Kakanollaysidee eli Kaappi, lyhyt historia.
Webaston ostin tuossa loppukesästä, semmoisen tiisselikäyttösen ilmaa puhaltavan, lähtöisin ransitista.
Tuossa eilettäin sitten kopeuduin alkamaan asentelemaan sitä Kaappiin, pistelin sen sitten kiinni tuohon kynnyskoteloon.
Johtosarjahärdelliä selvittelin, jonkin verran oli kärsinyt purettaessa
Ilmeisesti tuo kellolaite oli jälkiasenteinen, oli vähän oudosti räpätty weban johtosarjaan
Termostaatille kahtelin paikkaa penkinlämppäreiden kytkinten vierestä, joille uhrasin tuhkauurnan viime syssynä
Siihenhän se just uppoaa
Tylsän näköinen muutenkin tuommoinen reikä tuossa joten eikun peitelevyä väsäämään
Ups, jäi lämppärien nupit piiloon, lovea tarvitaan elikkäs I need to make love
Tuollais se levy tulisi ja nuppi siitä läpitte
Olisko jollain ideaa miten pinnoittaa tuo alumiinilevy, vai jätänkö tuon harjapinnan, siistihän tuokin toki?
Sitten kellolaite, tuohon loveen lämppärin säätönuppien ja puhaltimenkytkimen väliin näyttäisi mahtuvan
Työstöä mattoveitsellä ja peltisaksilla ja sillehän syntyi kolo siihettes
Kuvassa ei vielä pohjaan asti painettuna, ihan vaan testissä.
Seuraavaksi pitäisi alkaa johtosarjan laittoon
Tuossa eilettäin sitten kopeuduin alkamaan asentelemaan sitä Kaappiin, pistelin sen sitten kiinni tuohon kynnyskoteloon.
Johtosarjahärdelliä selvittelin, jonkin verran oli kärsinyt purettaessa
Ilmeisesti tuo kellolaite oli jälkiasenteinen, oli vähän oudosti räpätty weban johtosarjaan
Termostaatille kahtelin paikkaa penkinlämppäreiden kytkinten vierestä, joille uhrasin tuhkauurnan viime syssynä
Siihenhän se just uppoaa
Tylsän näköinen muutenkin tuommoinen reikä tuossa joten eikun peitelevyä väsäämään
Ups, jäi lämppärien nupit piiloon, lovea tarvitaan elikkäs I need to make love
Tuollais se levy tulisi ja nuppi siitä läpitte
Olisko jollain ideaa miten pinnoittaa tuo alumiinilevy, vai jätänkö tuon harjapinnan, siistihän tuokin toki?
Sitten kellolaite, tuohon loveen lämppärin säätönuppien ja puhaltimenkytkimen väliin näyttäisi mahtuvan
Työstöä mattoveitsellä ja peltisaksilla ja sillehän syntyi kolo siihettes
Kuvassa ei vielä pohjaan asti painettuna, ihan vaan testissä.
Seuraavaksi pitäisi alkaa johtosarjan laittoon
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Kiitoksia, Ari Klemmejä tulee jemmailtua, vaikka monesti kyllä tulee kuitenkin laitettua uudet, ainakin vaikeampiin paikkoihin
Lisävalotkin ostin uudet, kun oli Motonetin kanta-asiakaspäivien tarjouksena nuo kromikoppaiset vähän rapiat viiskymppiä pari
Valojen johdotus oli vedetty paukkulangalla ja relekin oli vähän vääränmallinen, joten päädyin johdottamaan valoille menevät virta- ja maapiuhat uusiksi 2.5m2 johdolla sekä releen vaihdoin uuteen
Onhan ne vähän kirkkaammat kun entiset
vs
Pitää vielä käydä suuntausta timmailemassa jossain avarammassa paikkaa, niin näkee minne asti nuot yltää
Miten muuten apukaukovalot oikeaoppisesti suunnataan
Lisävalotkin ostin uudet, kun oli Motonetin kanta-asiakaspäivien tarjouksena nuo kromikoppaiset vähän rapiat viiskymppiä pari
Valojen johdotus oli vedetty paukkulangalla ja relekin oli vähän vääränmallinen, joten päädyin johdottamaan valoille menevät virta- ja maapiuhat uusiksi 2.5m2 johdolla sekä releen vaihdoin uuteen
Onhan ne vähän kirkkaammat kun entiset
vs
Pitää vielä käydä suuntausta timmailemassa jossain avarammassa paikkaa, niin näkee minne asti nuot yltää
Miten muuten apukaukovalot oikeaoppisesti suunnataan
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Joo eiköhän niille löytys jottain käyttöäjovihava kirjoitti:Juu, tarviikko? Heijastimet on huonot mutta muutenhan nuissa ei ole mittään vikkaa
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Jatkoin mukamaste Webaston asennusta, mutta se meni kyllä ihan perussähkötöiksi
Noku pitäähän sille olla sulake ja tuolla akkukotilossa on vain tuommoinen iänaikuinen sulakekotelo joka ei ole edes kytketty mihinäkänä, kuvassa ylävasemmalla
Onneksi sähköpakissa oli kasipaikkanen lattasulakerasia odottamassa implementointia, jaoin sen kahteen segmenttiin, toisen suoralle plussalle auton strattiakulta ja toisen takaosan hupilaiteakulta. Virkkasin siihen tuommoisen lankahärdellin liittinnaastojen väliin:
Ja juotin systeemin ynnä pari kohtuupaksua johtoa
Sitta paketti akkukotiloon ja plussakarvat kiinni
Vasemmalla näkyvä päävirtakytkin on laitettu hupilaiteakkujen ja starttiakun väliin, suojelemaan starttiakkua tulemasta imuroiduksi tyhjäksi takaosan taulutelkkareilla ja pleikkareilla
Siihenpä se webaston sähköjen veto sitten jäikin tälle iltaa, mutta kun oli jo kunnolla pimiää niin ajattelin suunnata Siriukset. Ajelin lähistöllä olevalle pimiälle tienpätkälle ja punoin parhaan osaamisen mukaan valot tillottamaan kohti ääretöntä ja sen ylitse
Turha sanoa etteikö Siriuksilla mittään tekisi, tuossa kuva pelkilllä omilla pitkillä:
Ja tuossa lisäpitkien kanssa:
Oisko niin että E7 ei ole kovin rauta yökuvaamiseen
Noku pitäähän sille olla sulake ja tuolla akkukotilossa on vain tuommoinen iänaikuinen sulakekotelo joka ei ole edes kytketty mihinäkänä, kuvassa ylävasemmalla
Onneksi sähköpakissa oli kasipaikkanen lattasulakerasia odottamassa implementointia, jaoin sen kahteen segmenttiin, toisen suoralle plussalle auton strattiakulta ja toisen takaosan hupilaiteakulta. Virkkasin siihen tuommoisen lankahärdellin liittinnaastojen väliin:
Ja juotin systeemin ynnä pari kohtuupaksua johtoa
Sitta paketti akkukotiloon ja plussakarvat kiinni
Vasemmalla näkyvä päävirtakytkin on laitettu hupilaiteakkujen ja starttiakun väliin, suojelemaan starttiakkua tulemasta imuroiduksi tyhjäksi takaosan taulutelkkareilla ja pleikkareilla
Siihenpä se webaston sähköjen veto sitten jäikin tälle iltaa, mutta kun oli jo kunnolla pimiää niin ajattelin suunnata Siriukset. Ajelin lähistöllä olevalle pimiälle tienpätkälle ja punoin parhaan osaamisen mukaan valot tillottamaan kohti ääretöntä ja sen ylitse
Turha sanoa etteikö Siriuksilla mittään tekisi, tuossa kuva pelkilllä omilla pitkillä:
Ja tuossa lisäpitkien kanssa:
Oisko niin että E7 ei ole kovin rauta yökuvaamiseen
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
No onhan nuo ihan eri maailmoista.jovihava kirjoitti:Turha sanoa etteikö Siriuksilla mittään tekisi, tuossa kuva pelkilllä omilla pitkillä:
Ja tuossa lisäpitkien kanssa:
Noista taideteoksista oisi Monet ja kumppanit kateissaan. Tuon jäläkimmäisen voisi melekein seinälle pistää.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Joko on taidetta seinällä
Jatkoin tänään Webaston asentelua, asentelin johtosarjat ja laittelin ohjauskytkimen paikalleen
En sitten päällystänyt tuota alumiinilevyä tässä vaiheessa millään, ehkä se olisi kuitenkin sulautunut ympäristöönsä paremmin mustana
Ylempänä olevaa kelloa en vielä kytkenyt, onpahan tuossa reiäntäytteenä
Vastoin saamiani ohjeita haaroitin polttoainelinjan webastolle syöttöpumpulle tulevasta linjasta
Tökkäsin lyhyen pakoröörin pätkän vebastolle, pitää kahtella pitempää rööriä ajan kanssa
Kuvassa näkyy myös suodatin jonka asensin polttoainelinjaan pumpun jälkeen
Sitta oli vuorossa testaaminen, pistelin webastolle 10A sulakkeen ja käänsin termostaattia -> Puhallin starttasi ja sulake paloi Vaihdoin sulakkeen 15A versioon ja nyt alkoi varoke kestää. Puhallin pyöri ja piti sellaista ääntä että taitaa ottaa johonkin kiinni, mutta useista yrityksistä huolimatta lämpöä se ei alakanut tuottaa
En sitten enää illankotveessa ehtinyt alkaa tutkimaan asiaa pidemmälle, pitää katsoa joku toinen päivä paremmalla aikaa miksei homma rokkaa.
Jatkoin tänään Webaston asentelua, asentelin johtosarjat ja laittelin ohjauskytkimen paikalleen
En sitten päällystänyt tuota alumiinilevyä tässä vaiheessa millään, ehkä se olisi kuitenkin sulautunut ympäristöönsä paremmin mustana
Ylempänä olevaa kelloa en vielä kytkenyt, onpahan tuossa reiäntäytteenä
Vastoin saamiani ohjeita haaroitin polttoainelinjan webastolle syöttöpumpulle tulevasta linjasta
Tökkäsin lyhyen pakoröörin pätkän vebastolle, pitää kahtella pitempää rööriä ajan kanssa
Kuvassa näkyy myös suodatin jonka asensin polttoainelinjaan pumpun jälkeen
Sitta oli vuorossa testaaminen, pistelin webastolle 10A sulakkeen ja käänsin termostaattia -> Puhallin starttasi ja sulake paloi Vaihdoin sulakkeen 15A versioon ja nyt alkoi varoke kestää. Puhallin pyöri ja piti sellaista ääntä että taitaa ottaa johonkin kiinni, mutta useista yrityksistä huolimatta lämpöä se ei alakanut tuottaa
En sitten enää illankotveessa ehtinyt alkaa tutkimaan asiaa pidemmälle, pitää katsoa joku toinen päivä paremmalla aikaa miksei homma rokkaa.
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Se on vaan kun ei noita enää niin vaan ostella/vaihdella. .kun ei kaappeja vaan ole enää myytäväksi montaa.. hyvät on kalliita ja huonotkin menee nopeesti kaupaksi..
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Eikun vaan, mukavia laitoksia Ja jos vähän kyttäilee niin kyllä näitä vielä myynnissä löytyytoba- kirjoitti:Tätäku lueskelee ni tuloo kaappikuume! Jos tuon kakkos pelin vaihtelis tämmösee...
Jos ihan vakavissaan alat harkita niin ottele yhteyksiä, ihtellä alakaa olla jo jotain käryä näiden laitteiden ominaisuuksista, konsultoin mielellään
Webastoa tutkailin tänään, polttoainepumppu ei tehenyt mittään. Vika löytyi, polttoainepumpun liittimestä oli toinen liitin pakittanut, ei ottanut kontaktia. Fiksasin sen paikalleen ja niinhän alkoi pumppu nakuttaa. Ja muutaman yrityksen jälkeen kun polttoainespinta pääsi webastolle asti niin pakorööristä tupsahti harmaa pölläys ja laitos se alakoi töhistä lämmintä hyttään
Pitäskö muuten tuossa webaston ilimanotossa olla joku suodin? Sinnehän mahtuu kaikki oravaa pienemmät, kannattasko siihen laittaa vaikka joku verkko?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Hemmetin hyvin sait tehtyä tuon palasen. Ei onnistu täällä etelässä?
jovihava kirjoitti:Tänään sitta kiinnittelin pellinpalasia kynnyskoteloon, ja olihan mahtava autokatosremppakeli
Mallailin ja sovittelin siivun istuvaksi paikalleen, ja sitten maalasin pellin varjopuolen paksulla PORrikerroksella.
Sillä välin kun maali kuivui niin pyrähdin Kempeleeseen A1 Autovärille ostamaan lissää PORria, näyttää nämät ruosteenestoaineet olevan kuluvaa tavaraa Kaapin kanssa Tällä kertaa otin hopeisen värisenä, siinä on seassa jotain täyttöainetta, oliko alumiinijauhetta.
Sitta seurasi saumakohtien merkkaus ja kirkkaalle pellille hionta. Koitien tehhä homman tällä kertaa erityisen tarkkaan koska ajattelin saumata palasen kiinni tinaamalla Siinä on semmosta oldschool meininkiä
Hionnan jälkeen laittelin pellin paikalleen ja miggasin sen kiinni muutamasta kohtaa.
Seuraavana oli vuorossa juotospastan levitys saumakohtiin ja sitten pikkukosanilla kirkastin pastan pellin pintaan.
Sitten otin apuun butaanilla toimivan juotoskynän ja paksua vanhanajan tinalankaa, eikun sulattamaan saumaan.
Täytyy sanoa että onhan se jotenkin eri mukavaa hommaa tinailla kuin migillä räiskiä, johtuisiko jo siitäkin että olen meleko huono hitsaaja, tässä tinahommassa kun pystyy tosi helposti korjaamaan pieleen menneen kohdan Migillä se vaatii aina laikkakoneen laulatusta
Saumat umpeen sieltä mistä ne sai, tuo alakantissa oleva oli semmoinen että en saanut siinä tinaa pysymään, olisi vaatinut Kaapin kellistämisen kyljelleen. Tietysti jos olisi oikein kylmänä sulatellut, mutta turhan vaivalloista joten päätin hitsata sen pisteillä kiinni ja saumata fillerillä.
Sitten tuon pystylätkän tekoa varten tein sapluunan paffista, säästää aikaa pellin pilkkomisessa.
Lätkästä tuli kohtuupasseli, tosin laiskuus iski siinä että en jaksanut alkaa sitä siivuttamaan sellaiseksi että mahtuisi koloon, lätkäsin paikan reunojen päälle, toki overläppiä ei ole montaa milliä.
Samaa sottaillu ihtekiin, kun noita kakkosnelosen pätkän, vasaran ja ruuvipenkin kanssa muotoillu
Keskuslukitus alkoi temppuilla eilen, töistä lähtiissä ei avannut ovia, oli ihan mykkänä. Sitten kun kabiini oli lämpönen kaupungilla niin taas pelasi, kunnes parkissa jäähtyi niin ei toiminut Vai liekkö sattumaa, en tiijä. Mietin vaan että olisiko jo toinen ohjausboksi tullut tiensä päähän
Keskuslukitus alkoi temppuilla eilen, töistä lähtiissä ei avannut ovia, oli ihan mykkänä. Sitten kun kabiini oli lämpönen kaupungilla niin taas pelasi, kunnes parkissa jäähtyi niin ei toiminut Vai liekkö sattumaa, en tiijä. Mietin vaan että olisiko jo toinen ohjausboksi tullut tiensä päähän
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Keskuslukitus on pelannut taas ihan ongelmitta, en tiijä mikä lie tökkinyt, tosin nytten ei ole ollut pakkasiakaan
Tuommoinen vilimivanerin palanen oli jouten, ja siitä se ajatus sitten lähtikin
Päällystin sen Motonetin harmajalla verhoilukankaalla
Kiinnittelin vähän tekniikkaa
Tuommoinen 300W invertteri on pyörinyt nurkissa jouten, ajattelin tempasta tuohon kiinni, lisäksi Motonetistä löytyi tuommoinen neljän sulakkeen rasia ja kolmen virtapistokkeen haaroitin.
