300D (ex-Karvanaama, ex-dealer)
- Karvanaama
- Viestit: 851
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
300D (ex-Karvanaama, ex-dealer)
Edit; rönttä tiilerin omistuksessa kesän 2015 -dealer-
Eilen käväsin hakemassa tämmösen, luulen nähneeni kuvan tästä jossakin topicissa mutten löytänyt.
Jos joku tuntee vekottimen, saa kertoa tietonsa. Niin hyvät kuin huonotkin.
Edit: ohokuntulipienikuvapitäähankkiaisompi..
Eilen käväsin hakemassa tämmösen, luulen nähneeni kuvan tästä jossakin topicissa mutten löytänyt.
Jos joku tuntee vekottimen, saa kertoa tietonsa. Niin hyvät kuin huonotkin.
Edit: ohokuntulipienikuvapitäähankkiaisompi..
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
- Karvanaama
- Viestit: 851
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Kiitoskiitos! Tai ehkä osanotto olisi oikeampi.. Katotaanny..
Vin-koodi :WDB1241901F089955 emmää taaskaan osannu ryssänsivulta kattoa.
Pakettiauto 2+3 tämä on, 300D-88 vapari. Mittarissa 610000km.
Linttalupin tarra takalasissa jo valmiina ja varsin linttahenkinen onkin.
Etupenkki normaali hetekatyyppinen, paikattu nahkasuikaleilla nojan reunoista.
Keskikonsolin valot lähes kaikki pimeinä, ainoana toimivana keski-raitisilmasuuttimen lamppu!!
No mittaritaulussa taitaa olla ledit, koska valo on "valkoisempaa" ja näkyy kyllä hyvin.
Suosittelen!
Kone vaikuttaisi käyvän nätisti, kansi ollut irti joku aika sitten.
Syötön säädön jälkeen automaattilaatikko oli alkanut vaihtamaan 2-3 välin venyttäen.
Reippaasti kiihdyttäen toimii paremmin.
Asd toimii, ainakin valo vilkuttelee sutiessa, keskuslukkokin toimii, kattoluukku pitäisi toimia mutten kokeillut.
On kyllä miellyttävä ajaa, matkalla tuntui vähän vetelältä kunnes huomasin eturenkaassa olevan kovin vähän ilmaa (alle 1bar).
Ja ne ÄÄNET! Aahh!
Parempia kuvia ei vielä ole saatavilla.
Vin-koodi :WDB1241901F089955 emmää taaskaan osannu ryssänsivulta kattoa.
Pakettiauto 2+3 tämä on, 300D-88 vapari. Mittarissa 610000km.
Linttalupin tarra takalasissa jo valmiina ja varsin linttahenkinen onkin.
Etupenkki normaali hetekatyyppinen, paikattu nahkasuikaleilla nojan reunoista.
Keskikonsolin valot lähes kaikki pimeinä, ainoana toimivana keski-raitisilmasuuttimen lamppu!!
No mittaritaulussa taitaa olla ledit, koska valo on "valkoisempaa" ja näkyy kyllä hyvin.
Suosittelen!
Kone vaikuttaisi käyvän nätisti, kansi ollut irti joku aika sitten.
Syötön säädön jälkeen automaattilaatikko oli alkanut vaihtamaan 2-3 välin venyttäen.
Reippaasti kiihdyttäen toimii paremmin.
Asd toimii, ainakin valo vilkuttelee sutiessa, keskuslukkokin toimii, kattoluukku pitäisi toimia mutten kokeillut.
On kyllä miellyttävä ajaa, matkalla tuntui vähän vetelältä kunnes huomasin eturenkaassa olevan kovin vähän ilmaa (alle 1bar).
Ja ne ÄÄNET! Aahh!
Parempia kuvia ei vielä ole saatavilla.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Siinä ois
071A No code designation available
211 AUTOMATIC LIMITED SLIP DIFFERENTIAL (ASD)
240 OUTSIDE TEMPERATURE INDICATOR
412 ELECTRIC SLIDING ROOF
420 AUTOMATIC TRANSMISSION 4-GEAR
470 No code designation available
511 RADIO MB EXQUISIT WITH VK,RDS (PANASONIC)
531 AUTOMATIC ANTENNA
541 DOUBLE ROLLER BLIND USD.AS LUGG.AND PASSENG. GUARD
550 TRAILER COUPLING
570 FOLDING ARMREST, FRONT
583 ELECTRIC WINDOW LIFTER, 2-WAY
591 WD GREEN GLASS ALL-RND., HTD. REAR WIND.-ESG
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
682 FIRE EXTINGUISHER
724 CARGO ANCHORAGE
735 No code designation available
812 REAR-MOUNTED LOUDSPEAKER
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
071A No code designation available
211 AUTOMATIC LIMITED SLIP DIFFERENTIAL (ASD)
240 OUTSIDE TEMPERATURE INDICATOR
412 ELECTRIC SLIDING ROOF
420 AUTOMATIC TRANSMISSION 4-GEAR
470 No code designation available
511 RADIO MB EXQUISIT WITH VK,RDS (PANASONIC)
531 AUTOMATIC ANTENNA
541 DOUBLE ROLLER BLIND USD.AS LUGG.AND PASSENG. GUARD
550 TRAILER COUPLING
570 FOLDING ARMREST, FRONT
583 ELECTRIC WINDOW LIFTER, 2-WAY
591 WD GREEN GLASS ALL-RND., HTD. REAR WIND.-ESG
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
682 FIRE EXTINGUISHER
724 CARGO ANCHORAGE
735 No code designation available
812 REAR-MOUNTED LOUDSPEAKER
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
- Karvanaama
- Viestit: 851
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
- Karvanaama
- Viestit: 851
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Tossa on ekana "MB-tekniikkalinkkejä" ja siinä ekana "Varustekoodit":
viewforum.php?f=115
viewforum.php?f=115
- Karvanaama
- Viestit: 851
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Äähh.myynti-ilmossa luki 2+3, mutta rek.otteessa "lisäpenkit takana 2 henkilön tilapäistä kuljettamista varten". No ei sillä käytännön merkitystä kait mitään ole.
Ensimmäinen tankkaus 7,7l / 100km, ei ollenkaan paha!! Toki sisältäen 3/4 osaa matka-ajoa Kemistä Kokkolaan. Samanlaisiin lukemiin omistamistani kolmesatkuista pääsin manuaali -86:lla.
Lootaöljyjä tarkistelin, vaikutti ensin olevan vähissä, vaan autokaan ei ollu vaaterissa.
Pitää saada se tasaiselle paikalle huomenissa.
Tuon 2-3 välin luiston kanssa lienee parasta edetä hommaamalla se jousikorjaussarja ensin, samalla uudet oljyt ja vasta sitten puljaamaan laatikon paineiden kanssa? Vai kumminpäin kannattaisi?
Ensimmäinen tankkaus 7,7l / 100km, ei ollenkaan paha!! Toki sisältäen 3/4 osaa matka-ajoa Kemistä Kokkolaan. Samanlaisiin lukemiin omistamistani kolmesatkuista pääsin manuaali -86:lla.
Lootaöljyjä tarkistelin, vaikutti ensin olevan vähissä, vaan autokaan ei ollu vaaterissa.
Pitää saada se tasaiselle paikalle huomenissa.
Tuon 2-3 välin luiston kanssa lienee parasta edetä hommaamalla se jousikorjaussarja ensin, samalla uudet oljyt ja vasta sitten puljaamaan laatikon paineiden kanssa? Vai kumminpäin kannattaisi?
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
No ei muuta kuin tuhannen euron ero verossa 2+3 olisi pakettiauto, 5+2 on henkilöauto. Ellei ole jotain 2+3+2 paku ? ainakin satojen eurojen ero jos ei tuhattaÄähh.myynti-ilmossa luki 2+3, mutta rek.otteessa "lisäpenkit takana 2 henkilön tilapäistä kuljettamista varten". No ei sillä käytännön merkitystä kait mitään ole.
- Karvanaama
- Viestit: 851
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Mainita unehtui jotta öljyt ja suodatin oli tuo-reeh-kot entisen omistajan jäljiltä.
Lisäsinkin jo öljyä muttei oikeastaan vaihto muuttunut. On muuten melko epämääräinen tuo mittatikun näyttämä, riippuen ihan pyöräyttääkö 180 astetta tikkua (ei pystysuunnassa).
Toki otteessa lukee "pakettiauto", kaippa se on sitte 2+2.
JiiTee_ :n ehdottama työjärjestys taitaa olla se oikea.
Ehkäpä päivänä jonain kun emäntä haikailee taas Kärkkäiselle, viedään auto asiantuntevaan hoitoon sinne jousisarjan luo..
Lisäsinkin jo öljyä muttei oikeastaan vaihto muuttunut. On muuten melko epämääräinen tuo mittatikun näyttämä, riippuen ihan pyöräyttääkö 180 astetta tikkua (ei pystysuunnassa).
Toki otteessa lukee "pakettiauto", kaippa se on sitte 2+2.
JiiTee_ :n ehdottama työjärjestys taitaa olla se oikea.
Ehkäpä päivänä jonain kun emäntä haikailee taas Kärkkäiselle, viedään auto asiantuntevaan hoitoon sinne jousisarjan luo..
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
- Karvanaama
- Viestit: 851
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Kävin vielä lukemassa otetta: istuimien lukumäärä:2. "lisäpenkit takana 2 henkilön tilapäistä kuljettamista varten".AM kirjoitti:Eli se on normaalihenkilöauto jossa aikaisemmin otteessa merkintä "lisäpenkit takana 2 henkilön tilapäistä kuljettamista varten". Onko nyt sitten sellainen tilanne että autossa saa olla kaksi etupenkeillä ja kaksi tilapäisesti peräkontin penkeillä selkä menosuuntaan
Takapenkit on normaalilla tavalla ajosuuntaan ja kolmet vyöt, mutta laverimalliset ja verhoiltu alkuperäiskankaalla.. Ota tästä sitten selvää.. Olis pitäny konttuurilla käydessä kysäistä asiasta ettei tarvisi arvaila
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Kyllä se sitten 2+2 pakettiauto on. Yleensä nuo ovat tosiaan 3 hengen laveripenkillä. Kangashan on varmaan alkuperäistä mutta pehmusteita sai olla muistaakseni korkeintaan 5 cm ja selkänojan pitää olla 90 asteen kulmassa
Muutoskatsastettu kauan sitten mutta jos merkintä on otteessa niin auto on edelleenkin 2+2 hengen auto pakuverolla.
Muutoskatsastettu kauan sitten mutta jos merkintä on otteessa niin auto on edelleenkin 2+2 hengen auto pakuverolla.
- Karvanaama
- Viestit: 851
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Nytpäs on sitten 2-3 vaihto PALJON parempi!!
Dealeri vaihtoi korjaussarjan laatikkoon, sekä säätäen kierroksen laatikon paineita ylöspäin.
Onkohan siellä jotain maasäteilyä kun puhelin kuoli Lintosen pihaan, muuta ei sillä matkalla hajonnutkaan.
Edellisen tankillisen kulutus nousi, johtuen enemmästä kaupuntiajosta, 8,7 on ihan siedettävä ilman pumppuremonttia.
Muistinko mainita kuutosen ihanasta äänestä..
Dealeri vaihtoi korjaussarjan laatikkoon, sekä säätäen kierroksen laatikon paineita ylöspäin.
Onkohan siellä jotain maasäteilyä kun puhelin kuoli Lintosen pihaan, muuta ei sillä matkalla hajonnutkaan.
Edellisen tankillisen kulutus nousi, johtuen enemmästä kaupuntiajosta, 8,7 on ihan siedettävä ilman pumppuremonttia.
Muistinko mainita kuutosen ihanasta äänestä..
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
- Karvanaama
- Viestit: 851
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Tähän on vilkut kytketty jotenkin jännästi.
Kun laittaa parkit päälle, syttyvät (etu)vilkut molemmat, mutta sammuvat kun ajovalot ovat päällä.
Onkos tämä sitten sellainen jenkkiparkkisysteemi?
Ja onnistuuko katsastus tällaisena?
Kun laittaa parkit päälle, syttyvät (etu)vilkut molemmat, mutta sammuvat kun ajovalot ovat päällä.
Onkos tämä sitten sellainen jenkkiparkkisysteemi?
Ja onnistuuko katsastus tällaisena?
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
On kyllä jännä kytkentä. Veikkaan että onnistuu, korkeintaan korjauskehotus tulee. Onhan siellä kumminkin parkit erillisinä vilkun pohjassa?
Jos tuntuu että ne polttimot palaa liian kirkkaasti niin sytkäri käteen ja nokea ne.
Jos tuntuu että ne polttimot palaa liian kirkkaasti niin sytkäri käteen ja nokea ne.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
- Karvanaama
- Viestit: 851
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
- Karvanaama
- Viestit: 851
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Tälle ei mitn ihmeellistä. Naftaa vaan laitettu, kulutukset vaihtelee 7,7-8,7 välillä.
Taitaa kaupuntiajon määrä vaikuttaa.
Pimeänä olleet keskikonsolin valot heräsivät maanantaiaamuna töihin mennessä.
Ulkolämpömittarin taustavalo ja konsolin kytkimet (myös ikkunoiden kytkimet penkkien välissä) heräsivät kymmeneksi minuutiksi.
Jännä sinänsä että takalasin lämmittimen kytkimen ja hätävilkkukatkaisijan taustavalo ovat toimineet koko ajan ja yhäkin.
Lämmönsäätimien valot ovat toimineet ja toimivat normaalisti.
Tämä taitaa viitata siihen punaiseen pikkusulakkeeseen mittariston takana.
Keskuslukko lähes toimii, kuskin ovesta avaimella toimii vain ko. ovi.
Kartturinpuolelta avaimella toimii muut paitsi kuskin lukko (tappi kyllä laskee muttei lukitu)
Kattoo sitten keväämmällä.. Kuutosta kuunnellen.. Hih!
Taitaa kaupuntiajon määrä vaikuttaa.
Pimeänä olleet keskikonsolin valot heräsivät maanantaiaamuna töihin mennessä.
Ulkolämpömittarin taustavalo ja konsolin kytkimet (myös ikkunoiden kytkimet penkkien välissä) heräsivät kymmeneksi minuutiksi.
Jännä sinänsä että takalasin lämmittimen kytkimen ja hätävilkkukatkaisijan taustavalo ovat toimineet koko ajan ja yhäkin.
Lämmönsäätimien valot ovat toimineet ja toimivat normaalisti.
Tämä taitaa viitata siihen punaiseen pikkusulakkeeseen mittariston takana.
Keskuslukko lähes toimii, kuskin ovesta avaimella toimii vain ko. ovi.
Kartturinpuolelta avaimella toimii muut paitsi kuskin lukko (tappi kyllä laskee muttei lukitu)
Kattoo sitten keväämmällä.. Kuutosta kuunnellen.. Hih!
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
- Karvanaama
- Viestit: 851
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Kesärattaat pistin alle, kuvaa ei tietenkään ole nyt.
Kumit on 225-40-18, vanteet oli omaan silmään ihan ok.
Mutta kuvaa myöhemmin.
Saatana näiden thyyningpyörien kans, etupyörä kahnutti kaareen, oli jo kirveellä mankeloitu mutta vääntelin sitten (ihan sormin!) lisää.
Takana taisi pulttienpäät ottaa käsijarrun osiin, mutta se korjautui jo aiemmin ostamillani pilteman 5mm. lätyillä.
Taka-askelin kiinnitys: Onko halukkaita hitsuumiehiä ihan jonossa?
Kivasti näkyy samalla tuo reikänauha kiinnityskin.
Ei ole linttalupin tarra ihan aiheetta lasissa.
Kumit on 225-40-18, vanteet oli omaan silmään ihan ok.
Mutta kuvaa myöhemmin.
Saatana näiden thyyningpyörien kans, etupyörä kahnutti kaareen, oli jo kirveellä mankeloitu mutta vääntelin sitten (ihan sormin!) lisää.
Takana taisi pulttienpäät ottaa käsijarrun osiin, mutta se korjautui jo aiemmin ostamillani pilteman 5mm. lätyillä.
Taka-askelin kiinnitys: Onko halukkaita hitsuumiehiä ihan jonossa?
Kivasti näkyy samalla tuo reikänauha kiinnityskin.
Ei ole linttalupin tarra ihan aiheetta lasissa.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
- Karvanaama
- Viestit: 851
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Kiitos tarjouksesta!
Ei vaan taida viittiä asiastatähen tuoda Utajärvelle, ellei sitten muuta tärkeää keksitä sille suunnalle.
Katastuksen kanssa ei o vielä kiirettäkään, mutta kattoo nyt josko kelkka pitää pudottaa kokonaan. Varmana löytyy lahoa muutakin.
Ei vaan taida viittiä asiastatähen tuoda Utajärvelle, ellei sitten muuta tärkeää keksitä sille suunnalle.
Katastuksen kanssa ei o vielä kiirettäkään, mutta kattoo nyt josko kelkka pitää pudottaa kokonaan. Varmana löytyy lahoa muutakin.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
- Karvanaama
- Viestit: 851
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Tuolla toisessa topiksissa kyselinkin aurauksesta.
Heh! Aurauksellehan se meni, tämän takia ajot hoidetaan toistaiseksi 123:lla:
Tuossa sitten nopea juostessa kuseksien samalla räpsästy kuva:
Aika tylsää kun lähes kaikki ottamani kuvat on samasta kohtaa pihaa.
Heh! Aurauksellehan se meni, tämän takia ajot hoidetaan toistaiseksi 123:lla:
Tuossa sitten nopea juostessa kuseksien samalla räpsästy kuva:
Aika tylsää kun lähes kaikki ottamani kuvat on samasta kohtaa pihaa.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
- Karvanaama
- Viestit: 851
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Taka-aksilan etukiinnike vasemmalta on hitsuuteltu kiinni.
Samalla vaihdettiin molemminpuolin etukiinnikkeiden puslat. Jänskää sinänsä ettei ajomukavuus parantunut yhtään, vaikka oikealta puolelta pusla oli palasina. Ruuvasin taas raidetankoa vähän pitemmäksi saadakseni aurausta, ihan vaan mittailematta.
Nyt taidetaan olla lähempänä totuutta, ajettavuus parani 70%, ei se vieläkään ole sellainen kun mersun pitää olla. (Eikös näiden pidä puoltaa ojaan..)
Rengasonlinesta tilaamani kumit on näköjään jo Vantaalla, uusien kumien myötä auto menee 4-pyöräsuuntaukseen.
Keula on kyllä vielä liian matala, mutta ei kahnuta enää kun pilasin lokasuojat väkivaltaisesti.
Keulassa on jo nelosen kumit, joten seuraava vaihtoehto on sitten pidemmät jouset.
Samalla vaihdettiin molemminpuolin etukiinnikkeiden puslat. Jänskää sinänsä ettei ajomukavuus parantunut yhtään, vaikka oikealta puolelta pusla oli palasina. Ruuvasin taas raidetankoa vähän pitemmäksi saadakseni aurausta, ihan vaan mittailematta.
Nyt taidetaan olla lähempänä totuutta, ajettavuus parani 70%, ei se vieläkään ole sellainen kun mersun pitää olla. (Eikös näiden pidä puoltaa ojaan..)
Rengasonlinesta tilaamani kumit on näköjään jo Vantaalla, uusien kumien myötä auto menee 4-pyöräsuuntaukseen.
Keula on kyllä vielä liian matala, mutta ei kahnuta enää kun pilasin lokasuojat väkivaltaisesti.
Keulassa on jo nelosen kumit, joten seuraava vaihtoehto on sitten pidemmät jouset.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan