Nyt on hehkutettaessakin lähtenyt varsin hyvin käyntiin pakkasilla. Pitää vielä seurata, miten tilanne äityy.
Uudet Michelin XIN 3 -renkaat koossa 225/55/16 tuli pyöräytettyä alle ja puhdistettua kesävalssit vannepölystä ja muustakin liasta. Aika uskomatonta miten tiukkaan sinne vanteen sisäkehään se moska tarttuu. Iron-X ja teollisuusliuotin auttoivat enimpiin, mutta edelleen sitä siellä on. Liekö joskus jarruletku tms mennyt puhki ja polttanut kuran kiinni?
Webaston korjuu edennyt sen verran, että väliaikaisesti webasto irrotettu autosta. Komponentteja todettu toimiviksi, hehkutulppa antoi 20 asteen lämpötilassa vastusta 0,7 Ohmia, ja hehkui kyllä komeasti kun suoralla virralla hehkutti. Palopesä kylläkin oli erittäin karstainen, mutta huopa pohjalla ehjä. Poltin toholla palopesän puhtaaksi, pitäisi toimia hienosti. Myös vesipumppu sekä paloilmapuhallin toimivat hyvin suoralla virralla. -> Tein omat johtopäätökseni ja lähetin ohjainkortin erääseen asiaan erikoistuneeseen firmaan tarkastettavaksi/korjattavaksi. Jännä nähdä oliko hukkareissu, mutta jostainhan se on aloitettava. Halvemmaksi tämä tulee kuin uusi hehku + palopesä (näitähän ei ThermoTop Z/C:hen saa erikseen).
Niin, ja onnistuin katkaisemaan ainakin yhden ruuvin ohjainkortin kotelosta. Aina ei voi onnistua, mutta aina voi epäonnistua.
Viimeisimpien tankkausten kulutukset olleet 8,4l/100km ja 8,2l/100km. Pääasiassa kaupunkiajoa.
EDIT: Niinjoo, taisin unohtaa mainita noita kulutuksia termostaatin vaihdon jälkeen. 6,3l/100km oli edellinen reissu 100% maantie- ja moottoritieajoa. Vakionopeudensäätimellä.