Välillä Väyrysellä Vol. 2 - Vanja-eno Edition
PÄIVÄN RUST-UP PIC - osa 3.
Sitten vähän enemmän ruosteen puolta. Vaikka näyttää pahalta, on yllättävän kova. Ei siitä vielä meisseli eikä puukko läpi mennyt.
Sitten vähän enemmän ruosteen puolta. Vaikka näyttää pahalta, on yllättävän kova. Ei siitä vielä meisseli eikä puukko läpi mennyt.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Yks tuttu äijä täs pohdiskeli, jos hankkis käyttöautoksi Väyrys -mallin Mersun kun olis saatavilla kohtuuhintaan monenmoisia ja monesti automaattina. Ei ajele paljon ja osaa ittekin korjailla. Onko ne oikeasti ihan toivottomia ylläpidettäviä pelliensä osalta?
Kattelin täs nettiautosta, että farmariväykkyjäkin saa oikeastaan valita, montako pyttyä, bensa vai diesel, kattoluukullinen vai ei jne. Ei kai ne kaikki voi olla ihan susia? Kalliita ne ei oo ostaa kun kattelee. Yllättävän kova tarjonta .
Kattelin täs nettiautosta, että farmariväykkyjäkin saa oikeastaan valita, montako pyttyä, bensa vai diesel, kattoluukullinen vai ei jne. Ei kai ne kaikki voi olla ihan susia? Kalliita ne ei oo ostaa kun kattelee. Yllättävän kova tarjonta .
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
Enemmän nuo ruosteet ovat esteettinen asia ja joutunee nähdä uudestaa ruostefiksauksen vaivaa parin kolmen vuoden päästä vaikka tekisi hyvinkin...? Ehkä pohjaan ja helmaan joutuu jokusen paikan joskus lätkäsemään... Kun tietää ostavansa ruostetta, ei pety. Kattoo ostaessa semmosen jota ei vielä ole pahemmin yritetty fiksailla niin tietää mitä saa, niinkuin tuo minun väyväy. Ajo-ominaisuudet korjaa lievän harmituksen. Asenne on siis tärkeintä.
Sitten lainaus tämän auton edellisestä topicista:
Sitten lainaus tämän auton edellisestä topicista:
Äsken kyliltä tullessa teki tämän minullekin liikennevaloista lähtiessä. Ovien lukituksen ja aukaisun jälkeen lähti käyntiin ja sammui, mutta jo 3. yrityksellä kävi taas ja lähdin varovaisesti liikkeelle, Paavo hieman meinasi alkaa nikottelemaan mutta kun kiihdytin niin höyhenenkevyesti, matka jatkui ja jo parin sadan metrin päästä Paavo pelasi kuin mitään ei olisi tapahtunut. Jos tämä nyt uusii puolen vuoden välein niin kuin tähän asti tapahtunut, kyllä sen kanssa pystyy elämään.dealer kirjoitti:- Eilen rivakan kiihdytyksen jälkeen syttyi EDC valo ja moottori sammui. Ei mitään vikatiloja vaan kunnon pelit-seis.
Ovien lukituksen ja aukaisun jälkeen lähti käyntiin ja sammui, noin 4. yrityksellä kävi taas mutta ajossa sammui heti kun kuormitti ja sama alusta.
Näin ajettiin viimeiset 5 km kotiin 10 pysähdyksen taktiikalla.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Oivoi eipä hyvin ala väykyn matka siellä kun näin alkuun tuo sammuminen.
Vanja-enon lainaukseen oli jatkoksi:
Se kertomani sammuilu jota on ollut muutaman kerran meillä ajetulla n. 50tkm matkalla on ollut juuri tuota 1-3 käynnistyksellä pitkäksi aikaa korjaantuvaa.
Vikakoodeja oli joskus 1 ja 4 suuttimista, niille vaihdoin johdot boksille saakka kun oli niin hapertuneet suuttimen puoleisesta päästä.
