BMW 530d - Paistaa se päivä risukasaankin.

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

thabandit^ kirjoitti:Termari vaihtoon, (original teile á 78€) ja hienosti toimii, lämmöt nousee 90 asteeseen niinkuin pitääkin.
Jaa se maksa tuon verran. Tulikos tuossa kotelo mukana vai onko tuo pelkkä termostaatti?
thabandit^ kirjoitti:Jäähdytysjärjestelmän ilmaaminen oli suhteellisen kivuton juttu, pitää myöntää että on tällainen BMW:kin tehty vähän huoltotoimenpiteitä ajatellen.
E39:ssä on erittäin hyvin suurin osa huoltokohteista tehtävissä, ainut mikä on perseestä, että auto on rakennettu kuin 240 Volvo, tuulettimen ympärille...
thabandit^ kirjoitti:Tai no, purattihan tuo tuulettimen tunneleineen, turbon imuputken, EGR-putken ja moottorin suojamuoveja pois edestä. Ainiin, ja raitisilmasuodattimen kotelon. :lol: :lol:
E39:ssä melkein kaikki huoltotoimenpiteet käsittää aina raitisilmasuodattimen kotelon purkamisen. :lol:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

Koteloineen päivineen tuli tuo termari. Eikai se itse termostaatti olisi kuin 10€ hintainen. :roll:
530d Touring -01
250EXC-F -04
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Tuollainen aivan samanlainen oli tarjolla kun Mersua oltiin hankkimassa. se oli vaan melko laiska mun makuun mutta muuten erittäin miellyttävä. Ja komeekin :o
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

En ole päässyt kokeilemaan 320CDi:tä, mutta äkkiseltään suoritusarvojen valossa ei pitäisi jäätävää eroa olla. 197hv vs. 193hv. Kaippa S210 ja E39 aikalailla samaa painoluokkaakin ovat? Mersun eduksi 1770 kg vs 1810 kg. Näköjään väännössä on myös meselle etua, 470 Nm vs. 410 Nm.

Saattaahan tuo tieten jo tuntua persdynossakin. Minnehän kaikkialle ne ovatten rautaa tässä bemussa upottaneet, kun noinkin paljon on painoeroa, ja väykky kuiten taitaa olla ulkomitoiltaan isompi. :roll:
530d Touring -01
250EXC-F -04
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Moottorien luonne on erilainen, mersu repii alhaalta paremmin kun baijerilainen kiskoo nätimmin kierroksilla.
Suorituskyvyssä ei oikeastaan eroa suuntaan tai toiseen ole, se vaan on tuntuma mikä huijaa.

EDIT: Painoeroa on hankala selittää, bemari käyttää kuitenkin alumiinia alustarakenteissa raudan sijaan(etuapurunko&takakelkka), koneiden eikä askien painoissa isoja heittoja ole.
Äänieristystäkin lie aika samoissa määrin käytetty. Mikä lie sitten, kaverilla oli 530dAt 1880kg omapainolla, sitten joillain on ollu alle 1800kg omapainollakin.

Varmaan jotain insinöörin aivopieruja, ottavat lottokoneesta painot.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Kimmo Koo kirjoitti:Tuollainen aivan samanlainen oli tarjolla kun Mersua oltiin hankkimassa. se oli vaan melko laiska mun makuun mutta muuten erittäin miellyttävä. Ja komeekin :o
Veikkaisin että autossa oli vikaa, ilmamassamittari viallinen tai jotain. Kävin minäkin yhtä kokeilemassa, ensimmäistä kertaa kun tälläistä ajoin, sanoin autohuijarille että vähä laiska, siltä pomppas silmät päästä... :lol:

Mut olihan se, seuraava, ja sitte tämä kolmas koeajamani yksilö, joka on tuo oma nykyään, oli paljon pirteämpiä. :)
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

Nojoo, siitä tämä laitos yllättikin positiivisesti, että vetää aika mukavasti tonne "yläkierroksille" asti eli jonnekin 3,5-4krpm.

Tässä sitten meinasin ruveta jo aftermarket-vahvistinta asentelemaan autoon, mutta tilaahan ei yks-kaks-yllättäen löytynytkään. Takalattian etummaisen osan alla olisi muuten mukavahko paikka, mutta parkkitutkan keskusyksikkö vie tilasta lähes puolet, ja tuo lankku kun ei ole pienimmästä päästä (leveys 543mm x syvyys 185mm) niin no chance. Tosin en välttis tarvitse 4 x 140 W RMS:ää 4 Ohmiin tuuppaavaa vahvistinta, joten pienempikin menisi. Joku 4 x 100 tai jopa 4 x 70 W laadukas vahvistin menisi.
530d Touring -01
250EXC-F -04
miqum_86
aktiivimeseläinen
Viestit: 2098
Liittynyt: 25.10.2010 20:14

Viesti Kirjoittaja miqum_86 »

Monella valmistajalla nykyään mikrokokoisia vahvareita,voisinpa väittää että sinne mahtuu helposti sellainen ;)
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje

® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

Vahvistinasia ratkennut, Rainbow Beat 4 tullee tilattua. Sitä ennen tuo edellinen pitäisi saada hukattua.
[mainos]
Audio System Twister F4-560
4 x 140 W RMS @ 4 Ohm

Muita arvoja en muista, mutta potkua kyllä löytyy. Kaikki toimii. Sinänsä harmittaa luopua hyvin palvelleesta ja varmasti tehokkaasta vahvistimesta, mutta en kehtaa alkaa virittelemään sitä tuonne takapaksiin näkyvästi. Jos jotain kiinnostaa, niin yv:tä. [/mainos]

Autohan on pelannut muuten hienosti. Parina kylmempänä aamuna on aavistuksen hytkyttänyt konetta, mutta on asettunut muutaman sekunnin käymisen jälkeen. Ikäänkuin yksi pytty ei kunnolla sytyttäisi. Vikakoodien mukaan hehkujärjestelmässä on vikaa. Bemarissahan tämä on typerä laitos, DDE osaa kertoa ainoastaan, että vikaa on hehkujärjestelmässä. Ei sitä, että onko vika hehkujen ohjainlaitteessa, tai kenties 1-6. sylintereiden hehkutulpissa. Mersu tietääkseni osaa eritellä eri vikakohteet.

Kulutus nyt osatankillisesta laskettuna 8,5l/100 km. Puhdasta kaupunkipyöritystä, maantietä ei ollenkaan. Ei hyvä, ei huono. Itse laskeskelen tätä polttoaineen kulutusta lähinnä ajallisesti. Tarkalleen kaksi viikkoa sitten tankkasin tankin täyteen, ja vielä oli 24 l jäljellä. Kolmas viikko olisi vielä päästy. Olen tyytyväinen tähän, ugh. Huomenna on pidempi lenkki tiedossa, Jyväskylä-Helsinki-Jyväskylä. Jännä nähdä onko termostaatin vaihto vaikuttanut matka-ajon kulutukseen, odotukseni eivät tosin ole kovin korkealla. :roll:
530d Touring -01
250EXC-F -04
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Hehkun/-jen vaihtoa tiedossa. :wink:

nim. 1 ehjä ja savu ja käynti (jos käynnisty) sen mukainen joskus silloin... :lol:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

Nyt on hehkutettaessakin lähtenyt varsin hyvin käyntiin pakkasilla. Pitää vielä seurata, miten tilanne äityy.

Uudet Michelin XIN 3 -renkaat koossa 225/55/16 tuli pyöräytettyä alle ja puhdistettua kesävalssit vannepölystä ja muustakin liasta. Aika uskomatonta miten tiukkaan sinne vanteen sisäkehään se moska tarttuu. Iron-X ja teollisuusliuotin auttoivat enimpiin, mutta edelleen sitä siellä on. Liekö joskus jarruletku tms mennyt puhki ja polttanut kuran kiinni?

Webaston korjuu edennyt sen verran, että väliaikaisesti webasto irrotettu autosta. Komponentteja todettu toimiviksi, hehkutulppa antoi 20 asteen lämpötilassa vastusta 0,7 Ohmia, ja hehkui kyllä komeasti kun suoralla virralla hehkutti. Palopesä kylläkin oli erittäin karstainen, mutta huopa pohjalla ehjä. Poltin toholla palopesän puhtaaksi, pitäisi toimia hienosti. Myös vesipumppu sekä paloilmapuhallin toimivat hyvin suoralla virralla. -> Tein omat johtopäätökseni ja lähetin ohjainkortin erääseen asiaan erikoistuneeseen firmaan tarkastettavaksi/korjattavaksi. Jännä nähdä oliko hukkareissu, mutta jostainhan se on aloitettava. Halvemmaksi tämä tulee kuin uusi hehku + palopesä (näitähän ei ThermoTop Z/C:hen saa erikseen).

