Just tuollain. En sitte tiiä oisko uudemmas, siis siin uusimmas sitte tuollain, tai jossain pienemmäs? Tai sitte joku puhuu lööperiä.todellauupunut kirjoitti:jees, varmaan tämmöinen kuten mun mersussa ?Vensku_ kirjoitti:missäs mersus tollain "riskin soutajan hankain" on? artturissa ainakin on ihan kiinteä tappi keskellä...
*kuva*
.
Raskas kalusto
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Vanhemmissa on tuommonen uusissa rahti versioissa kierettäväVensku_ kirjoitti:Just tuollain. En sitte tiiä oisko uudemmas, siis siin uusimmas sitte tuollain, tai jossain pienemmäs? Tai sitte joku puhuu lööperiä.todellauupunut kirjoitti:jees, varmaan tämmöinen kuten mun mersussa ?Vensku_ kirjoitti:missäs mersus tollain "riskin soutajan hankain" on? artturissa ainakin on ihan kiinteä tappi keskellä...
*kuva*
.
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Kuin uusissa....toi mun on haitekkia ...1985piku kirjoitti:Vanhemmissa on tuommonen uusissa rahti versioissa kierettäväVensku_ kirjoitti:Just tuollain. En sitte tiiä oisko uudemmas, siis siin uusimmas sitte tuollain, tai jossain pienemmäs? Tai sitte joku puhuu lööperiä.todellauupunut kirjoitti: jees, varmaan tämmöinen kuten mun mersussa ?
*kuva*
.
2000 loppupuolen laitteissatodellauupunut kirjoitti:Kuin uusissa....toi mun on haitekkia ...1985piku kirjoitti:Vanhemmissa on tuommonen uusissa rahti versioissa kierettäväVensku_ kirjoitti: Just tuollain. En sitte tiiä oisko uudemmas, siis siin uusimmas sitte tuollain, tai jossain pienemmäs? Tai sitte joku puhuu lööperiä.
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
2008 mallises on vielä keskellä tappi.
Eli tän mallisis:
Näitähän tehtiin kuitenkin yli 2010 vuoden?
(Kuka muuten tietää missä/miten tuosta löytää hinaustapin? )
Tulisko uus nyt 2012 julki?
No, tuossa näkyis olevan nuo "tulpat" ajovalojen sisäpuolella, hinauslenkkienpaikat ilmeisesti tuossa?
Eli tän mallisis:
Näitähän tehtiin kuitenkin yli 2010 vuoden?
(Kuka muuten tietää missä/miten tuosta löytää hinaustapin? )
Tulisko uus nyt 2012 julki?
No, tuossa näkyis olevan nuo "tulpat" ajovalojen sisäpuolella, hinauslenkkienpaikat ilmeisesti tuossa?
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Taitaa Mersulla olla kaiketi Mitsubishin kautta yhteyksiä myös Hyundaihin, koska jotenkin tutunnäköinen tämä uusi Xcient:
Moottoreina 10 l 420 hv & 12,7 l 520 hv.
Moottoreina 10 l 420 hv & 12,7 l 520 hv.
Viimeksi muokannut Laaksonen, 24.6.2013 23:17. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Hyvännäköin veturi!
hmm, 12,7 litrain, mersun moottori?
Tarkotit varmaan Mitsubishin kautta yhteyksiä Hyundaihin?
hmm, 12,7 litrain, mersun moottori?
Tarkotit varmaan Mitsubishin kautta yhteyksiä Hyundaihin?
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Isossa fusossa on ainakin käytös tuo sama 12.7 kone kun actroksessa, ainakin oon sellasen koneen nähnyt irrallaan jossa oli fuson logo venttiilikopassa, mutta aivan erilainen turbo ja pari muuta pikkuosaa mitä mersun koneessa
[miitit]0000000111111111001110001[/miitit]
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi
MB 508D "Silakka"
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi
MB 508D "Silakka"
Missä Fusossa muka on 12,7 kone?190dee kirjoitti:Isossa fusossa on ainakin käytös tuo sama 12.7 kone kun actroksessa, ainakin oon sellasen koneen nähnyt irrallaan jossa oli fuson logo venttiilikopassa, mutta aivan erilainen turbo ja pari muuta pikkuosaa mitä mersun koneessa
Eiks niissä ole yleensä jotain 3-6 Litrasia?
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Pullat, jääkaapit, matot, jne liikahtaa pirteästi 7 tonnin alustalla ja yli 12 litrasella koneella. Tuollaseen kehtais laittaa kunnon vetokidan ja kärryn perään.Vensku_ kirjoitti:Missä Fusossa muka on 12,7 kone?190dee kirjoitti:Isossa fusossa on ainakin käytös tuo sama 12.7 kone kun actroksessa, ainakin oon sellasen koneen nähnyt irrallaan jossa oli fuson logo venttiilikopassa, mutta aivan erilainen turbo ja pari muuta pikkuosaa mitä mersun koneessa
Eiks niissä ole yleensä jotain 3-6 Litrasia?
Toista oli ennen kun Cantteri meni tyhjänä vastatuuleen vajaa 80km/h, mutta myötätuuleen yli 120km/h.
Se ois joku Evolution malli.et kirjoitti:Pullat, jääkaapit, matot, jne liikahtaa pirteästi 7 tonnin alustalla ja yli 12 litrasella koneella. Tuollaseen kehtais laittaa kunnon vetokidan ja kärryn perään.
Toista oli ennen kun Cantteri meni tyhjänä vastatuuleen vajaa 80km/h, mutta myötätuuleen yli 120km/h.
"Mitsubishi-Fuso Canter Evolution"
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Kyse on tästä Fuso "Super-mahtavasta", johon ainakin Wikipedian mukaan on saatavana myös 26,5-litrainen V10
http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi ... uper_Great
http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi ... uper_Great
Jaa niin, nythän ei tosiaan ollu siis kyse enää Canterista.
Pah, Isuzuu saa yli 30 litrasel V10:llä.
(Isuzu Giga, 10TD1 30.390cc (highest horsepower Japanese truck)) (600 heppane)
Ja Nissania, eli UD:tä:
Engine: RH10
Power: 520 PS [450 PS, 470 PS] at 2,100 rpm
Torque: 1,814 Nm at 1,200 rpm
Displacement: 26,507 cc
Cylinders: V-10 Bore x Stroke : 150 x 150 mm (square engine)
Aspiration: Naturally aspirated
Nuo on kyllä kummia, että nuo käyttää pirun isoja koneita ja vapareina? Vai onko sitten toimintavarmuus tms joku niin pakottava juttu näissä, ettei turboja käytetä, vaan vedetään tuplasti litratilavuutta ja höngitään vaparina?
Ja sitten meidän pitää perkele maksaa kaikki v**un päästöverot sun muut, ihankun tuolla nousevan auringon maissa ei sitte sitä p*skaa tulis tuutin täydeltä ton kokosista moottoreista?
Pah, Isuzuu saa yli 30 litrasel V10:llä.
(Isuzu Giga, 10TD1 30.390cc (highest horsepower Japanese truck)) (600 heppane)
Ja Nissania, eli UD:tä:
Engine: RH10
Power: 520 PS [450 PS, 470 PS] at 2,100 rpm
Torque: 1,814 Nm at 1,200 rpm
Displacement: 26,507 cc
Cylinders: V-10 Bore x Stroke : 150 x 150 mm (square engine)
Aspiration: Naturally aspirated
Nuo on kyllä kummia, että nuo käyttää pirun isoja koneita ja vapareina? Vai onko sitten toimintavarmuus tms joku niin pakottava juttu näissä, ettei turboja käytetä, vaan vedetään tuplasti litratilavuutta ja höngitään vaparina?
Ja sitten meidän pitää perkele maksaa kaikki v**un päästöverot sun muut, ihankun tuolla nousevan auringon maissa ei sitte sitä p*skaa tulis tuutin täydeltä ton kokosista moottoreista?
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Agfanistanin, Pakistanin, Intian, Japanin vuoristojen ja Tiibetin ylänköjen tiestöt vaativat isoja ahtamattomia moottoreita? Erikoiskuljetuksia unohtamattakaan!
Vai osaako tiestö vaatia? Saattaa pikemminkin olla kyse käyttäjien tarpeista ja vaatimuksista! Kyllä pienilläkin moottoreilla tullaan toimeen, mutta kun tiestön korkeus merenpinnan tasosta on +2000-4300m, niin kuorma-auto kolonnien kymmenet moottorit kuorossa huutaa hapenpuutteessa hoosiannaa jyrkissä ylämäissä ja autot matelevat etanan vauhtia muun liikenteen tukkona.
Australian infrastruktuurin tarpeet saattaa selittää osaltaan isojen ahtamattomien moottoreiden valmistamisen ja markkinoinnin. Vanhan mantereen kuorkit taitaa Australian teillä olla enemmistönä, mutta Japanin pojilla saattaa olla pyrkyä nuille markkinoille.
Toimintavarmuutta on haettu, kun ei ole asennettu turboa moottorikopan alle hohkaamaan lisää lämpöä, kun jo muutenkin aurinko porottaa +40ºc varjossa. Kun turboa ei ole, on yksi vikakohde vähempänä.
Vai osaako tiestö vaatia? Saattaa pikemminkin olla kyse käyttäjien tarpeista ja vaatimuksista! Kyllä pienilläkin moottoreilla tullaan toimeen, mutta kun tiestön korkeus merenpinnan tasosta on +2000-4300m, niin kuorma-auto kolonnien kymmenet moottorit kuorossa huutaa hapenpuutteessa hoosiannaa jyrkissä ylämäissä ja autot matelevat etanan vauhtia muun liikenteen tukkona.
Australian infrastruktuurin tarpeet saattaa selittää osaltaan isojen ahtamattomien moottoreiden valmistamisen ja markkinoinnin. Vanhan mantereen kuorkit taitaa Australian teillä olla enemmistönä, mutta Japanin pojilla saattaa olla pyrkyä nuille markkinoille.
Toimintavarmuutta on haettu, kun ei ole asennettu turboa moottorikopan alle hohkaamaan lisää lämpöä, kun jo muutenkin aurinko porottaa +40ºc varjossa. Kun turboa ei ole, on yksi vikakohde vähempänä.
Nimenomaan vuoristoisella seudullahan turbosta olisi hyötyä, kun moottoriin saadaan enemmän ilmaa...?
Yks selitys varmasti on toimintavarmuus, mutta Kyllähän eurokuorkit on mielestäni Turbon osalta erittäin vähävikasia, kyllä ne viat muualla yleensä on.
Tarkotitko että australian road trainien veturit ois vapareita?
Yks selitys varmasti on toimintavarmuus, mutta Kyllähän eurokuorkit on mielestäni Turbon osalta erittäin vähävikasia, kyllä ne viat muualla yleensä on.
Tarkotitko että australian road trainien veturit ois vapareita?
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
täh, Mack käyttäny ainaki 30 vuotta australiassa turbokonetta moottorin mallinimellä E9. Ja onhan ne uudet Volvotkin siellä turboja...
föönin voi tarkkasilmäinen nähdä kuvasta.
föönin voi tarkkasilmäinen nähdä kuvasta.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
jukkis. kirjoitti:siellä kilven allahan se on piilossa.Vensku_ kirjoitti:
(Kuka muuten tietää missä/miten tuosta löytää hinaustapin? )
Edit: tuosta puuttuu rojua edestä ja muuta sinne tullut
Tuossa paremmin näkyy
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
Mersun vastaava järjestelmä tottelee nimeä Predictive Powertrain ControlLaaksonen kirjoitti:Scania esitteli ensimmäisenä valmistajana uudenlaisen vakionopeudensäätimen:
http://www.ammattilehti.fi/uutiset.html?4792
http://www.raskaskalusto.fi/3595/mb-pre ... tuntemusta
Tälläisen nähny joskus mantereella livenä. Käyttävät sitä raskaisiin maansiirto ja erikoiskuljetuksiin. Ideana on ohjauslaitteiden pienempi rasitus kun ohjaavia pyöriä on neljä.Laaksonen kirjoitti:Eräänlainen kummajainen tämäkin; Mersun kilpakuormuri etutelillä:
Mantereella näkemäni oli muistaakseni kippikärryllä varustettu.
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Kuorma-autojen viimeinen V8-moottori:
Uudet 520 ja 580-hevosvoimaiset Euro 6 V8-moottorit perustuvat 16,4-litraiseen 730-hevosvoimaiseen moottoriin ja tarjoavat puolestaan poikkeuksellista suorituskykyä ja luonnetta sitä haluaville. Isoin 730-hevosvoimainen V8-moottori tullaan esittelemään Euro 6 -versiona loppusyksyllä.
http://www.koneporssi.com/uutiset/scani ... ivaisempi/
Jotkin engl. kuorma-autovalmistajat (Atkinson, ERF) käyttivät aikoinaan tätä Gardnerin 14-litraista rivi-8:a
Uudet 520 ja 580-hevosvoimaiset Euro 6 V8-moottorit perustuvat 16,4-litraiseen 730-hevosvoimaiseen moottoriin ja tarjoavat puolestaan poikkeuksellista suorituskykyä ja luonnetta sitä haluaville. Isoin 730-hevosvoimainen V8-moottori tullaan esittelemään Euro 6 -versiona loppusyksyllä.
http://www.koneporssi.com/uutiset/scani ... ivaisempi/
Jotkin engl. kuorma-autovalmistajat (Atkinson, ERF) käyttivät aikoinaan tätä Gardnerin 14-litraista rivi-8:a
Miksei vois Suomessakin (Ja euroopassa) laki olla toisenlainen, et sais pitkiä puolikkaanvetureita!
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
- klonksvaagen
- Viestit: 212
- Liittynyt: 27.12.2011 21:28
- Paikkakunta: Punaraja