Raskas kalusto
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
Riippuu alustasta, mm. akseleista ja jarrukelloista sekä jousituksesta. Ainakin kaikki 6x4:set nousevat 28 tonniin. Ja nuo tekniset massat eivät välttämättä sano mitään, ainakin eräässä ruotsalaismerkissä voinevat nekin muuttua uusien kokonaispainojen anomusten myötä. Mutta, vaikka vetoauto ei olisikaan sallittu sinne 28 tonniin, voi yhdistelmämassa silti olla 68 tonnia.
EDIT: Unohtui tietenkin mainita, että suurella todennäköisyydellä autosta saadaan 28 tonninen, jos tekniset massat sen sallivat. Mutta myös autoissa, joiden tekniset massat eivät sitä tähän tietoon salli, voi tuo 28 tonnia täyttyä. Riippuu autosta.
EDIT: Unohtui tietenkin mainita, että suurella todennäköisyydellä autosta saadaan 28 tonninen, jos tekniset massat sen sallivat. Mutta myös autoissa, joiden tekniset massat eivät sitä tähän tietoon salli, voi tuo 28 tonnia täyttyä. Riippuu autosta.
530d Touring -01
250EXC-F -04
250EXC-F -04
On hienoa, että löysin vihdoin sivuston, jossa on kuorma-autojen teknisiä tietoja, datataulukon lukemissa on tosin vielä hiomista:
http://www.truck-data.com/en/truck/Volvo/FH/
http://www.truck-data.com/en/truck/Volvo/FH/
Tuo on varmaan sitä downsizingiä, kun 16 millilitrasta pienennetään 1,6 millilitraan.Laaksonen kirjoitti:On hienoa, että löysin vihdoin sivuston, jossa on kuorma-autojen teknisiä tietoja, datataulukon lukemissa on tosin vielä hiomista:
http://www.truck-data.com/en/truck/Volvo/FH/
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Voi tuottaa hienoisia vaikeuksia kiskoa tällaista:Roisto kirjoitti:Tuo on varmaan sitä downsizingiä, kun 16 millilitrasta pienennetään 1,6 millilitraan.Laaksonen kirjoitti:On hienoa, että löysin vihdoin sivuston, jossa on kuorma-autojen teknisiä tietoja, datataulukon lukemissa on tosin vielä hiomista:
http://www.truck-data.com/en/truck/Volvo/FH/
t.
Risto
http://www.raskaskalusto.fi/3870/niitty ... aniityilta
Alimmainen kuva siitä kauko-ohjatusta kippi ja ulosoton ohjaavasta Volvosta. Sillä ei tarvi olla pölysuojassa hytissä vaan seistä suoraan talana kun pölähtääLaaksonen kirjoitti:Voi tuottaa hienoisia vaikeuksia kiskoa tällaista:Roisto kirjoitti:Tuo on varmaan sitä downsizingiä, kun 16 millilitrasta pienennetään 1,6 millilitraan.Laaksonen kirjoitti:On hienoa, että löysin vihdoin sivuston, jossa on kuorma-autojen teknisiä tietoja, datataulukon lukemissa on tosin vielä hiomista:
http://www.truck-data.com/en/truck/Volvo/FH/
t.
Risto
http://www.raskaskalusto.fi/3870/niitty ... aniityilta
Mainoksessa tullu pilkkuvirhe tietoihin näemmä.
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Lohjalla tuollaisen bongasin kesällä.et kirjoitti:En tiedä, mutta eikös Nurmijärvellä ole tuollainen?Kimmo Koo kirjoitti:Onko Case:lla traktorien tehojohtajuus tällä hetkellä
telavetoinen malliltaan 500(tai jotain) isompi kuitenkin kuin Challenger.
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Melko varmaan puhutaan samasta traktorista...Kimmo Koo kirjoitti:Lohjalla tuollaisen bongasin kesällä.et kirjoitti:En tiedä, mutta eikös Nurmijärvellä ole tuollainen?Kimmo Koo kirjoitti:Onko Case:lla traktorien tehojohtajuus tällä hetkellä
telavetoinen malliltaan 500(tai jotain) isompi kuitenkin kuin Challenger.
Laaksonen pian pommittaa linkeillään tähänkin aiheeseen...
Pelkonne osoittautui aiheelliseksi:et kirjoitti: Laaksonen pian pommittaa linkeillään tähänkin aiheeseen...
http://www.agritek.fi/caseih_uutinen?=&pid=29666501
-vihtiläisellä suurviljelijä Niko Ahlqvistilla siis on 558 hv runko-ohjautuva kumitelatraktori (Olen nähnyt tuon paikan päällä Kone Forum -näyttelyssä Pirkkahallissa.)
Vielä ei ole kuitenkaan tätä isompaa rakennettu:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=OaXo0yZcXkc[/youtube]
Tuo Big Bud on rakennettu 1977 Havressa, Montanassa, moottorina 24-litrainen 2T Detroit Diesel V16.
Alunperin moottorista saaatiin 760 hv ja pienen hienosäädön jälkeen 900 hv.
http://en.wikipedia.org/wiki/Big_Bud_747
Renault vyöryy Suomen kautta pohjolaan:
http://www.koneporssi.com/uutiset/renau ... pohjolaan/
http://www.koneporssi.com/uutiset/renau ... pohjolaan/
Tuostakin autosta ois saanu ihan hienon kun tuo hytin "alaosa", eli jousittamaton kohta olis tehty yhtä hienoksi kuin yläosa.
Alaosa on kuin nakkikopista ja yläosa sitte jotain 2010 lukulaista.
Vaan ompa tuossa Kouvolassa AL Techin Magnumi, viimisintä sarjaa mitä on tehty, ja onhan se hieno piruvie.
Mut se on silti renu.
Alaosa on kuin nakkikopista ja yläosa sitte jotain 2010 lukulaista.
Vaan ompa tuossa Kouvolassa AL Techin Magnumi, viimisintä sarjaa mitä on tehty, ja onhan se hieno piruvie.
Mut se on silti renu.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Tältä Mersun uusi lavetinveturi näyttää takaapäin:
saatavana joulukuusta alkaen:
http://www.trucksplanet.com/catalog/model.php?id=1967
saatavana joulukuusta alkaen:
http://www.trucksplanet.com/catalog/model.php?id=1967
Mercedes väittää, että NG ja SK -mallien 14 620 cm³ V8 olisi ollut markkinoille tullessaan 1985 ollut Euroopan tehokkain kuorma-auton moottori 435 hv:llaan:
http://media.daimler.com/dcmedia/0-921- ... 0-0-0.htmlMedia Daimler kirjoitti:It was two things mainly which in 1985 set Mercedes-Benz on course towards the truck of the future. They were the new OM 442 A and OM 442 LA engines and the new EPS gearshift mechanism. The abbreviation initially stood for ‘electro-pneumatic gearshift system’ and subsequently for ‘Electronic Power Shift’. These two elements, the engines and EPS, were closely interrelated because the Stuttgart plant installed this automated gearshift mechanism as standard in those trucks which were fitted with these new and particularly high-torque engines, both with a cubic capacity of 14.6 litres.
Europe’s most powerful truck
When introduced, the V8 engine, officially designated as the OM 442 LA, was nothing less than the most powerful standard truck engine produced in Europe. Its rated output of 320 kW (435 bhp) and its maximum torque of 1765 Nm were unique for their time and remained so for the next two years.
Tuossa on ZF:n AS Tronicin (robotisoitu manuaali) toimintaxin811 kirjoitti:Voisko joku selventää miten kuorma-auton puolittaja toimii? Siis, tiedän kyllä etta napista toiseen asentoon ja kytkinpoljin pohjaan niin vaihtuu, mutta minkälainen on fyysisesti tuo vaihde mikä sielä vaihtuu, kun joissainhan se on perässä, niin miten se sielä vaihtuu kun mitään ääntäkään ei kuulu?
http://www.youtube.com/watch?v=0Zmov-9YqUw
1:10 eteenpäin kun katot, näyttää puolittajarattaat (splitter), sitte pääaskin, seuraavaksi vieraillaan vaihteistojarrussa, ja sitte kertoo vähä ennen 2 min, kohtaan Planeettapyörästöllä toimivasta aluevaihteesta (Range).
Ei sen puoleen, ite oon miettiny ihan samaa...
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Jari Latvala lamaantunut poikansa (JM) heikoista suorituksista rallin MM-sarjassa:
http://www.jarilatvala.com/
http://www.jarilatvala.com/
Valtran uudessa S-sarjassa (huippumalli kuten Mersullakin) tuplatubo:
http://www.valtra.fi/3544.aspValtra kirjoitti:Moottorissa on kaksi turboa, joissa toisessa on sähköisesti säädettävä hukkaportti.
Ku ois rahhoo niin ostaisin pihatraktoriks tommosen ässän.
Vois käydä kaupassaki talvella ja ja.
Vois käydä kaupassaki talvella ja ja.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Valtra ei ole näköjään vielä kertaakaan napannut itselleeen Vuoden traktori -titteliä:
http://www.tractoroftheyear.eu/toty_Winners.html
-Lohdutuspalkintoina ovat nuo 2 muotoilusta saatua palkintoa.
http://www.tractoroftheyear.eu/toty_Winners.html
-Lohdutuspalkintoina ovat nuo 2 muotoilusta saatua palkintoa.
Traktoripuolellakin on tuota tehokuninkuus kilpaa. Valle 400lla,Fentti 390llä ja Maffe 370llä hevosella.Laaksonen kirjoitti:Valtran uudessa S-sarjassa (huippumalli kuten Mersullakin) tuplatubo:http://www.valtra.fi/3544.aspValtra kirjoitti:Moottorissa on kaksi turboa, joissa toisessa on sähköisesti säädettävä hukkaportti.
Mutta missä menee Case ja Deere..
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Traktoreiden tehoja on vaan sikäli nykyisin hieman vaikea verrata, että niissä ilmoitetaan erkseen jokin nimellisteho, sen päälle vielä maksimiteho sekä kenties vielä jokin hetkellinen "powerboost"-teho. Tehokkain jäykkärunkoinen on tällä hetkellä uskoakseni John Deere 8360RT, jossa
Nimellisteho (97/68 EC) ilman älytehoa, hv (kW) 360 (265)
Maksimiteho (97/68 EC) / 1.900 r/min ilman älytehoa, hv (kW) 396 (291)
Nimellisteho (97/68 EC) älyteho mukaan lukien hv (kW) 395 (291)
Maksimiteho (97/68 EC) / 1.900 r/min älyteho mukaan lukien, hv (kW) 409 (301)
-voisikohan tuota enää vaikeammin ilmaista
http://johndeeredistributor.fi/Maatalou ... /8R-sarja2
Nimellisteho (97/68 EC) ilman älytehoa, hv (kW) 360 (265)
Maksimiteho (97/68 EC) / 1.900 r/min ilman älytehoa, hv (kW) 396 (291)
Nimellisteho (97/68 EC) älyteho mukaan lukien hv (kW) 395 (291)
Maksimiteho (97/68 EC) / 1.900 r/min älyteho mukaan lukien, hv (kW) 409 (301)
-voisikohan tuota enää vaikeammin ilmaista
http://johndeeredistributor.fi/Maatalou ... /8R-sarja2
Eikä ihmetytä pätkääkään josko vatra pääsis seuraavalla korimallilla jo 2000 luvulle..Kimmo Koo kirjoitti:Niitä kauko säätimiähän alkaa oleen ko sieniä sateella.Laaksonen kirjoitti:Alimmainen kuva siitä kauko-ohjatusta kippi ja ulosoton ohjaavasta Volvosta. Sillä ei tarvi olla pölysuojassa hytissä vaan seistä suoraan talana kun pölähtääRoisto kirjoitti: Voi tuottaa hienoisia vaikeuksia kiskoa tällaista:
http://www.raskaskalusto.fi/3870/niitty ... aniityilta
Jos tuota niittysen autoa tarkootit ni tuohan on vielä unelma paikka tasasta ja kovaa.xin811 kirjoitti:Tuota kuvaa kun kattoo, nii voi olla tiedossa ongelmia jos tollasella värkillä lähtee tollasiin maasto-olosuhteisiin.
On tullut joskus käytyä aika mielenkiintoisissa paikoissa. eikä oo tarttenu ku vissiin 2 kertaa hinuria reilun vuoten sisää ja toisellakin vetettiin pelkkää kärriä..
Laaksonen kirjoitti:Valtra ei ole näköjään vielä kertaakaan napannut itselleeen Vuoden traktori -titteliä:
http://www.tractoroftheyear.eu/toty_Winners.html
-Lohdutuspalkintoina ovat nuo 2 muotoilusta saatua palkintoa.
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
Mb W300 tdt 4matic
Mb C 250 dt (perävikanen)
Mb C 250 tdt (kahtotaan mikä tuloo)
Chevrolet Silverado 2500HD
Mb W300 tdt 4matic
Mb C 250 dt (perävikanen)
Mb C 250 tdt (kahtotaan mikä tuloo)
Chevrolet Silverado 2500HD