Niin, ja onnistuin katkaisemaan ainakin yhden ruuvin ohjainkortin kotelosta. Aina ei voi onnistua, mutta aina voi epäonnistua. :lol:

Viimeisimpien tankkausten kulutukset olleet 8,4l/100km ja 8,2l/100km. Pääasiassa kaupunkiajoa. :roll:

EDIT: Niinjoo, taisin unohtaa mainita noita kulutuksia termostaatin vaihdon jälkeen. 6,3l/100km oli edellinen reissu 100% maantie- ja moottoritieajoa. Vakionopeudensäätimellä. :wink:
530d Touring -01
250EXC-F -04
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

BMW 530d - Aina ei voi onnistua, mutta Aina voi EPÄonnistua.

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

Voi voi voi, kun voi pientä ihmistä ottaa ohimoon. Muistuu ihan mieleen erään nälkämaalaisen metsäkonekuljettajan hajatelmat korven keskeltä:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=xuywUEdkvTM[/youtube]

Hain Matkahuollosta asiallisesti korjatun Webaston ohjainkortin, kasailin lämmittimen ja asentelin paikalleen. Otin sitten viimein kaksi johtoa auki pussista, jonka olin yrittänyt sulkea huolellisesti ulkomaailman pahuuksilta. NO, pussihan oli sitten puolillaan vettä. Kyllä, tämähän sähköjohtoliittimen kanssa pelaa hienosti yhteen. Tunsin samantien, miten verenpaineita nostava ketutus taisteli leukaa rintaa vasten painavaa turhautumista vastaan. Toisaalta otti ohimoon niin paljon, että teki mieli vääntää kuorma-auton ohjaamon kippausrauta rusetille. Toisaalta taas oli niin turhautuneen masentunut olo, että teki mieli vain jättää Baijerin ylpeys levälleen sille sijalleen ja lähteä taksilla kotiin. Miksi jatkaa, kun aikaan ei saa kuin pahempaa jälkeä?

Nyt ei Inpalla pääse edes sisälle lisälämmitintä ohjaavaan yksikköön. Herjaa vain jotain Commanding Promptia tms eikä pääse edes vikakoodeja lukemaan, ei merkitystä ovatko johdot edes kiinni webastossa. Aiemmin, kun johdot olivat irtaallaan, pääsi laitteesta edes vikakoodit ja statuksen tarkastamaan. Nyt ei edes sitä. Meikäläisen tuurilla sellainen about 2000€ koriohjausyksikkö on ottanut itseensä. Webasto ei puhu edes sitä vähää, mitä aiemmin. Täysin mykkä.

Mutta mitä tästäkin opimme? -Emme yhtään mitään.
530d Touring -01
250EXC-F -04
Avatar
-jorkki-
joka ecua sorkki
Viestit: 700
Liittynyt: 20.5.2006 23:35
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja -jorkki- »

Jos tarve tulee, niin mulla on repullinen tuollaisen käytettyjä aivolaatikoita. Ja kaikki saa alle kahden tonnin.
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

Just just. Lieköhän se IKE, jonka kautta luin just koodit. Herjasi lisälämmittimen johtoa "short circuit to ground," ja oli aktiivinen. Se taitaa olla tuo automaatti-ilmastoinnin paneeli, joka loppupeleissä antaa väylän kautta viestiä Webastolle.
530d Touring -01
250EXC-F -04
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

Vihdoin sain hommatuksi 6-napaisen ohjausliittimen Webastolle. Ei meinaa Väli-Suomen pääkaupungista löydy sellaista liitintä ilman johtosarjaa, joka taas maksaa €€€€. Nyt sain tilattua Kiteeltä asti pelkän ohjausliittimen pinneineen, maksoi vain €.

Piuhat kiinni, pinnit paikoilleen, Inpa tulille ja voilá. Yhteys toimii nikottelematta Webastolle. Ja "laakista tulille." Tuli siinä sitten muiden näpräilyjen jälkeen kokeiltua, mitä "metering pump" valikko tekee lisälämmittimen valikossa. No, sehän koeajaa polttoainepumppua lisälämmittimelle 45 sekunnin testisyklin ajan. Voi sitä haikua ja käryn määrää, mitä tollaisesta lämmittimestä lähtee, kun ensin pumpataan vasta palaneeseen lisälämmittimeen naftaa ja sitten heti perään laitetaan tulille..... :eec: :ei_tajuu:
No, oppia ikä kaikki. :ope:
530d Touring -01
250EXC-F -04
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

Tulipahan käytyä peltilehmälle näyttämässä vähän sekä lampaanvilla- että mikrokuitukinnasta. Myös Collinite 476s löysi tiensä auton maalipintaan. Laiskuus iski, vanteita en jaksanut vahata, koska sen tein syyspuhdistuksen yhteydessä kuukausi sitten. Webasto on toiminut hienosti, siitä pitää koputtaa puuta. Seuraavaksi hankintalistalla ovat edelleen uudet hifit, peruskailottimet tässä mallissa eivät tarjoa minkääntasoisia elämyksiä.
Viimeksi muokannut thabandit^, 18.3.2014 1:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
530d Touring -01
250EXC-F -04
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

On tuo E39 kyllä vaan erinomaisen hyvän näköinen biili, samoin on nykyinen F10/11. Ei uskoisi millään että väliin mahtuu niinkin hirveän näköinen rumilus kuin E60/61. :shock:
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Eldorado kirjoitti:On tuo E39 kyllä vaan erinomaisen hyvän näköinen biili, samoin on nykyinen F10/11. Ei uskoisi millään että väliin mahtuu niinkin hirveän näköinen rumilus kuin E60/61. :shock:
:no:

No, kauneus on katsojan silmissä. :D

Itteä miellyttää kaikki E34:sta lähtien, 5 satkut siis.
Mä siis jopa vähä himoan E60/61:stä... Mut ilmeisen "paskoja" autoja E39:iin verrattuna. Vähänajettu viimisen vuosmallin E39 530D kun löytyis jostain... Tai toisenkautta, tekis miel laittaa 540iA. :twisted:

Mun mielestä E65 on ruma ku mikä. :x
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

no onhan se e65 näkö parantunut 2005v
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

Karvalakkimalleina ts. suomiautoina kai nuo kaikki 5-sarjalaiset on vähän aneemisia mutta M-sportteina ihan katseltavia.

Kuva

Kuva



Surullista huomata että BMW:kin on F10 myötä siirtynyt muotoilussa valtavirtaan... :/

Kuva

Kuva
Oma suosikki on E60/61 M5.
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

No, kyllähän se E60/61:kin on omalla perverssillä tavallaan ihan haluttava jos alla on riittävän kokoista rinkulaa ja aavistuksen tontissa. Ehdottomasti kyseessä on korimalli joka vaatii lievän tuunauksen ollakseen ok näköinen.

"Bangle-kauden" bemareissa ehdottomasti pohjanoteeraus on sisusta/kojetaulu joka muovisuudessaan ja karuudessaan hakee vertaistaan ko. autoluokassa. Lisäksi niissä unohdettiin bemarin tavaramerkkinä ollut "driver-oriented-cockpit" mihin onneksi palattiin heti seuraavassa sukupolvessa.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Tullut kai vanhaksi mutta jotenkin alkaa omaan silmään näyttämään nuo pappamallit paremmille. Kaippa johtuu siitä että "Ämmäpuskuria" on jokaisen amiksen autossa :D
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Tu-84 kirjoitti:Surullista huomata että BMW:kin on F10 myötä siirtynyt muotoilussa valtavirtaan... :/
Se on sitä nykypäivää... tarvittavat muodot/kulmat määrätään jossain ihan muualla kuin autovalmistajien muotoiluosastolla, minkä toimenkuvaksi on jäännyt lähinnä muotoilla ovenkahvat ja piirtää kylkipokkaukset :?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Mersuhan otti muotoilullisen irtioton ja tietoisen riskin kulmikkaan 212:n kanssa omituisine kylkipokkauksineen ja persepystyssä-lookkeineen. Ja kuinkas kävi: ostava yleisö äänesti jaloillaan ja marssi kohti naapurin BMW-myymälää ja F10/11 myi hyvin. Mersu panikoi ja faceliftissä malli pistettiin täysin uusiin puihin ja saatiin aikaiseksi kammottava sekasikiö jossa on ihan eri auton keula joka ei istu vanhaan kokonaisuuteen sitten mitenkään.

Bemarin ei tarvinnut tehdä F10 faceliftissä juurikaan mitään, malli myi edelleen hyvin ja pienet tarkennukset vain paransivat jo valmiiksi hyvää pakettia.

Eli se valtavirrassa pysyttely on varmempi valinta, irtiotot onnistuvat joskus mutta yleensä eivät. Toki itsekin olen sitä mieltä että rohkeutta muotoiluun kaivataan mutta sekin pitää osata tehdä tyylillä. Mersun uusin ässä ja tuleva C vaikuttavat hyvältä suunnalta, sopiva kompromissi jossa tyylikkyys on säilytetty.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Eldorado kirjoitti:Mersu panikoi ja faceliftissä malli pistettiin täysin uusiin puihin ja saatiin aikaiseksi kammottava sekasikiö jossa on ihan eri auton keula joka ei istu vanhaan kokonaisuuteen sitten mitenkään.
No tässä on se autuas puoli että seuraavan kerran kun itselle tulee autonvaihto ajankohtaiseksi, ei tarvi edes harkita (kalliimman) faceliftin ostoa :lol:
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

Olisihan se M-Sport asiaa, mutta oikeastaan myös valtavirtaa. Lähes jokainen vastaantuleva E39 täällä Väli-Suomessa on mallia M-Sport. Aito tai sitten retrofit. Olisin varmaan itsekin uittanut M-Sportin, mutta olivat vähän harvemmassa.

Ainoa asia mikä todellisuudessa harmittaa, on se Sport suspensionin puuttuminen ja sitä myötä takapään ilmajousituksen puuttuminen. Nyt saa ajella valot kohti taivasta jos tulee painoa perään. :wink:

Ja mielestäni E60/E61 on erittäin toimivan näköinen kampe, M-Sport tai Ilman. 8)
530d Touring -01
250EXC-F -04
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

Jaa, onpa vierähtänyt aikaa viime postauksesta. Päivitystä:

- Webasto on pelittänyt komeasti. Joka aamu saa astella lämpimään autoon halutessaan.
- Jarrulevyt, -palat ja kulumisentunnistin tuli uusittua etuakselille. Levyt Original Teile BMW Groupilta + tarvikepalat. Loppui muuten tutinat ja ravistukset kerrasta. :roll: Nyt häiritsee vaan perin rasittava jarrujen vinkuminen kevyessä jarrutuksessa. No, jos nuo tuosta asettuisivat.

Myös stereoita tuli paranneltua, vahvistin + erillissarja tuli asenneltua. 5,25" erkkasatsi etuovissa ja modattiin vähän ovien kaiutinkoteloita. Kaikki hifiin liittyvä saatiin hienosti piilotettua. Päällepäin ei näy mitään muutoksia, virransyöttö vahvistimellekin saatiin auton omasta päävirtarasiasta. Alla muutama otos asennuspäivältä:

Kuva

Kuva
Nuo sinne upposi.

Kuva
Sieltä lankku löysi paikan:

Olisi noita ollut useampiakin otoksia, mutta tää foorumi ei hyväksy niitä?
530d Touring -01
250EXC-F -04
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

thabandit^ kirjoitti:Kaikki hifiin liittyvä saatiin hienosti piilotettua. Päällepäin ei näy mitään muutoksia
Oikea asenne 8)
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

Hienoa!

Toivosin lisää kuvia asennuksista... päivitys mielessä täälläkin. Tuo Business-CD ei oikein vakuuta.
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Ihan hyvä silläkin tulee, joutuu vaan linjamuuntimella ottaan. DLS/Focal/P.Audio yms. vaan kun pitää poppien merkkinä ja kaikki vahvistimen perrään niin lopputulos on melko hyvä.

Eräs käytännön kokeilu on E39 tourinkista, asiaan kun vähän panostaa niin lopputulos tosiaan on hyvä.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”