Kiertovesipumpun asentelin syksyllä tuonne lämppärin vesikierron kuumalle puolelle, eli kannesta kennolle menevään letkuun. Silloin jo epäilin että se voisi olla vähän huono vaihtoehto pumpun kestävyyden kannalta, ja näinhän se osoittautuikin olevan. Ei niinkään kuuman veden takia vaan koska pumppu tuli sellaiseen paikkaan että se oli (huonosti) kiinni moottorin kyljessä ja oli selvästi kärsinyt moottorin tärinästä, eli asentaja oli tehnyt huonoa työtä
Ottiin sen sitta poise välistä, samalla fiksasin kannen vesiletkulähtöä muutenkin sujuvammaksi
Ja asentelin uuden kv-pumpun vesipumpulle palaavaan letkuun lämppärin kennon jälkeen

Sain sen tällä kertaa muutenkin mukavampaan paikkaan kiinni koriin
Kun kaikki oli niin mukavasti esissä niin suorittelin moottorin öljynvaihdon suodattimineen ja vaihtelin vaihteistoöljytkin samaan syssyyn, viime kesänä nimittäin ei niitä tullut vaihdettua. Eipä nuo nyt pahalta näyttäneet mutta onpahan verestä litkua nyt kehissä
Sitten viskoropeli ja syyläri paikoilleen, nesteet sisään, tehostin täyteen öljyä ja eikun koekäyttämään

Pyöräytin ensin ilman kaasua raksuttamaan tyhjäkäynnillä että ehtii ottaa rauhassa öljynpaineet, tietäen toki että se hetken päästä sammahtaa kun löpöfiltteri on tyhjä. Näin kävi ja sitten saikin hetkosen sahata ennenkuin taas hörähti ja jäi käyntiin.
Kun mikään ei kuulostanut pahalta niin aloin kokeilla kääntää ohjausta, paikallaan oli nyt kuitenkin kymmenen vuotta pellolla käyttämättömänä maannut ohjaussimpukka, ja tottahan se jännittää että pelaako se ja pitääkö öljyt sisällä
Ensikokemus ei ollut kovin rohkaiseva, ratti oli lähes yhtä jäykkä kuin ilman tehostinta

Vähän aikaa käänneltyäni läksin tsekkaamaan että miltä tehostimen ympäristössä näyttää. Mistään ei mitään vuotanut, mikä oli ilahduttavaa
Tarkistin tehostimen öljysäiliön, ja sehän oli hulahtanut tyhjäksi, vissiin simpukkaan, joten löin säiliön uudelleen täyteen ja läksin hyttään kokeilemaan ohjausta uudelleen. Tällä kertaa siinä oli jo tehostuskin mukana, kevyesti pyöri ratti reunasta reunaan
Moottorin uudelleenasemointi ja tyynyjen vaihtokin tuntui olleen hyvä juttu, korin resonointi oli jos nyt ei tyystin poissa niin ainakin 80% vähentynyt

Ja voihan se olla että nuo kumityynyt vielä vähän asettuvaty/pehmenevät alkutaipaleella niin tulos on vielä parempi
Myös moniurahihnan sirkutus on poissa, ainakin toistaiseksi. Toivottavasti pysyykin poissa, ainakaan kiristimen ylä kiinnike ei näyttäisi enää vuotavan öljyä.
Tässäpä tilanne johon huolto tällä kertaa jäi sunnuntai-iltana
Eli etupelti ja -puskuri ovat vielä irtaalaan, josko ne tänä iltana pistelisi paikalleen
