Raskas kalusto
1. John Deere
2. New Holland (Fordin ja Fiatin traktorivalmistukset yhtyivät 90-luvun lopulla täksi merkiksi)
3. Claas (Suomessa myynnissä puimureina ja kurottajina, Claasin traktoreita ollut myynnissä 2000-luvun alkupuolelta ostettuaan Renaultin traktorituotannon)
Konttioperaattori Speed on saanut viiden vuoden erikoisluvan 80-tonniselle ja 33,5-metriselle yhdistelmälle, jossa kulkee neljä 20-jalkaista merikonttia. FH16-700 vetoisella Volvolla ajetaan Vuosaaren sataman ja Lahden väliä.
Näitä megayhdistelmien kokeiluja on odotettavissa enemmänkin liikenteeseen. Mitä ajatuksia erikoisyhdistelmät herättävät? Ekorekkana tätäkin mainostetaan.
facebook.com/pages/Ajolinja-lehti/147678842002334#!/photo.php?fbid=395260493910833&set=a.147681118668773.18369.147678842002334&type=1&theater
2. New Holland (Fordin ja Fiatin traktorivalmistukset yhtyivät 90-luvun lopulla täksi merkiksi)
3. Claas (Suomessa myynnissä puimureina ja kurottajina, Claasin traktoreita ollut myynnissä 2000-luvun alkupuolelta ostettuaan Renaultin traktorituotannon)
Konttioperaattori Speed on saanut viiden vuoden erikoisluvan 80-tonniselle ja 33,5-metriselle yhdistelmälle, jossa kulkee neljä 20-jalkaista merikonttia. FH16-700 vetoisella Volvolla ajetaan Vuosaaren sataman ja Lahden väliä.
Näitä megayhdistelmien kokeiluja on odotettavissa enemmänkin liikenteeseen. Mitä ajatuksia erikoisyhdistelmät herättävät? Ekorekkana tätäkin mainostetaan.
facebook.com/pages/Ajolinja-lehti/147678842002334#!/photo.php?fbid=395260493910833&set=a.147681118668773.18369.147678842002334&type=1&theater
Menee tuohon 2kpl 40' contteja myös. Tai toinen 45' .
Conttiliikentees on helppoa kokeilla erikoisuuksia kun kuormat on mitoiltaan aina samankokoiset. Ja reitti jollekin tehtaalle. Tuossa lisääntyy yhden kuljettajan ventta-aika kun odottelee kahden rekan purkua/lastausta. Aiemman yhden sijaan.
Ennen moduuliaikaa samaa kokeilua tehtiin conttiliikentees. Kuten huomaatte, mikään ei riitä. Kun kasvua saadaan, suunitellaan jo seuraavaa.
Conttiliikentees on helppoa kokeilla erikoisuuksia kun kuormat on mitoiltaan aina samankokoiset. Ja reitti jollekin tehtaalle. Tuossa lisääntyy yhden kuljettajan ventta-aika kun odottelee kahden rekan purkua/lastausta. Aiemman yhden sijaan.
Ennen moduuliaikaa samaa kokeilua tehtiin conttiliikentees. Kuten huomaatte, mikään ei riitä. Kun kasvua saadaan, suunitellaan jo seuraavaa.
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Kuljetus Auvisella tekeillä uusi projektiauto:
http://www.kuljetusauvinen.fi/
-Onkohan tämä jo "isolohkolla" (OM 473)
Lopputulos nähtävillä varmaankin ensi kesän Powertruckissa.
http://www.kuljetusauvinen.fi/
-Onkohan tämä jo "isolohkolla" (OM 473)
Lopputulos nähtävillä varmaankin ensi kesän Powertruckissa.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=PE1f1GydafQ[/youtube]
Tuossa Ponssen uutuudessa onkin Mersun (MTU:n) uudistunut mottori, tyypiltään 6R1000:
tilavuus 7,7 litraa; teho 286 hp (210 kW); vääntö 1150 Nm (1400–1600 rpm)
http://www.ponsse.com/fi/tuotteet/harvesterit/scorpion
http://www.mtu-online.com/mtu/products/ ... 4e668e0d4/
tilavuus 7,7 litraa; teho 286 hp (210 kW); vääntö 1150 Nm (1400–1600 rpm)
http://www.ponsse.com/fi/tuotteet/harvesterit/scorpion
http://www.mtu-online.com/mtu/products/ ... 4e668e0d4/
Näitä on markkinoitu Suomeenkin juurikin Mersun toimesta viime vuodesta lähtien.Ville500 kirjoitti:
Kumman näkönen telipyörä ryssän autos..
Minivälitelin kantavuus on pienempi kuin normaalin välitelin. Eli veturin kokonaispaino on vähempi.
Tuo on kompromissi "herrasmies"veturin ja välitelin välissä.
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Kuulemma "mantereenteli" Eli siellä 2-akselisen puolperän kokonaispaino on 40t ja kolmiakselisen vain 2tonnia enemmän.. Siksi pikkupyörä.Kimmo Koo kirjoitti:Näitä on markkinoitu Suomeenkin juurikin Mersun toimesta viime vuodesta lähtien.Ville500 kirjoitti:
Kumman näkönen telipyörä ryssän autos..
Minivälitelin kantavuus on pienempi kuin normaalin välitelin. Eli veturin kokonaispaino on vähempi.
Tuo on kompromissi "herrasmies"veturin ja välitelin välissä.
S500L -99
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
Keskusvoitelujärjestelmä onkin näköjään ollut aluksi henkilöautoissa - muinaiset järjestelmät olivat tosin poljettavia:
"EMW 340:ssa oli keskusvoitelujärjestelmä, joka oli 1930-luvulla yleinen hienommissa autoissa. Voitelu toimi polkimella ja se piti tehdä 500 kilometrin välein. Oikein käytettynä keskusvoitelujärjestelmä piti alustan hyväkuntoisena, esimerkiksi Suomessa säilyneessä yksilössä, jota Mobilisti-lehti 2/2007 esitteli."
http://www.autowiki.fi/index.php/EMW_340
"EMW 340:ssa oli keskusvoitelujärjestelmä, joka oli 1930-luvulla yleinen hienommissa autoissa. Voitelu toimi polkimella ja se piti tehdä 500 kilometrin välein. Oikein käytettynä keskusvoitelujärjestelmä piti alustan hyväkuntoisena, esimerkiksi Suomessa säilyneessä yksilössä, jota Mobilisti-lehti 2/2007 esitteli."
http://www.autowiki.fi/index.php/EMW_340
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=aQ9HeJ-RDKI[/youtube]
Tässäpä ollut aikoinaan mahtava traktori: Schlüter Super-Trac TVL (LS)
9,9-litraisella rivi-8:lla
http://www.konedata.net/Traktorit/schlu ... ac2000.htm
9,9-litraisella rivi-8:lla
http://www.konedata.net/Traktorit/schlu ... ac2000.htm
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_AmMeixh_LQ[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=MdqbJmSBkIc[/youtube]
Ei kun paranee
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=C8pkBzACmsc[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=MdqbJmSBkIc[/youtube]
Ei kun paranee
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=C8pkBzACmsc[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=WpUcRYq73YY[/youtube]
Sähkömoottorit jokaisessa pyörässä. Miten akusto kestää Lapin pakkasia? Taitaa hyytyä jo metsäautotielle ennen ajouralle pääsyä. Leimikot on syytä hankkia voimalinjan vierestä energiansaannin turvaamiseksi.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4kFsJx_TR3c[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=RzJkavSz084[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4kFsJx_TR3c[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=RzJkavSz084[/youtube]
Melkoisia vekottimia:
http://www.el-forest.se/en/fordon
Tunnetuin ruåtsalaisista metsäkonevalmistajista on varmaankin tämä:
http://www.rottne.com/en/forest-machines/
-näköjään John Deeren moottoreilla.
Myöskin Valmet-metsäkoneiden valmistus siirtyi lopullisesti Ruotsiin kaiketi 10 vuotta sitten, ensimmäiset Valmet-metsäkoneet tehtiin Uumajassa jo 70-80-luvun taitteessa ja nykyisin ne tehdään siellä Komatsu-merkkisinä kuitenkin suomalaislla AGCOn (tuokin ent. Valmet) moottoreilla.
http://www.el-forest.se/en/fordon
Tunnetuin ruåtsalaisista metsäkonevalmistajista on varmaankin tämä:
http://www.rottne.com/en/forest-machines/
-näköjään John Deeren moottoreilla.
Myöskin Valmet-metsäkoneiden valmistus siirtyi lopullisesti Ruotsiin kaiketi 10 vuotta sitten, ensimmäiset Valmet-metsäkoneet tehtiin Uumajassa jo 70-80-luvun taitteessa ja nykyisin ne tehdään siellä Komatsu-merkkisinä kuitenkin suomalaislla AGCOn (tuokin ent. Valmet) moottoreilla.
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Agco ei ole Suomalainen vaan amerikkalainen firma, jonka päätoimiala on maatalouskoneiden valmistus. Agco Power, joka valmistaa moottoreita Linnavuoressa, on Agco-yhtymän tytäryhtiö, joka syntyi, kun Agco osti Sisu Dieselin. Moottorit, joita Agco Power valmistaa, pohjautuvat Sisu Dieselin moottoreihin, niillä ei ole enää mitään tekemistä entisen Valtion Metalliteollisuuden, eli Valmetin, moottorituotannon kanssa, josta Sisu Diesel aikoinan syntyi ja lähti erilleen.Laaksonen kirjoitti: suomalaislla AGCOn (tuokin ent. Valmet) moottoreilla.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261