w203 asiantuntijan diagnoosi?
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
w203 asiantuntijan diagnoosi?
Mittarissa karvan alle 300tkm, Oireet:
-Käynnistyessä turhan pitkä startti (naftasuodattimen jos vaihtaa, niin vatii todella usean käynnistysyrityksen, ennen kuin ilmaa ja nostaa riittävän paineen käynistyäkseen)
-Kaasun reakointi viive turhan pitkä.
-Tehoton alakierroksilla, ennen kuin turbo ottaa kiinni.
-Pöläyttää kunnon savut aina, jos antaa äkillisesti kaasua kunnolla. Heti ei tapahdu mitään muuta kuin savu. Viive turhan pitkä
-Turbo kun ottaa kiinni, niin sit auto liikkuu ripeästi.
Vaihdettua:
-Suuttimet
-Turbo
-Korkeapainepumppu
-Naftasuodatin
-ilmansuodatin
Missä vika voisi olla? Star ei anna mitään erikoisempaa vikakoodia asiasta.
Vika taitaa olla enemmänkin mekaaninen kuin sähköinen.
-Pikkupumppu/siirtopumppu?
-Nokka-akseli kulunut?
-imusarjan läpät/ tukossa?
Kulutus on normi ajossa maantiellä 5L/100km, eli kulutus on ok.
-Käynnistyessä turhan pitkä startti (naftasuodattimen jos vaihtaa, niin vatii todella usean käynnistysyrityksen, ennen kuin ilmaa ja nostaa riittävän paineen käynistyäkseen)
-Kaasun reakointi viive turhan pitkä.
-Tehoton alakierroksilla, ennen kuin turbo ottaa kiinni.
-Pöläyttää kunnon savut aina, jos antaa äkillisesti kaasua kunnolla. Heti ei tapahdu mitään muuta kuin savu. Viive turhan pitkä
-Turbo kun ottaa kiinni, niin sit auto liikkuu ripeästi.
Vaihdettua:
-Suuttimet
-Turbo
-Korkeapainepumppu
-Naftasuodatin
-ilmansuodatin
Missä vika voisi olla? Star ei anna mitään erikoisempaa vikakoodia asiasta.
Vika taitaa olla enemmänkin mekaaninen kuin sähköinen.
-Pikkupumppu/siirtopumppu?
-Nokka-akseli kulunut?
-imusarjan läpät/ tukossa?
Kulutus on normi ajossa maantiellä 5L/100km, eli kulutus on ok.
Viimeksi muokannut kryptonite, 09.9.2013 8:44. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
220.128 Black devil
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: w203 asiantuntijan diagnoosi?
Pitkään starttiin ekana vilkasta rail paineen nousu, rail säädin/tiivisteet.kryptonite kirjoitti:Oireet:
-Käynnistyessä turhan pitkä startti
-Kaasun reakointi viive turhan pitkä.
-Tehoton alakierroksilla, ennen kuin turbo ottaa kiinni.
-Pöläyttää kunnon savut, jos antaa kaasua.
Vaihdettua:
-Suuttimet
-Turbo
-Korkeapainepumppu
-Naftasuodatin
-ilmansuodatin
Missä vika voisi olla? Star ei anna mitään erikoisempaa vikakoodia asiasta.
Vika taitaa olla enemmänkin mekaaninen kuin sähköinen.
-Pikkupumppu/siirtopumppu?
-Nokka-akseli kulunut?
-imusarjan läpät/ tukossa?
Kulutus on normi ajossa maantiellä 5L/100km, eli kulutus on ok.
Huonoon vetoon ahtovuodot letkuissa, coolerissa, läpät irti ja vuoto siellä.
= tutkimista vain.
Nokat ei o kulunu tai missään ei o viel ollu.
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Ahtopaineet on rajoissa, tarkistettu CDI203 toimesta, mutta täytyy heittää vielä miehen testeriin, kun menen käymään siellä lastu asian tiimoin. Tämän jälkeen on kuitenkin turbo uusittu.
