-Huhujen mukaan ensi vuonna...röhnö kirjoitti:Eikä ihmetytä pätkääkään josko vatra pääsis seuraavalla korimallilla jo 2000 luvulle..Laaksonen kirjoitti:Valtra ei ole näköjään vielä kertaakaan napannut itselleeen Vuoden traktori -titteliä:
http://www.tractoroftheyear.eu/toty_Winners.html
-Lohdutuspalkintoina ovat nuo 2 muotoilusta saatua palkintoa.
Raskas kalusto
Jaa-a saas nähä kun ei oo agritechnikaa ensvuonna ni näyttävätkö jo kohta uuen mallin vai malttaako ensvuotee, noh sehä selviää kuukauenpiäst.. oha noita jo liikuskellu.Laaksonen kirjoitti:-Huhujen mukaan ensi vuonna...röhnö kirjoitti:Eikä ihmetytä pätkääkään josko vatra pääsis seuraavalla korimallilla jo 2000 luvulle..Laaksonen kirjoitti:Valtra ei ole näköjään vielä kertaakaan napannut itselleeen Vuoden traktori -titteliä:
http://www.tractoroftheyear.eu/toty_Winners.html
-Lohdutuspalkintoina ovat nuo 2 muotoilusta saatua palkintoa.
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
Mb W300 tdt 4matic
Mb C 250 dt (perävikanen)
Mb C 250 tdt (kahtotaan mikä tuloo)
Chevrolet Silverado 2500HD
Mb W300 tdt 4matic
Mb C 250 dt (perävikanen)
Mb C 250 tdt (kahtotaan mikä tuloo)
Chevrolet Silverado 2500HD
Jos tuolta muuten näyttää tuleva mallisto, niin sittenhän armeijalle meni vanhentuvia malleja:röhnö kirjoitti:
http://www.urakointiuutiset.fi/uutiset/ ... ojuhdiksi/
Joo niin teki ja toivottavasti toimii/ kestää palio paremin ku nää edelliset. ois muutamia ominaisuuksia jotka vois vahtaa mutta ku aina ostetan se halvin komponentti....Laaksonen kirjoitti:Jos tuolta muuten näyttää tuleva mallisto, niin sittenhän armeijalle meni vanhentuvia malleja:röhnö kirjoitti:
http://www.urakointiuutiset.fi/uutiset/ ... ojuhdiksi/
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
Mb W300 tdt 4matic
Mb C 250 dt (perävikanen)
Mb C 250 tdt (kahtotaan mikä tuloo)
Chevrolet Silverado 2500HD
Mb W300 tdt 4matic
Mb C 250 dt (perävikanen)
Mb C 250 tdt (kahtotaan mikä tuloo)
Chevrolet Silverado 2500HD
Aikoinaan esim. Valmeteissa takalasin sai vedettyä ja lukittua kiinni kätevästi yhdellä kähdellä kierrettävästä kahvasta - tuo "liiankin hyvä systeemi" vaihdettin perinteisempään käännettävään salpaan, jonka kiinnilaittamisessa täytyy toisella kädellä vetää takaikkunan tukiputkesta ja toisella kääntää salpaa vain kuulemma siksi, että tuossa hankalemmassa salpasysteemissä säästettiin pari euroa.
Tuulilasi oli laminoitu 2000-luvun alussa, mutta sitten palattiin takaisin karkaistuun, joka on yhdestä osumasta entinen.
Nykyisen Actroksen tekniikkavalikoimaa:
koko esite:
http://new-actros.trucks-mercedes-benz. ... Actros.pdf
Nykyisen Actroksen tekniikkavalikoimaa:
koko esite:
http://new-actros.trucks-mercedes-benz. ... Actros.pdf
Hyvin keulii
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=j2aZ97D0l_k[/youtube]
Näillä kolhoosin vehkeillä urakois täyttä päätä. Mukavasti hörpöttää tuo V8!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=pZewMFRXKxQ[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=j2aZ97D0l_k[/youtube]
Näillä kolhoosin vehkeillä urakois täyttä päätä. Mukavasti hörpöttää tuo V8!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=pZewMFRXKxQ[/youtube]
Valtrallakin on silti jouduttu lomauttamaan henkilöstöä:Laaksonen kirjoitti:Jos tuolta muuten näyttää tuleva mallisto, niin sittenhän armeijalle meni vanhentuvia malleja:röhnö kirjoitti:
http://www.urakointiuutiset.fi/uutiset/ ... ojuhdiksi/
http://yle.fi/uutiset/puolustusvoimien_ ... ta/6805844
Scanialta uusi moottori kaupunkibusseihin
Erikoista, että tämä 7-litrainen on 6-sylinterinen, tilavuudeltaan isomman 9-litraisen ollessa 5-mukinen, ominaisuus selittyy uuden moottorin ollessa suunniteltu Cumminsin kanssa:
http://auto.fi.msn.com/uutiset/scanialt ... ibusseihin
-huomattavaa, että muista scanian moottoreista poiketen yhtenäisellä sylinterikannalla.
Erikoista, että tämä 7-litrainen on 6-sylinterinen, tilavuudeltaan isomman 9-litraisen ollessa 5-mukinen, ominaisuus selittyy uuden moottorin ollessa suunniteltu Cumminsin kanssa:
http://auto.fi.msn.com/uutiset/scanialt ... ibusseihin
-huomattavaa, että muista scanian moottoreista poiketen yhtenäisellä sylinterikannalla.
Mun täytyy myöntää sit etten oo kunnon kuski...röhnö kirjoitti:Ihan saapi itte pestä ja puunata omakustanteena.
Ainakin ajoittain.
Mutta eikös kunnon kuski niin teekkin!?
Muutama vuos aikaa käytiin kyl itte pesemäs, mut kyllä siitä aina palkan sai. Nyt istutaan autos, juodaan kahvia, katotaan ku joku hinkkaa ja silti saadaan palkkaa...
S500L -99
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=alG1XMhZMwE[/youtube]
Brasiliassa tehdään Mersun kuormureita vielä "vanhan hyvän ajan" hytillä:
http://www.iepieleaks.nl/daimler-sells- ... ks-brazil/
http://www.iepieleaks.nl/daimler-sells- ... ks-brazil/
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=yxEQ2TVBmuU[/youtube]
Scania ei toistaiseksi lähde kilvoittelemaan Volvon kanssa tehoherruudesta, vaan Euro6-moottoreidenkin huippuversiossa tulee olemaan 730 hv:
http://www.koneporssi.com/uutiset/scani ... -vinkkeli/
http://www.koneporssi.com/uutiset/scani ... -vinkkeli/
Tässä tuo Euro6-luokiteltu tehovinkkeli, merkki varmaan kehittää Volvon tehossa ohittavaa versiota kokonaan uuteen malliinsa tulevaisuudessa:Laaksonen kirjoitti:Scania ei toistaiseksi lähde kilvoittelemaan Volvon kanssa tehoherruudesta, vaan Euro6-moottoreidenkin huippuversiossa tulee olemaan 730 hv:
http://www.koneporssi.com/uutiset/scani ... -vinkkeli/
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DAtVDmK55S4[/youtube]
minä en ole ikään tykännyt volvon kaasupolkimen vasteesta se on auttamattoman hidas
se on ollut jo mekaanisten pumppujen aikaan ja myös sahkoisten ruiskutus järjestelmien kanssa sama juttu
jos jossain kohtaa tarvii voimaa niin se on ennakoitava viis sekunttia ennen
aivan kuin olis laitetuu 200d mersuun hx60 ahdin
se on ollut jo mekaanisten pumppujen aikaan ja myös sahkoisten ruiskutus järjestelmien kanssa sama juttu
jos jossain kohtaa tarvii voimaa niin se on ennakoitava viis sekunttia ennen
aivan kuin olis laitetuu 200d mersuun hx60 ahdin
Tässä se nyt jyllää; Suomessa valmistettu 7-sylinterinen AGCOn 9,8-litrainen:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=aFpk0ChkBOg[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=aFpk0ChkBOg[/youtube]
Ajoneuvoyhdistelmien perään syntyvän imun aiheuttaman vastuksen ja sitä kautta polttoainnen kuilutuksen vähentämiseksi on koetettu kehittää kaikenlaisia ratkaisuja. Joku on varmaan nähnytkin tällaisen tööterön ainakin kuvissa:
tuo yhdistelmän pituutta lisäävä ja takaovien avautumista hankaloittava viritelmä tuskin tulee saavuttamaan suosiota, mutta tämä jostin kehittämä kattodiffuusori sen sijaan saattaa osoittautua hyväksikin ratkaisuksi:
http://www.iepieleaks.nl/roof-diffusor-from-jost/
tuo yhdistelmän pituutta lisäävä ja takaovien avautumista hankaloittava viritelmä tuskin tulee saavuttamaan suosiota, mutta tämä jostin kehittämä kattodiffuusori sen sijaan saattaa osoittautua hyväksikin ratkaisuksi:
http://www.iepieleaks.nl/roof-diffusor-from-jost/
Luvassa siis myös Streamline perävaunuja vai tuleeko tuosta lyhytaikainen kokeilu kuten Sisun Futura-ilmanohjaimista SM-hytin aerodynamiikan parantamiseksi
Valtra laajentaa tuotevalikoimansa myös puutarhatraktoreihin:
http://www.valtra.com/agritechnica2013/ ... p?lang=com
Valtra laajentaa tuotevalikoimansa myös puutarhatraktoreihin:
http://www.valtra.com/agritechnica2013/ ... p?lang=com