W210 abspumpusta
W210 abspumpusta
Moi moi, uusi täällä ja heti ongelmia väykyn kanssa. (Ei liene kovinkaan harvinaista)
Eli taannoin pamahti ets ja abs valot tauluun, vika on abs pumpun moottorissa kuulemma länsi auton mukaan. Tietääkö kukaan että saako tosta millään poppakonstilla irrotettua tota pelkkää moottoria, ilman että irrottaa koko absyksikköä?
Venetmäellä Viialassa myyvät koko paketin 600€, mutta onko tuo motonettin osa samanmoinen kun myyvät pelkkää moottoria. Vai saako kyseiseen moottoriin hiukka vaihdettua jos vähän viilaa näyttää? Vai onko tuon koko yksikön irroittaminen kuinka työläs?
Tossa se motonetin osa vielä (onko oikeasti edes oikea osa tähän hommaan?)
http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/238305/2
Ja kyseessähän on e290 t vm. 96.
Eli taannoin pamahti ets ja abs valot tauluun, vika on abs pumpun moottorissa kuulemma länsi auton mukaan. Tietääkö kukaan että saako tosta millään poppakonstilla irrotettua tota pelkkää moottoria, ilman että irrottaa koko absyksikköä?
Venetmäellä Viialassa myyvät koko paketin 600€, mutta onko tuo motonettin osa samanmoinen kun myyvät pelkkää moottoria. Vai saako kyseiseen moottoriin hiukka vaihdettua jos vähän viilaa näyttää? Vai onko tuon koko yksikön irroittaminen kuinka työläs?
Tossa se motonetin osa vielä (onko oikeasti edes oikea osa tähän hommaan?)
http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/238305/2
Ja kyseessähän on e290 t vm. 96.
Ei oo ABS pumpun moottori ja linkkaamasi Alipainepumppu ollenkaan samoja asioita ...
Katteles numero siitä moottoristas, eiköhän noita ABS yksikköjä oo purkuosina halvemmallakin kuin tuo Venetmäen
Katteles numero siitä moottoristas, eiköhän noita ABS yksikköjä oo purkuosina halvemmallakin kuin tuo Venetmäen
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Veikkaan että siellä on samanlainen Aten:n sähkömoottori mitä Asr ja Esp:n kanssa varustetuissa autoissakin. Se moottori on 2 torxilla kiinni siellä ja sieltä ei todennäköisesti ole kun hiilet loppu. Paitsi jos on ajettu pitkään herjat koetaulussa niin sitten kärvähtää myös älylaatikko kun pääsee löymään oikkariin.
Tuossa pari threadia missä absipumpun kanssa painitaan:
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=2&t=30210
http://www.benzworld.org/forums/w163-m- ... -come.html
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=2&t=30210
http://www.benzworld.org/forums/w163-m- ... -come.html
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Ei siinä ole mitään kilometrirajaa, raja menee siinä kun jompikumpi hiilistä kuluu niin paljon että se pääsee urastaan pois ja polttaa älylaatikon. Yleensä menee pelkällä hiilien vaihdolla, uskon että sulllakin menee jos vika on niissä.Villevee kirjoitti:Mitäs tämä "pitkään" meinaa. nyt menty bout kaks viikkoa työmatka-ajoa 5km.
EDIT: Niin ja uudet hiilet olisi hyvä olla esim. lämpölaitteen moottorista, laturin hiilissä on liiaksi kuparia ja ne kuluttaa kollektoria liikaa. Hiacen lämpölaitteen moottorin hiilet on hyvät.
Onkoa kaikki ABS anturit ehjiä?Villevee kirjoitti:no nyt on sitten hydrauliikkayksikkö vaihdettu moottoreineen, heti kun nopeus ylittää sen 5km/h niin ETS ja ABS valot pamahtaa tauluun.
kokeilin sammutella ja käynnistellä uudestaan ja jarrutella voimakkaammin muutaman kerran, mut aina vaan ne sieltä tulee..
oisko ideoita...?
Ainakaan ei testerissä vihjannut viallisiksi, mistäs nämä mitatataan?jolle kirjoitti:Onkoa kaikki ABS anturit ehjiä?Villevee kirjoitti:no nyt on sitten hydrauliikkayksikkö vaihdettu moottoreineen, heti kun nopeus ylittää sen 5km/h niin ETS ja ABS valot pamahtaa tauluun.
kokeilin sammutella ja käynnistellä uudestaan ja jarrutella voimakkaammin muutaman kerran, mut aina vaan ne sieltä tulee..
oisko ideoita...?
Okei, ei se siitä ole kiinni.
Kun on edelleen sama vika toisella yksiköllä on tietysti kaksi mahdollisuutta; huonoa tuuria eli myös "uusi" yksikkö hajalla, tai sitten vika jossain muualla ja aiheuttaa edelleen samat oireet ja vikakoodin.
En muista oliko pumppumoottorille erikseen rele sulakerasiassa, se on varmaan tarkistettu jos sellainen on, ja mahdollinen sulake.
Sitten vaan mittaamaan johtoja virtapiirikaavioiden avulla, miettimään mikä voi tuon aiheuttaa, ja jos oli testerissä ohjeita vikakoodiin liittyen niin tietysti niiden mukaan eteenpäin...
Kun on edelleen sama vika toisella yksiköllä on tietysti kaksi mahdollisuutta; huonoa tuuria eli myös "uusi" yksikkö hajalla, tai sitten vika jossain muualla ja aiheuttaa edelleen samat oireet ja vikakoodin.
En muista oliko pumppumoottorille erikseen rele sulakerasiassa, se on varmaan tarkistettu jos sellainen on, ja mahdollinen sulake.
Sitten vaan mittaamaan johtoja virtapiirikaavioiden avulla, miettimään mikä voi tuon aiheuttaa, ja jos oli testerissä ohjeita vikakoodiin liittyen niin tietysti niiden mukaan eteenpäin...
Joo o, pitää se rele käyttää vielä tarkemmassa syynissä, sulakkeet oli päällisinpuolin eheitä. Alkaa alkukuusta toi leimansaanti kuumottamaandealer kirjoitti:Okei, ei se siitä ole kiinni.
Kun on edelleen sama vika toisella yksiköllä on tietysti kaksi mahdollisuutta; huonoa tuuria eli myös "uusi" yksikkö hajalla, tai sitten vika jossain muualla ja aiheuttaa edelleen samat oireet ja vikakoodin.
En muista oliko pumppumoottorille erikseen rele sulakerasiassa, se on varmaan tarkistettu jos sellainen on, ja mahdollinen sulake.
Sitten vaan mittaamaan johtoja virtapiirikaavioiden avulla, miettimään mikä voi tuon aiheuttaa, ja jos oli testerissä ohjeita vikakoodiin liittyen niin tietysti niiden mukaan eteenpäin...