Naftavuoto autossa oli myös aikoinaan, mutta kaikki 0-renkaat on vaihdettu ja nyt konehuone on täysin kuiva. Tällöin myös kulutus oli jotain omaa luokkaansa.
Millaisia taas olivatkaan ne viallisen imusarjan oireet?
http://www.ebay.de/itm/Ansaugbrucke-Ans ... 5d324c7ae4
Naftavuoto autossa oli myös aikoinaan, mutta kaikki 0-renkaat on vaihdettu ja nyt konehuone on täysin kuiva. Tällöin myös kulutus oli jotain omaa luokkaansa.
Millaisia taas olivatkaan ne viallisen imusarjan oireet?
http://www.ebay.de/itm/Ansaugbrucke-Ans ... 5d324c7ae4
220.128 Black devil
Ilmeisesti testerillä katsottu että nimenomaan paineen puuttumisesta kyse myös normistartin ongelmassa, oliko oireet samanlaiset ennen suuttimien vaihtoa ? Korkeapainepuolella ei kovin monta osaa ole enää vaihtamatta...-Käynnistyessä turhan pitkä startti (naftasuodattimen jos vaihtaa, niin vatii todella usean käynnistysyrityksen, ennen kuin ilmaa ja nostaa riittävän paineen käynistyäkseen)
Mikä turbossa oli vikana, harvoin tarvitsee vaihtaa...Vaihdettua:
-Suuttimet
-Turbo
-Korkeapainepumppu
-Naftasuodatin
-ilmansuodatin
Pumppuja ei ole tarvinnut vaihtaa.-Pikkupumppu/siirtopumppu?
-Nokka-akseli kulunut?
-imusarjan läpät/ tukossa?
Nokka-akseleissa ei varmasti ole vikaa.
Imusarjan läppäsysteemissä saattaa hyvinkin olla vuotoa tai akseli irti jne...
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Turbossa oli sellainen vika, että se ei ahtanut kunnolla. Sen kun vaihtoi, niin rupesi ahtamaan kunnolla, kun antoi kaasua riittävästi. Samalla kulutus putosi. Eli ahtopaineissa ei tämä vika ole maalaisjärjellä ajatellessa. Ketuttaa vaan tuo älytön kaasun survominen kun taas toisella menee mukavasti huomattavasti pienemmällä kaasulla.
En tiedä jos tilais tuon imusarjan ja vaihtais sen ennen kuin käy heittää lastun.
Haluaisin autoon kovasti tuota alavääntöä. Ei mielestäni voi olla noin hullu ero
faceliftin ja prefaceliftin autoilla. Alaväännössä ja kaasun reakoinnissa on aivan käsittämätön ero ja ottaen huomioon että tuolla faceliftin laitteella ajettu miltein 250tkm enemmän.
En tiedä jos tilais tuon imusarjan ja vaihtais sen ennen kuin käy heittää lastun.
Haluaisin autoon kovasti tuota alavääntöä. Ei mielestäni voi olla noin hullu ero
faceliftin ja prefaceliftin autoilla. Alaväännössä ja kaasun reakoinnissa on aivan käsittämätön ero ja ottaen huomioon että tuolla faceliftin laitteella ajettu miltein 250tkm enemmän.
220.128 Black devil
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Jos CDI203:n pajalla ja konsultoinnissa oot ollut, niin siellä sitä asiantntemusta on. Mutta arvaillaan nyt jotakin; pitäiskö kaasupolkimen anturi tarkistaa, jos siellä on dead zone olemassa. Vaikuttais ainakin tuohon kaasun survomiseen...
EGRrää en listassa huomannut, senkin toiminta ja tiiveys kannattaa kattoo.
Oliko ite kuuleri tarkistettu ettei tukossa, se kyllä oireiles varmaan enempi vaan täyskaasuvedossa.
Onko tässä jo sähköohjattu turbo?
EGRrää en listassa huomannut, senkin toiminta ja tiiveys kannattaa kattoo.
Oliko ite kuuleri tarkistettu ettei tukossa, se kyllä oireiles varmaan enempi vaan täyskaasuvedossa.
Onko tässä jo sähköohjattu turbo?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4281
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: w203 asiantuntijan diagnoosi?
Semmoinen homma tuli tuossa mieleen että silloin lyhen/tukimesen, koe lenkin jälkeen kun on tuotaa tuumailut niin auto tuntui jotenkin muuteenkin "tahmealta" liikumaan toki sinne ala väänöt kun naplaailee ohjelman siihen mallin mutta auton kyllä olis hyvä olla,kryptonite kirjoitti:Mittarissa karvan alle 300tkm, Oireet:
-Käynnistyessä turhan pitkä startti (naftasuodattimen jos vaihtaa, niin vatii todella usean käynnistysyrityksen, ennen kuin ilmaa ja nostaa riittävän paineen käynistyäkseen)
-Kaasun reakointi viive turhan pitkä.
-Tehoton alakierroksilla, ennen kuin turbo ottaa kiinni.
-Pöläyttää kunnon savut aina, jos antaa äkillisesti kaasua kunnolla. Heti ei tapahdu mitään muuta kuin savu. Viive turhan pitkä
-Turbo kun ottaa kiinni, niin sit auto liikkuu ripeästi.
Vaihdettua:
-Suuttimet
-Turbo
-Korkeapainepumppu
-Naftasuodatin
-ilmansuodatin
Missä vika voisi olla? Star ei anna mitään erikoisempaa vikakoodia asiasta.
Vika taitaa olla enemmänkin mekaaninen kuin sähköinen.
-Pikkupumppu/siirtopumppu?
-Nokka-akseli kulunut?
-imusarjan läpät/ tukossa?
Kulutus on normi ajossa maantiellä 5L/100km, eli kulutus on ok.
ensin kunnossa se kun ei poista "pohjalla" olevaa sitä perus syytä tahameudelle
tarkistellut imu sarjan
tarkistelitko jo myös laatikon mistä oli juttua
jako olis yksi mahdolinen syy
jos kone on ollut joskus auki
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Tuota,
Tuo kaasupoljin kokonaisuus/potikka on vaihdettu viimevuonna, kun herjasi moottorivikavaloa tyhjäkäynnillä.
Sitten vasteten tuohon CDI203:lle, niin en ole avannut vielä imusarjaa ja siihen nähden mitä itse sillä ajoit, niin tämän jälkeen on turbo vaihdettu.
Että kyllä se kulkee yläkierroksilla aivan erillailla kuin aikaisemmin. Se lähtee niin sanotusti liikkumaan kun painaa kaasua ja kulutus putosi merkittävästi. Aikaisemmin taisi olla jotain 7L luokkaa koko ajan, kun nyt taas huitelee siinä 5-5,5L paikkeilla. maantiellä pitkässä matkassa peräti alle 5L
Laatikkoon ei ole tehty muuta kuin huuhdeltu öljyt, suodatin ja kyb-venttiili vaihdettu.
Kone ei ole ollut auki minun aikana ja kun auton aikoinaan ostin vuonna 2009 (220tkm mittarissa) Niin tälläistä ongelmaa ei ollut. Silloin kun painoi kaasua niin auto reakoi välittömästi. Voiko jako sitten hypätä? Eikö käynti olisi mahdollisesti tällöin, terävä, rahiseva ja huojuva?
Tosin jos jako olisi sekaisin, niin luulisi auton olevan tehoton myös yläkierroksilla? Nykyään auton tehot ylhäällä ovat samaa luokkaa kuin ostin auton aikoinaan.
CDI203, voin tulla piipahtaa tässä kun saan auton pajalta, niin huomaat että tilanne on toinen mitä silloin. Lisäksi alustamuutoksia on tullut nyt. Uskaltaa testata ettei paska lähde lentoon..
Ps en muista että olisi laatikosta pitänyt jotain tarkastella. Oli vain puhetta alipainevuodoista ja nehän kävin läpi ja en löytänyt jonka jälkeen turbo vaihdettiin.
Mitä tulee imusarjaan, niin voiko ratkaisu oikeasti olla siellä? nyt siis haetaan alaväännön vähäisyyttä alakierroksilla
Mikä voisi selittää tuon pidentyneen startin? korkeapainepumpusta, suuttimista se ei johdu. Teki aivan saman vanhoilla. Eikä nafta vuotoa ole, että saisi ilmaa.
Tuo kaasupoljin kokonaisuus/potikka on vaihdettu viimevuonna, kun herjasi moottorivikavaloa tyhjäkäynnillä.
Sitten vasteten tuohon CDI203:lle, niin en ole avannut vielä imusarjaa ja siihen nähden mitä itse sillä ajoit, niin tämän jälkeen on turbo vaihdettu.
Että kyllä se kulkee yläkierroksilla aivan erillailla kuin aikaisemmin. Se lähtee niin sanotusti liikkumaan kun painaa kaasua ja kulutus putosi merkittävästi. Aikaisemmin taisi olla jotain 7L luokkaa koko ajan, kun nyt taas huitelee siinä 5-5,5L paikkeilla. maantiellä pitkässä matkassa peräti alle 5L
Laatikkoon ei ole tehty muuta kuin huuhdeltu öljyt, suodatin ja kyb-venttiili vaihdettu.
Kone ei ole ollut auki minun aikana ja kun auton aikoinaan ostin vuonna 2009 (220tkm mittarissa) Niin tälläistä ongelmaa ei ollut. Silloin kun painoi kaasua niin auto reakoi välittömästi. Voiko jako sitten hypätä? Eikö käynti olisi mahdollisesti tällöin, terävä, rahiseva ja huojuva?
Tosin jos jako olisi sekaisin, niin luulisi auton olevan tehoton myös yläkierroksilla? Nykyään auton tehot ylhäällä ovat samaa luokkaa kuin ostin auton aikoinaan.
CDI203, voin tulla piipahtaa tässä kun saan auton pajalta, niin huomaat että tilanne on toinen mitä silloin. Lisäksi alustamuutoksia on tullut nyt. Uskaltaa testata ettei paska lähde lentoon..
Ps en muista että olisi laatikosta pitänyt jotain tarkastella. Oli vain puhetta alipainevuodoista ja nehän kävin läpi ja en löytänyt jonka jälkeen turbo vaihdettiin.
Mitä tulee imusarjaan, niin voiko ratkaisu oikeasti olla siellä? nyt siis haetaan alaväännön vähäisyyttä alakierroksilla
Mikä voisi selittää tuon pidentyneen startin? korkeapainepumpusta, suuttimista se ei johdu. Teki aivan saman vanhoilla. Eikä nafta vuotoa ole, että saisi ilmaa.
220.128 Black devil
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Meinasinkin jos heitän uuden imusarjan paikalleen.
Menee vaan hullu aika kun vanhaa putsailee. Helpommalla pääsee kun heittää vaan uuden paikalleen. Eikä minulla ole täällä helsingissä paikkaa liotella ja pestä mitään imusarjaa. Joten vaihtaa vaan uuden.
Tilasin uuden postikulujen kanssa 260€
Egr täytyy puhdistella. Katsotaan loppuuko ongelmat ja jos sit vois hakea vähän potkua lisää
Edelleen saa jakaa minulle hyvät työohjeet
Niin ei mene turhaa aikaa ihmetellessä kuinka lähden irroittaan imusarjan
Menee vaan hullu aika kun vanhaa putsailee. Helpommalla pääsee kun heittää vaan uuden paikalleen. Eikä minulla ole täällä helsingissä paikkaa liotella ja pestä mitään imusarjaa. Joten vaihtaa vaan uuden.
Tilasin uuden postikulujen kanssa 260€
Egr täytyy puhdistella. Katsotaan loppuuko ongelmat ja jos sit vois hakea vähän potkua lisää
Edelleen saa jakaa minulle hyvät työohjeet
Niin ei mene turhaa aikaa ihmetellessä kuinka lähden irroittaan imusarjan
220.128 Black devil
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4281
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
kryptonite kirjoitti:Tuota,
Tuo kaasupoljin kokonaisuus/potikka on vaihdettu viimevuonna, kun herjasi moottorivikavaloa tyhjäkäynnillä.
Sitten vasteten tuohon CDI203:lle, niin en ole avannut vielä imusarjaa ja siihen nähden mitä itse sillä ajoit, niin tämän jälkeen on turbo vaihdettu.
Että kyllä se kulkee yläkierroksilla aivan erillailla kuin aikaisemmin. Se lähtee niin sanotusti liikkumaan kun painaa kaasua ja kulutus putosi merkittävästi. Aikaisemmin taisi olla jotain 7L luokkaa koko ajan, kun nyt taas huitelee siinä 5-5,5L paikkeilla. maantiellä pitkässä matkassa peräti alle 5L
Laatikkoon ei ole tehty muuta kuin huuhdeltu öljyt, suodatin ja kyb-venttiili vaihdettu.
Kone ei ole ollut auki minun aikana ja kun auton aikoinaan ostin vuonna 2009 (220tkm mittarissa) Niin tälläistä ongelmaa ei ollut. Silloin kun painoi kaasua niin auto reakoi välittömästi. Voiko jako sitten hypätä? Eikö käynti olisi mahdollisesti tällöin, terävä, rahiseva ja huojuva?
Tosin jos jako olisi sekaisin, niin luulisi auton olevan tehoton myös yläkierroksilla? Nykyään auton tehot ylhäällä ovat samaa luokkaa kuin ostin auton aikoinaan.
CDI203, voin tulla piipahtaa tässä kun saan auton pajalta, niin huomaat että tilanne on toinen mitä silloin. Lisäksi alustamuutoksia on tullut nyt. Uskaltaa testata ettei paska lähde lentoon..
Ps en muista että olisi laatikosta pitänyt jotain tarkastella. Oli vain puhetta alipainevuodoista ja nehän kävin läpi ja en löytänyt jonka jälkeen turbo vaihdettiin.
Mitä tulee imusarjaan, niin voiko ratkaisu oikeasti olla siellä? nyt siis haetaan alaväännön vähäisyyttä alakierroksilla
Mikä voisi selittää tuon pidentyneen startin? korkeapainepumpusta, suuttimista se ei johdu. Teki aivan saman vanhoilla. Eikä nafta vuotoa ole, että saisi ilmaa.
Taisi mennä autot sekaisin... vaihde laatiko juttu "pumppaus tms"
tais olla siinä toisessa mustassa autos mitä tuumailtiin,
ahto vuotoa ei ollut niin silloin jäi tuumailuiksi
turbon vaihto ja se siis autoi siihen että paineet laahasi pikkuisen perässä,
jos läpät on imusarjassa irti(aina ei nää enne kuin on imusarja kädessä)
se kyllä vaikuttaa ala vääntöön/savutukseen kuten jos imusaraj on tukossa, myös jos turbon tanko/rajoitin ruuvi mikä säätelee turbon siipiä on väärässä säädösö vois sen tehdä
pidentyneen startin syy (jos ilmaa ei ole) voisi olla paineen säädin
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Joo, siis tuossa mustassa oli se kylmällä ilmalla moottorin ollessa klymä niin saattaa nykiä esimmäisen 0.5km jos pintakaasulla ajaa, kunnes lämpiää. Noh se on tehnyt sitä viimisen 3-vuotta eikä ole mennyt pahemmaksi. Nyt kesäaikaan vikaa ei ole. Katsoo jos joskus jaksaa asiaan perehtyä. Viimeistään siinä vaiheessa jos oireet pahentuu.
Niin tuo vihreä ei nyi eli tämän topickin auto.
Eli tilasin eilen tuon uuden imusarjan. Vaihdan sen kun se saapuu saksasta.
Nyt halausin ammattilaiselta kunnon vaihto-ohjeet. Mitkä kaikki on pakollista purkaa edestä ennen kuin imusarjan saa irroitettua ja onnistuuko irroitus täysin yläkautta? vai tarviiko pultteja availla myös alakautta?
Täällä forumilla kun on kavereita jotka ovat sen tehneet monesti ja minä en ole kertaakaan, ajattelin että jos saisi kunnon vinkin ammattilaiselta.
Lisäksi kysyisin että kuinka oikeaoppisesti tulee EGR-venttiili puhdistaa?
Pitääkö se jotenkin avata osiksi vai se venttiilin käytävä ainoastaa puhdistaa öljy/noki moskasta.
Valitan kysymyksiä, mutta kun en ole aikaisemmin tehnyt, niin nyt kun aijon sen tehdä, niin haluan tehdä sen kerralla kunnolla.
Niin tuo vihreä ei nyi eli tämän topickin auto.
Eli tilasin eilen tuon uuden imusarjan. Vaihdan sen kun se saapuu saksasta.
Nyt halausin ammattilaiselta kunnon vaihto-ohjeet. Mitkä kaikki on pakollista purkaa edestä ennen kuin imusarjan saa irroitettua ja onnistuuko irroitus täysin yläkautta? vai tarviiko pultteja availla myös alakautta?
Täällä forumilla kun on kavereita jotka ovat sen tehneet monesti ja minä en ole kertaakaan, ajattelin että jos saisi kunnon vinkin ammattilaiselta.
Lisäksi kysyisin että kuinka oikeaoppisesti tulee EGR-venttiili puhdistaa?
Pitääkö se jotenkin avata osiksi vai se venttiilin käytävä ainoastaa puhdistaa öljy/noki moskasta.
Valitan kysymyksiä, mutta kun en ole aikaisemmin tehnyt, niin nyt kun aijon sen tehdä, niin haluan tehdä sen kerralla kunnolla.
Viimeksi muokannut kryptonite, 09.6.2013 11:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
220.128 Black devil
Imusarjan päältä polttoainesuodatin, -putket, lämmitin, tehostimen säiliö (ei letkua irti, kääntää vaan syrjään).
EGR, termostaatti, suutinputket, railputki, sen tuet. Öljytikun putken yläruuvi. Metallinen kehikko jossa oli mm. pa-suodatin kiinni.
Imusarja irti kannesta, kääntää sitä syrjään niin että saa irrotettua ka-asentotunnistimen, lämmittimen ja läppämoottorin johdot, startin herätevirtajohdon. VARO startin johdon kanssa...
Alakautta öljytasoanturin johto ja öljytikun putken alaruuvi.
EGR, termostaatti, suutinputket, railputki, sen tuet. Öljytikun putken yläruuvi. Metallinen kehikko jossa oli mm. pa-suodatin kiinni.
Imusarja irti kannesta, kääntää sitä syrjään niin että saa irrotettua ka-asentotunnistimen, lämmittimen ja läppämoottorin johdot, startin herätevirtajohdon. VARO startin johdon kanssa...
Alakautta öljytasoanturin johto ja öljytikun putken alaruuvi.
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Kiitoksia tiedosta,dealer kirjoitti:Imusarjan päältä polttoainesuodatin, -putket, lämmitin, tehostimen säiliö (ei letkua irti, kääntää vaan syrjään).
EGR, termostaatti, suutinputket, railputki, sen tuet. Öljytikun putken yläruuvi. Metallinen kehikko jossa oli mm. pa-suodatin kiinni.
Imusarja irti kannesta, kääntää sitä syrjään niin että saa irrotettua ka-asentotunnistimen, lämmittimen ja läppämoottorin johdot, startin herätevirtajohdon. VARO startin johdon kanssa...
Alakautta öljytasoanturin johto ja öljytikun putken alaruuvi.
Luinkin että suositellaan että otetaan akun maajohto irti operaation ajaksi.
Tarvitaanko jotain harvinaisempia erikoistyökaluja operaatiossa? Vai pärjääko perinteilla räikkä, torxi ja lenkki sarjalla operaatiossa?
Miten tuo EGR-venttiilin puhdistus tulisi suorittaa oikeaoppiseksi?
220.128 Black devil
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
CDI203 kirjoitti:
pidentyneen startin syy (jos ilmaa ei ole) voisi olla paineen säädin
Voiko myös johtua pitkä sartti että imusarja on yksinkertaisesti niin tukossa ettei tahdo saada riittävästi ilmaa, jonka vuoksi normaalia pidempi starttaus.
Mitä olen lukenut niin kun paineensäädin on paskana, niin tyhjäkäynti saattaa olla hyvin humppaava. Tämä taas ei humppaa ollenkaan tyhjäkäynnillä. Hyvinkin tasainen on käynti.
220.128 Black devil
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4281
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Orinkulan ja sen tuki renkaan voi vaihtaa,kryptonite kirjoitti:Ilmeisesti nuo rail paineen säätimen o-renkaat on vaihdettavissa?
Jos, niin voisi ne samalla uusia vaikka mitään märkimistä ei näy.
vuoto jos sitä on on sisäisäistä
säädin voi olla muutenkin rikki kuin orinkulasta(jäykkä tahmea pykälikäs liike)
tosin silloin kun johdon pässä oli ei siinä tainnut olla muuta kuin ehkä pientä jäljessä säätymistä mikä toisaalta vittailee jumitellun
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Tarkoitatko nyt että paineen säädin tulisi myös vaihtaa?CDI203 kirjoitti: Orinkulan ja sen tuki renkaan voi vaihtaa,
vuoto jos sitä on on sisäisäistä
säädin voi olla muutenkin rikki kuin orinkulasta(jäykkä tahmea pykälikäs liike)
tosin silloin kun johdon pässä oli ei siinä tainnut olla muuta kuin ehkä pientä jäljessä säätymistä mikä toisaalta vittailee jumitellun
mersu: A6110700095
Bosch: 0445214004
Viimeksi muokannut kryptonite, 11.7.2013 22:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
220.128 Black devil
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
imusarja vaihdettu. ongelma jatkuu.
eli kiihdyttäessä nolla tilanteessa, auto miettii hetken ennen kuin lähtee vetämään kunnolla. kaasun vastaamisessa viivettä.
uutta
imusarja
ilmamäärimittari
suuttimet
turbo
korkeapainepumppu
kaasupoljin asetelma
mitä seuraavaksi.?
Rail-paineen säädin?
mersu: A6110700095
Bosch: 0445214004
eli kiihdyttäessä nolla tilanteessa, auto miettii hetken ennen kuin lähtee vetämään kunnolla. kaasun vastaamisessa viivettä.
uutta
imusarja
ilmamäärimittari
suuttimet
turbo
korkeapainepumppu
kaasupoljin asetelma
mitä seuraavaksi.?
Rail-paineen säädin?
mersu: A6110700095
Bosch: 0445214004
Viimeksi muokannut kryptonite, 14.7.2013 12:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
220.128 Black devil
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Tilasin ebaystä nyt sitten purkuautosta uuden Rail-paineen säätimen. Pitäisi olla 116tkm ajetusta vastaavasta 220CDI automaatti autosta. Katsotaan nyt mitä tapahtuu. En raskinut veholta uutta ostaa, jos vika ei olekkaan siinä. Pyysivät 850€
Viikonloppuna tuli autolla ajettua 340km, tänä aika auto toimi seuraavasti:
kiihdyttäessä kaasu pohjassa, miettii hetken, pöllyttää mustat savut ja lähtee vetään. Tehot palaavat portaittain kaasun ollessa pohjassa. Aivan kuin olisi koko kone aivan tukossa. ongelma esiintyy kierrosalueella 700prm-2000prm
yli 2000prm, kaasun reakointi on melko normaali.