Ja vähän lisää tekniikkaa, taulutelevisio ja 12V DVD-soitin
Kairasin levyyn tuumaisia reikiä johtoläpivienneille
Lisäksi laitoin parit tarranauhanpätkät että johdot ei rehota miten sattuu. Samaa karheaa tarranauhaa on DVD-soittimen sekä sen kaukosäätimen pohjassa, hyvin tarttuu tuohon kankaaseen
Tässä sitten viihdekeskus loppusijoituspaikassaan:
Semmoinen neljän tunnin puuhastelu että saa taulutelevision takas samaan paikkaan johonka se oli alunperin pultattu Tosin se etu tuossa nyt on että koko paketin saa näppärästi irti, toisinaan kuljetushommissa tahtoo nimittäin tuo taulutelekkari olla vähän haitoilla/ottamassa siipeensä
Myös takaosan virtajärjestelmää entrasin siten että starttiakun ja hupiakun välissä on kytkentä joka lataa hupiakkuja silloin kun akkujännite on yli 12.4V ja toisaalta katkaisee yhteyden jos jännite tippuu 11.5V tasolle, niin että starttiakku ei tyhjene jos vaikka takaosan laitteet sattuu jäämään päälle. Kytkin myös Webaston hupiakun perään, ei tartte jännittää kun jättää hyttään lämmöt että onko takas tullessa starttiakku tyhiä
Tuommoinen vilimivanerin palanen oli jouten, ja siitä se ajatus sitten lähtikin
Päällystin sen Motonetin harmajalla verhoilukankaalla
Kiinnittelin vähän tekniikkaa
Tuommoinen 300W invertteri on pyörinyt nurkissa jouten, ajattelin tempasta tuohon kiinni, lisäksi Motonetistä löytyi tuommoinen neljän sulakkeen rasia ja kolmen virtapistokkeen haaroitin.
Ja vähän lisää tekniikkaa, taulutelevisio ja 12V DVD-soitin
Kairasin levyyn tuumaisia reikiä johtoläpivienneille
Lisäksi laitoin parit tarranauhanpätkät että johdot ei rehota miten sattuu. Samaa karheaa tarranauhaa on DVD-soittimen sekä sen kaukosäätimen pohjassa, hyvin tarttuu tuohon kankaaseen
Tässä sitten viihdekeskus loppusijoituspaikassaan:
Semmoinen neljän tunnin puuhastelu että saa taulutelevision takas samaan paikkaan johonka se oli alunperin pultattu Tosin se etu tuossa nyt on että koko paketin saa näppärästi irti, toisinaan kuljetushommissa tahtoo nimittäin tuo taulutelekkari olla vähän haitoilla/ottamassa siipeensä
Myös takaosan virtajärjestelmää entrasin siten että starttiakun ja hupiakun välissä on kytkentä joka lataa hupiakkuja silloin kun akkujännite on yli 12.4V ja toisaalta katkaisee yhteyden jos jännite tippuu 11.5V tasolle, niin että starttiakku ei tyhjene jos vaikka takaosan laitteet sattuu jäämään päälle. Kytkin myös Webaston hupiakun perään, ei tartte jännittää kun jättää hyttään lämmöt että onko takas tullessa starttiakku tyhiä
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Kiinnittäisin huomiota planeettojen liikehtimisiin, eritoten Jupiterin asemaan kuuhun nähden! Kuu oli lähellä Jupiteria 18/19.12. Linkki Ursan sivulle.Keskuslukitus on pelannut taas ihan ongelmitta, en tiijä mikä lie tökkinyt
Maton kanssa menin helepoimman kautta, ostin valamiiksi liimapintaista
Latauspiiriin paras vaihtoehto mielestäni olisi ollut ottaa karva laturilta merkkivalon piuhasta ja ohjata sillä relettä joka liittää hupiakun starttiakun rinnalle silloin kun auto on käynnissä ja lataa, mutta en viihtinyt alakaa johdonvetoon laturilta akkukotelolle.
Ostin joskus puuilosta sellaisen tupakansytyttimeen liitettävän murikan joka on tarkoitettu juurikin estämään akun tyhjäksi imuroinnin vaikkapa sähköisen kylmälaatikon toimesta, maksokohan jotain rapiat kympin. hommasin kun olin kerran unohtanut tupakansytyttimeen liitettävän penkinlämmittimen paikalleen työpäivän ajaksi ja akku oli kotia lähtiessä tyhyjä
Napsin ko. vehkeestä töpselit irti ja laitoin ohjaamaan relettä joka siis liittää akut rinnakkain jos starttiakun jännite on riittävä. Rele siksi että ihte murikan virransietokyky on vaan jotain 8A, ettei käryä isommalla latausvirralla. Releen liitin akkuun 25A sulakkeen läpitte, tuntuhan tuo ainakin normaalitilanteissa kestävän.
