Siis turbiin lukon solenoidiin? Tuo yksi palikka näyttäisi ihan siltä kuin se kuuluisi kepin vipuun. Painaako tappi tuota muoviklipsua P-asennossa? Mitä sitten tapahtuu?CDI203 kirjoitti:Kyllä ihan suoraan otsikoon...
t.
Risto
Mulla on omassa autossani sama ongelma. Laatikkoöljyjä kannattaa vaihtaa vielä useammin kun normaalisti koska ne menee tosi äkkiä huonoksi190dee kirjoitti:Mikä mahtaa olla vikana kun 98 mallin c220cdi:n laatikossa, kun siinä on sellaista ongelmaa että auto yrittää kokoajan "ryömiä" kun autoa yrittää pitää tyhjäkäynnillä paikallaan jarrupoljin kevyesti painettuna.
Kyb venttiili on vaihdettu ja laatikko pelaa muutenkin aivan hienosti. Venttiilikoneiston putsausta olin ajatellut koittaa ensin ja öljynvaihtoa, mutta olisiko jotain korjausta muuta hyvä tehdä samalla.
Juu ja tuota ympyröityä palikkaa ei muuten saa erikseen mistään vaik siinä on mesen oikea numero sarjaRoisto kirjoitti:Siis turbiin lukon solenoidiin? Tuo yksi palikka näyttäisi ihan siltä kuin se kuuluisi kepin vipuun. Painaako tappi tuota muoviklipsua P-asennossa? Mitä sitten tapahtuu?CDI203 kirjoitti:Kyllä ihan suoraan otsikoon...
t.
Risto
Ei oleRoisto kirjoitti:Siis turbiin lukon solenoidiin? Tuo yksi palikka näyttäisi ihan siltä kuin se kuuluisi kepin vipuun. Painaako tappi tuota muoviklipsua P-asennossa? Mitä sitten tapahtuu?CDI203 kirjoitti:Kyllä ihan suoraan otsikoon...
t.
Risto
Aivan. Topikkia lukee kuitenkin myös muita, jotka eivät näitä tietoja suoranaisesti (tai vielä) "tarvitse" vaan ovat muuten kiinnostuneita vehkeen sisuksista. Kuvat ovat toki kivoja mutta viela kivempaa on parin sanan selitys, mihin kuva liittyy tai mitä jostain nappulasta tapahtuu.CDI203 kirjoitti:otsikohan on
Kuvia automaatti laatikon sisältä turbin lukon solenidi ym
kuulu osastoon ym
kuva muovi klipsusta mihn tulle siirtovivun tappi(tappi tulee siihen uraan)
likkutaa sitten sitä karra mikää päästää paineet kiertämään
turbin lukon solenoidi on kuvassa osa NO:35
E:oli tarkoitus että kuvia olis nähtävillä niitä tarvitseville
Intresanttia, intresanttia... Kiitos, Tapio.tapio89 kirjoitti:Tuohon vipuun tulee vaihdekepin vipu kiinni, ja sillä sitten kerrotaan laatikolle halutun liikkeen suunta. Taikka parkki.
Ja sitten solenoideilla muutetaan välitystä mieluisaksi.
Eli vaikka elektroniikka ois sökö niin autolla pääsee liikkeelle ja silloin on se kuuluisa kakkonen päällä.
shrteam kirjoitti:Mitenkäs tuon venttiilikoneiston irrotus? Ruuvit irti pohjasta ja pistoke, mitä muuta? Tippuuko sieltä jotain irto osia kun venttiilikoneisto ottaa irti? Mitä kaikkee pitäs ottaa huomioon? Vuotaa se vaijerin tiiviste hässäkkä, eikä sitä voineen vaihtaa ilman tuon venttiilikoneiston irrotusta?
Posti kuskasi kuusenalle...HannuS kirjoitti:Minkälaisella käytöllä kuvan automaatti on ollut? Paljonko kilsoja takana, onko tietoa? Mitä tuo punertava töhnä on? Missä kunnossa ovat kitkapakkojen levyt? Paljonko kunnostus kustantaa suunnilleen?
Tämä kiinnostaisi itseänikin. On vuoden 2000 270 CDI väyrynen, josta ajattelin turbiinilukon solenoidin vaihtaa. Se on ilmeisesti venttiilikoneiston päällä olevassa johdinlevyssä kiinni vai? Miten itse solenoidi on kiinni? Olisi mukava saada mahdollisimman hyvät alkutiedot ennen kuin öljypohja auki.shrteam kirjoitti:Mitenkäs tuon venttiilikoneiston irrotus? Ruuvit irti pohjasta ja pistoke, mitä muuta? Tippuuko sieltä jotain irto osia kun venttiilikoneisto ottaa irti? Mitä kaikkee pitäs ottaa huomioon? Vuotaa se vaijerin tiiviste hässäkkä, eikä sitä voineen vaihtaa ilman tuon venttiilikoneiston irrotusta?
aiheesta on kyllä jutua... jonkin verra muuala tällä palstallaKallu kirjoitti:Tämä kiinnostaisi itseänikin. On vuoden 2000 270 CDI väyrynen, josta ajattelin turbiinilukon solenoidin vaihtaa. Se on ilmeisesti venttiilikoneiston päällä olevassa johdinlevyssä kiinni vai? Miten itse solenoidi on kiinni? Olisi mukava saada mahdollisimman hyvät alkutiedot ennen kuin öljypohja auki.shrteam kirjoitti:Mitenkäs tuon venttiilikoneiston irrotus? Ruuvit irti pohjasta ja pistoke, mitä muuta? Tippuuko sieltä jotain irto osia kun venttiilikoneisto ottaa irti? Mitä kaikkee pitäs ottaa huomioon? Vuotaa se vaijerin tiiviste hässäkkä, eikä sitä voineen vaihtaa ilman tuon venttiilikoneiston irrotusta?
Kyllä sieltä noillla oireilla on vika koodeja useampiw203 kirjoitti:Terve,
tuossa menin ite ostamaan juuri tuollaisen w203 (-02, c270) automaatti mesen. Autoon on alkuvuodesta vaihdettu laatikkoon sähkölevy, suodatin, öljyt, turbiinin lukkoventtiili ilmeisesti myös kyb venttiilit...
öljyjä kuittien mukaan vaihdettu laatikkoon viimeaikoina paristivuodessa..
No nyt sitten teki tossa parin päivän aikana seuraavaa...
a) ei vaihtanut isommalle (oisko jäänyt 2 tai 3:ees), ei reagoinut w/s kytkimeen eikä manuaalisenvaihtamiseen, sammutin ja käynnistin uusiksi niin toimi taas
b) eilen teki sen, kun olin ajanut joku 100km ja tuossa kiihdytyskaistalla 60 -> lähdin nostamaan rauhallisesti vielä, yhtäkkiä vaihtoin "vapaalle" reagoi kaasuun (kierrokset nous ja laski mutta auto ei liikkunut), sammutin ja laitoin käyntiin.. toimi taas ihan ok
lueskelin juttuja täältä ja ja muualta, niin ei oikein vaikuttanut hyvältä.. missähän voisi olla vika? ei anna koodia, auton alle pitäs joku päivä vilkasta et näkis onko öljyvuotoa..
Älä kato auton alle, vaan ihan ensimmäisenä mittatikkusta että siellä on oikea määrä öljyä, ihan niin kuin CDI203 sanoi. Vajaat öljyt mm. aiheuttaa mainitsemiasi oireita.w203 kirjoitti:auton alle pitäs joku päivä vilkasta et näkis onko öljyvuotoa..
Onkos näistä mitä kokemuksia? Kiinnostais kuulla enemmän. Oon nyt hetken tuossa tapellu yhen lootan kanssa, samaisen 2-3 "välivapaan" takia. Kylmänä pelaa normaalisti, lämpösenä löytyy välivapaa.Lucky-Dog kirjoitti:Vai vuotasko kolomos pakan tiiviste, kerää painetta ja kyyyyyyytkeeeee sitte
Siis kyseesä liene 203 neliveto,unppi kirjoitti:Onkos näistä mitä kokemuksia? Kiinnostais kuulla enemmän. Oon nyt hetken tuossa tapellu yhen lootan kanssa, samaisen 2-3 "välivapaan" takia. Kylmänä pelaa normaalisti, lämpösenä löytyy välivapaa.Lucky-Dog kirjoitti:Vai vuotasko kolomos pakan tiiviste, kerää painetta ja kyyyyyyytkeeeee sitte
Ja jottei ensimmäinen postaus antaisi niin amatöörimaista kuvaa niin tänhetken toimenpiteet suoritettu tän asian suhteen:
-uudet ölpät lorautettu muutaman kerran läpite, myös lauhduttaja/turbiini huuhdeltu
-johtosarjan adapteri vaihdettu
-venttiilikoneistoon vaihdettu sonnaxin venttiilisarja
-koneistossa ei "töhnää", puhdistettu toki
-solenoidien vastukset mitattu ja 2-3 solenoidi vaihdettu ristiin 1-2/4-5 solenoidin kanssa, ei vaikutusta
-öljymäärä pitkän koeajolenkin jälkeen, eli taatusti lämpösenä kaikki vaihteet läpiselattuna on öljypohjan pohjasta, moottorin käydessä 64.5mm
-öljyt 236.10 luokituksella, merkkiä en just muista
Uus regulaattorispring tulossa, joten sen vaihtoa odotellessa. Samalla puran vielä kerran blokin pois ja huuhtelen öljyllä huolellisesti. Hei jos ton blokin purkaa osiin ni tartteeko kasatessa jotai tiivistesarjaa?
Ennen purkua käyn vielä *:rin kanssa kurvailemassa ja varmistan johdinlevyn speed sensorin toiminnan, sekä vikakoodit. Muistan joskus nähneeni luistoon liittyviä vikakoodeja mut ajattelin aiemmin että liittyi rikkinäiseen jakolaatikkoon. Oli lootasta ketju venähtäny ja hyppi rattailla ylite -> etupää ei vetänyt. Mutta nyt tarkemmin ajateltuna ei pitäisi laatikon vikakoodeihin vaikuttaa.
Eipä tässä enää oo ku johdinlevy sekä jousen vaihto tehtävissä, sit seuraavaksi tutkittava pakkoja.. Ja ei, vaihtaminen ei oo semmosta luistamista vaan ihan selvä ns. välivapaa jossa kierrokset pomppaa tonnilla ennenku löytyy pykälä.. Tuntuis vaan venttiilinohjauksessa olevan häikkää nyt. Onneks on vielä yks laatikko ehjänä hallissa. Talossa 4 ML maasturia ni on näitä tullu ropailtua mut tää on viheliäs tapaus !