Mitä laitetaan? Quattro part 2, kiitos.

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Mitä laitetaan? Quattro part 2, kiitos.

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Talvi tuli ja menikin jo näköjään, mutta nyt on neliveto alla.
Ensiliukkaiden saapuessa alkoi kuumeinen nettiauton selaaminen neliveto -valinnan ollessa ruksattuna.

Vaihtoehtoina oli E46 330xD manuaali (ainoastaan 204hp versio) ja A4 B6 1.9 TDI Quattro manuaali. Myös passatteja tuli katottua, mutta ne ei olleet mieleen.
Mieluisat bemarit meni heti kaupan kun etelässä liukastui keli ja jäljelle jäi torsenilla varustettu audi. Ja sopevasti torniosta löytyi sopivilla spekseillä oleva, joskin hieman jo ajettu yksilö.

2002 A4 1.9 TDI pumppari 130hp versio ja manuaalilla. 305tkm ajettu.

Varusteita ei kummoisia, sporttisisusta, penkinlämmittimet, aut.ilmastointi, irrotettava koukku ym.

Kuva

Auto on hieman turhan tummaa lookkia edustava, mutta eiköhän sille jotain keksitä.

Näin äkkiseltään tuntuu että hyvinkin voisi liukastella talven tämmöisellä, torsen jakaa voiman mukavasti ja auto on erittäin nopeasti lämpeävää sorttia.
Kulutuskin on samaa luokkaa S203 220cdin kanssa. Mutta paperilla olevat päästöt on sitten eri luokkaa, 157grammaa. Se näkyy jo kivasti vuosittaisissa maksuissa.
Viimeksi muokannut tapio89, 03.12.2014 9:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tähdellisen parantola
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

menny talli ihan volkkariksi
Kuva
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Ja missä oli 4Matic?
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Keksitkö vastaavilla spekseillä olevaa 4-maticcia? ;) Järkevällä moottorilla, pienehköllä korilla?


Toki hetihän joutuu itsensä likaamaan kun merkkiä vaihtaa. Tiedossa oli ei mersumainen remppa, hammastangon vaihto.
Suoraan ajettaessa ratissa tuntui hyvin simpukka-ajat mieleen palauttava 1-2cm välys. Entisen omistajan mukaan sama välys oli tuntunut jo viimeisen parin vuoden ajan, mutta allekirjoittanut ei tullut välyksen kanssa toimeen.
Marssin motonettiin ja toivoin että kerrankin sattuisi valmiiksi ehjä osa eikä rikkinäinen.
Hammastankoa ojentaessa myyjä tuumasi että tuntuu olevan kulutustavaraa. :lol: Toki hintakin sen mukainen, korjattu ZF 320euroa. Korjaajana paketin mukaan Delco.

Tiedossa oli että vaihtohomma on varsin mukava. Hammatanko on tulipellin syvennyksessä kiinni vaihdelaatikon kytkinkopan yläpuolella. (näissä kone on pitkittäin)
Konehuoneesta koko tankoa ei näe ollenkaan.

Kuva

Kuva

Kuva

Aikansa kun tavaraa riisui pois niin pääsi tangon vetäisemään lävitse kuljettajan puolelle. Oisko tiivistettynä ollut noin 4h homma. Loppujaan ihan tehtävissä oleva homma.


Vakkarinkin laittelin autoon toissapäivänä.

Kuva

Vakkarin sain toiminaan, mutta mittaristosta tuli tämän näköinen asennuksen jälkeen. :lol: Minun kaapelilla ei saanut koodattua ESP:tä orlinkiin, odotellaan että viisaammat ehtii apuun.
Viimeksi muokannut tapio89, 28.12.2013 22:42. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Tähdellisen parantola
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Joo reilu viis tuntia oltiin siel ja käytiihä me välil muuallaki ja mää lähinnä kattelin vierestä ku sinä teit.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Jiin
Viestit: 80
Liittynyt: 07.11.2005 14:39

Viesti Kirjoittaja Jiin »

Koititko hammastangon kiristystä ennen sen vaihtoa?
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

En kokeillu kiristää. Välys oli vain keskikohdassa ohjausta, rattia kun hieman käänsi niin välys hävisi. Eli tuskin olisi auttanut.
Tähdellisen parantola
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1592
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Punainen huutomerkki (konsertin kera), ihan kuin wanhassa Lötkö-Audissa. 8)
® Mesen Porkkana-klubi
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Jaha, laitetaanpas piste tällekkin topikille. Audilla tuli rapian puolenvuoden aikana ajettua 25tkm ja loistava laite oli pitempien siivujen ajeluun.
Ilmeisesti kyllästyin autoon ja nyt audi näyttää tältä:

Kuva
8)

Kuorkki ja kuudelle rekisteröity. Takatilan infra on mukavan siististi tehty mutta kirkonpenkki kaipaa päivitystä.
Ilmastoinnin&vakkarin jälkiasensin viimeviikolla. Ilmastointisavottaa en voi suositella kellekkään, seuraavan mahdolisen ilmastoimattoman auton kohdalla taitaa itsesuojeluvaisto pelata paremmin. :mrgreen:
Tähdellisen parantola
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

:roll:

Kuva

+

Kuva
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Eikäkö:


Kuva
Tähdellisen parantola
Avatar
Mou
Viestit: 1663
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Neljä talvea ajellut A8:lla. Parempaa talviautoa en keksi koo'oo hintaluokassa. Uudempi koriseen siirryn heti kun hinnat ja maksukyky kohtaa muutaman vuoden päästä.

http://www.youtube.com/watch?v=-rvHaG7n6ik
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
JMTN
Viestit: 113
Liittynyt: 15.7.2013 21:18

Viesti Kirjoittaja JMTN »

Mou kirjoitti:Neljä talvea ajellut A8:lla. Parempaa talviautoa en keksi koo'oo hintaluokassa. Uudempi koriseen siirryn heti kun hinnat ja maksukyky kohtaa muutaman vuoden päästä.

http://www.youtube.com/watch?v=-rvHaG7n6ik
"tosi hyvä neliveto"
Istu ku tatti, kun penkan yli peruutti. Etunen suttas, mutta takanen ei tehnyt mitään.
Mihin ne lukot on jäännyt.

Puolisolla käytössä subaru WRX STI, ei jää penkkoihin sutimaan.
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Liukkaat kelit saapuivat ja niin ilmestyi myös Quattro alle taas.

Kuva

Jyväskylästä tarttui matkaan 326tkm ajettu 1.9 TDI manuaali quattro -03 muuan viikko sitten.

Spekseilleen auto on kunnossa, löytyy puhelinohjauksella olevaa webastoa, puolinahkasisusta sporttijutuilla, S-line ulkoa ja sisältä ja irroitettava koukku. Ja tietenkin loput mersumiehen vakiovarusteet, ilmastointi, vakkari, persgrillit yms.

Auto oli tullessaan teipattu mattapunaiseksi ja teippi oli varustettu glitterillä vieläpä. Teipin alta paljastui nätti alkuperäinen Misano Rot-väri. Kuljettajanpuolelle tuli teipinpoistossa muutamia vaurioita eli maalaushommiin pääsee. Maalari ei tosin ollut mielissään siitä, väri on kolmikerrosväri.
Pilvisellä säällä auto näyttää kirkkaan punaiselle normivärille ja auringossa alkaa helmiäinen erottumaan ja taittamaan oranssiin.

Autoon oli tyyppiviat korjattu, hammastanko, nokka-akseli&nostimet ja alipainepumppu/siirtopumppu hässäkkä oli uusittu.

Entisessä elämässä auto oli kolaroitu ja sen seurauksena keulan osat ei istu ihan täydellisesti. Suurin vika taitaa olla että oikean sisälokasuojan oikomisen yhteydessä on lokasuojan linja jäänyt liian koholleen keulasta, lokasuoja ei istu täydellisesti oveen nähden.
Muut heitot keulassa johtuu muiden keulan osien sovittamisesta lokasuojan virheasentoon.

Ajolleen auto on tuttua rinkulakeulaa, ei vetele ja kulkee suoraan. Kulutus huitelee 7litran nurkilla niinkuin viimetalvisella kuatrollakin. Ja on se vaan tuo neliveto mahtava näissä. 8)
Tähdellisen parantola
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1592
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Onpa nätin näköinen auto. Jännä homma että joku on mennyt noin hienon värin teippailemaan. :roll:
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
antti__k
Viestit: 420
Liittynyt: 20.2.2008 16:47
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja antti__k »

Kah meinasin ittekki tuota ostatella vaa näemmä kerkesit ensin :lol:
® Mesen 199-klubi
Avatar
_Hämis_
Viestit: 609
Liittynyt: 19.10.2010 23:43
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja _Hämis_ »

Kappas, mullaki tarttu tänään Jyväskylästä neliveto matkaan; Kuva
Käyntihäiriötä metsästäessä.. :roll:
® Mesen Porkkana-klubi


Opel Astra wagon 1.7CDTI -08
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Itsekkin ihmettelin vähän teippauksen syitä kun alta paljastui kuitenkin ehjä auto. Ja teippaukseen oli mennyt kuuleman mukaan rapia 2000e. Mutta oli tyttö ilmeisesti halunnut tehdä autosta mieluisan. :)

Vissiin ostin auton oikealla hetkellä, Antti on kolmas joka sanoo noin. :D

Kerrohan hämis kokemuksia haldex-golffin toiminnasta jahka saat toimimaan. Haldex taitaa vedolleen olla pikkasen enemmän etupainoinen mitä torsen?

Ja pääsipä tuota heti likaamaan kädet kunnolla viikonloppuna, kuskinpuolelta oli sisempi vetarin suojakumi kaput. Ja tietenkin tuossa on tripodi mallinen nivel ja sunnuntaina ainoana auki oleva motonet ei semmoista tunne.
-> Sprintteri liikennekäyttöön ja sillä keskisuomeen viikoksi. :lol:

On muuten ihan näppärä homma tuossa tuo rakenne vetarissa, uloin nivel on C-renkaalla akselin päässä lukittuna. Ja irroitus onnistuu vielä samalla pultilla millä se tulee keskiöön kiinni.
Tähdellisen parantola
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Ja tulipa purettua lähivalojen projektori "hieman" heikon valotehon vuoksi ja vika löytyi melko nopeasti:

Kuva

Suihkaus alumiini-sprayta ja meno jatkuu edes hieman kirkkaampana. Ja tietenkin tuossa on harvinaiset valeon toteuttamat bi-xenonit, ei löydy suoraan passelia projektoria millään. Ainakaan uusia ja hyväkuntoisia.

Löysin yhden kiinanpojan saitin mihin pitää laittaa kyselyä.
http://www.auto-electronic.net/Valeo-bi ... jector.htm

Uusia umpioitakaan ei äkkiseltään löytynyt sopivia, tuossa on vissiin s-line paketin myötä tullut mustilla sisäosilla nuo umpiot.
Tähdellisen parantola
kumipää
Viestit: 503
Liittynyt: 19.10.2010 22:48
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja kumipää »

Oisko noilla mittään sinne passelia?

http://www.theretrofitsource.com/
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Tuota H1 sarjaa saa näihin, mutta kun tässä on ne orkkis D1S polttimot missä on sytytin siinä polttimon päässä. Mutta ainakin hinta ois kohdillaan ja noita projektoreita on kehuttu.
Tähdellisen parantola
Avatar
740 GLE
Viestit: 2656
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

tapio89 kirjoitti:Kerrohan hämis kokemuksia haldex-golffin toiminnasta jahka saat toimimaan. Haldex taitaa vedolleen olla pikkasen enemmän etupainoinen mitä torsen?
Makuasia, mitä nelivedolta hakee, mutta eihän kohtuullisen uuden Haldexin vetovoimassa mitään vikaa ole. Minua vaan ärsyttää, kun kaikki koeajamani Haldexit ovat irrottaneet takavedon juuri silloin kun sitä eniten tarvitsisin (auton kääntämiseen). Eli kaasua nostaessa.

Onko nuo punaisen auton renkaat kuvassa Michelinit 8)

Ja jos on, tekeekö niillä mitään kun vetopyöriä on riittävästi?
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

740 GLE kirjoitti:
tapio89 kirjoitti:Kerrohan hämis kokemuksia haldex-golffin toiminnasta jahka saat toimimaan. Haldex taitaa vedolleen olla pikkasen enemmän etupainoinen mitä torsen?
Makuasia, mitä nelivedolta hakee, mutta eihän kohtuullisen uuden Haldexin vetovoimassa mitään vikaa ole. Minua vaan ärsyttää, kun kaikki koeajamani Haldexit ovat irrottaneet takavedon juuri silloin kun sitä eniten tarvitsisin (auton kääntämiseen). Eli kaasua nostaessa.

Onko nuo punaisen auton renkaat kuvassa Michelinit 8)

Ja jos on, tekeekö niillä mitään kun vetopyöriä on riittävästi?
Kyllä se tuntuu kääntyvän kivasti vaikka kytkeekin vedon pois höllättäessä, ollu nyt parinkin kuskin kyydissä jotka saa taituun kivasti yliohjaten jopa asfaltilla ett kuskista kii. Tieten ei pumppaamalla onnistu jos ei paukkua takana niin koneessa
Avatar
_Hämis_
Viestit: 609
Liittynyt: 19.10.2010 23:43
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja _Hämis_ »

tapio89 kirjoitti: Kerrohan hämis kokemuksia haldex-golffin toiminnasta jahka saat toimimaan. Haldex taitaa vedolleen olla pikkasen enemmän etupainoinen mitä torsen?
Minäpä kerron, kunhan tuon ensinnä liikkumaan saa...
Kuva
Hups :lol:

Ehjä kone odottelee jakopään vaihtoa ja vanha pitäisi vielä pudottaa pois reiästään. :idea:
® Mesen Porkkana-klubi


Opel Astra wagon 1.7CDTI -08
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

No toi on jo voinu häiritä käyntiä, ihmeen siisti kansi lopun eestään
Avatar
740 GLE
Viestit: 2656
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Pega kirjoitti:
740 GLE kirjoitti:Minua vaan ärsyttää, kun kaikki koeajamani Haldexit ovat irrottaneet takavedon juuri silloin kun sitä eniten tarvitsisin (auton kääntämiseen). Eli kaasua nostaessa.
Kyllä se tuntuu kääntyvän kivasti vaikka kytkeekin vedon pois höllättäessä, ollu nyt parinkin kuskin kyydissä jotka saa taituun kivasti yliohjaten jopa asfaltilla ett kuskista kii.
Tätä vähän pelkäsinkin. En vain osaa :oops:
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

_Hämis_ kirjoitti:
Ehjä kone odottelee jakopään vaihtoa ja vanha pitäisi vielä pudottaa pois reiästään. :idea:
Muutaman olen noita korjannut mutta vaihtamalla männän ja uusilla pakolaisilla sekä nostimilla entratun kannen.

Vois melkein jopa puhua tyypillisestä viasta.
Avatar
_Hämis_
Viestit: 609
Liittynyt: 19.10.2010 23:43
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja _Hämis_ »

Tuossa nyt sattui löytymään tutulta moottori, muutoin varmaan olisin noin tehnyt. :idea:
® Mesen Porkkana-klubi


Opel Astra wagon 1.7CDTI -08
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

740 GLE kirjoitti:
Pega kirjoitti:
740 GLE kirjoitti:Minua vaan ärsyttää, kun kaikki koeajamani Haldexit ovat irrottaneet takavedon juuri silloin kun sitä eniten tarvitsisin (auton kääntämiseen). Eli kaasua nostaessa.
Kyllä se tuntuu kääntyvän kivasti vaikka kytkeekin vedon pois höllättäessä, ollu nyt parinkin kuskin kyydissä jotka saa taituun kivasti yliohjaten jopa asfaltilla ett kuskista kii.
Tätä vähän pelkäsinkin. En vain osaa :oops:
No tosin ny pakko todeta että pikku veljen haldex seatti on huippu kunnossa ja moni oikean quatron omistajakin hämmästellyt ett tällainenko on toimiva haldex ett täähän on hyvä, mutt juu noita kunnolla toimivia on tuttavapiirissä 5 kpl ja kaikki taittuu komeesti, pitää vaan vähän reenata niin menee nätisti
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Alla on 17" pallot, eli ei käy misukat. Nastakumien virkaa hoitaa Kumhot. Edellinen omistaja oli ostanut uudet viime talvena ja ihan kait nuo nastarenkaista menee nelikon alla.

Mikä näissä saa venttiilin tippumaan männänpäälle? Lie täytyy nostajan mennä ihan kappaleiksi ja jättää venttiili alas?

Tuossa audissa muuten on kylmänä semmoinen ominaisuus että käy jännästi lotkottamalla. Tuohon oli laitettu nokka ja nostimet vuosi sitten ja niistä löyty kuitti, 280e. Ei taida sillä rahalla saada kovin merkkituotteita?
Ja välillä jää puolilämpimänäkin joku nostin naksuttamaan. Meinasin jo että laittas merkkinostimet ja kattoisi että mitä tuleman pitää.

Huomenna lähtee audi maalarille ja kuskin kylki maalataan ainakin.
Tähdellisen parantola
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”