Latauspiiriin paras vaihtoehto mielestäni olisi ollut ottaa karva laturilta merkkivalon piuhasta ja ohjata sillä relettä joka liittää hupiakun starttiakun rinnalle silloin kun auto on käynnissä ja lataa, mutta en viihtinyt alakaa johdonvetoon laturilta akkukotelolle.
Ostin joskus puuilosta sellaisen tupakansytyttimeen liitettävän murikan joka on tarkoitettu juurikin estämään akun tyhjäksi imuroinnin vaikkapa sähköisen kylmälaatikon toimesta, maksokohan jotain rapiat kympin. hommasin kun olin kerran unohtanut tupakansytyttimeen liitettävän penkinlämmittimen paikalleen työpäivän ajaksi ja akku oli kotia lähtiessä tyhyjä
Napsin ko. vehkeestä töpselit irti ja laitoin ohjaamaan relettä joka siis liittää akut rinnakkain jos starttiakun jännite on riittävä. Rele siksi että ihte murikan virransietokyky on vaan jotain 8A, ettei käryä isommalla latausvirralla. Releen liitin akkuun 25A sulakkeen läpitte, tuntuhan tuo ainakin normaalitilanteissa kestävän.
Auringonpilikkuja epäilisin ihtekondivo kirjoitti:Kiinnittäisin huomiota planeettojen liikehtimisiin, eritoten Jupiterin asemaan kuuhun nähden! Kuu oli lähellä Jupiteria 18/19.12. Linkki Ursan sivulle.Keskuslukitus on pelannut taas ihan ongelmitta, en tiijä mikä lie tökkinyt
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Tuommosen hokasin parin vuoden takaa:
- OM602 617:n tilalle (800 Eur/40h)
- Kauko-ohjattu keskuslukitus (100 Eur/8h)
- 16" (alumiini) vanteet (600 Eur/2h)
- Webasto (100 Eur/5h)
Haavelista on kyllä edelleen ennallaan, tuo turbohomma taitaa olla seuraava isompi aielistalla, joskus ensi kesänä, jos vaan aikaan saapi.
Ahdin on jo hommattu ja Iisiraiteri laitteli joitain lisätarvikkeita, kiitosta
Näistähän on tullut jo jotain saatu aikaan:jovihava kirjoitti:Tähän voisin muuten listata haaveita Kaapin suhteen, näitä siis olen jossain välissä mietiskellyt mahdollisina rakenteluoptioina, vaikken tuskin koskaan saakaan aikaan niitä toteuttaa
- OM602 617:n tilalle (500-1000 Eur/35h)
- Vapari 124 300D:n vaihdelaatikko ja kartaanin etupätkä niin että ensimmäinen ristikko korvautuisi rättinivelellä (300 Eur/20h)
- Ilmajouset (500 Eur/25h)
- Kattokoroke (200 Eur/20h)
- Ahdin ja välijäähy, tosin vasta sitten jos vaihtaa konetta (600 Eur/28h)
- Lukkoperä (150-300 Eur/32h)
- Ilmastointi (800-1000 Eur/40h)
- Peruutuskamera (120 Eur/8h)
- Kauko-ohjattu keskuslukitus (100 Eur/10h)
- Pyöreät valot (150 Eur/12h)
- Koneen ilmanoton muutos paremmin hengittäväksi (30 Eur/6h)
- Uudet penkit taakse (200-400 Eur/24h)
- 15" (alumiini) vanteet (400-900 Eur/6h)
- Läjäpäin äärivaloja joka puolelle (100 Eur/10h)
- Alaosan uudelleenmaalaus (400 Eur/15h)
- Webasto (800-1200 Eur/15h)
Tämmöisiä tuli äkkiä mieleen, laittelin tuohon myös äkkiarvioita kustannuksista ja hommaan tuhrautuvasta ajasta
- OM602 617:n tilalle (800 Eur/40h)
- Kauko-ohjattu keskuslukitus (100 Eur/8h)
- 16" (alumiini) vanteet (600 Eur/2h)
- Webasto (100 Eur/5h)
Haavelista on kyllä edelleen ennallaan, tuo turbohomma taitaa olla seuraava isompi aielistalla, joskus ensi kesänä, jos vaan aikaan saapi.
Ahdin on jo hommattu ja Iisiraiteri laitteli joitain lisätarvikkeita, kiitosta
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje