Mitä laitetaan? Quattro part 2, kiitos.
Mitä laitetaan? Quattro part 2, kiitos.
Talvi tuli ja menikin jo näköjään, mutta nyt on neliveto alla.
Ensiliukkaiden saapuessa alkoi kuumeinen nettiauton selaaminen neliveto -valinnan ollessa ruksattuna.
Vaihtoehtoina oli E46 330xD manuaali (ainoastaan 204hp versio) ja A4 B6 1.9 TDI Quattro manuaali. Myös passatteja tuli katottua, mutta ne ei olleet mieleen.
Mieluisat bemarit meni heti kaupan kun etelässä liukastui keli ja jäljelle jäi torsenilla varustettu audi. Ja sopevasti torniosta löytyi sopivilla spekseillä oleva, joskin hieman jo ajettu yksilö.
2002 A4 1.9 TDI pumppari 130hp versio ja manuaalilla. 305tkm ajettu.
Varusteita ei kummoisia, sporttisisusta, penkinlämmittimet, aut.ilmastointi, irrotettava koukku ym.
Auto on hieman turhan tummaa lookkia edustava, mutta eiköhän sille jotain keksitä.
Näin äkkiseltään tuntuu että hyvinkin voisi liukastella talven tämmöisellä, torsen jakaa voiman mukavasti ja auto on erittäin nopeasti lämpeävää sorttia.
Kulutuskin on samaa luokkaa S203 220cdin kanssa. Mutta paperilla olevat päästöt on sitten eri luokkaa, 157grammaa. Se näkyy jo kivasti vuosittaisissa maksuissa.
Ensiliukkaiden saapuessa alkoi kuumeinen nettiauton selaaminen neliveto -valinnan ollessa ruksattuna.
Vaihtoehtoina oli E46 330xD manuaali (ainoastaan 204hp versio) ja A4 B6 1.9 TDI Quattro manuaali. Myös passatteja tuli katottua, mutta ne ei olleet mieleen.
Mieluisat bemarit meni heti kaupan kun etelässä liukastui keli ja jäljelle jäi torsenilla varustettu audi. Ja sopevasti torniosta löytyi sopivilla spekseillä oleva, joskin hieman jo ajettu yksilö.
2002 A4 1.9 TDI pumppari 130hp versio ja manuaalilla. 305tkm ajettu.
Varusteita ei kummoisia, sporttisisusta, penkinlämmittimet, aut.ilmastointi, irrotettava koukku ym.
Auto on hieman turhan tummaa lookkia edustava, mutta eiköhän sille jotain keksitä.
Näin äkkiseltään tuntuu että hyvinkin voisi liukastella talven tämmöisellä, torsen jakaa voiman mukavasti ja auto on erittäin nopeasti lämpeävää sorttia.
Kulutuskin on samaa luokkaa S203 220cdin kanssa. Mutta paperilla olevat päästöt on sitten eri luokkaa, 157grammaa. Se näkyy jo kivasti vuosittaisissa maksuissa.
Viimeksi muokannut tapio89, 03.12.2014 9:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tähdellisen parantola
Keksitkö vastaavilla spekseillä olevaa 4-maticcia? Järkevällä moottorilla, pienehköllä korilla?
Toki hetihän joutuu itsensä likaamaan kun merkkiä vaihtaa. Tiedossa oli ei mersumainen remppa, hammastangon vaihto.
Suoraan ajettaessa ratissa tuntui hyvin simpukka-ajat mieleen palauttava 1-2cm välys. Entisen omistajan mukaan sama välys oli tuntunut jo viimeisen parin vuoden ajan, mutta allekirjoittanut ei tullut välyksen kanssa toimeen.
Marssin motonettiin ja toivoin että kerrankin sattuisi valmiiksi ehjä osa eikä rikkinäinen.
Hammastankoa ojentaessa myyjä tuumasi että tuntuu olevan kulutustavaraa. Toki hintakin sen mukainen, korjattu ZF 320euroa. Korjaajana paketin mukaan Delco.
Tiedossa oli että vaihtohomma on varsin mukava. Hammatanko on tulipellin syvennyksessä kiinni vaihdelaatikon kytkinkopan yläpuolella. (näissä kone on pitkittäin)
Konehuoneesta koko tankoa ei näe ollenkaan.
Aikansa kun tavaraa riisui pois niin pääsi tangon vetäisemään lävitse kuljettajan puolelle. Oisko tiivistettynä ollut noin 4h homma. Loppujaan ihan tehtävissä oleva homma.
Vakkarinkin laittelin autoon toissapäivänä.
Vakkarin sain toiminaan, mutta mittaristosta tuli tämän näköinen asennuksen jälkeen. Minun kaapelilla ei saanut koodattua ESP:tä orlinkiin, odotellaan että viisaammat ehtii apuun.
Toki hetihän joutuu itsensä likaamaan kun merkkiä vaihtaa. Tiedossa oli ei mersumainen remppa, hammastangon vaihto.
Suoraan ajettaessa ratissa tuntui hyvin simpukka-ajat mieleen palauttava 1-2cm välys. Entisen omistajan mukaan sama välys oli tuntunut jo viimeisen parin vuoden ajan, mutta allekirjoittanut ei tullut välyksen kanssa toimeen.
Marssin motonettiin ja toivoin että kerrankin sattuisi valmiiksi ehjä osa eikä rikkinäinen.
Hammastankoa ojentaessa myyjä tuumasi että tuntuu olevan kulutustavaraa. Toki hintakin sen mukainen, korjattu ZF 320euroa. Korjaajana paketin mukaan Delco.
Tiedossa oli että vaihtohomma on varsin mukava. Hammatanko on tulipellin syvennyksessä kiinni vaihdelaatikon kytkinkopan yläpuolella. (näissä kone on pitkittäin)
Konehuoneesta koko tankoa ei näe ollenkaan.
Aikansa kun tavaraa riisui pois niin pääsi tangon vetäisemään lävitse kuljettajan puolelle. Oisko tiivistettynä ollut noin 4h homma. Loppujaan ihan tehtävissä oleva homma.
Vakkarinkin laittelin autoon toissapäivänä.
Vakkarin sain toiminaan, mutta mittaristosta tuli tämän näköinen asennuksen jälkeen. Minun kaapelilla ei saanut koodattua ESP:tä orlinkiin, odotellaan että viisaammat ehtii apuun.
Viimeksi muokannut tapio89, 28.12.2013 22:42. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Tähdellisen parantola
Jaha, laitetaanpas piste tällekkin topikille. Audilla tuli rapian puolenvuoden aikana ajettua 25tkm ja loistava laite oli pitempien siivujen ajeluun.
Ilmeisesti kyllästyin autoon ja nyt audi näyttää tältä:
Kuorkki ja kuudelle rekisteröity. Takatilan infra on mukavan siististi tehty mutta kirkonpenkki kaipaa päivitystä.
Ilmastoinnin&vakkarin jälkiasensin viimeviikolla. Ilmastointisavottaa en voi suositella kellekkään, seuraavan mahdolisen ilmastoimattoman auton kohdalla taitaa itsesuojeluvaisto pelata paremmin.
Ilmeisesti kyllästyin autoon ja nyt audi näyttää tältä:
Kuorkki ja kuudelle rekisteröity. Takatilan infra on mukavan siististi tehty mutta kirkonpenkki kaipaa päivitystä.
Ilmastoinnin&vakkarin jälkiasensin viimeviikolla. Ilmastointisavottaa en voi suositella kellekkään, seuraavan mahdolisen ilmastoimattoman auton kohdalla taitaa itsesuojeluvaisto pelata paremmin.
Tähdellisen parantola
Neljä talvea ajellut A8:lla. Parempaa talviautoa en keksi koo'oo hintaluokassa. Uudempi koriseen siirryn heti kun hinnat ja maksukyky kohtaa muutaman vuoden päästä.
http://www.youtube.com/watch?v=-rvHaG7n6ik
http://www.youtube.com/watch?v=-rvHaG7n6ik
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
"tosi hyvä neliveto"Mou kirjoitti:Neljä talvea ajellut A8:lla. Parempaa talviautoa en keksi koo'oo hintaluokassa. Uudempi koriseen siirryn heti kun hinnat ja maksukyky kohtaa muutaman vuoden päästä.
http://www.youtube.com/watch?v=-rvHaG7n6ik
Istu ku tatti, kun penkan yli peruutti. Etunen suttas, mutta takanen ei tehnyt mitään.
Mihin ne lukot on jäännyt.
Puolisolla käytössä subaru WRX STI, ei jää penkkoihin sutimaan.
Liukkaat kelit saapuivat ja niin ilmestyi myös Quattro alle taas.
Jyväskylästä tarttui matkaan 326tkm ajettu 1.9 TDI manuaali quattro -03 muuan viikko sitten.
Spekseilleen auto on kunnossa, löytyy puhelinohjauksella olevaa webastoa, puolinahkasisusta sporttijutuilla, S-line ulkoa ja sisältä ja irroitettava koukku. Ja tietenkin loput mersumiehen vakiovarusteet, ilmastointi, vakkari, persgrillit yms.
Auto oli tullessaan teipattu mattapunaiseksi ja teippi oli varustettu glitterillä vieläpä. Teipin alta paljastui nätti alkuperäinen Misano Rot-väri. Kuljettajanpuolelle tuli teipinpoistossa muutamia vaurioita eli maalaushommiin pääsee. Maalari ei tosin ollut mielissään siitä, väri on kolmikerrosväri.
Pilvisellä säällä auto näyttää kirkkaan punaiselle normivärille ja auringossa alkaa helmiäinen erottumaan ja taittamaan oranssiin.
Autoon oli tyyppiviat korjattu, hammastanko, nokka-akseli&nostimet ja alipainepumppu/siirtopumppu hässäkkä oli uusittu.
Entisessä elämässä auto oli kolaroitu ja sen seurauksena keulan osat ei istu ihan täydellisesti. Suurin vika taitaa olla että oikean sisälokasuojan oikomisen yhteydessä on lokasuojan linja jäänyt liian koholleen keulasta, lokasuoja ei istu täydellisesti oveen nähden.
Muut heitot keulassa johtuu muiden keulan osien sovittamisesta lokasuojan virheasentoon.
Ajolleen auto on tuttua rinkulakeulaa, ei vetele ja kulkee suoraan. Kulutus huitelee 7litran nurkilla niinkuin viimetalvisella kuatrollakin. Ja on se vaan tuo neliveto mahtava näissä.
Jyväskylästä tarttui matkaan 326tkm ajettu 1.9 TDI manuaali quattro -03 muuan viikko sitten.
Spekseilleen auto on kunnossa, löytyy puhelinohjauksella olevaa webastoa, puolinahkasisusta sporttijutuilla, S-line ulkoa ja sisältä ja irroitettava koukku. Ja tietenkin loput mersumiehen vakiovarusteet, ilmastointi, vakkari, persgrillit yms.
Auto oli tullessaan teipattu mattapunaiseksi ja teippi oli varustettu glitterillä vieläpä. Teipin alta paljastui nätti alkuperäinen Misano Rot-väri. Kuljettajanpuolelle tuli teipinpoistossa muutamia vaurioita eli maalaushommiin pääsee. Maalari ei tosin ollut mielissään siitä, väri on kolmikerrosväri.
Pilvisellä säällä auto näyttää kirkkaan punaiselle normivärille ja auringossa alkaa helmiäinen erottumaan ja taittamaan oranssiin.
Autoon oli tyyppiviat korjattu, hammastanko, nokka-akseli&nostimet ja alipainepumppu/siirtopumppu hässäkkä oli uusittu.
Entisessä elämässä auto oli kolaroitu ja sen seurauksena keulan osat ei istu ihan täydellisesti. Suurin vika taitaa olla että oikean sisälokasuojan oikomisen yhteydessä on lokasuojan linja jäänyt liian koholleen keulasta, lokasuoja ei istu täydellisesti oveen nähden.
Muut heitot keulassa johtuu muiden keulan osien sovittamisesta lokasuojan virheasentoon.
Ajolleen auto on tuttua rinkulakeulaa, ei vetele ja kulkee suoraan. Kulutus huitelee 7litran nurkilla niinkuin viimetalvisella kuatrollakin. Ja on se vaan tuo neliveto mahtava näissä.
Tähdellisen parantola
Itsekkin ihmettelin vähän teippauksen syitä kun alta paljastui kuitenkin ehjä auto. Ja teippaukseen oli mennyt kuuleman mukaan rapia 2000e. Mutta oli tyttö ilmeisesti halunnut tehdä autosta mieluisan.
Vissiin ostin auton oikealla hetkellä, Antti on kolmas joka sanoo noin.
Kerrohan hämis kokemuksia haldex-golffin toiminnasta jahka saat toimimaan. Haldex taitaa vedolleen olla pikkasen enemmän etupainoinen mitä torsen?