Vanja-enon lainaukseen oli jatkoksi:
ja luulisin edelleenkin että silloinen sammuminen johtui juuri polttoainesuodattimesta, tuon kerran oire oli nimittäin sellainen että ei kestänyt yhtään kaasua vaan sammu.delaer kirjoitti:Päivällä mietin asiaa ja tulin siihen tulokseen että en ole vaihtanut polttoainesuodatinta, lisäksi päätin varautua korjaukseen railpaineensäätimen tiivistesarjalla.
Näiden vaihtamisen jälkeen auto toimi illan n. 30 km ajot ongelmitta.
Se kertomani sammuilu jota on ollut muutaman kerran meillä ajetulla n. 50tkm matkalla on ollut juuri tuota 1-3 käynnistyksellä pitkäksi aikaa korjaantuvaa.
Vikakoodeja oli joskus 1 ja 4 suuttimista, niille vaihdoin johdot boksille saakka kun oli niin hapertuneet suuttimen puoleisesta päästä.
No jaa, johan tässä on tullut huolettomia kilometrejä kuudessa päivässä yli 1300 km Ja parempi että heti näytti sen oikkunsa, että osaan vaimoa omakohtaisella kokemuksella valistaa.dealer kirjoitti:Oivoi eipä hyvin ala väykyn matka siellä kun näin alkuun tuo sammuminen.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Kuten jo Sherlock Holmesin apuri Dr. Watson totesi ummetuksen iskiessä: No shit Sherlock!Fenton kirjoitti:Tuon listan alla se on melko varma reikä
Tiilerin toisessä VäVä-topiksissa keskusteltiin Väykyn lämpenemisestä, niin sain olen tässä parina yönä testaillut tämän Väykyn lämpenemistä verrokkina entinen 300TD satalankku.
Lähtötilanne on aamuyö jossain kuuden hujakoilla ja pakkasta jossain -15 korvilla ja vaunu seissyt semmoset kaheksan tuntia kylmillään ilman lohkolämppäriä. Ajoreitti Pasilan postikeskus - Tuusulantie (2 km) - Kehä I (5 km) - Lahden moottoritie (10 km)- Kellokoski (50 km). Auto käyntiin ja hieman lumen putsausta laseilta ja menoksi.
Satalankku oli tarkenemislämmin sisältä reilun 5 minuutin päästä hieman ennen Kehä ykköstä, Paavo hieman ennen Lahden moottoritielle ajamista.
Satalankussa sai kääntää lämppäriä täysiltä tehoilta pois hieman ennen Lahden moottoritietä ettei tulisi hiki, Paavossa sama operaatio jossain Korson hujakoilla (20 km)
Ja hieman pitempään kun on ajellu noissa pakkasissa niin kyllä Paavossakin tarkenee.
Laitetaans sitten väliin PÄIVÄN RUST UP PIC OSA 5.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Kummassakaan ei tarvitse laittaa lämppäriä täysille tehoille, tai yleensäkään käännellä lämpötilan säätöä juurikaan.Vanja-eno kirjoitti:Satalankussa sai kääntää lämppäriä täysiltä tehoilta pois hieman ennen Lahden moottoritietä ettei tulisi hiki, Paavossa sama operaatio jossain Korson hujakoilla (20 km)
Rullien ollessa vaikkapa noin 20 asteessa lämmitys toimii täydellä teholla kunnes haluttu lämpötila on saavutettu, vaikka rullat olisivat maksimiasennossa ei lämpeneminen ole nopeampaa.
Jos sitten ajossa sisälämpötilan saavutettua säädetyn arvon tuntuu hieman liian kylmältä, tai kuumalta, voi rullaa hieman nihauttaa suuntaan tai toiseen.
Mutta joo, kelvollisesti tarkenee webastollisessa väykyssä. Kokeileppa jonain aamuna samat ajot niin että webasto on koko ajan pois päältä
Teki eilen ja tänään taas liikennevaloista lähtiessa sammumisen, mutta molemmilla kerroilla tuttu keino, ovet lukkoon ja auki salli matkan jatkumisen. Tuumittuani asiaan, totesin kaikissa tapauksissa olevan identtinen lähtökohta, eli rivakka kiihdytys liikennevaloista, liukasta ja kolmio syttyy kojelaudassa ja sitten EDC valo ja auto tumppaa... Asia ei minua niin kauaa haittaa lainkaan kunhan vain matka jatkuu mutta liukkaalla ei näemmä kannata olla raskas kaasujalka. Olisiko asialla tekemistä lastutuksen kanssa vai niinkuin yksi fakiiri epäili niin rail-paineiden kanssa... Ajamma jatkossa liukkaalla rauhallisemmin liikennevaloista lähteissä
Niin ja lopuksi taas kuva, tällä kertaa justiinsa pestynä ja vahattuna
Niin ja lopuksi taas kuva, tällä kertaa justiinsa pestynä ja vahattuna
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Nyt on kyllä ihan uudet tavat väykyllä jos alkaa sammumaan nimenomaan kiihdytyksessä, sehän yleensä johtuu railpaineen putoamisesta joka edelleen johtuu suuttimesta / suuttimista jne...
Suuttimet on kuitenkin ajettu varmaan alle 60tkm ja viime talvena vaihdoin railpaineen säätimeen o-renkaat, ei luulisi noista nyt vikovan
Jos vikatestissä löytyy koodia railpaineesta niin sitten on pakko olla jotain sen tapaista, ja sanoisin että pakkanen on nyt tuonut tuon ongelman esille.
Reippaita kiihdytyksiä on kyllä voinut tehdä, luulisin että hyvinkin reippaita kun tuolla on nuorisokin ajellut
Suuttimet on kuitenkin ajettu varmaan alle 60tkm ja viime talvena vaihdoin railpaineen säätimeen o-renkaat, ei luulisi noista nyt vikovan
Jos vikatestissä löytyy koodia railpaineesta niin sitten on pakko olla jotain sen tapaista, ja sanoisin että pakkanen on nyt tuonut tuon ongelman esille.
Reippaita kiihdytyksiä on kyllä voinut tehdä, luulisin että hyvinkin reippaita kun tuolla on nuorisokin ajellut
Helmikuun rassausmiitissä varmaan lueskellaan mitä kertoopi vikakooditjolle kirjoitti:Vikakoodien luvussa kun kävis niin saattais saada jotain suuntaa että mikä tuon sammumisen aiheuttaa.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Sunnuntaina kävi Paavo-Johannes Wolfien tehopuhdistuksessa sisustan osalta (KIITOS!) ja onpa puhdasta nyt sisällä, kelpaa istua.
Enpä muuten ole tainnut kertoa, että tämä Väykky on muuten tasan 100. auto jonka omistan...
Enpä muuten ole tainnut kertoa, että tämä Väykky on muuten tasan 100. auto jonka omistan...
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
554 tkm pulpahti Paavolle täyteen eli semmoiset 2700 km olen nyt tuolla ajellut ja mitään murheita ei ole ollut niiden parin sammumisepisodin jälkeen. Hieman lumiröykyissä on Tiilerin mainitsemat vakaajatangon päät kolahdelleet ja kovimpana pakkasaamuna olin muka kuulevinani sen kannatinlaakerin kitisevän, mutta eipä tuo ole sen jälkeen taaskaan äännellyt.
Mukava ja lämmin peli, lieko tyyntä myrskyn edellä
Mukava ja lämmin peli, lieko tyyntä myrskyn edellä
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Ja nyt on koodit luettu. Vikaa sammumisiin tarjosi 1 ja 4 suuttimelle. Näistähän Tiileri on vaihtanut muistaakseni jo liittimet ja johdot boxille asti. Vika (ei anna polttoainetta niin paljoin kaasupoljin pyytää) siis boxin päässä, liekö lastutuksen tuoma ropleema? Mutta eipä tuota boxia ole tarve lähteä vaihtelemaan, kun pystyy tuon vian kanssa elelemään.Vanja-eno kirjoitti:Helmikuun rassausmiitissä varmaan lueskellaan mitä kertoopi vikakooditjolle kirjoitti:Vikakoodien luvussa kun kävis niin saattais saada jotain suuntaa että mikä tuon sammumisen aiheuttaa.
Myös tarjosi vikakoodia jäähdytysnesteen- / tuulilasinpesunesteen varoituksen kanssa. No kokemuksella voin sanoa että ainakin pesunesteen vikavalo ja sitäkautta anturi pelaavat. Kojelaudassa syttyy jäähdytysnesteen määrän merkkivalo kun laittaa virrat päälle, joten vika lienee anturissa (huono kontakti? / johdotus?).
Yllättävin vika oli muistissa ilmamassamittarin lämpökalvosta, joka oli diagnosoitu parisataa kilsaa ennen minulle tulemista. Tiedä onko oireillut mitään??? Muistuisko Tiilerille? Itse en auton ajossa mitää poikkeavaa ole huomannut.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Juuri näinVikaa sammumisiin tarjosi 1 ja 4 suuttimelle. Näistähän Tiileri on vaihtanut muistaakseni jo liittimet ja johdot boxille asti.
Ei ole tullut ohjelmoinnin myötä.Vika (ei anna polttoainetta niin paljoin kaasupoljin pyytää) siis boxin päässä, liekö lastutuksen tuoma ropleema? Mutta eipä tuota boxia ole tarve lähteä vaihtelemaan, kun pystyy tuon vian kanssa elelemään.
Se on toinen juttu sitten että toimisiko vakiosoftalla noilta osin, mutta ainakin parisataatuhatta on ajettu viritettynä ilman sammahteluja.
Ei mitään havaintoa. Vikatilassa ei ole ollut yhtään kertaa meillä ollessa. Mitä joskus aiemmin olen vikatestiä ottanut niin mielestäni tuota vikaa ei ole ollut muistissa.Yllättävin vika oli muistissa ilmamassamittarin lämpökalvosta, joka oli diagnosoitu parisataa kilsaa ennen minulle tulemista. Tiedä onko oireillut mitään??? Muistuisko Tiilerille? Itse en auton ajossa mitää poikkeavaa ole huomannut.
Se katsos päätti kai sitten tehdä viimesen vian sulle, kun ostohetkellä oli mittarissa 551440 nin *rin mukaan tuo vika oli 551200 tienoolla
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Eiks tää oo nyt vähän niiQ racing-malli kun on etujarrulla tämmönen läpivirtus tuuletus
En tainnu koputtaa tarpeeksi lujaa, enkä oikeesta kohdasta
Juu ei mennut puukko eikä meisseli mutta vesisuihku paineella meniVanja-eno kirjoitti:
Sitten vähän enemmän ruosteen puolta. Vaikka näyttää pahalta, on yllättävän kova. Ei siitä vielä meisseli eikä puukko läpi mennyt.
En tainnu koputtaa tarpeeksi lujaa, enkä oikeesta kohdasta
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Tuolta saa kilikaleja värikoodilla niin tulee ehkä jopa melkein hyvä:
http://www.automaalit.net
http://www.automaalit.net
Oli kyllä Wolfien kanssa puhetta, että jos yhdessä joku päivä "kevvväämmällä" rasuteltais ruosteita + laiteltais epoksia yms. tilpehööriä ja sitten kilikalikilikalit pintaan...dealer kirjoitti:Kevään tullen rapsuttelet enimmät pintaruosteet pois ja paikkaat reiät, sitten kilikalipullosta maalia päälle ja kesä menee "nättinä"
Que?dealer kirjoitti:Tässä väyrysessä on muuten pieni pala E420 väykkyäkin
Se alahuuliko?
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi