W210 abspumpusta

Vastaa Viestiin
Villevee
Viestit: 14
Liittynyt: 17.9.2013 20:02

W210 abspumpusta

Viesti Kirjoittaja Villevee »

Moi moi, uusi täällä ja heti ongelmia väykyn kanssa. (Ei liene kovinkaan harvinaista)

Eli taannoin pamahti ets ja abs valot tauluun, vika on abs pumpun moottorissa kuulemma länsi auton mukaan. Tietääkö kukaan että saako tosta millään poppakonstilla irrotettua tota pelkkää moottoria, ilman että irrottaa koko absyksikköä?
Venetmäellä Viialassa myyvät koko paketin 600€, mutta onko tuo motonettin osa samanmoinen kun myyvät pelkkää moottoria. Vai saako kyseiseen moottoriin hiukka vaihdettua jos vähän viilaa näyttää? Vai onko tuon koko yksikön irroittaminen kuinka työläs?

Tossa se motonetin osa vielä (onko oikeasti edes oikea osa tähän hommaan?)
http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/238305/2


Ja kyseessähän on e290 t vm. 96.
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Ei oo ABS pumpun moottori ja linkkaamasi Alipainepumppu ollenkaan samoja asioita ...

Katteles numero siitä moottoristas, eiköhän noita ABS yksikköjä oo purkuosina halvemmallakin kuin tuo Venetmäen
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Villevee
Viestit: 14
Liittynyt: 17.9.2013 20:02

Viesti Kirjoittaja Villevee »

Täytyy syventyä aiheeseen, siis tuo motonetin osa oli se mitä ne tiskiltä tyrkyttivät kun kerroin murheistani...
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Multa vois tästä Hämeenlinnasta löytyä sopiva purkuosa. Laita yyveetä jos kiinnostaa.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Veikkaan että siellä on samanlainen Aten:n sähkömoottori mitä Asr ja Esp:n kanssa varustetuissa autoissakin. Se moottori on 2 torxilla kiinni siellä ja sieltä ei todennäköisesti ole kun hiilet loppu. Paitsi jos on ajettu pitkään herjat koetaulussa niin sitten kärvähtää myös älylaatikko kun pääsee löymään oikkariin.
Villevee
Viestit: 14
Liittynyt: 17.9.2013 20:02

Viesti Kirjoittaja Villevee »

Mitäs tämä "pitkään" meinaa. nyt menty bout kaks viikkoa työmatka-ajoa 5km.
MHe
Viestit: 1158
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Villevee kirjoitti:Mitäs tämä "pitkään" meinaa. nyt menty bout kaks viikkoa työmatka-ajoa 5km.
Ei siinä ole mitään kilometrirajaa, raja menee siinä kun jompikumpi hiilistä kuluu niin paljon että se pääsee urastaan pois ja polttaa älylaatikon. Yleensä menee pelkällä hiilien vaihdolla, uskon että sulllakin menee jos vika on niissä.

EDIT: Niin ja uudet hiilet olisi hyvä olla esim. lämpölaitteen moottorista, laturin hiilissä on liiaksi kuparia ja ne kuluttaa kollektoria liikaa. Hiacen lämpölaitteen moottorin hiilet on hyvät.
Villevee
Viestit: 14
Liittynyt: 17.9.2013 20:02

Viesti Kirjoittaja Villevee »

no nyt on sitten hydrauliikkayksikkö vaihdettu moottoreineen, heti kun nopeus ylittää sen 5km/h niin ETS ja ABS valot pamahtaa tauluun.
kokeilin sammutella ja käynnistellä uudestaan ja jarrutella voimakkaammin muutaman kerran, mut aina vaan ne sieltä tulee..
oisko ideoita...?
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Villevee kirjoitti:no nyt on sitten hydrauliikkayksikkö vaihdettu moottoreineen, heti kun nopeus ylittää sen 5km/h niin ETS ja ABS valot pamahtaa tauluun.
kokeilin sammutella ja käynnistellä uudestaan ja jarrutella voimakkaammin muutaman kerran, mut aina vaan ne sieltä tulee..
oisko ideoita...?
Onkoa kaikki ABS anturit ehjiä?
Villevee
Viestit: 14
Liittynyt: 17.9.2013 20:02

Viesti Kirjoittaja Villevee »

jolle kirjoitti:
Villevee kirjoitti:no nyt on sitten hydrauliikkayksikkö vaihdettu moottoreineen, heti kun nopeus ylittää sen 5km/h niin ETS ja ABS valot pamahtaa tauluun.
kokeilin sammutella ja käynnistellä uudestaan ja jarrutella voimakkaammin muutaman kerran, mut aina vaan ne sieltä tulee..
oisko ideoita...?
Onkoa kaikki ABS anturit ehjiä?
Ainakaan ei testerissä vihjannut viallisiksi, mistäs nämä mitatataan?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29261
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Anturien vastuksen voi mitata yksikön liittimeltä.
Mikä vikakoodi tulee vikamuistiin ?
Villevee
Viestit: 14
Liittynyt: 17.9.2013 20:02

Viesti Kirjoittaja Villevee »

dealer kirjoitti:Anturien vastuksen voi mitata yksikön liittimeltä.
Mikä vikakoodi tulee vikamuistiin ?
C1401 pumppumoottori
C1501 vähemmän kait aiheeseen liittyvä ?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29261
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kuka noita numeroita ulkoa muistaa tai jaksaa googlettaa, mitä siinä C1501 lukee ?
Villevee
Viestit: 14
Liittynyt: 17.9.2013 20:02

Viesti Kirjoittaja Villevee »

dealer kirjoitti:Kuka noita numeroita ulkoa muistaa tai jaksaa googlettaa, mitä siinä C1501 lukee ?
Säätyvän ohjaustehostimen ventiili (PML-ventiili)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29261
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Okei, ei se siitä ole kiinni.

Kun on edelleen sama vika toisella yksiköllä on tietysti kaksi mahdollisuutta; huonoa tuuria eli myös "uusi" yksikkö hajalla, tai sitten vika jossain muualla ja aiheuttaa edelleen samat oireet ja vikakoodin.

En muista oliko pumppumoottorille erikseen rele sulakerasiassa, se on varmaan tarkistettu jos sellainen on, ja mahdollinen sulake.
Sitten vaan mittaamaan johtoja virtapiirikaavioiden avulla, miettimään mikä voi tuon aiheuttaa, ja jos oli testerissä ohjeita vikakoodiin liittyen niin tietysti niiden mukaan eteenpäin...
Villevee
Viestit: 14
Liittynyt: 17.9.2013 20:02

Viesti Kirjoittaja Villevee »

dealer kirjoitti:Okei, ei se siitä ole kiinni.

Kun on edelleen sama vika toisella yksiköllä on tietysti kaksi mahdollisuutta; huonoa tuuria eli myös "uusi" yksikkö hajalla, tai sitten vika jossain muualla ja aiheuttaa edelleen samat oireet ja vikakoodin.

En muista oliko pumppumoottorille erikseen rele sulakerasiassa, se on varmaan tarkistettu jos sellainen on, ja mahdollinen sulake.
Sitten vaan mittaamaan johtoja virtapiirikaavioiden avulla, miettimään mikä voi tuon aiheuttaa, ja jos oli testerissä ohjeita vikakoodiin liittyen niin tietysti niiden mukaan eteenpäin...
Joo o, pitää se rele käyttää vielä tarkemmassa syynissä, sulakkeet oli päällisinpuolin eheitä. Alkaa alkukuusta toi leimansaanti kuumottamaan :shock:
Villevee
Viestit: 14
Liittynyt: 17.9.2013 20:02

Viesti Kirjoittaja Villevee »

Nooin, nyt on sitten valot saatu sammumaan. vikahan oli lopulta älyboksissa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo”