks tai sulattoon. :happy:
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

todellauupunut kirjoitti:
Laaksonen kirjoitti:Voihan tuo ollakin aprillipila, jos onkin niin taitavasti tehty fotoshop.
-Katsotaan, ilmaantuuko tuosta jatkossa lisää kuvia. :roll:
En kyllä nähnyt käydessäni bmw weltissä....

.
No näitkö siellä esim. tätä M8:a
Kuva
http://www.bmwblog.com/2010/09/13/bmwbl ... prototype/ :?: :roll:
Kuva
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

:lol:
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Eroaa näköjään omasta kuvastani siinä, että takasivuikkunan piena kallellaan eri suuntaan.
Kuva
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

xr kirjoitti::lol:
Kuva
:shock: :shock: :P :P :twisted: :twisted: :pumppu: :kuski:

Paljohaa maksais tollanen väliä, jos antais ton 530d:n vaihdossa? 8) :lol:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Löytyipä jonkinlainen kytkös kahden saksalaismerkin väliltä:
Concptcarz kirjoitti:In March of 1932, BMW dropped their license with Austin to focus on vehicles of their own design. The first was the Type 30/20S Typ AM. Power was from a 782 cc engine that was slightly larger than the Austin-based unit, but with overhead valves. Bodies were sourced from Daimler-Benz at Sindelfingen.
http://www.conceptcarz.com/vehicle/z17582/BMW-AM-4.aspx
Kuva
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

BMW 5er LCI:

http://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=842217

Näin naamahissaus hoidetaan tyylillä, pieniä maallikoille lähes huomaamattomia ehostuksia, F10/11 on jo alunperinkin niin tyylikäs ettei suuriin muutoksiin ollutkaan tarvetta. 8)

Eikö se lottovoitto vois jo tulla että piäsis kaupoille... :lol:
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Juttua faceliftatusta 5:sta Suomeksi:
Kuva
http://auto.fi.msn.com/uutiset/bmw-5-sa ... -moottorit
Kuva
Avatar
rotte
Viestit: 546
Liittynyt: 20.10.2010 20:57
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja rotte »

Laaksonen kirjoitti:Juttua faceliftatusta 5:sta Suomeksi:
Kuva
http://auto.fi.msn.com/uutiset/bmw-5-sa ... -moottorit
Itseä ainakin tuosta mallistosta kiinnostaa kovasti 520XdA, joka on myös kilpailijoille hieman vaikea asia. Audilla, Mersulla ja Volvolla kun ei ole tuossa kokoluokassa olevaa pienikoneista nelivetoa lainkaan tarjolla, hinnat tulevat jälleenmyyjille ensi viikolla, silloin pitäisi itsekin saada hinnasto käteen. Saas nähdä, vaihtuuko subaru moiseen...
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Sitten alkaa se iloinen korjaamolla juokseminen :happy:
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
rotte
Viestit: 546
Liittynyt: 20.10.2010 20:57
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja rotte »

Ja tuplat pois...
Avatar
haju
Viestit: 588
Liittynyt: 20.5.2007 12:16
Paikkakunta: Oulunsalo

Viesti Kirjoittaja haju »

Onko rotte ajanut vielä outbackin diisseli CVT mallia?
Tuo 520d nelikkona voisi olla tosiaankin aika mainio laite. Onko hajuakaan mihin hintahaarukkaan se menee?
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

rotella on vissiinkin ajokokemusta tuollaisella F10:llä, onkos se ohjaustunto oikeasti niin huono kuin monissa koeajoraporteissa moititaan? Entä uraherkkyys? Luulisi että jos jotain isompaa probleemaa tuon kanssa on ollut niin tässä LCI:ssä hommalle olisi tehty jotain...
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

rotte kirjoitti:Itseä ainakin tuosta mallistosta kiinnostaa kovasti 520XdA, joka on myös kilpailijoille hieman vaikea asia. Audilla, Mersulla ja Volvolla kun ei ole tuossa kokoluokassa olevaa pienikoneista nelivetoa lainkaan tarjolla, hinnat tulevat jälleenmyyjille ensi viikolla, silloin pitäisi itsekin saada hinnasto käteen. Saas nähdä, vaihtuuko subaru moiseen...
Oon miettiny kanssa samaa, miksi esim mersun filosofia on 4-maticcien kohdalla ollut pitkälti se, että voimaa pitää olla, iso kone jne. Menis ne pikkukoneisetkin varmasti kaupaksi, eikä ainakaan ois voimansiirrolle niin rankka. :D
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
rotte
Viestit: 546
Liittynyt: 20.10.2010 20:57
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja rotte »

haju kirjoitti:Onko rotte ajanut vielä outbackin diisseli CVT mallia?
Tuo 520d nelikkona voisi olla tosiaankin aika mainio laite. Onko hajuakaan mihin hintahaarukkaan se menee?
Vielä en ole ehtinyt ajamaan tuota diesel CVT outbackia, ajoon saan sen ensi viikon torstaina, silloin neljä tuntia itsellä ajossa. Lauantaina kävin istumassa ja katselemassa autoa.

Bemarin hintaluokasta myyjä arveli, että noin kolmesta neljään tonnia takavetoista arvokkaampi olisi tuo nelivetoinen 520. Lisäksi, mikäli nykyisen tapainen Business-varustelu ja hinnoittelu on olemassa tuolloin, niin hinta jäänee automaattivaihteisena Business-varusteltuna alle 60k€ luokkaan. Varusteinahan tuossa on mm. xenonvalot, bluetooth, parkkitutkat edessä ja takana, varashäly ja laajennettu automaatti-ilmastointi.
Eldorado kirjoitti:rotella on vissiinkin ajokokemusta tuollaisella F10:llä, onkos se ohjaustunto oikeasti niin huono kuin monissa koeajoraporteissa moititaan? Entä uraherkkyys? Luulisi että jos jotain isompaa probleemaa tuon kanssa on ollut niin tässä LCI:ssä hommalle olisi tehty jotain...
Hieman on ajokokemusta, noin 700km yhteensä ajellut tuolla isän F10:llä. Vertailukohtana voinen käyttää E90 LCI 316d bemaria. Tuo viitonen ei ole tuohon kolmoseen verrattuna mikään uratutka, omasta mielestäni menee kuin juna tien päällä. Ohjaustunto tuossa on oikeastaan nykypäivän sähkötehostinten aikakautena yllättävän hyvä, tuntee mitä tien ja renkaiden välissä tapahtuu, autolla ajaa kyllä ihan mielikseen pikkuisia syheröisiä asfalttipätkiä.

En ole kiinnittänyt huomiota, onko koeajoraporttien autoissa ollut minkälaiset renkaat alla, mutta tuo kolmonen oli ainakin järkyttävä uratutka. Tasaisella mutkatiellähän se meni kuin mikroauto konsanaan. Uraherkkyyden uskon itse johtuvan pääasiassa renkaista, jotka tuossa kolmosessa olivat run-flatit. Vitosessa meillä ei niitä ole, joten siitä johtunee omat erilaiset mielipiteeni auton ajettavuudesta. Yksi tekijä ajettavuuteen on myös se, että olen tottunut ajamaan tuolla Outbackilla, jossa on korkeaprofiilinen rengastus ja iso maavara, joka tekee ajosta huomattavasti erilaisempaa kuin "tavallisella" henkilöautolla.
Vensku_ kirjoitti:Oon miettiny kanssa samaa, miksi esim mersun filosofia on 4-maticcien kohdalla ollut pitkälti se, että voimaa pitää olla, iso kone jne. Menis ne pikkukoneisetkin varmasti kaupaksi, eikä ainakaan ois voimansiirrolle niin rankka.
Kyllä alkaa varmasti kohta olla muillakin ns. "talousluokan" nelikkoja myynnissä, nykypäivänä kun on hieman haastavaa myydä isomoottorisia autoja, johtuen ihmisten aivopesusta hiukkaspäästöjen yms. suhteen. Lisäksi mahdollinen menestys bemarin viitossarjan pikkunelikolle tulee pistämään vipinää kilpailijoiden kinttuihin.
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

4er Coupé:

http://www.germancarforum.com/community ... upe.49143/

Nyt ei enää tarttis yhtään miettiä minkä kulkupelin hommais jos ois sitä pätäkkää ja palijon, tuo se olis. 8)
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
270w210
Viestit: 107
Liittynyt: 14.3.2013 14:43

Viesti Kirjoittaja 270w210 »

Onpas kyllä hyvännäkönen tuo 4-sarjan kupee, kelpais kyllä ajaa oman väyrysen viereen. :D
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

Eldorado kirjoitti:4er Coupé:

http://www.germancarforum.com/community ... upe.49143/

Nyt ei enää tarttis yhtään miettiä minkä kulkupelin hommais jos ois sitä pätäkkää ja palijon, tuo se olis. 8)
Näyttää kyllä useassa kuvassa ylijäämä osista kasatulta tekeleeltä..... :shock: . Ei iske, ei.

.
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Eihän tuo ihan täydellinen ole, mutta varsin linjakas muotoilu kuitenkin. En tykkää etuloksujen aukoista, ihan turhakkeet ja pilaavat ulkonäköä. On tämä mielestäni kuitenkin parempi kuin MB:n ja Audin vastaavat kaksioviset. Bemuista parhaana pidän edelleenkin viitosta. Mielenkiinnolla odottelen myös tulevaa seiskaa, nykyinen ei kyllä iske ulkonäöllisesti omaan makuun.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

Eldorado kirjoitti:Eihän tuo ihan täydellinen ole, mutta varsin linjakas muotoilu kuitenkin. En tykkää etuloksujen aukoista, ihan turhakkeet ja pilaavat ulkonäköä. On tämä mielestäni kuitenkin parempi kuin MB:n ja Audin vastaavat kaksioviset. Bemuista parhaana pidän edelleenkin viitosta. Mielenkiinnolla odottelen myös tulevaa seiskaa, nykyinen ei kyllä iske ulkonäöllisesti omaan makuun.
Minä tykkään 1Coupesta....ja vitosesta.
Jos tuohon neloseen vertaa Audin vitosta....on se vaan hieno.
Kyllä noi tietty hienoja on vaikkei kaikki omaan silmään osukaan.
Tuossa nelosessa häiritsee jotenkin keskeneräisyys?, kaikki linjat töksähtää johonkin kulmaan tai leikkaukseen....jne.

E: otan osan takaisin, kuvissa on eroja.
Kyllä se näyttää punaisena ihan sulavalta. Sisältä kieltämättä erittäin hieno mutta vaihdekepin voisivat jo jättää pois, olen tuota uutta joistikkiä karsastanut alusta lähtien.


.
Avatar
rotte
Viestit: 546
Liittynyt: 20.10.2010 20:57
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja rotte »

F10 LCI:n hinnat tulleet julki, Sedanin hinnat alkavat 46 933,26€ (518dA Business) ja päättyvät 177 005,31€ (M5). Farkkuna lähtöhinta 50 381,31€ (518dA Business Touring) ja päättyvät 118 236,64€ (550i).

Tässä uudessa tehoversiossa 518d näyttäisi teholukemat olevan 143Hp/360Nm. Ja sitten se mielenkiintoisin malli, eli 520 farkkunelikko. Autohan on saatavilla pelkästään business-mallina, joka ei tarkoita, että olisi pelkästään yrityskäyttöön, sillä nykyäänhän noita saa ja pitääkin myydä yksityisasiakkaillekin. Auton hinta vakiovarustein on 58 889,49€, joka on noin neljä tonnia takavetoista enemmän. Vakiovarusteina koko mallistossa muunmuassa Xenonvalot nykyään. Business-mallissa on myös muutamia hyviä ja "tarpeellisiakin" varusteita:

Automaattivaihteisto (8-vaihteinen)
Peruutustutka eteen ja taakse
Mustat kattokaiteet
Bluetooth handsfree Pro, USB-liitäntä
Automaattinen ilmastointi laajennetuin toiminnoin
Automaattisesti himmentyvä taustapeili
Lämmitettävä ohjauspyörä.

Saas nähdä kuin miehen käy... :roll:
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Nyt kun sä oot noihin hintoihin tutustunu, niin ei olis heittää muutaman muunkin mallin hintaa, bensa ja diesel, ja verrokkina myös se M5, ja verottomana, ja paljonko on veroa, että nähtäisiin, paljonko tämä ihana paskaverotus nykyään rokottaa parempia moottoreita. :?
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
rotte
Viestit: 546
Liittynyt: 20.10.2010 20:57
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja rotte »

Vensku_ kirjoitti:Nyt kun sä oot noihin hintoihin tutustunu, niin ei olis heittää muutaman muunkin mallin hintaa, bensa ja diesel, ja verrokkina myös se M5, ja verottomana, ja paljonko on veroa, että nähtäisiin, paljonko tämä ihana paskaverotus nykyään rokottaa parempia moottoreita. :?
Tässäpä muutamia sedan-malliston hintoja. M5 veroton hinta näyttäisi olevan 108 520€, joten verojahan tuohon tulee prameat 68 485,31€, jolla muuten saisikin 530dA sedanin takatuupparina business-mallina (258Hp). :lol: Jää vielä hieman vajaa nelisen tonnia käteen varustelua varten. Em. Auto kustantaa verotta 50 730€ ja siihen läiskäistään päälle autovero 14 004,40€, joten kokonaishinnaksi muodostuu ilman lisävarusteita vakiovärillä 64 734,40€.

Bensakoneinen 528iA (245Hp) maksaa 61 628,47€, josta veroja 14 818,47€. "Ympäristöystävällinen" Activehybrid 5 maksaa vain 89 998,40€, josta verojen osuus on ekoystävällisesti 22 018,40€, jolla muuten saisi haettua Toyota-kaupasta uuden Yaris hybridin ja jäisi vielä n. 500e bensarahaa jarikseen. :lol:

Bensiinimalliston hinnat-alkaen malli on 520i (184Hp), maksaa verottomana 37 790€ + autovero, 12 201,63€ = 49 991,63€. Jokaisen mamman kauppakassi, M550dA xDrive maksaa verottomana 83 040€, verot 31 486,27€, joten kokonaishinnaksi perusvarustein muodostuu 114 526,27€. Joten, ostakaamme isokoneisia autoja ja tukekaamme sitä kautta Suomen kassakaivoa, jossa muuten vaikuttaisi olevan reikä pohjassa... :roll:
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Meikäläinen ei pystyisi ostamaan mitään noista vaikka tarvitsisi maksaa vain pelkkä autoveron osuus. :lol:

Kalliita ovat mokomat, pittää ootella ainakin se 15 vuotta ennenkuin omistussuhteesta voi alkaa edes haaveilemaan....
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Eldorado kirjoitti:Meikäläinen ei pystyisi ostamaan mitään noista vaikka tarvitsisi maksaa vain pelkkä autoveron osuus. :lol:
No muutaman vuoden vanhana ei hinnassa olekaan muuta kuin tuo vero jäljellä :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”