Millä massa pois kaaren sisäreunasta?

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5974
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Millä massa pois kaaren sisäreunasta?

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Tossa ois sellainen pikku mankelointihomma etuloksulle tenavaan tehtävä ja toiseen loksuun on joku tehnyt semmoisen massauspatentin sinne 90 asteen v-uraan - että täyttänyt sen melkein kokonaan jollain sikafleksillä tms (hyihelvetti, ei ikinä moista autoon minnekkään) tms tökötillä. Kaiketi korroosiota estämään kun sinne ei nyt kuraa ja suolapaskaa pysty jäämään.

Pulmahan on se ettei sitä voi mankeloida 180 asteen malliseksi ja max. 5mm paksuksi kun se tökötti on siellä.

Kokeilin tietty ruuvarin kärjellä ja puukon kärjellä mutta yllättävästi vastustaa irtoamistaan mokoma aine.

Paljonkohan uskaltaa peltiä lämmittää ettei mee piloille, koko loksu kyllä maalataan uuvestaan mutta se massa pitäis saaha pois.

Sinäänsä hyvä idea laittaa tommoinen patentti sinne niin ei jää suolapaskakurat sinne korroosiota kiihdyttämään. Mutta mankelointia se ei kyllä auta ja ärsyttävä poistaa.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

tämmösellä
Kuva
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
pt
Viestit: 792
Liittynyt: 25.10.2005 15:23
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Ksyleeni.
W124 500E
W903 316cdi
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5974
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Sergey kirjoitti:tämmösellä
Kuva
Toi varmaan mahtuiskin. Pittääpä katsella mistä tuommoisen sudin löytää.

Vois katella ja testata toki ksylleeniäkin. Jos sitä nykyään saa myyvä kun kaikki on kuulemma terroristeille sopivaa raaka-ainetta - ja tietty kielletty yli 10% vahvuisena......
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5974
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Oho tuplapostaus
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Sergey kirjoitti:tämmösellä
Kuva
Just tommonen löytyy minunkin kalupakista ja ei voi kuin kehua.....muutama autonpohja tullut tuolla putsattua ja lähtee massat yms. vit*uilematta 8)
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

sotku on mahtava mutta nii o työkalukin.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
julein
Viestit: 4
Liittynyt: 06.12.2012 11:02

Viesti Kirjoittaja julein »

On kyllä pätevä työkalu. Käsittääkseni ainakin fixus-liikkeet myy tota.
Avatar
blacklake
Viestit: 1156
Liittynyt: 22.11.2010 13:14
Paikkakunta: Reisjärvi

Viesti Kirjoittaja blacklake »

Mulla oli kaari nii ruosteessa että lähti hyvänä matona pois muuta ko nykäs vaan :lol:
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5974
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

blacklake kirjoitti:Mulla oli kaari nii ruosteessa että lähti hyvänä matona pois muuta ko nykäs vaan :lol:
No, tässä tappauksessa oli tilanne päinvastainen...

Yritin lattaruuvarilla saada alkua ja sainkin pikkuisen lipareen näkyville ja siihen kapeakärkinen pihti kiinni ja yritin rullata massaa pihtien kärkien päälle. Eipä onnistunut, katkeili vaan ja 5 minuutin tuloksena sentin mittainen kolo...

Ei nyt löytynyt edellämainittua keksintöä käsiini, niin kokeilin teräsharjalaikka ja porakone yhdistelmää. Sillä lenteli sitten kyseinen massa tuskaisen hitaasti hirveen hajun saattelemana lopunperin pitkin tallin lattiaa. Menihän tossa puoli tuntia-3 varttia mutta nyt vois mankeloida reunan oheemmaksi.

Pitäiskö tuo nyt maalata ennen mankelointia kun ohueen koloseen hankala saada maalit ruiskittua, vai saako maalari sinne korroosion estoksi ruikittuatökötit?

Aattelin että vois pensselillä jonkun tökötin sinne saada itsekkin heti mankeloinnin päälle.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Vinku ja punottu öljykarkaistu teräsharjalaikka on kans etevä peli möhnänpoistoon. Maksaakin vain noin kymmenesosan siitä mitä tuo piikkisikakone ja mahtuu paremmin. Ei sillä, etteikö hyvä peli ois tuollanenkin, olen käyttänyt ja todennut toimivaksi.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5974
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Easy Rider kirjoitti:Vinku ja punottu öljykarkaistu teräsharjalaikka on kans etevä peli möhnänpoistoon. Maksaakin vain noin kymmenesosan siitä mitä tuo piikkisikakone ja mahtuu paremmin. Ei sillä, etteikö hyvä peli ois tuollanenkin, olen käyttänyt ja todennut toimivaksi.
On mulla vinku muttei löytyny öljykelloa siihen... ;( Oon yhden paineilma toimisen mininauhahiomalaitteen tuhonnut kun ajoin ilman öljyä... Sen jälestä en oo lamellimoottoreita pyöritelly ilman öljykelloa.

Innostuin teräsharjalla sutimaan loksun alareunasta ruuvin reikien kohtia josko löytyis maalin alta ruostetta niin siellähän oli pitsiä :shock:

Turhaa työtä siis. Tai eipä tuo näkyviin jäis mutta taidan etsiä ehjän loksun tilalle.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Tippa ööliä pikaliittimeen ennen käyttöä, hyvin pyörii.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Easy Rider kirjoitti:Tippa ööliä pikaliittimeen ennen käyttöä, hyvin pyörii.
Kyllä, ja mielellään vielä sitä juuri paineilmavehkeisiin tarkoitettua öljyä (moottori yms. öljyt sotkee lamellit ikävän näköiseksi) ja maltin kanssa tosiaan vain muutama tippa :pappa:

...mutta sanoisin että huonolaatuinen paineilma (lue: vettä mukana) tuhoaa ennemmin kuin vähäinen voitelu :roll:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
Epezpalace
Viestit: 74
Liittynyt: 12.9.2013 22:39
Paikkakunta: Tammerborg

Viesti Kirjoittaja Epezpalace »

Hetken mielijohteen arvonnan tulos : paineilmavasara. :idea:
Passat Variant AFN 1.9TDI -98
Hornet 919 -02
ex W202 1.8 -94
ex Citroén Berlingo 2.0HDi -01
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5974
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Epezpalace kirjoitti:Hetken mielijohteen arvonnan tulos : paineilmavasara. :idea:
No, kuten jo mainittu niin tuon ehdotetun version teeseitse viritys hoiti homman.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”