Ja pääsipä tuota heti likaamaan kädet kunnolla viikonloppuna, kuskinpuolelta oli sisempi vetarin suojakumi kaput. Ja tietenkin tuossa on tripodi mallinen nivel ja sunnuntaina ainoana auki oleva motonet ei semmoista tunne.
-> Sprintteri liikennekäyttöön ja sillä keskisuomeen viikoksi.
On muuten ihan näppärä homma tuossa tuo rakenne vetarissa, uloin nivel on C-renkaalla akselin päässä lukittuna. Ja irroitus onnistuu vielä samalla pultilla millä se tulee keskiöön kiinni.
Vissiin ostin auton oikealla hetkellä, Antti on kolmas joka sanoo noin.
Kerrohan hämis kokemuksia haldex-golffin toiminnasta jahka saat toimimaan. Haldex taitaa vedolleen olla pikkasen enemmän etupainoinen mitä torsen?
Ja pääsipä tuota heti likaamaan kädet kunnolla viikonloppuna, kuskinpuolelta oli sisempi vetarin suojakumi kaput. Ja tietenkin tuossa on tripodi mallinen nivel ja sunnuntaina ainoana auki oleva motonet ei semmoista tunne.
-> Sprintteri liikennekäyttöön ja sillä keskisuomeen viikoksi.
On muuten ihan näppärä homma tuossa tuo rakenne vetarissa, uloin nivel on C-renkaalla akselin päässä lukittuna. Ja irroitus onnistuu vielä samalla pultilla millä se tulee keskiöön kiinni.
Tähdellisen parantola
Ja tulipa purettua lähivalojen projektori "hieman" heikon valotehon vuoksi ja vika löytyi melko nopeasti:
Suihkaus alumiini-sprayta ja meno jatkuu edes hieman kirkkaampana. Ja tietenkin tuossa on harvinaiset valeon toteuttamat bi-xenonit, ei löydy suoraan passelia projektoria millään. Ainakaan uusia ja hyväkuntoisia.
Löysin yhden kiinanpojan saitin mihin pitää laittaa kyselyä.
http://www.auto-electronic.net/Valeo-bi ... jector.htm
Uusia umpioitakaan ei äkkiseltään löytynyt sopivia, tuossa on vissiin s-line paketin myötä tullut mustilla sisäosilla nuo umpiot.
Suihkaus alumiini-sprayta ja meno jatkuu edes hieman kirkkaampana. Ja tietenkin tuossa on harvinaiset valeon toteuttamat bi-xenonit, ei löydy suoraan passelia projektoria millään. Ainakaan uusia ja hyväkuntoisia.
Löysin yhden kiinanpojan saitin mihin pitää laittaa kyselyä.
http://www.auto-electronic.net/Valeo-bi ... jector.htm
Uusia umpioitakaan ei äkkiseltään löytynyt sopivia, tuossa on vissiin s-line paketin myötä tullut mustilla sisäosilla nuo umpiot.
Tähdellisen parantola
Makuasia, mitä nelivedolta hakee, mutta eihän kohtuullisen uuden Haldexin vetovoimassa mitään vikaa ole. Minua vaan ärsyttää, kun kaikki koeajamani Haldexit ovat irrottaneet takavedon juuri silloin kun sitä eniten tarvitsisin (auton kääntämiseen). Eli kaasua nostaessa.tapio89 kirjoitti:Kerrohan hämis kokemuksia haldex-golffin toiminnasta jahka saat toimimaan. Haldex taitaa vedolleen olla pikkasen enemmän etupainoinen mitä torsen?
Onko nuo punaisen auton renkaat kuvassa Michelinit
Ja jos on, tekeekö niillä mitään kun vetopyöriä on riittävästi?
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Kyllä se tuntuu kääntyvän kivasti vaikka kytkeekin vedon pois höllättäessä, ollu nyt parinkin kuskin kyydissä jotka saa taituun kivasti yliohjaten jopa asfaltilla ett kuskista kii. Tieten ei pumppaamalla onnistu jos ei paukkua takana niin koneessa740 GLE kirjoitti:Makuasia, mitä nelivedolta hakee, mutta eihän kohtuullisen uuden Haldexin vetovoimassa mitään vikaa ole. Minua vaan ärsyttää, kun kaikki koeajamani Haldexit ovat irrottaneet takavedon juuri silloin kun sitä eniten tarvitsisin (auton kääntämiseen). Eli kaasua nostaessa.tapio89 kirjoitti:Kerrohan hämis kokemuksia haldex-golffin toiminnasta jahka saat toimimaan. Haldex taitaa vedolleen olla pikkasen enemmän etupainoinen mitä torsen?
