Näin siinä sitten kävi - W210 320CDI huoltoa ja korjausta
Tunnistin oli jo aijemmin vaihdettu. Samoin jarruvalon kytkin ja etupyörän nopeusanturi. Veikkaan, että noista kahdesta se vika oli alkanut. Sitten oli irroteltu sulakkeita yms. ja näin oli sulakeet lähteneet, uutta vikaa eivät tietenkään huomanneet kun valot jo ennestään paloivat. Pari omistajan vaihdosta ennen minua varmaan hävitti tiedon sulakkeiden irroittelusta.
Noista takapenkin sulakkeista ei vain ollut tietoa missään. En siksi itsekään tajunnut niitä tarkastaa.
Jännitteen puuttuminen anturilta ei tosiaan tee mitään vikakoodia. Anturilta ei vain enää tule mitään tietoa, eikä ohjauksen asennon opettaminen onnistu ja valot jää palamaan.
Noista takapenkin sulakkeista ei vain ollut tietoa missään. En siksi itsekään tajunnut niitä tarkastaa.
Jännitteen puuttuminen anturilta ei tosiaan tee mitään vikakoodia. Anturilta ei vain enää tule mitään tietoa, eikä ohjauksen asennon opettaminen onnistu ja valot jää palamaan.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
Kyllä. Pitää kyllä hommata wissi itsellekin. Auton korjailu ilman tietoa ei onnistu.
Ehdinhän minäkin tähän pari osaa turhaan vaihtas, mutta ne oli purkuosia. Sen kestää.
Paras scenaario olisi tietysti ollut heti luovarin allekirjoituksen jälkeen tuumata myyjälle, että pitääpä vilkaista sulakkeita takapenkin alla ja näyttää miten hrlppoa se on kun osaa tästä puuttui ne sulakkeet kokonaan. Outoa kun rasiassa ei ole minkään sortin merkintöjä sulakkeista.
Oli kyllä outoa ajaa kun ei yksikään vikavalo palanut herjasi se onneksi palanutta polttimoa aina kun ajoi kuoppasn tiellä.
Ehdinhän minäkin tähän pari osaa turhaan vaihtas, mutta ne oli purkuosia. Sen kestää.
Paras scenaario olisi tietysti ollut heti luovarin allekirjoituksen jälkeen tuumata myyjälle, että pitääpä vilkaista sulakkeita takapenkin alla ja näyttää miten hrlppoa se on kun osaa tästä puuttui ne sulakkeet kokonaan. Outoa kun rasiassa ei ole minkään sortin merkintöjä sulakkeista.
Oli kyllä outoa ajaa kun ei yksikään vikavalo palanut herjasi se onneksi palanutta polttimoa aina kun ajoi kuoppasn tiellä.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
Webasto oli pöhisyt vartin kun istahdin autoon. Mittaristoon ilmestyi hitaasti lukema -26. Tuplahehkutus ja avaimen heilautus. Tässä on aina se jännä kohta. Tip start aloittaa operaationsa ja startti tottelee. Mittarivalot lähes sammuvat puristusten kohdalla ja pyöritystahti on hidas. Uudehko Hankook antaa kaikkensa. Eihän se ole mikään pakkasakku olekaan. Muutaman kierroksen jälkeen moottori käynnistyy. Ei tämä cdi tekniikka ehkä niin paljon vanhaa huonompaa olekaan. Matka leiman hakuun voi alkaa. Se ero vanhaan on, että kun 124 saattoi mennä hänkseleitä paukutellen kysymään leimaa,tällä korimallilla astutaan sisään hattu kourassa kysymään katsastusta.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
Kyllähän se Vartalla pyörii, sinisellä varsinkin, ei tunnu pakkanen. Hankook on tosimiesten akku. Hankook-miehet ei pelkää tehdä tulia koneen alle, että saavat sen lämpenemään, niin että startti jaksaa pyörittää. Hankook-miehet uskaltaa jättää autonsa käymään vaikka poliisilaitoksen eteen tuntikausiksi. Hankook-miehillä riittää rohkeus myös ajaa ilman valoja vaikka keskellä yötä. Sellaisia on Hankook-miehet, tavalliset laittavat Vartan akun ja elävät helpompaa elämää.
Pyörittää kyllä surkeasti mutta sitkeästi, mutta aina on lähtenyt. Hankookin kohdalla on minusta ominaisuus, lämpimässä toimii normaalisti. W124:ssa minulla on mersun leimoilla oleva agm- akku ja siinä startti suorastaan huutaa apua, vakka akku on jo 10 vuotta vanha. Yllättäen myös cdi:ssä tuplahehkutus nopeuttaa käynistymistä, varsinkin kun starttaus tehdään kuin hidastetussa elokuvassa. Vartan Silveristä on aika hyvä kuva, ostettiin 361 Valmettiin sellaiset vuonna 2000 ja vielä pyöritti pirteästi 15 asteen pakkasesta vanhuksen käyntiin ilman roikkaa.
Tässäpä video, millaista se on kuin oikein pyörittää.
http://www.youtube.com/watch?v=tE0UfprCSEg
Ei tullut leimaa vielä, vasemman puolen hallinosturin kumitollojen ympärykset pitää hitsata. Siinähän nuo menee, samallapa pistetään aineet helman sisään ja suojataan muovin alta, niin loppuu hitsailut alkuunsa. Pohja ja pyöränkontelot oli muuten ihan hyvännäköiset, tosin nyt on aika suojata. Perä oli kuivin mitä olen koskaan nähnyt, punaisessa ruosteessa yltäpäältä, ei pienintäkään hikoilun merkkiä edes stefojen juuressa. Onkohan sinne muistettu laittaa tehtaalla öljyä.
Positiivistä oli, ettei löytynyt mitään muuta vikaa autosta. Jarrut oli vimpan päälle, samoin iskarit, eikä väljää missään. Savutus 0,35 4900rpm.
Oletteko tilanneet mb specialistiltä mitään? Nettisivut tuntuu olevan sekaisin kuin se yksi kaupunki, bugia bugin perään. Epäilyttää.
Pyörittää kyllä surkeasti mutta sitkeästi, mutta aina on lähtenyt. Hankookin kohdalla on minusta ominaisuus, lämpimässä toimii normaalisti. W124:ssa minulla on mersun leimoilla oleva agm- akku ja siinä startti suorastaan huutaa apua, vakka akku on jo 10 vuotta vanha. Yllättäen myös cdi:ssä tuplahehkutus nopeuttaa käynistymistä, varsinkin kun starttaus tehdään kuin hidastetussa elokuvassa. Vartan Silveristä on aika hyvä kuva, ostettiin 361 Valmettiin sellaiset vuonna 2000 ja vielä pyöritti pirteästi 15 asteen pakkasesta vanhuksen käyntiin ilman roikkaa.
Tässäpä video, millaista se on kuin oikein pyörittää.
http://www.youtube.com/watch?v=tE0UfprCSEg
Ei tullut leimaa vielä, vasemman puolen hallinosturin kumitollojen ympärykset pitää hitsata. Siinähän nuo menee, samallapa pistetään aineet helman sisään ja suojataan muovin alta, niin loppuu hitsailut alkuunsa. Pohja ja pyöränkontelot oli muuten ihan hyvännäköiset, tosin nyt on aika suojata. Perä oli kuivin mitä olen koskaan nähnyt, punaisessa ruosteessa yltäpäältä, ei pienintäkään hikoilun merkkiä edes stefojen juuressa. Onkohan sinne muistettu laittaa tehtaalla öljyä.
Positiivistä oli, ettei löytynyt mitään muuta vikaa autosta. Jarrut oli vimpan päälle, samoin iskarit, eikä väljää missään. Savutus 0,35 4900rpm.
Oletteko tilanneet mb specialistiltä mitään? Nettisivut tuntuu olevan sekaisin kuin se yksi kaupunki, bugia bugin perään. Epäilyttää.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
Osatilaus lähti vetämään.
Mersu on nyt korihuollossa. Hiekakapuhalluksella lähti ovien alanurkat ja pyöränkaaret puhtaiksi. Takapuskurin alta ei löytynyt yllättäen mätää. Kuskin puolen helmapelti pistetään uusi. Sitten uutta mqaliq pintaan.
Pitää tämän jälkeen kylvettää alustan kotelot ja muut alttiit paikat kotelosuojalla. Eiköhän se sitten pysy nipussa. Ruostehommat pitää minusta hoitaa niin ettei niihin tarvitse enää palata.
Mersu on nyt korihuollossa. Hiekakapuhalluksella lähti ovien alanurkat ja pyöränkaaret puhtaiksi. Takapuskurin alta ei löytynyt yllättäen mätää. Kuskin puolen helmapelti pistetään uusi. Sitten uutta mqaliq pintaan.
Pitää tämän jälkeen kylvettää alustan kotelot ja muut alttiit paikat kotelosuojalla. Eiköhän se sitten pysy nipussa. Ruostehommat pitää minusta hoitaa niin ettei niihin tarvitse enää palata.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
Mersujen kohdalla tuossa on vähän haastetta. Nimim. kokemusta on Kyllä se 2 vuotta pysyy, jopa 5 vuotta jos on hyvin tehtyPerttu K kirjoitti:Osatilaus lähti vetämään.
Mersu on nyt korihuollossa. Hiekakapuhalluksella lähti ovien alanurkat ja pyöränkaaret puhtaiksi. Takapuskurin alta ei löytynyt yllättäen mätää. Kuskin puolen helmapelti pistetään uusi. Sitten uutta mqaliq pintaan.
Pitää tämän jälkeen kylvettää alustan kotelot ja muut alttiit paikat kotelosuojalla. Eiköhän se sitten pysy nipussa. Ruostehommat pitää minusta hoitaa niin ettei niihin tarvitse enää palata.
Nyt on mersulla viikko ajeltu ruosteremontin jälkeen. Koitin suojata paikat parhaani mukaan. Käytin jopa etulokarit irti.
Sellainen vähän puistattava juttu sattuo tänään. Kun vedin mersulla suunnilleen suurimman kytkentämassan suuruista kuormaa ja lähdin ohittamaan rekkaa. Kun polkaisin kaasun puoliväliin niin auto nykäisi kerran ja syöttö loppui siihen. Rullailin tiensivuun moottorin vielä pyöriessä mukana ja vauhdin loouttua se pysähtyi. Näytössä luki EPC visit workshop. Kokeilin kahdesti käynnistää, mutta ei lähde. Pieni välipuhelu ja kokeilu uudestaan, johan lähti.
Miköhän sitö nyt vaivaa?
Sellainen vähän puistattava juttu sattuo tänään. Kun vedin mersulla suunnilleen suurimman kytkentämassan suuruista kuormaa ja lähdin ohittamaan rekkaa. Kun polkaisin kaasun puoliväliin niin auto nykäisi kerran ja syöttö loppui siihen. Rullailin tiensivuun moottorin vielä pyöriessä mukana ja vauhdin loouttua se pysähtyi. Näytössä luki EPC visit workshop. Kokeilin kahdesti käynnistää, mutta ei lähde. Pieni välipuhelu ja kokeilu uudestaan, johan lähti.
Miköhän sitö nyt vaivaa?
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
- dneproshin
- Viestit: 378
- Liittynyt: 20.10.2013 23:32
- Paikkakunta: Joutseno
Melko riipivää katsottavaa oli tuo kylmäkäynnistysvideo... Mutta lähtihän se tulille sit
Mites kun tuolla aiemmin oli puhetta koneen pesusta, onko siitä kertynyt kokemuksia? Ite suhautin syksyllä liuottimet E220 CDI-väykyn moottoritilaan ja vetelin painepesurilla - ei tullut mitään ongelmia tuosta pesusta.
Jossakin vaan oli juttua että nuo liuottimet tekis pahaa jos pääsee suuttimien koloihin => häviää keraamiset rasvat siitä välistä, jolloin suuttimet eivät pääse "elämään" lämpötilan mukaan => alkaa vuoto.
Mites kun tuolla aiemmin oli puhetta koneen pesusta, onko siitä kertynyt kokemuksia? Ite suhautin syksyllä liuottimet E220 CDI-väykyn moottoritilaan ja vetelin painepesurilla - ei tullut mitään ongelmia tuosta pesusta.
Jossakin vaan oli juttua että nuo liuottimet tekis pahaa jos pääsee suuttimien koloihin => häviää keraamiset rasvat siitä välistä, jolloin suuttimet eivät pääse "elämään" lämpötilan mukaan => alkaa vuoto.
Katsotaan testerissä vikakoodit. Niitä kyllä varmaan riittää taas.
Oli kyllä jännä. Kun kone pyöri mukana, mutta kaasuun ei reagoinut mitään. Kuitenkin rullasin koneen pyöriessä mukana jonkun sata metriä. Miksihän se ei halunnut käynnistyä. Parin minuutin odottelun jälkeen lähti sitten normaalisti.
Näytön mukaan tankissa piti olla 27l jäljellä ja mittari näytti varttitankkia. Ajeltu on valon palaessakin monestikin. Nyt tosin ajo oli sellaista, että sai cdi käyttää niitä muskeleitaan, kulutuskin oli 10, 5l/100km näytön mukaan. Olisiko tuo imaissut ilmaa.?
Huomenna pistetään uusi ohjelma. Samallahan selviääainakin koodit.
Käyntiin lähtö on muuten nykyisin pidemmän vieterin takana. Lähtee lopulta hiukan kuin saattamalla, eikö iin kiin aikaisemmin laakista käyntiin. Olempa myös huomannut, että joskus hytkähtelee lievästi tyhjäkäynnillä.
Oli kyllä jännä. Kun kone pyöri mukana, mutta kaasuun ei reagoinut mitään. Kuitenkin rullasin koneen pyöriessä mukana jonkun sata metriä. Miksihän se ei halunnut käynnistyä. Parin minuutin odottelun jälkeen lähti sitten normaalisti.
Näytön mukaan tankissa piti olla 27l jäljellä ja mittari näytti varttitankkia. Ajeltu on valon palaessakin monestikin. Nyt tosin ajo oli sellaista, että sai cdi käyttää niitä muskeleitaan, kulutuskin oli 10, 5l/100km näytön mukaan. Olisiko tuo imaissut ilmaa.?
Huomenna pistetään uusi ohjelma. Samallahan selviääainakin koodit.
Käyntiin lähtö on muuten nykyisin pidemmän vieterin takana. Lähtee lopulta hiukan kuin saattamalla, eikö iin kiin aikaisemmin laakista käyntiin. Olempa myös huomannut, että joskus hytkähtelee lievästi tyhjäkäynnillä.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
Ootko lueskellut Tiilerin ja mun Välillä Väyrysellä-topiccia?Perttu K kirjoitti:Nyt on mersulla viikko ajeltu ruosteremontin jälkeen. Koitin suojata paikat parhaani mukaan. Käytin jopa etulokarit irti.
Sellainen vähän puistattava juttu sattuo tänään. Kun vedin mersulla suunnilleen suurimman kytkentämassan suuruista kuormaa ja lähdin ohittamaan rekkaa. Kun polkaisin kaasun puoliväliin niin auto nykäisi kerran ja syöttö loppui siihen. Rullailin tiensivuun moottorin vielä pyöriessä mukana ja vauhdin loouttua se pysähtyi. Näytössä luki EPC visit workshop. Kokeilin kahdesti käynnistää, mutta ei lähde. Pieni välipuhelu ja kokeilu uudestaan, johan lähti.
Miköhän sitö nyt vaivaa?
Mulla sama oire ja ensiapuna auttaa avain pois virtalukosta, kaukosäätimestä ovet kiinni ja sitten auki, avain lukkoon ja käynnistys. Käynnistyy heti mutta voi tumpata uudestaan. Sama kiinni-auki operaatio ja käynnistys. Kyllä se jo viimeistään neljännellä kerralla jatkaa matkaa.
Antanee vikakoodia suuttimille, tod. näk.?
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
[quote"dneproshin"]Mites kun tuolla aiemmin oli puhetta koneen pesusta, onko siitä kertynyt kokemuksia? Ite suhautin syksyllä liuottimet E220 CDI-väykyn moottoritilaan ja vetelin painepesurilla - ei tullut mitään ongelmia tuosta pesusta.
[/quote]
On niitä pesty, ei murheita. Tietysti voisi ajatella että suuttimen ja kannen välissä ei vesi tee hyvää, mutta pääseekö se sinne jos on kunnolla rasvaa.
Käyntiin lähtee vasta kun käyttää ovet lukossa ja avaa...jotkut mallit ei tarvitse tätä "nollausta".
[/quote]
On niitä pesty, ei murheita. Tietysti voisi ajatella että suuttimen ja kannen välissä ei vesi tee hyvää, mutta pääseekö se sinne jos on kunnolla rasvaa.
Samaa veikataan, ja huono suutin on yleisin aiheuttaja.kilander kirjoitti:Täältä veikataan että hetkellinen railpaineen romahdus aiheutti EPCn.
Syitähän voipi olla jotain o-renkaista korkeapainepumppuun.
Käyntiin lähtee vasta kun käyttää ovet lukossa ja avaa...jotkut mallit ei tarvitse tätä "nollausta".
wiimax.fi
Anttiko sen ohjelman tekkee? Sama mies värkkää suuttimetkin kuntoon(kuten varmaa tiijätkin), jos se häikkä niissä on. Tulleeko sama ohjelma mikä meikäläisen paavoon vaiko jäsympi?
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 om606 compound STC,
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 om606 compound STC,
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Antti teki ohjelman. Muistaakseni 88milliä on nyt syöttöä, egr pois, laatikolle vähän lisää painetta ja turbinilukon pyyntiä myös lisää. Korjasi myös edellisen ohjelmoijan virheet pois, kuten ahtopainen pyynnit ym. Suuttimet tässä on jo uudet, kuulema listassa seuraavat siirtopumppu, paineen säätimen tiivisteet.BTriker kirjoitti:Anttiko sen ohjelman tekkee? Sama mies värkkää suuttimetkin kuntoon(kuten varmaa tiijätkin), jos se häikkä niissä on. Tulleeko sama ohjelma mikä meikäläisen paavoon vaiko jäsympi?
Vikakoodi löytyi railin paineesta. Niin se Antti tuumasi, että jos ennen teki tuota satunnaisesti niin nyt tekee aina, kun kone ottaa vähän reippaammin soppaa. Niin se tekeekin. Kun vauhdista painaa polkimen syvään, niin vajaan sekunnin tulee mustaa ja juuri kun veto alkaa kunnolla tuntua, niin siihen sammahtaa. Korjautuu kyllä kun ottaa avaimen kouraan ja lausuu voimasanan. Kokeilin pariin kertaan. Eipä tuo niin haittaa, mutta pitää katsoa jossain vaiheessa kuntoon.
Kepeästi se nyt kulkee. Turbiinilukko ei toimi vieläkään. Jos ne laatikkoöljyt vaihtaisi. Saattaa se vaatia kyllä turbiinin vaihdon.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Minusta se koodi oli tyyliin rail paineen mittaus virheellinen tai sinne päin. Kokeilin juuri ilman traileria, eikä vikaa saa millään päälle. Annoin kelata vauhtia pari vahdetta ihan täysille kierroksille asti. Nokea pukkaa tuolla coolerilla melkolailla. Näkyy vaativan vetovastusta ainakin 500kg, muuten kiihtyy liian äkkiä eikä vika kerkeä iskeä. Liikaa voimaa.
Pitänee perehtyä laatikkoon vaihteeksi. 10l öjlyä, kyb, läpivienti, suodatin ja tiivisteet on varattu operaatioon. Laatikkoöljyn jähdytintä en löytänyt mistään, liekö pohjamuovin alla?
Pitänee perehtyä laatikkoon vaihteeksi. 10l öjlyä, kyb, läpivienti, suodatin ja tiivisteet on varattu operaatioon. Laatikkoöljyn jähdytintä en löytänyt mistään, liekö pohjamuovin alla?
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99