Ajaessa ylämäkeen, koneen kierrosten ollessa 2000prm tai alle, niin auto puutuu/hyyty. Saman nopeuden säilyttämiseksi on annettava kaasua ja kaasun vastaaminen erittäin tahmea jos kaasua lisää vain kevyesti.
Kulutus: keskikonopeus 80km/h 4.4L/100km, kulutus normaali maantieajossa.
Kaupungissa hivenen korkea. Juurikin koska joutuu kaasua survomaan normaalia enemmän ettei jää jalkoihin.
Lämpöisenä pitkän ajon jälkeen käynnistys starttauttaa normaalia pidempään.
normaalisti noin 3-4s käynnistys. Lämpöisenä 6-8s
Tyhjäkäynti: Kierosluku ei humppaa. Ei lämpöisenä, ei kylmänä. Erittäin vakaa käynti.
Kunnon karsta-ajo tehty, ei vaikutusta.
Viikonloppuna tuli autolla ajettua 340km, tänä aika auto toimi seuraavasti:
kiihdyttäessä kaasu pohjassa, miettii hetken, pöllyttää mustat savut ja lähtee vetään. Tehot palaavat portaittain kaasun ollessa pohjassa. Aivan kuin olisi koko kone aivan tukossa. ongelma esiintyy kierrosalueella 700prm-2000prm
yli 2000prm, kaasun reakointi on melko normaali.
Ajaessa ylämäkeen, koneen kierrosten ollessa 2000prm tai alle, niin auto puutuu/hyyty. Saman nopeuden säilyttämiseksi on annettava kaasua ja kaasun vastaaminen erittäin tahmea jos kaasua lisää vain kevyesti.
Kulutus: keskikonopeus 80km/h 4.4L/100km, kulutus normaali maantieajossa.
Kaupungissa hivenen korkea. Juurikin koska joutuu kaasua survomaan normaalia enemmän ettei jää jalkoihin.
Lämpöisenä pitkän ajon jälkeen käynnistys starttauttaa normaalia pidempään.
normaalisti noin 3-4s käynnistys. Lämpöisenä 6-8s
Tyhjäkäynti: Kierosluku ei humppaa. Ei lämpöisenä, ei kylmänä. Erittäin vakaa käynti.
Kunnon karsta-ajo tehty, ei vaikutusta.
220.128 Black devil
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Taisi vika löytyä.
Auto näköjään tiputtanut naftaa asfalttiin ja rupesin tutkimaan asiaa, niin kaikki suuttimet juuresta märkiä. Yritin vähän juuria kuivata ja laitoin käyntiin, niin eikö heti olleet uudelleen märkiä.
Huvittavaa sinäänsä. Suutinremontin jälkeen hyvä jos 10tkm edes ajettu.
Mikä tämän aiheuttaa? Onko vika suuttimissa vai asennuksessa?
Täältä nämä suuttimet aikoinaan tilasin
http://www.robi-tec.de/advanced_search_ ... &x=14&y=10
antavat kyllä takuuta suuttimille 2-vuotta tai 80tkm.
2-vuotta tulee kohta täyteen. Ostettu. 2.10.11...
Auto näköjään tiputtanut naftaa asfalttiin ja rupesin tutkimaan asiaa, niin kaikki suuttimet juuresta märkiä. Yritin vähän juuria kuivata ja laitoin käyntiin, niin eikö heti olleet uudelleen märkiä.
Huvittavaa sinäänsä. Suutinremontin jälkeen hyvä jos 10tkm edes ajettu.
Mikä tämän aiheuttaa? Onko vika suuttimissa vai asennuksessa?
Täältä nämä suuttimet aikoinaan tilasin
http://www.robi-tec.de/advanced_search_ ... &x=14&y=10
antavat kyllä takuuta suuttimille 2-vuotta tai 80tkm.
2-vuotta tulee kohta täyteen. Ostettu. 2.10.11...
Viimeksi muokannut kryptonite, 16.7.2013 12:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
220.128 Black devil