w202 220 C Sedan Elegance -94 330 tkm saapui pihaan
w202 220 C Sedan Elegance -94 330 tkm saapui pihaan
Eli tollanen tuli hankittua. Musta, tottakai. Manuaali.
Huoltokirjaa, eikä manuaalia ole, löytyiskö manuaali jostain netin kulmalta? löysin c280 torrenttina, mutta sen äyttää uudemmalta, onko lienee facelifti?
JA jos halvalla takaspoileri ja takapuskuri löytyisi, spoileri puutuu ja takapuskuri on kahesta kohtaa rikki.
JA vasen sivuvilkku ei pysy paikallaan, kiinnike rikki, jos semmoinen löytyisi
Mitä tuosta kannattee tarkistella? ihan hyvin tuntuu kulkevan, sport alusta. tosin kiihytettäessä ikkuna auki kuuluu pientä..."sirinää"
Huoltokirjaa, eikä manuaalia ole, löytyiskö manuaali jostain netin kulmalta? löysin c280 torrenttina, mutta sen äyttää uudemmalta, onko lienee facelifti?
JA jos halvalla takaspoileri ja takapuskuri löytyisi, spoileri puutuu ja takapuskuri on kahesta kohtaa rikki.
JA vasen sivuvilkku ei pysy paikallaan, kiinnike rikki, jos semmoinen löytyisi
Mitä tuosta kannattee tarkistella? ihan hyvin tuntuu kulkevan, sport alusta. tosin kiihytettäessä ikkuna auki kuuluu pientä..."sirinää"
-
- Viestit: 132
- Liittynyt: 31.12.2011 10:36
- Paikkakunta: Ruukki
Moro! Onnea hankinnasta! Meillä samanikäinen 200 bensa automaatti, ei ole tarvinnut ostosta katua!
Uus vasen etuvilkku KL:stä 15.90€ kirkas ja 13.30€ oranssi, sieltä niitä saa. Sivuvilkut Ecolinenä vähän halvempia.
Kansipahvi voi vuotaa öljyä etureunasta, se kannattaa kurkata. Sen saattaa saada kuriin kiristämällä pultteja.
Uus vasen etuvilkku KL:stä 15.90€ kirkas ja 13.30€ oranssi, sieltä niitä saa. Sivuvilkut Ecolinenä vähän halvempia.
Kansipahvi voi vuotaa öljyä etureunasta, se kannattaa kurkata. Sen saattaa saada kuriin kiristämällä pultteja.
Volvo S40 1.9D 2001
W202 -94 sedan 200 automaatti
+ pari muuta autoa
W202 -94 sedan 200 automaatti
+ pari muuta autoa
Kiitos, tuo on kyseessä: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/6353014
Siihen on joku clarionin mankka laitettu, takakajarit on pimeenä...tahallaan jätetty kytkemättä?
Siihen on joku clarionin mankka laitettu, takakajarit on pimeenä...tahallaan jätetty kytkemättä?
Onko paha rasti vaihtaa vaihteiston / perän öljyt? manuaali siis. Pientä vinkumista oli ehkä havaittavissa ja mielenrauhan takia vaihtaa. Huomenna olis aikaa, saakos motonetistä sopivat öljyt, ainut joka on auki?
Alfamerin kirja tilattu, mutta tulee vasta ensi viikolla, niin jos helpohkot ohjeet sais? ja täyttömäärät.
Alfamerin kirja tilattu, mutta tulee vasta ensi viikolla, niin jos helpohkot ohjeet sais? ja täyttömäärät.
- Epezpalace
- Viestit: 74
- Liittynyt: 12.9.2013 22:39
- Paikkakunta: Tammerborg
Vaihdoin omaan viime kesänä perään ja laatikkoon öljyt. Perään laitoin Nesteen 80W-90 GL-5:sta. Siksi Nesteen öljyä, koska en löytänyt mistään Mobilube HD-A:ta ja Nesteen öljy oli vastaavaa kuin HD-A. Löytyy samaa vastaavaa myös Teboilin versiona ja huoltoasemiltakin niitä saa. Peräöljyä menee joku litran parin luokkaa. Jotkut lämmittävät öljyn ennen ruuttaamista, mutta ite ruuttasin kylmänä tippakannulla. Hidasta ja sormia puuduttavaa, mutta tulipahan tehtyä . Niin joo ja jos mahtuu avaamaan täyttö- ja tyhjennysruuvit (iso kuusiokolopää, kokoa en muista) perän kyljestä, niin öljyn lutkutushommissakaan ei pitäisi olla vaikeuksia.
Laatikkoon laitoin Mobilin ATF 220:tä (löytyy myös huoltsikalta). Jotkut hifistelevät vielä Redlinen öljyllä, koska ne ei kerää vettä samaan tapaan kuin muut laatikkoöljyt, kuulemma . Tyhjennysroppu laatikon pohjasta nyt ei ole paha avata, mutta täyttöroppu laatikon kylestä vänkärin puolella vaatii jo motoriikkaa, ohuita ja pitkiä työkaluja. Itse lisäsin öljyn Piltemasta hommatulla kympin maksaneella käsikäyttöisellä pilssipumpun tapaisella "öljyn tyhjennyspumpulla". Öljyä taisi mennä puolisentoista litraa ja ATF menee helposti sisään kun on melko notkeaa kuraa.
Tuosta cruisesta en tiedä mitään, onko tämäkin vaijerityyppinen. Aikoinaan exästäni Citroen Berlingosta , korjasin cruiserivian asentamalla vaijerin takaisin paikoilleen, kun oli nyt päässyt irtoamaan.
Laatikkoon laitoin Mobilin ATF 220:tä (löytyy myös huoltsikalta). Jotkut hifistelevät vielä Redlinen öljyllä, koska ne ei kerää vettä samaan tapaan kuin muut laatikkoöljyt, kuulemma . Tyhjennysroppu laatikon pohjasta nyt ei ole paha avata, mutta täyttöroppu laatikon kylestä vänkärin puolella vaatii jo motoriikkaa, ohuita ja pitkiä työkaluja. Itse lisäsin öljyn Piltemasta hommatulla kympin maksaneella käsikäyttöisellä pilssipumpun tapaisella "öljyn tyhjennyspumpulla". Öljyä taisi mennä puolisentoista litraa ja ATF menee helposti sisään kun on melko notkeaa kuraa.
Tuosta cruisesta en tiedä mitään, onko tämäkin vaijerityyppinen. Aikoinaan exästäni Citroen Berlingosta , korjasin cruiserivian asentamalla vaijerin takaisin paikoilleen, kun oli nyt päässyt irtoamaan.
Passat Variant AFN 1.9TDI -98
Hornet 919 -02
ex W202 1.8 -94
ex Citroén Berlingo 2.0HDi -01
Hornet 919 -02
ex W202 1.8 -94
ex Citroén Berlingo 2.0HDi -01
- Epezpalace
- Viestit: 74
- Liittynyt: 12.9.2013 22:39
- Paikkakunta: Tammerborg
Neste Hypoidi MP täyttää tuon 235.0 luokan:Jos öljystä löytyy luokitus 235.0 tai 235.7 niin on kelvollista peräöljyä.
http://www.neste.fi/tp_tiedote.aspx?pro ... g=&type=tt
tai Teboil Hypoid 90, 80W-90
http://www.teboil.fi/tuotteet/voiteluai ... irtooljyt/
Laita/myy ne Motoxit moottoriveneen perään tai sudi mopon ketjuun. Ei noi uudet lutkut paljoo kustanna.
Passat Variant AFN 1.9TDI -98
Hornet 919 -02
ex W202 1.8 -94
ex Citroén Berlingo 2.0HDi -01
Hornet 919 -02
ex W202 1.8 -94
ex Citroén Berlingo 2.0HDi -01
Tällaset motonetistä myyjä löysi ja 2 purkkia molempia ostin:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/599512/M ... eraoljy-1L
ja
https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/ ... oneuvo=626
http://www.motonet.fi/fi/tuote/599512/M ... eraoljy-1L
ja
https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/ ... oneuvo=626
Löytyykö noista em. MB luokitukset ?blackmoor kirjoitti:Tällaset motonetistä myyjä löysi ja 2 purkkia molempia ostin:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/599512/M ... eraoljy-1L
ja
https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/ ... oneuvo=626
Jos löytyy niin ne ovat oikeita öljyjä kyseiseen käyttötarkoitukseen
wiimax.fi
Eli tuo gl4 purkki lienee ok tavaraa laittaa vaihteistoon...mutta eikö tuo peräöljy sitten olekaan oikeaa? ja siis manuaali aski kyseessä, kun tuolla sitä autom vaihteistoöljyä tarjottiin.
V'ttiu ku autossa ei ole ohjekirjaa...kuka idiootti pöllii autosta ohjekirjan! Ja tietenki 50 ekua maksaa kl varaosien tiskillä manuska...
V'ttiu ku autossa ei ole ohjekirjaa...kuka idiootti pöllii autosta ohjekirjan! Ja tietenki 50 ekua maksaa kl varaosien tiskillä manuska...
Ok, no eiköhän nuo öljyt aja asiansa sitten.
Onko kenelläkään jääny mustaa takaluukun spoileria ylimääräiseksi? tuossa on tosiaan ollu spoileri ja kiinnitysruuvien paikat on ikävän näköiset. Mieluiten laittaisin uuden spoilerin paikalleen, peittäisi nuo rumuudet, ja jotenkin tuohon autoon minusta kuuluu spoileri
Ja elegancen takpuskurin kromilistat tai kokonainen puskuri (musta, harmaa koristeraita) jos järkihintaan löytyypi.
Onko kenelläkään jääny mustaa takaluukun spoileria ylimääräiseksi? tuossa on tosiaan ollu spoileri ja kiinnitysruuvien paikat on ikävän näköiset. Mieluiten laittaisin uuden spoilerin paikalleen, peittäisi nuo rumuudet, ja jotenkin tuohon autoon minusta kuuluu spoileri
Ja elegancen takpuskurin kromilistat tai kokonainen puskuri (musta, harmaa koristeraita) jos järkihintaan löytyypi.
Noniin, uusia ominaisuuksia löytyy.
1. Täristää rattia, tai silleen vatkaa 80-110 vauhdissa. 110 kohdalla alko jo hirvittämään.
2. Kone huoneesta kuuluu semmoinen "vonkuna yli 60 vauhdeilla. ei vaikuta kytkimen painaminen, vapaa, tai kaasuttelu vapaalla. Välillä ääni tuntui kovemmalta kun painaa kaasua, ja hiljemmalta kun löysää (siis kytkin ylhäällä ja vaihde päällä. kytkin alhaalla, vapaalla kaasuttelu ei vaikuta ääneen millään lailla). Vähän niinkuin radiosta laturin vinkuminen, mutta radio ei tähän liity, siitä on virrat irti.
3. Takapoksissa kuuluu kummallinen jurraus 5 sekunta, 5 sekuntia hiljasta ja taas 5 sekuntia. tekee sitä pelkästään virrat päällä. kuulostaisi tulevan tankin korkin tyköä?
Tällasta, neuvoja? Auto saadaan huomenna nosturille ja vaihdetaan vaihteiston ja perän öljyt. Mitä muuta kannateepi katsoa kun se on ylhäällä?
JA neuvoja noihin muihinkin kohtiin otetaan mielellään vastaan.
Autossa on muuten meta system:sin hälytin, onko se ollut alunperinkin? sireeni oli irrallaan konehuoneessa, mutta johtosarjaan näytti sireenin johto lähtevän. KEy fob löyty takapoksista, nappi p*skana. Hälytin ei vilkuta lediä. ainoastaan vaihdekepin vieressä oleva "usb paikka" vilkuttaa. ja ei starttaa, jos ei tikkua tykköö pariksi sekunniksi siihen. Mistähän tuo hälyttimen eku löytys? jos vaikka sulake irrotettu tai jottain, kokeilis alkaako se pelittään.
1. Täristää rattia, tai silleen vatkaa 80-110 vauhdissa. 110 kohdalla alko jo hirvittämään.
2. Kone huoneesta kuuluu semmoinen "vonkuna yli 60 vauhdeilla. ei vaikuta kytkimen painaminen, vapaa, tai kaasuttelu vapaalla. Välillä ääni tuntui kovemmalta kun painaa kaasua, ja hiljemmalta kun löysää (siis kytkin ylhäällä ja vaihde päällä. kytkin alhaalla, vapaalla kaasuttelu ei vaikuta ääneen millään lailla). Vähän niinkuin radiosta laturin vinkuminen, mutta radio ei tähän liity, siitä on virrat irti.
3. Takapoksissa kuuluu kummallinen jurraus 5 sekunta, 5 sekuntia hiljasta ja taas 5 sekuntia. tekee sitä pelkästään virrat päällä. kuulostaisi tulevan tankin korkin tyköä?
Tällasta, neuvoja? Auto saadaan huomenna nosturille ja vaihdetaan vaihteiston ja perän öljyt. Mitä muuta kannateepi katsoa kun se on ylhäällä?
JA neuvoja noihin muihinkin kohtiin otetaan mielellään vastaan.
Autossa on muuten meta system:sin hälytin, onko se ollut alunperinkin? sireeni oli irrallaan konehuoneessa, mutta johtosarjaan näytti sireenin johto lähtevän. KEy fob löyty takapoksista, nappi p*skana. Hälytin ei vilkuta lediä. ainoastaan vaihdekepin vieressä oleva "usb paikka" vilkuttaa. ja ei starttaa, jos ei tikkua tykköö pariksi sekunniksi siihen. Mistähän tuo hälyttimen eku löytys? jos vaikka sulake irrotettu tai jottain, kokeilis alkaako se pelittään.