cdi koneisten kulutukset
cdi koneisten kulutukset
Paljon on kuultu puhuttavan noiden cdi väyrysten pienestä kulutuksesta, mihin kulutuksiin ihmiset näillä nyt sitten pääsevät? Edellisellä 320cdi a sedanilla oli lähes pelkällä kaupunkiajolla 8,0l, matkassa pääsin mittarin mukaan 5,5l suht helposti, työmatkalla sain mittariin lukemat 7,6 ja matkaa tuli samanverran kilometreissä. Nyt uusi ostos on samanikäinen -00 270cdi 6v manuaali farmari ja matkassa en pääse millään alle 5,7 ja siinäkin oli jo työtä vaikka kuinka, kaupungissa tuntuu menevän n.9l, tarkkaan en osaa sanoa kun en ole tällä paljoa ajanut enkä loman takia yhtenäkään aamuna töihin lähtenyt mutta pienoinen pettymys tuo kulutus suhdanne. Edellisestä autosta oli imusarjan läpät otettu pois mutta muuten kaiketi vakio, nykyisessä läpät paikallaan. Onko tuo kulutus kanssa autoilijoiden mielestä oikeaa suuruutta vai liikaa?
No entinen väyrynen oli 220cdi automaatti. Vuojen auto oli ja 571tkm-637tkm välin.
Ennen ruuvausta veti 8-9.5l/100km seka-ajossa.
Sitten tuli 270cdiin ahdin, ohojelma, isompi välijäähy, egr poistettiin myös fyysisesti ja suuttimet rempattiin. Niin matalin kulutus oli tankilta mitattuna 6.5l/100km. Muuten liikku siinä 7.7-9l/100km, viimeistään 650km kohdalla sytty löpövalo ja tankkihan oli 65litranen. Jotku puhhuu että pääsee jatkuvasti yli 1000km tankillisella, ite en päässykkö kerran 1000km tankillisella ja silloin näytti range tankille mennessä 0km ja 0litraa.
Ei mun mielestä hirveän taloudellista kuvaa saanu tuosta pirssistä mutta mukava se oli ajaa ja jalakoihinkaan ei jääny. Väyrynen ei myöskään vuotanut dieseliä mistään.
Kulutusmittari näytti 4.2-6.7l/100km. Useamman litran heittoa.
Nyt alla w211 320cdi automaatti ja tankilta mitattuna pääsee samalla ajotyylillä 6.6-7l/100km. Muutama tuhat kilometriä kylläkin vasta takana ja isokoneisen vääntöjä tulee käytettyä vielä sillai reilustikkin. After startti näyttää mitä sattuu mutta after reset näyttää aika hyvinki oikeita lukemia.
Ennen ruuvausta veti 8-9.5l/100km seka-ajossa.
Sitten tuli 270cdiin ahdin, ohojelma, isompi välijäähy, egr poistettiin myös fyysisesti ja suuttimet rempattiin. Niin matalin kulutus oli tankilta mitattuna 6.5l/100km. Muuten liikku siinä 7.7-9l/100km, viimeistään 650km kohdalla sytty löpövalo ja tankkihan oli 65litranen. Jotku puhhuu että pääsee jatkuvasti yli 1000km tankillisella, ite en päässykkö kerran 1000km tankillisella ja silloin näytti range tankille mennessä 0km ja 0litraa.
Ei mun mielestä hirveän taloudellista kuvaa saanu tuosta pirssistä mutta mukava se oli ajaa ja jalakoihinkaan ei jääny. Väyrynen ei myöskään vuotanut dieseliä mistään.
Kulutusmittari näytti 4.2-6.7l/100km. Useamman litran heittoa.
Nyt alla w211 320cdi automaatti ja tankilta mitattuna pääsee samalla ajotyylillä 6.6-7l/100km. Muutama tuhat kilometriä kylläkin vasta takana ja isokoneisen vääntöjä tulee käytettyä vielä sillai reilustikkin. After startti näyttää mitä sattuu mutta after reset näyttää aika hyvinki oikeita lukemia.
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Kai tanksita mitattuna? Mulla on väykyssä tankillinen n. 7/100km. Just eilen tankkasin, tietokone näytti 6,2, laskin 7,3 (jostain syystä tuo ajotietokone alkoi näyttää entistäkin alhaisempaa lukua pumpun tiivisteiden vaihdon jälkeen...). Mutta siis kysymykseen vastaus; mielestäni ihan hyvillä kulutuksilla menet. Mun 320CDI ei oo ikinä menny alle 6.5L/100km koko tankillista, mutta en mä sukkasilaan ajelekkaan.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
2001 220cdi farmari automaatti. viimisen 35000km matkalla 6.75l/100km kulutus tankkausten mukaan. Ohjelmoitu talvella, ajettu 5000tkm sen kanssa ja ajotietokone näyttää pari desiä vähemmän kuin ennen. joten katsotaan vuoden päästä mikä on muutos.
tupru kirjoitti:-98 c-koppanen 220cdi automaatti. 35000km ja keskikulutus 6,7l/100km
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Ajotietokone ja sen lausunnot on hyvä puheenaihe missä seurassa vaan, oli mukana yhtään mersumiehiä eli ei. Aina syntyy kova-äänistä keskustelua kun aletaan oikeasti litrojen ja kilometrien suhteita ynnäämään.Pappi kirjoitti:Hyvä faktoihin perustuva topic. Unohdetaan ne tietokoneen antamat hyvää mieltä luovat kulutukset.
Tämä on töissä yksi aihe, millä kahvipöydässä saadaan sinkoilemaan sokeripalat ilmaan...
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Tarkennellaan vielä sen verran, että kaupunkirallissa ja nurkka-ajossa menee aikalailla 8l/100km ja maantiellä nippanappa alle 6l/100km. Tässä suhteessa kun on sitten matka-ajua enemmän ollunna, niin ninnannunna se vaikuttaa toki alentavasti tuohon keskikulutukseen..tupru kirjoitti:-98 c-koppanen 220cdi automaatti. 35000km ja keskikulutus 6,7l/100km
Samoihin näyttää kansalla menevän vastaavat mallit. Pitäsiköhän ohjelmoida?
® Mesen linttaklubi
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku
w203 200cdi, karalan ohjelma (163hv/350nm) ja 6v manuaali. Kaupungissa tankista mitattu 6.0-6.4l/100km olevia kulutuksia...
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
onre kirjoitti:Aika samoihin lukemiin meni meidän C 200 CDI '99.tupru kirjoitti:-98 c-koppanen 220cdi automaatti. 35000km ja keskikulutus 6,7l/100km
W202 220cdi automaatti -99 750 km reissu, puolet auto täynnä väkeä ja tavaraa, puolet kahden hengen kuormalla, keskinopeus vähän yli 90km/h jota alentamassa Lieksa-Ilomantsi välillä n. 100 km pikkuteitä.Jani_LPR kirjoitti:W202 220cdi -00: Kovalla talvipakkasella n. 10 km työmatkaa 8,3 l/100km ja kesällä pitkää matkaa 5,9 l/100km. Tankkauksista laskettuja kulutuksia.
Satasen alueella vakkari päällä todellista vauhtia 105-110 tiestä ym. riippuen.
Keskikulutus 6,1 litraa sadalle.
Väykky S210 220CDi viimeinen yhteinen vuosi meni reilun viiden ja yli 10,25L väliin keskikulutuksen pyöriessä noin seiskan kieppeillä. Nykyinen S211 220CDi on pikkuisen syöpömpi eli ennen käpistelyä seiskan ja vajaan kolmentoista välissä 10-20kmh pienemmillä keskinopeuksilla kun väykky ja jälkeen keskimäärin kasin pyörteissä vaikka keskinopeudet on nousseet taas väykyn tasolle.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
EN kyllä yhtää ihmettele ku oon pari, kolme kertaa sun perässä ajellut Minä kun ajattelin että minulla on suht. raskas kaasujalka, niin mitä vielä...XUX63 kirjoitti:Väykky S210 220CDi viimeinen yhteinen vuosi meni reilun viiden ja yli 10,25L väliin keskikulutuksen pyöriessä noin seiskan kieppeillä.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Voiko pitää muka paikkansa?? Kävin Tampereella ja tankkasin tankin piripintaan ennen lähtöä, takaisin tullessa näytti trippi 100km, ajattelin että katsotaas paljonko auto kuluttaa maantiellä, tankille ja tankkiin mahtui 3,83 litraa ainetta, en oikein jaksa uskoa tuohon mutta karttaohjelmalla tarkastin ja sekin väitti kuljetuksi matkaksi 100km, en edes ajanut 80 pintakaasulla vaan100 lasissa lähes koko matkan ja kakskaistasella jopa 110km/h. Alla 19" pyörät. Ehdotuksia?
ne tarkistetaan 5 litraa isommille määrille mutta tuskimpa siinä desiä enempää voi heittoa olla.axu87 kirjoitti:Onko mahdollista että kun polttoainemäärä oli niin pieni että huoltsikan mittari huijaisi?
Suurin syy lienee auton asento edellisessä ja seuraavassa tankkauksessa. tankkiin menee eri määrä siitä riippuen missä asennossa auto on. Samoin pistooleissa on eroa milloin ne alkaa laukoa pois päältä.
Ainoa jotakuinkin sopiva tapa on ajaa koko tankillinen niin virhe pienenee. Mieluummin useita tankillisia.
Mitä merkitystä on ajaa joku 3.xx litran ennätys kun samaa reittiä ajaa kerran vuodessa tyyliin? Normi ajoa ja sitten katselet kelpaako kulutuslukemat sun käytölle.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Lisäksi pitää otta huomioon, että kun auto tankataan, niin kylmä polttoaine laajeenee tankissa varsinkin lämpiminä kesäpäivinä.
Täysiä tankkeja tankatessa saa kohtuullisen luotettavan kuvan kulutuksesta kun auto tankataan samalla tavalla, samalla huoltoasemalla saman tankkaajan toimesta niin että polttoainepinta jää näkyville.
Tuommoisen pikkupätkän ajon jälkeen polttoaineen lämpölaajeneminen ja tankkauksessa tulevat virheet esimerkiksi auton asennon takia tulevat määrääväksi ja tuloksella ei ole todellista arvoa.
Täysiä tankkeja tankatessa saa kohtuullisen luotettavan kuvan kulutuksesta kun auto tankataan samalla tavalla, samalla huoltoasemalla saman tankkaajan toimesta niin että polttoainepinta jää näkyville.
Tuommoisen pikkupätkän ajon jälkeen polttoaineen lämpölaajeneminen ja tankkauksessa tulevat virheet esimerkiksi auton asennon takia tulevat määrääväksi ja tuloksella ei ole todellista arvoa.
Siinä tapauksessa maantieajon kulutuslukemilla ei ole merkitystä, vaikka ymmärrän kyllä että mukava olisi nekin tietää.axu87 kirjoitti:Ei tule ajettua maantiellä niin että voisi katsoa tankillisen, sillä nyt katsoinkin kun tuli ajettua kerrankin 100km yhtäsoittoa...
Veikkaan että todellinen kulutus on vähimmillään viiden nurkilla, mutta se on vain veikkaus...