Onko nuo punaisen auton renkaat kuvassa Michelinit
Ja jos on, tekeekö niillä mitään kun vetopyöriä on riittävästi?
Minäpä kerron, kunhan tuon ensinnä liikkumaan saa...tapio89 kirjoitti: Kerrohan hämis kokemuksia haldex-golffin toiminnasta jahka saat toimimaan. Haldex taitaa vedolleen olla pikkasen enemmän etupainoinen mitä torsen?
Hups
Ehjä kone odottelee jakopään vaihtoa ja vanha pitäisi vielä pudottaa pois reiästään.
® Mesen Porkkana-klubi
Opel Astra wagon 1.7CDTI -08
Opel Astra wagon 1.7CDTI -08
Tätä vähän pelkäsinkin. En vain osaaPega kirjoitti:Kyllä se tuntuu kääntyvän kivasti vaikka kytkeekin vedon pois höllättäessä, ollu nyt parinkin kuskin kyydissä jotka saa taituun kivasti yliohjaten jopa asfaltilla ett kuskista kii.740 GLE kirjoitti:Minua vaan ärsyttää, kun kaikki koeajamani Haldexit ovat irrottaneet takavedon juuri silloin kun sitä eniten tarvitsisin (auton kääntämiseen). Eli kaasua nostaessa.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
No tosin ny pakko todeta että pikku veljen haldex seatti on huippu kunnossa ja moni oikean quatron omistajakin hämmästellyt ett tällainenko on toimiva haldex ett täähän on hyvä, mutt juu noita kunnolla toimivia on tuttavapiirissä 5 kpl ja kaikki taittuu komeesti, pitää vaan vähän reenata niin menee nätisti740 GLE kirjoitti:Tätä vähän pelkäsinkin. En vain osaaPega kirjoitti:Kyllä se tuntuu kääntyvän kivasti vaikka kytkeekin vedon pois höllättäessä, ollu nyt parinkin kuskin kyydissä jotka saa taituun kivasti yliohjaten jopa asfaltilla ett kuskista kii.740 GLE kirjoitti:Minua vaan ärsyttää, kun kaikki koeajamani Haldexit ovat irrottaneet takavedon juuri silloin kun sitä eniten tarvitsisin (auton kääntämiseen). Eli kaasua nostaessa.
Alla on 17" pallot, eli ei käy misukat. Nastakumien virkaa hoitaa Kumhot. Edellinen omistaja oli ostanut uudet viime talvena ja ihan kait nuo nastarenkaista menee nelikon alla.
Mikä näissä saa venttiilin tippumaan männänpäälle? Lie täytyy nostajan mennä ihan kappaleiksi ja jättää venttiili alas?
Tuossa audissa muuten on kylmänä semmoinen ominaisuus että käy jännästi lotkottamalla. Tuohon oli laitettu nokka ja nostimet vuosi sitten ja niistä löyty kuitti, 280e. Ei taida sillä rahalla saada kovin merkkituotteita?
Ja välillä jää puolilämpimänäkin joku nostin naksuttamaan. Meinasin jo että laittas merkkinostimet ja kattoisi että mitä tuleman pitää.
Huomenna lähtee audi maalarille ja kuskin kylki maalataan ainakin.
Mikä näissä saa venttiilin tippumaan männänpäälle? Lie täytyy nostajan mennä ihan kappaleiksi ja jättää venttiili alas?
Tuossa audissa muuten on kylmänä semmoinen ominaisuus että käy jännästi lotkottamalla. Tuohon oli laitettu nokka ja nostimet vuosi sitten ja niistä löyty kuitti, 280e. Ei taida sillä rahalla saada kovin merkkituotteita?
Ja välillä jää puolilämpimänäkin joku nostin naksuttamaan. Meinasin jo että laittas merkkinostimet ja kattoisi että mitä tuleman pitää.
Huomenna lähtee audi maalarille ja kuskin kylki maalataan ainakin.
Tähdellisen parantola